Gå til innhold

Far slo ihjel overgriperen som forgrep seg på datter.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det var noen som lurte på hva som egentlig hendte her da han slo ihjel overgriperen. Nå er saken oppdatert og han skal heller ikke dømmes for drapet. Det synes jeg er riktig da han ikke mente å drepe ham og handlet i nødverge.

Les om saken Her

Anonym poster: f89594ec5989f274989c0d41e3789113

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Maruwan

Hørtes greit ut sånn som saken var beskrevet. Ikke fordi mannen hadde voldtatt dattera, men fordi det var i nødverge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gjort det samme om jeg så mitt barn ble overgrepet - hadde slått han i hel på sekundet!

Han burde ikke dømmes for drapet,- han forsvaret sitt eget barn - mot noe av de grusomste en kan oppleve/se.

Nå leste jeg ikke hele avisinnlegget, overskriften var nok for meg: Faren i mine øyne,skal ikke bli dømt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Et tragisk eksempel på rettssystemet i USA, som lar mordere gå fri fordi de ikke tør dømme han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger vi virkelig tjue tråder om samme tema?

Kan ikke all informasjon angående denne hendelsen bare tilføres til den første tråden?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra! Det viser at rettssikkerheten virker

Anonym poster: 3b1981055f4dda2364a9174c4b1ee12c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En om han slo ihjel en jente som utøvde psykisk vold mot sønnen? Bra og?

Anonym poster: f4c6a17bc5dc4bc779a4c8cb5d042abc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tragisk eksempel på rettssystemet i USA, som lar mordere gå fri fordi de ikke tør dømme han.

Han hadde ikke blitt straffet for dette i norge heller til info.

Anonym poster: d3ebe2e64658ec0ad9525a135cd0b3bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yellow Taxi

Slik jeg så saken beskrevet så hørtes det ikke ut som nødverge i det hele tatt. Det hørtes mer ut som faren muligens var utilregnelig, da han mistet all evne til å tenke rasjonelt og handle bevisst da han kom over overgriperen og datteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg så saken beskrevet så hørtes det ikke ut som nødverge i det hele tatt. Det hørtes mer ut som faren muligens var utilregnelig, da han mistet all evne til å tenke rasjonelt og handle bevisst da han kom over overgriperen og datteren.

Da kjenner du ikke nødvergeparagrafen godt nok.

Anonym poster: d3ebe2e64658ec0ad9525a135cd0b3bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yellow Taxi

Da kjenner du ikke nødvergeparagrafen godt nok.

Anonym poster: d3ebe2e64658ec0ad9525a135cd0b3bf

Jeg er klar over at den ikke bare omhandler selvforsvar, men også retten til å forhindre alvorlige forbrytelser og da gjerne alvorlige voldshandlinger mot andre. Men her hørtes det ut som faren var svært fysisk overlegen og uten problem kunne fjernet overgriper uten å risikere dødelig vold. Da er det ikke nødverge og drepe han, men jeg ser at man godt kan argumentere for at han var utilregnelig i gjerningsøyeblikket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er klar over at den ikke bare omhandler selvforsvar, men også retten til å forhindre alvorlige forbrytelser og da gjerne alvorlige voldshandlinger mot andre. Men her hørtes det ut som faren var svært fysisk overlegen og uten problem kunne fjernet overgriper uten å risikere dødelig vold. Da er det ikke nødverge og drepe han, men jeg ser at man godt kan argumentere for at han var utilregnelig i gjerningsøyeblikket.

Berettiget harme.

Anonym poster: d3ebe2e64658ec0ad9525a135cd0b3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Jeg er klar over at den ikke bare omhandler selvforsvar, men også retten til å forhindre alvorlige forbrytelser og da gjerne alvorlige voldshandlinger mot andre. Men her hørtes det ut som faren var svært fysisk overlegen og uten problem kunne fjernet overgriper uten å risikere dødelig vold. Da er det ikke nødverge og drepe han, men jeg ser at man godt kan argumentere for at han var utilregnelig i gjerningsøyeblikket.

