Gå til innhold

Minneord til gravstein for et lite barn.


solitary shell

Anbefalte innlegg

Kondolerer....Jeg så en gravstein for magne år siden av en gutt som hadde gått bort altfor ung, tror han var 4-6 år eller noe som jeg ennå ikke har glemt. Den var veldig enkelt å sto " Sov godt lille mann".



Anonymous poster hash: 3217c...31c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Vi har funnet ut hva vi skal ha på steinen. Men tenkte å svare dere først siden dere sier så mye fint <3

 

Gjnsynet håp, er vår trøst.

Har vi på vår stein.

Anonymous poster hash: a6716...a58

 

<3 Det var veldig fint. Så enkelt og sier så mye <3 Klem.

 

Så trist å høre at den lille gutten deres ikke fikk være sammen med mamma og pappa Sender deg en god klem❤

På gravsteinen til vår lille gutt som døde kort tid etter fødselen skrev vi "Liten engel aldri glemt, i vårt hjerte er du gjemt" og "sov søtt lille venn" på kantsteinen rundt blomsterbeddet.

Varme tanker til dere i den tunge tiden❤

Anonymous poster hash: c667d...352

 

Tusen takk for det, og klem tilbake <3

Trist å høre om gutten din <3 Det er så trist å høre at vi er så ''mange'' som har opplevd dette forferdelige. Jeg tar med meg en liten del av det dere har på steinen som inspirasjon. Takk <3 <3

Tusen klemmer og varme tanker <3

 

Kjenner noen som bare har

Hvil i visshet om vår evige kjærlighet.

 

Gravstenen er forresten formet som en bamse i stein som holder en hjerteformet gravsten med teksten på.

 

Nydelig og enkelt <3 Alle er forskjellige, jeg liker det lagt. Men bamsesteiner er nydelige <3 Takk for innspill.

 

Kondolerer så mye.

 

Diktet du skrev er veldig vakkert. Kanskje jeg trår langt over grensene her, men bær over med meg. Jeg gjør det i beste mening, og håper du ikke tar det ille opp. Hvis jeg var deg ville jeg droppet siste og tredje siste linje i diktet, jeg synes flyten blir bedre da. Men, diktet er veldig personlig, det sier noe fra deg til gutten dere mistet, så ikke legg for mye vekt på det jeg sier.

 

Kondolerer igjen. Håper jeg ikke tråkket for langt over grensene, jeg syntes bare diktet var så vakkert at jeg "måtte" nevne denne lille detaljen som ville gjort det perfekt i mine øyne.

 

Jeg tar det ikke ille opp i det hele tatt, så det er ingenting å bekymre seg over <3

Men jeg må si meg uenig, og synes flyten blir ''ødelagt'' da, men det kan hende det er fordi jeg er så ''vandt med diktet'' slik som det er, hehe.

Tusen takk for innspill, og takk for at du likte diktet <3 Klem til deg.

 

Så lukker i ved i våre hjerter inn,

og gjemmer deg innerst inne.

Der skal du få bo frefult i våre sinn, som er kjært og dyrebart minne.

 

 

Dette står på gravstøtta til min niese.

 

Denne synes jeg var bare utrolig fin <3

 

Vi brukte dette verset i annonsen:
"Stå ikke ved min grav og gråt, jeg er ikke død. 
Jeg er i blomstene som spirer om våren. 
Jeg er i solstrålene som varmer om sommeren. 
Jeg er i vinden som flyr over kornåkrene om høsten. 
Jeg er i snøstjernene som faller om vinteren. 
Stå ikke der og gråt.
Jeg er ikke død - jeg lever i dere"

Hadde vi valgt et tradisjonelt gravsted, hadde vi enten brukt siste setning av det verset eller "små føtter setter dype spor".

Kondolerer så masse med det enorme tapet!

Anonymous poster hash: ff152...387

 

Klem tilbake <\3

Det diktet dere brukte i annonsen er nydelig. Små føtter setter dype spor har vi bestemt oss for å ha på blomsterrammen <3

Endret av solitary shell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kondolerer....Jeg så en gravstein for magne år siden av en gutt som hadde gått bort altfor ung, tror han var 4-6 år eller noe som jeg ennå ikke har glemt. Den var veldig enkelt å sto " Sov godt lille mann".

Anonymous poster hash: 3217c...31c

 

 

Glemte denne... <3 Takk for innspill. Så enkelt og fint <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager for 3 innlegg etter hverandre, men hadde lyst å svare dere når dere kom med mange fine tilbakemeldinger, tenkte det ble mest ryddig å dele det opp litt.

 

Vi har bestemt oss for hva vi skal skrive på steinen nå. Blir ikke diktet allikevel, men tenker å trykke det opp på en aluminiumsplate og ha ved siden av. Steinen er forresten formet som et hjerte, med en engel som ''omfavner'' hjertet. Veldig fin og spesiell stein <3

 

Oppe til høyre skal det være et porselens-bilde av skatten, og oppe til venstre skal der stå,

''De vakreste blomstene

blir plukket først.''

 

Under der igjen, skal der stå,

''Mammas gullklump, Pappas kjære skatt

og Storesøsters stolthet

Navn

Fødselsdato, dødsdato

 

En liten engel til oss kom –

smilte blidt og vendte om.

Lille engel aldri glemt –

i våre hjerter

er du gjemt.''

