Gå til innhold

besøkte en grav


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor vanlig er det at man ikke sørger for gravstein på sin fars grav. Det var bare byrået som satte ned urnen. Ikke en blomst.

Det er ikke økonomi som hindrer de. Ikke dårlig forhold heller.

Skuffet

Anonymous poster hash: a1621...3d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være så enkelt at savnet er for stort til å oppsøke graven.

Eller så kan det være at gravstedet kun ses på som plassen en oppbevaring av den dødes levninger, og ikke har noen betydning for de etterlatte.

 

Det er ikke alle som vil ha, eller behøver, et fysisk sted å besøke for å minnes den avdøde.

 

 



Anonymous poster hash: 800f9...0ef
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg besøker så og si aldri graven til min far.

11 år siden, kan vel telle på èn hånd hvor ofte jeg har vært der.

Grunnen min?

Vel, jeg liker ikke gravsteder, kirker eller andre religiøse greier. Tror ikke på noen Gud, så det å oppsøke religiøse steder er bortkastet for min del.

 

Savnet er like stort selv om jeg ikke er på graven. Jeg har faren min i tankene hver dag, jeg har minner og trenger da ikke oppsøke graven. 



Anonymous poster hash: aaa9a...945
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

 

Det kan være så enkelt at savnet er for stort til å oppsøke graven.

Eller så kan det være at gravstedet kun ses på som plassen en oppbevaring av den dødes levninger, og ikke har noen betydning for de etterlatte.

 

Det er ikke alle som vil ha, eller behøver, et fysisk sted å besøke for å minnes den avdøde.

 

 

Anonymous poster hash: 800f9...0ef

 

 

Eller det at faren var en voldelig drittsekk. Så alle er glade at han er død

 

 

mange muligheter hva grunnen kan være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor vanlig er det at man ikke sørger for gravstein på sin fars grav. Det var bare byrået som satte ned urnen. Ikke en blomst.

Det er ikke økonomi som hindrer de. Ikke dårlig forhold heller.

Skuffet

Anonymous poster hash: a1621...3d1

Hvor lenge er det siden han døde da?

Anonymous poster hash: ddd46...a53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg besøker så og si aldri graven til min far.11 år siden, kan vel telle på èn hånd hvor ofte jeg har vært der.Grunnen min?Vel, jeg liker ikke gravsteder, kirker eller andre religiøse greier. Tror ikke på noen Gud, så det å oppsøke religiøse steder er bortkastet for min del. Savnet er like stort selv om jeg ikke er på graven. Jeg har faren min i tankene hver dag, jeg har minner og trenger da ikke oppsøke graven.  Anonymous poster hash:

aaa9a...945

En gravlund er ikke et religiøst sted.

Anonymous poster hash: f829b...9f7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk forholder seg veldig ulikt til gravsteder. Noen orker ikke besøke grava fordi det gjør så vondt, mens andre synes de ikke trenger en grav for å minnes den døde. Ganske mange synes det er godt å ha en grav å gå til.

 

Å ikke ha gravstein i det hele tatt slik du skriver TS, synes jeg likevel er rart. I alle fall så lenge det ikke har vært dårlig forhold til den avdøde. Hvis de pårørende ikke vil ha ansvar for ei grav, må det vel være bedre å sette urna i en felles minnelund med navneplater? Den typen gravplass har blitt mer vanlig de siste årene. Jeg kan forstå at folk ikke vil ha ansvar for å stelle grav, særlig hvis man flytter ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hvor vanlig er det at man ikke sørger for gravstein på sin fars grav. Det var bare byrået som satte ned urnen. Ikke en blomst.

Det er ikke økonomi som hindrer de. Ikke dårlig forhold heller.

Skuffet

Anonymous poster hash: a1621...3d1

Er det lenge siden urnenedsettelsen? Det er ikke vanlig med seremonier ved en slik nedsettelse.

 

Grunnen til at jeg spør, er fordi det kan ta litt tid før gravstein kommer opp.

Anonymous poster hash: 1e12d...5d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg tok det neste tre år før gravstein kom opp, fordi jeg ikke hadde råd før det. Pappa etterlot seg mye gjeld, og sammen med begravelsen holdt det på å knekke økonomien fullstendig. 



Anonymous poster hash: bc115...d0d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...