Gå til innhold

Presentasjonstråd mars/april 2013


Frøken Vims

Anbefalte innlegg

Siden vi begynner å bli en liten gjeng med termin i mars/april 2013, så jeg "stjal" ideèn om en presentasjonstråd fra en annen tråd her inne :)

Endret av Frøken Vims
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Little princess

1. Nick: Little Princess

2. Alder: 25

3. Bosted: Oslo

4. Samboer/gift/kjæreste etc: Samboer

5. Hvor lenge har dere vært sammen: 3 år

6. Barn fra før: 0

7. Termin: 27 mars

8. Prøvehistorie: Den satt på første forsøk her også! :fnise: Jeg sluttet på pillene for over ett år siden, så vi har hoppet av i svingen etter det. Planen var å vente til august/september men siden jeg var overbevist om at vi kom til å bruke noen mnd på dette, så fikk jeg min kjære med på å prøve nå, og der satt spiren! Min kjære har sagt at det kom til å klaffe på første forsøk i flere måneder nå, og jaggu fikk han ikke rett :ler:

9. Tanker om svangerskapet: Vi er overlykkelige over graviditeten, jeg har ønsket dette lenge, men har måttet vente på mannen. Så nå går vi begge rundt på en rosa sky for tiden. Vel, nesten, jeg har blitt sykemeldt pga kvalme og lavt blodtrykk, så det eneste jeg klarer nå er å ligge hjemme å se på tv. Helt pyton. Men det går vel over før eller siden.. *fingers crossed*

10. Har dere noen dyr? Nei. Sambo vil ha hund, men han glemmer at vi begge er super-allergiske mot alt med pels. Så det blir ikke noe dyr her i gården.

11. Student/yrke: Nettopp ferdig med utdannelsen min, og jobber som servitør nå, noe som ikke har noe relevanse til utdanningen min. Skal begynne å søke på andre jobber under permisjonen.

12. Magefølelse - jente eller gutt: jente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Nick: Monarabb

2. Alder: 26

3. Bosted: Stavanger

4. Samboer/gift/kjæreste etc: Samboer

5. Hvor lenge har dere vært sammen: 1,5 år

6. Barn fra før: 0

7. Termin: 28 mars

8. Prøvehistorie: Har utrolig mange rundt meg som sliter med å bli gravid, type gått rundt i 2-3 år som prøvere. Det skremte meg litt og jeg fikk etter litt masing overtalt kjæresten til å få lov å slutte på p-pillene. Så jo for meg at dette kunne ta litt tid. Sluttet på p-pillene i mai og ble gravid i juni, så kan vel si det sånn at det skjedde på første forsøk her også! :)

9. Tanker om svangerskapet: Prøver i grunn ikke å tenke for mye på det! Er livredd for at det skal skje noe. Tror egentlig ikke jeg helt forstår jeg er gravid for jeg har få eller ingen symptomer. Er sånn at jeg nesten skulle ønske jeg var kjempekvalm sånn at jeg i det minste "kjente" at det var noe annerledes! Men gleder meg masse til første svangerskapskontroll og til at magen begynner å vokse!

10. Har dere noen dyr? Ja. Vi har en liten pusekatt på 5 måneder.

11. Student/yrke: Har de siste tre årene jobbet 100% i SAS, samtidig som jeg har studert fulltid. Har ett år igjen på utdannelsen min og det skal bli interessant å se om jeg klarer kombinere jobb og skole også det neste semesteret! Krysser fingrene for at formen er fin og det byr på lite problemer! Har planer om å fullføre siste semester til tross for graviditet, fødsel og baby! :)

12. Magefølelse - jente eller gutt: Gutt (selv om kjæresten spøker med at det er tvillinger...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Nick: My84

2. Alder: 27

3. Bosted: Follo

4. Samboer/gift/kjæreste etc: Samboer (forlovet)

5. Hvor lenge har dere vært sammen: 5,5 år

6. Barn fra før: 0

7. Termin: 5.april

8. Prøvehistorie: Spiren satt i første prøveperiode! Testet først to dager før ikm og fikk negativt svar, og ble derfor veldig overrasket over positivt svar 1 dag etter ikm. Hadde vært av p-pilla siden februar.

9. Tanker om svangerskapet: Vi er superglade og spente, og veldig klare for dette! Har vært ganske verpesjuke i et års tid. :fnise: Håper bare alt går bra. Gleder meg til å fortelle det til alle!

