Gå til innhold

Vannkopper som voksen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 29 år gammel, jeg har da fått vannkopper nå. Klør mye, er veldig slapp, vondt i halsen og litt feber.. Hvor ille kan dette bli? har fått tabletter + hvitvask.

Noen som har erfaring? hva kan jeg gjøre for å bli frisk fortest mulig?

jeg har fått meg ny jobb, har vært der i bare 3 uker, også skjer dette. Synes ikke noe om å ta sykmelding i det hele tatt huff. Men har ikke noe valg.



Anonymous poster hash: b6755...5b8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vannkopper varierer veldig hvordan man får, du har tydeligvis fått den tunge varianter.Selv om det klør, unngå så langt du klarer å klø tilbake, arrene blir stygge.

Der er ikke så mye å gjøre uten å la tingene gå sin gang.

Vær så snill å holde deg hjemme til du er frisk. Helvettesild får man om man har hatt vannkopper og blir smittet med vannkoppeviruset senere.

Synes det er rart at du ikke har blitr vaksinert i ung alder?

Om du ikke er vaksinert mot andre barnesykdommer som det finnes vaksine mot

anbefaler jeg deg å få vaksinen når du blir vannkoppefri.

God bedring!

Anonymous poster hash: 28fef...5dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk blir ikke vaksinert for vannkopper her til lands uten at det er noe særskilt, så det er ikke rart.

Men man kan bli temmelig dårlig som voksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste du kan gjøre, er dessverre å la sykdommen gå sin gang. Er det ikke noe du kan bruke for å dempe kløen, forresten? (Hadde vannkopper som 3-åring selv, så dette husker jeg lite av.)



Anonymous poster hash: 3879e...2c7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så snill å holde deg hjemme til du er frisk. Helvettesild får man om man har hatt vannkopper og blir smittet med vannkoppeviruset senere.

Synes det er rart at du ikke har blitr vaksinert i ung alder?

Nei, du får ikke helvetesild av å bli smittet senere. Helvetesild får du når viruset bestemmer seg for å reaktivere. Det har ingen verdens ting med ny smitte å gjøre.

Og det er ikke så rart at hun ikke er blitt vaksinert ung, for det er det nesten ingen som blir.

99% av alle voksne er immune, så du kan fint gå på jobb.

Anonymous poster hash: a8f00...4df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du får ikke helvetesild av å bli smittet senere. Helvetesild får du når viruset bestemmer seg for å reaktivere. Det har ingen verdens ting med ny smitte å gjøre.

Og det er ikke så rart at hun ikke er blitt vaksinert ung, for det er det nesten ingen som blir.

99% av alle voksne er immune, så du kan fint gå på jobb.

Anonymous poster hash: a8f00...4df

Og forresten. Går du til legen før det er gått 24 timer etter utbrudd, så får du en pille som tar knekken på vannkoppene i løpet av en dag eller to.

Anonymous poster hash: a8f00...4df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom du har dårlig almentilstand, jobber med barn, eldre, folk med dårlig imunforsvar eller gravide bør du holde deg hjemme. Dersom du føler deg bra nok til å jobbe og kan sitte på et kontor der det ikke befinner seg noen av de overnevnte kan du jobbe.



Anonymous poster hash: 6f6ef...c45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=239&trg=Content_6594&Main_6157=6263:0:25,6566&MainContent_6263=6594:0:25,7070&Content_6594=6430:83039::0:6592:20:::0:0

ttp://www.infeksjonskontroll.no/portal/page/portal/Infeksjonskontroll/forebygging?p_document_id=401790&p_document_id=401790&p_dimension_id=

Anonymous poster hash: 28fef...5dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en søster, som er gravid og er på besøk hos oss. Hun har hatt vannkopper da hun var liten. Kan det være farlig for henner eller barnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en søster, som er gravid og er på besøk hos oss. Hun har hatt vannkopper da hun var liten. Kan det være farlig for henner eller barnet?

I mine lærebæker står det at det er fare for å få hevettesild i kontakt med vannkoppevirus.

Ring lege eller jordmoren hennes og spør.

Anonymous poster hash: 28fef...5dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine lærebæker står det at det er fare for å få hevettesild i kontakt med vannkoppevirus.

Ring lege eller jordmoren hennes og spør.

Anonymous poster hash: 28fef...5dc

Dette er vranglære.

Anonymous poster hash: a8f00...4df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 29 år gammel, jeg har da fått vannkopper nå. Klør mye, er veldig slapp, vondt i halsen og litt feber.. Hvor ille kan dette bli? har fått tabletter + hvitvask.

Noen som har erfaring? hva kan jeg gjøre for å bli frisk fortest mulig?

jeg har fått meg ny jobb, har vært der i bare 3 uker, også skjer dette. Synes ikke noe om å ta sykmelding i det hele tatt huff. Men har ikke noe valg.

Anonymous poster hash: b6755...5b8

Ingen erfaringer å komme med, men Hvitvask fra apoteket tar mye av kløen. Du har sikkert fått beskjed av lege om å bruke det, men i tilfelle ikke :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...