Gå til innhold

Da har jeg begynt på isotretinoin orifarm (roaccutane)


Gjest BabyBlue

Anbefalte innlegg

Gjest BabyBlue

Nå er det omtrent en måned siden jeg sluttet med kuren, og i det siste har det kommet små. røde nupper i ansiktet mitt. Har faktisk sjelden fått det tidligere, har liksom vært snakk om større kviser eller hudormer. Men nå er jeg jo litt redd for at problemet begynner å komme tilbake igjen! :glare: Noen som har erfaringer med å få dette etter kuren? Håper virkelig det bare er en fase nå som jeg har sluttet med pillene!

Kan sikkert bare være huden som omstiller seg siden talgkjertlene ikke er inntørket lenger. Bare vær varsom med huden og se det ann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan sikkert bare være huden som omstiller seg siden talgkjertlene ikke er inntørket lenger. Bare vær varsom med huden og se det ann :)

BabyBlue - hvordan er din hud nå? Er vel en stund siden du avsluttet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

BabyBlue - hvordan er din hud nå? Er vel en stund siden du avsluttet? :)

Huden min nå er litt kvisete pga. tante rød, men sånn normalt er huden min ganske fin :) Litt småkviser her og der, men å ha 2-3 kviser i ansiktet gjør meg ingenting med tanke på hvordan ting var før. Og ja, er ganske lenge siden jeg var på kuren nå o_0 Flere år. Effekten vedvarer fremdeles vil jeg si, selv om jeg alltid kommer til å være en som har en kvise her og en kvise der. Perfekt hud ligger ikke i kortene mine, men er ganske fornøyd med huden min nå som nevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då har eg begynt på siste brettet mitt, har i underkant av 90 tablettar att. Har knapt hatt ei kvise siste 2-3 mnd - men har heile vegen hatt ganske kraftige biverknader.

Eg lurer på:

Kor lenge etter avslutta kur går det før huda tåler meir sol? Om eg guffar på og tar 3 tablettar nokre dagar innimellom, så kan eg vere ferdig omtrent til haustferie i veke 41. Vil det vere dumt å reise til sydlegare strøk berre dagar etter at eg er ferdig?

Og:

Etter mi vekt, skal eg ha rundt 490 tablettar for å vere på 120 mg pr kg kroppsvekt. Har lurt på om eg kanskje likevel burde ha eit brett til så eg kjem opp i 130-140 mg - eller har det kanskje ikkje noko å seie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Når jeg var på det værste under denne kuren, fikk jeg motivasjon av å se andre sine før og etter bilder. Så derfor tenkte jeg at det kanskje kan være til hjelp om jeg legger ut mine egne :) (selvom jeg riktignok måtte manne meg opp for å legge de ut, samt krysser fingre og tær for at ingen kjenner meg igjen..) Har ikke bilder fra da huden min var på det værste, men her ser man hvertfall ca hvor ille det var! Lykke til alle som fortsatt går på kuren, det er verdt det til slutt! :)

De siste bildene er tatt 2 uker etter endt kur.

28tytxf.jpg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei! Når jeg var på det værste under denne kuren, fikk jeg motivasjon av å se andre sine før og etter bilder. Så derfor tenkte jeg at det kanskje kan være til hjelp om jeg legger ut mine egne :) (selvom jeg riktignok måtte manne meg opp for å legge de ut, samt krysser fingre og tær for at ingen kjenner meg igjen..) Har ikke bilder fra da huden min var på det værste, men her ser man hvertfall ca hvor ille det var! Lykke til alle som fortsatt går på kuren, det er verdt det til slutt! :)

De siste bildene er tatt 2 uker etter endt kur.

28tytxf.jpg

Huden din ser helt fantastisk ut

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Snart 2 mnd siden jeg avsluttet kuren, og huden er tilbake til sitt normale, oljete, fete selv. Kommet noen småkviser her og der, håper jeg ikke får mer tilbakefall enn det. Men jeg lurer på om folk har noen anbefalinger på hudprodukter jeg kan bruke nå? Har jo bare masse fuktighetskremer igjen etter kuren, så må gå til innkjøp av noen ordentlig gode renseprodukter, og ting som holder den fuktige huden mer i sjakk. Noen tips? Rop ut! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har nettopp startet på roaccutan (tre dager siden). Jeg fikk beskjed om å ta 1 pille daglig den første mnden, så kroppen og huden venner seg til produktet, for å unngå at huden blusser skikkelig opp i begynnelsen. Hvor lang tid tok det før dere merker bivirkninger?