 

På bedplaten foran gravsteinen skal vi gravere inn hånd- og fotavtrykk og

''Små føtter setter dype spor''

 

<3

Endret av solitary shell
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer.

 

Diktet du ønsker på steinen er vakkert. Jeg har sett gravsteiner med lange dikt. Disse steinene har da trykket diktene med liten skrift (fullt lesbart) på f.eks. den ene siden av steinen (plassering kommer an på hvordan steinen er utformet). Det burde ikke være et problem for dere å få et langt dikt på steinen.



Anonymous poster hash: 0b8eb...eef
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager for 3 innlegg etter hverandre, men hadde lyst å svare dere når dere kom med mange fine tilbakemeldinger, tenkte det ble mest ryddig å dele det opp litt.

Vi har bestemt oss for hva vi skal skrive på steinen nå. Blir ikke diktet allikevel, men tenker å trykke det opp på en aluminiumsplate og ha ved siden av. Steinen er forresten formet som et hjerte, med en engel som ''omfavner'' hjertet. Veldig fin og spesiell stein <3

Oppe til høyre skal det være et porselens-bilde av skatten, og oppe til venstre skal der stå,

''De vakreste blomstene

blir plukket først.''

Under der igjen, skal der stå,

''Mammas gullklump, Pappas kjære skatt

og Storesøsters stolthet

Navn

Fødselsdato, dødsdato

En liten engel til oss kom –

smilte blidt og vendte om.

Lille engel aldri glemt –

i våre hjerter

er du gjemt.''

På bedplaten foran gravsteinen skal vi gravere inn hånd- og fotavtrykk og

''Små føtter setter dype spor''

<3

Så fint det kommer til å bli hos den lille skatten deres😢💔 jeg er anonyme som skrev lenger opp her som også har mistet en liten gutt. Tenker på deg rett som det er💙💙

Anonymous poster hash: c667d...352

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Huff, jeg fikk helt vondt inni meg. Noe så urettferdig. Har ingen gode ord å gi fordi dem blir for små i sorgen. :(

et tips jeg tenkte på her. Dere kan evt skrive diktet på baksiden av gravsteinen om det blir for langt. Var helt nydelig diktet, fikk tårer av det. Selv mistet jeg brent under fødsel. Vi har teksten her. "Ett barn vi ventet, en engel vi fikk, mor og far sin fine gutt, vi møtes igjen til slutt."

Anonymous poster hash: d6e56...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Diktet jeg har skrevet og vil ha på gravsteinen, går forresten slik. Det er litt lengre, men jeg har kuttet det litt slik at det ikke skal bli kjempelangt.

 

Ser du stjernene, lille, fra der du er?

Lyser de sterkere enn det de gjør her?

Fryser du, lille? Har du det godt?

Er du redd, er du ensom, savner du oss?

Fikk du glede, og omsorg, og kjærlighet nok?

Kjempet du, lille, før du reiste fra oss?

Hører du meg, når tankene frem?

Kjære lille lillebror, vil vi møtes igjen?

Ser du vi gråter, og savner ditt smil?

Hadde du et lykkelig liv?

 

 

For et fantastisk gripende dikt du har skrevet, jeg gråter som bare det her jeg nå. Traff meg rett i hjertet <3

 

Kondolerer så mye med tapet av deres sønn. Så altfor tidlig, jeg håper dere har et godt støtteaparat rundt dere  :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slettet, fordi innlegget over leste feil. :blomst:  

Endret av solitary shell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint det kommer til å bli hos den lille skatten deres jeg er anonyme som skrev lenger opp her som også har mistet en liten gutt. Tenker på deg rett som det er

Anonymous poster hash: c667d...352

 Klem tilbake <3 <3

Steinen har kommet opp, og det har blitt kjempefint.

 

 

For et fantastisk gripende dikt du har skrevet, jeg gråter som bare det her jeg nå. Traff meg rett i hjertet <3

 

Kondolerer så mye med tapet av deres sønn. Så altfor tidlig, jeg håper dere har et godt støtteaparat rundt dere  :hug:

 

Klem <3 Tusen takk <3 Alt for tidlig ja. Heldigvis har vi mye familie <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Gjest supernova_87

Er ikke meningen å dra opp en gammel tråd, men solitary shell, for et nydelig dikt du har skrevet! Jeg tror det er det mest rørende jeg har lest i mitt liv. Det traff. :hjerte: 

Det ble veldig fint det dere valgte til slutt. 

Kondolerer så mye med tapet. Ingen skulle måtte miste sitt barn. :hjerte:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et ufattelig vakkert dikt. Takk for at du delte det, skulle ønske jeg kunne lese hele.  

Jeg kan ikke forestille meg hvordan dere har det, og er så lei meg på deres vegne. Kondolerer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke meningen å dra opp en gammel tråd, men solitary shell, for et nydelig dikt du har skrevet! Jeg tror det er det mest rørende jeg har lest i mitt liv. Det traff. :hjerte: 

Det ble veldig fint det dere valgte til slutt. 

Kondolerer så mye med tapet. Ingen skulle måtte miste sitt barn. :hjerte:  

Det går fint. Tusen takk <3

Det varmer å høre.

For et ufattelig vakkert dikt. Takk for at du delte det, skulle ønske jeg kunne lese hele.  

Jeg kan ikke forestille meg hvordan dere har det, og er så lei meg på deres vegne. Kondolerer. 

Tusen takk for all omtanke <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...