Hvordan da? I denne artikkelen er det ingenting som tilsier ulik styrke, og å bruke moderat styrke kun for å ufarliggjøre noen som er i ferd med å voldta et barn kan fort sette i gang en svært farlig situasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk nordmenn å forsvare pedofile/perverse/overgripere... Om noen hadde prøvd å overgripe ungen din, hva hadde din reaksjon vært?

Anonym poster: b17f24a492e077a94f860ad26bd7ba98

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk nordmenn å forsvare pedofile/perverse/overgripere... Om noen hadde prøvd å overgripe ungen din, hva hadde din reaksjon vært?

Tortur. Binde han og hamre løs på pungkulene hans med en hammer tils de var helt knust og pulveriserte. Så kutte de av han så han aldri ville kunne gjøre noe slikt mot noen barn igjen.

Anonym poster: 72b8bc63bf56671ea769ca5e80391c14

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Typisk nordmenn å forsvare pedofile/perverse/overgripere... Om noen hadde prøvd å overgripe ungen din, hva hadde din reaksjon vært?

Anonym poster: b17f24a492e077a94f860ad26bd7ba98

Overgriper, og jeg var like sikker i min sak som her? Avliving, håper jeg.

Pedofil som ikke har skadet noen? Ingen verdens ting.

Pervers som ikke har skadet noen? Aner ikke hva du definerer som det, men ingen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Tortur. Binde han og hamre løs på pungkulene hans med en hammer tils de var helt knust og pulveriserte. Så kutte de av han så han aldri ville kunne gjøre noe slikt mot noen barn igjen.

Anonym poster: 72b8bc63bf56671ea769ca5e80391c14

Vil ha liten effekt med mindre det er basert på ren sexualdrift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er klar over at den ikke bare omhandler selvforsvar, men også retten til å forhindre alvorlige forbrytelser og da gjerne alvorlige voldshandlinger mot andre. Men her hørtes det ut som faren var svært fysisk overlegen og uten problem kunne fjernet overgriper uten å risikere dødelig vold. Da er det ikke nødverge og drepe han, men jeg ser at man godt kan argumentere for at han var utilregnelig i gjerningsøyeblikket.

Hva er det med den fremstillingen du har lest, som tyder på at faren var fysisk overlegen? Voldtektsmannen var en gårdsarbeider, og formodentlig ganske sterk fysisk. Kroppsarbeider, og alt det.

Jeg ser det stikk motsatt: Denne mannen var i ferd med å voldta en 5-årig jente da jentas far kom til. Det ville definitivt ikke være i hans interesse å stikke halen mellom beina og trekke seg unna etter at faren evt hadde fått ham bort fra jenta. Det var ingen andre på stedet, og etter min mening ville det eneste rasjonelle i situasjonen være å angripe overgriperen hardt nok til å skade ham og hindre ham i å gå til motangrep. Det er oftest bare tilfeldigheter som skiller mellom skadelig og dødelig vold, og ingen som ikke er trent til å avlevere det første og unngå det andre, kan være sikker på å unngå å drepe når de forsøker å "bare" skade noen. Heldigvis ser det ut til at amerikansk lov tillater dødelig vold for å stoppe voldtektsmenn.

Og jeg synes ikke det er direkte trist at mannen døde som resultat av dette.

Endret av Mann 42
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overgriper, og jeg var like sikker i min sak som her? Avliving, håper jeg.

Pedofil som ikke har skadet noen? Ingen verdens ting.

Pervers som ikke har skadet noen? Aner ikke hva du definerer som det, men ingen ting.

Mange mordere/pedofile som ikke har skadet noen.. Det er ikke snakk om å straffe folk som er skada i hodet.. Det er snakk om folk som begår kriminelle handliner..

Anonym poster: b17f24a492e077a94f860ad26bd7ba98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...