Jeg vet ikke helt om det jeg kjenner er bivirkninger eller om det har andre årsaker. Jeg var på jobb og stod rett opp og ned i 10 timer i går, og fikk så vondt i bena at jeg trodde jeg var døden nær, har kramper i bena i dag også. Har ikke vært sånn før når jeg har jobbet 10 timer i strekk...

I tillegg merker jeg at den vanelige sminkefjerneren jeg har brukt i alle år svir grusomt på huden nå...

Har kjøpt effaclar-kremene, og disse hjelper skikkelig! Men er det noen som har anbefaling til en mild og god sminkefjerner som ikke brenner opp huden når man bruker den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Skal begynne på kuren i morgen, gruer meg som et uvær. Jeg har som regel ufklas, og regner med jeg kommer til å få alle de verst tenkelige bivirkningene :(

Spørsmål: Hvor lang tid tok det før du så resultat/endring, og hvor lenge er det vanlig å gå på denne kuren? Vet det er indvidielt, men trenger litt feedback her :) Skal til varmere strøk i midten av desember for å besøke kjæresten, har ikke lyst å se ut som et monster :( Passer så innihelvette dårlig,pluss at jeg har trent ganske bra en måned nå og hudlegen sa at jeg ikke vil se så mye effekt av treningen som tidligere. Balle!



Anonymous poster hash: 60307...75f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en annen ting: kan jeg bruke Exuviance sine produkter? Har store porer så lyst å kjøpe et produkt de har som er godt egnet til dette(Moisture Balance Toner), selv om jeg har hørt det ikke er anbefalt med så sterke produkter mens man går på dette. Men hva gjør jeg med rynkene og porene mine mens jeg går på denne kuren???

Moisture Balance Toner
Moisture Balance Toner
Moisture Balance Tonemen vet ikke egentlig er anbefalt.


Anonymous poster hash: 60307...75f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en annen ting: kan jeg bruke Exuviance sine produkter? Har store porer så lyst å kjøpe et produkt de har som er godt egnet til dette(Moisture Balance Toner), selv om jeg har hørt det ikke er anbefalt med så sterke produkter mens man går på dette. Men hva gjør jeg med rynkene og porene mine mens jeg går på denne kuren??? Møkkahud!!!!!

Anonymous poster hash: 60307...75f

Måtte redigere litt - klikka for pcen.

Anonymous poster hash: 60307...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

i går begynte jeg på kuren. Skal ta 2 piller den første måneden, så 3 de neste månedene til totalt 500 piller. Merker allerede litt leddsmerter i brystet, kun etter 2 piller :-p er det et dårlig tegn?!

Er forresten mann og 23 år.



Anonymous poster hash: 27a49...a3b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå ca 2 år siden jeg sluttet på kuren og jeg har i disse årene stort sett vært kvisefri. Inntil nå! Jeg har fått flere kviser og noen av dem er store, sånn som jeg hadde før :(

Er det flere som har opplevd tilbakefall? Er redd jeg må begynne på en ny kur for å få stoppet dette...



Anonymous poster hash: 8a468...069
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

i går begynte jeg på kuren. Skal ta 2 piller den første måneden, så 3 de neste månedene til totalt 500 piller. Merker allerede litt leddsmerter i brystet, kun etter 2 piller :-p er det et dårlig tegn?!

Er forresten mann og 23 år.

