Gå til innhold

Trøstespist meg opp 40 kg - finnes det håp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gikk fra en BMI på 21 til 35, har nå gått ned 36,5 av kiloene og strekkmerkene begynner å forsvinne. Hovedsaklig pga. familieforhold og nedrakking og mangel på venner og interesser satt jeg meg ned og spiste og spiste, sikkert 4-5000 kalorier hver dag i et år. Føles som om vektnedgangen er en del av meg, jeg skammer meg, skammer meg over hvor langt jeg lot det gå, hvor langt nede jeg var, hvor mørk fremtiden så ut.

Kommer jeg til å komme over dette? Vil det sitte i hodet mitt for alltid? Kan jeg se tilbake på det som noe positivt, at jeg har kjempet og vunnet noe? Føles sårt å ha brukt 3 år av livet på å spise, gjemme seg, slanke seg, ikke være sosial, ikke kunne vise seg i bikini, redd for stramme klær. Dette skulle være mine beste år, og jeg har brukt dem på tull! Jeg er 22 år. Kan jeg komme sterkere ut av dette enn noen som aldri har gått gjennom det samme? Kan det hjelpe meg i fremtiden? Jeg trenger så sårt noe å klamre meg til av fordeler etter alle disse tomme årene :(



Anonymous poster hash: 4ee22...d08
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gikk fra en BMI på 21 til 35, har nå gått ned 36,5 av kiloene og strekkmerkene begynner å forsvinne. Hovedsaklig pga. familieforhold og nedrakking og mangel på venner og interesser satt jeg meg ned og spiste og spiste, sikkert 4-5000 kalorier hver dag i et år. Føles som om vektnedgangen er en del av meg, jeg skammer meg, skammer meg over hvor langt jeg lot det gå, hvor langt nede jeg var, hvor mørk fremtiden så ut.

Kommer jeg til å komme over dette? Vil det sitte i hodet mitt for alltid? Kan jeg se tilbake på det som noe positivt, at jeg har kjempet og vunnet noe? Føles sårt å ha brukt 3 år av livet på å spise, gjemme seg, slanke seg, ikke være sosial, ikke kunne vise seg i bikini, redd for stramme klær. Dette skulle være mine beste år, og jeg har brukt dem på tull! Jeg er 22 år. Kan jeg komme sterkere ut av dette enn noen som aldri har gått gjennom det samme? Kan det hjelpe meg i fremtiden? Jeg trenger så sårt noe å klamre meg til av fordeler etter alle disse tomme årene :(

Anonymous poster hash: 4ee22...d08

Du kommer over dette og du har fremtiden foran deg :)

Lykke til videre :blomst:

Anonymous poster hash: b902f...02b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åjada, dette fikser du! Lykke til!:)

Anonymous poster hash: ba8b8...d9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har erfart at ting kan skli ut og du har erfart at du er sterk nok til å bryte med noe som ikke var bra for deg. Denne typen erfaring kan komme godt med i ulike sammenhenger i livet. Godt jobba!



Anonymous poster hash: 259fd...e6b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også slitt med overspising etter flere traumer og vonde opplevelser i livet + depresjon. Ikke hele 40 kg, men 7 kg ca. Er ikke overvektig men vil ned igjen for å bli bekvem i egen kropp. Dette klarer vi! Ikke la depresjonen ta overhånd igjen :)

Anonymous poster hash: 19bbc...38a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...