Anonymous poster hash: 27a49...a3b

Jeg har også begynt å merke skikkelig vondter i kroppen, spesielt etter å ha vært på jobb eller kjørt bil noen timer i strekk. Jeg tar tilogmed bare 1 pille daglig foreløpig, så er sikkert ikke rart at du merker det mer. Men så er jeg en person som får bivirkninger til det aller meste også... Så har egentlig regnet med å få det værste av det værste nå også :) Det er jo bare å forberede seg på det værste, så har man lave standarder! Hudlegen min sa også at jeg burde smøre meg med en gang jeg begynte på kuren, og ikke når jeg begynte å merke tørrhet... Da forebygger man. Mye vanskeligere å stoppe tørrheten når den allerede har kommet enn hvis man har lagt et godt grunnlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herregud.. Etter bare 5 dager er huden min nesten ikke fet. Har merket litt tørrhet, men ikke sånn kjempemye enda. Men så har jeg virkelig pøst på med fuktighetskremer også da :)

Håret mitt blir nesten ikke fett lenger heller!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Skal begynne på kuren i morgen, gruer meg som et uvær. Jeg har som regel ufklas, og regner med jeg kommer til å få alle de verst tenkelige bivirkningene :(

Spørsmål: Hvor lang tid tok det før du så resultat/endring, og hvor lenge er det vanlig å gå på denne kuren? Vet det er indvidielt, men trenger litt feedback her :) Skal til varmere strøk i midten av desember for å besøke kjæresten, har ikke lyst å se ut som et monster :( Passer så innihelvette dårlig,pluss at jeg har trent ganske bra en måned nå og hudlegen sa at jeg ikke vil se så mye effekt av treningen som tidligere. Balle!

Anonymous poster hash: 60307...75f

Tok ca 3 mnd før jeg så skikkelige resultater (minsket sakte, men sikkert), var helt kvisefri etter 4-5 mnd. Jeg sluttet på kuren i juli og er fortsatt litt sensitiv for sola, men var i hetebølge-Norge fra juni og syden i august, det er bare å smøre seg skikkelig (ha en faktor 30 eller 50-spray i veska at all times) og gå i lette og lyse, men litt dekkende klær. Holde seg i skyggen når det er et alternativ, osv :)

Og en annen ting: kan jeg bruke Exuviance sine produkter? Har store porer så lyst å kjøpe et produkt de har som er godt egnet til dette(Moisture Balance Toner), selv om jeg har hørt det ikke er anbefalt med så sterke produkter mens man går på dette. Men hva gjør jeg med rynkene og porene mine mens jeg går på denne kuren???

Moisture Balance Toner
Moisture Balance Toner
Moisture Balance Tonemen vet ikke egentlig er anbefalt.

Anonymous poster hash: 60307...75f

Jeg for min del kunne ikke engang tenke på å bruke toner, cleanser eller noe i den duren under min kur. Minst mulig renseprodukter og klussing med huden og mest mulig fuktighetskremer her i hvert fall. Porene mine ble ganske store i begynnelsen av kuren, nå er de omtrent ikke-eksisterende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også begynt å merke skikkelig vondter i kroppen, spesielt etter å ha vært på jobb eller kjørt bil noen timer i strekk. Jeg tar tilogmed bare 1 pille daglig foreløpig, så er sikkert ikke rart at du merker det mer. Men så er jeg en person som får bivirkninger til det aller meste også... Så har egentlig regnet med å få det værste av det værste nå også :) Det er jo bare å forberede seg på det værste, så har man lave standarder! Hudlegen min sa også at jeg burde smøre meg med en gang jeg begynte på kuren, og ikke når jeg begynte å merke tørrhet... Da forebygger man. Mye vanskeligere å stoppe tørrheten når den allerede har kommet enn hvis man har lagt et godt grunnlag.

Takk for svar!:-) har enda til gode å smøre meg da jeg ikke har merket noe spesielt til tørrheten, men skal begynne med det nå!

Anonymous poster hash: 27a49...a3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er vel ca 1,5 år siden jeg sluttet på kuren. Har hatt god effekt av den, men fikk dessverre tilbakefall nå i sommer. Var hos hudlegen forrige uke som sa at jeg skulle ta 200 tabletter til. Jaja, da var det på igjen...

Skal ta 2 for dagen. Håper virkelig dette blir siste gangen!!

Eneste jeg er glad for med at jeg skal begynne igjen, er at Isotretinoinen kanskje kan hjelpe på arrene mine, og at jeg slipper fett hår. Men gruer meg til andre bivirkninger.... Uff.

Men takk gud for at denne medisinen finnes!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...