10. Har dere noen dyr? Nei. Ønsker oss hund men kommer ikke til å anskaffe det før om noen år.

11. Student/yrke: Bioingeniør

12. Magefølelse - jente eller gutt: Jente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Nick: Violen

2. Alder: 28

3. Bosted: Akershus

4. Samboer/gift/kjæreste etc: Samboer

5. Hvor lenge har dere vært sammen: 4,5 år

6. Barn fra før: 0

7. Termin: 18. mars

8. Prøvehistorie: Ingen prøvetid, skjedde ved en tilfeldighet ;) men vi gleder oss veldig!

9. Tanker om svangerskapet: Veldig spent og ganske nervøs for at det skal gå galt. Forsøker å tenke positivt. Bortsett fra det gleder jeg meg masse! :)

10. Har dere noen dyr? 2 katter

11. Student/yrke: Akkurat nyutdannet

12. Magefølelse - jente eller gutt: Gutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Nick: Hymy

2. Alder: 27

3. Bosted: Stavanger

4. Samboer/gift/kjæreste etc: Samboer

5. Hvor lenge har dere vært sammen: 1,5 år

6. Barn fra før: 0

7. Termin: 30. mars

8. Prøvehistorie: I utgangspunktet skulle vi begynne å prøve til høsten når vi hadde huset i boks, men så var jeg litt storkjefta og sa at om vi får dette huset (huset vi hadde sett på lenge!) så starter vi prøvingen neste måned. Jeg hadde liten tro på at vi skulle få huset og var helt overbevist om at vi kom til å bruke lang tid på å bli gravide... Huset er vårt og spiren satt i første prøveperiode! :)

9. Tanker om svangerskapet: Jeg synes dette er forferdelig skummelt, spennende og veldig morsomt. Vi gleder oss masse, mannen om mulig mer enn meg, men jeg har litt problemer med å godta at jeg faktisk er gravid (på tross av et par positive hjemmetester, mitt grønne og hvite helsekort for gravide og for øyeblikket en overveldende trang til å sove kombinert med heftig kvalme).

10. Har dere noen dyr? Nei.

11. Student/yrke: Jeg er spesialpedagog i barnehage

12. Magefølelse - jente eller gutt: Hm, aner ikke... Litt for uvirkelig til å forestille seg det enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1. Nick: Citrus

2. Alder: 28

3. Bosted: Oslo

4. Samboer/gift/kjæreste etc: Gift

5. Hvor lenge har dere vært sammen: 7 år

6. Barn fra før: 1

7. Termin: star av april

8. Prøvehistorie: planlagt - satt på første forsøk!

9. Tanker om svangerskapet: det er forferdelig! Og må bare overleves for å oppleve det store i å få et barn.. Og forhåpentligvis blir det bedre enn sist.

10. Har dere noen dyr? Nei.

11. Student/yrke: jobber 100 %

12. Magefølelse - jente eller gutt: tror det er en ordentlig bølle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Nick: Puseline

2. Alder: 30

3. Bosted: Østlandet

4. Samboer/gift/kjæreste etc: Samboer

5. Hvor lenge har dere vært sammen: 2,5 år

6. Barn fra før: 1 (bonusbarn for meg)

7. Termin: 1 april

8. Prøvehistorie: Sluttet på p-pillen i vår for å teste hormoner etc ifbm mulig arvelig tidlig overgangsalder. Hatt lite sex, så timingen må ha vært utrolig i juni...

9. Tanker om svangerskapet:

Jeg har nok hatt det mer "travelt" enn samboer ift barn, men begge krysser nå fingra for at alt skal gå bra. Dårlig matlyst, småkvalm store deler av døgnet, og sover dårlig - ellers bra :-)

10. Har dere noen dyr?

Samboer har hund.

11. Student/yrke: bachelor innen helsefag.

12. Har på følelsen at det blir en gutt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Nick: Mus-Katt

2. Alder: 27

3. Bosted: Utlandet

4. Samboer/gift/kjæreste etc: Gift

5. Hvor lenge har dere vært sammen: 5 år

6. Barn fra før: 0

7. Termin: 12 april

8. Prøvehistorie: første pp i Juni, tror vi misset selve eggløningen, men den satt fint i pp2, i juli :) HAdde ikke trodde det skulle skje så raskt. .

9. Tanker om svangerskapet: Spent, men fryktelig redd for dårlige nyheter. Vi har vel ikke helt sluppet jubelen løs. Han er en veldig realistisk person, mens jeg lett kan fly høyt. Er vel en god balanse. Tror jeg slapper bedre av rundt 12 uker.

10. Har dere noen dyr? Innekatt

11. Student/yrke: Account manager storkunde

12. Magefølelse - jente eller gutt: ...ingen magefølelse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Nick: Nyx88

2. Alder: 23

3. Bosted: Trøndelag

4. Samboer/gift/kjæreste etc: (Ny)gift

5. Hvor lenge har dere vært sammen: 3 år

6. Barn fra før: 0

7. Termin: 6 april

8. Prøvehistorie: Etter å ha bommet veldig på syklus og eggløsning i pp1, satt den i pp2 da jeg fikk kartlagt ca når det burde skje :-)

9. Tanker om svangerskapet: Veldig glad, vi gleder oss veldig! Litt sånn skrekkblandet fryd, gleder meg til de første 12 ukene er over så jeg kan senke skuldrene litt.

10. Har dere noen dyr? Nei.

11. Student/yrke: Jobber i treningsbransjen og er snart ferdig fysioterapeut

12. Magefølelse - jente eller gutt: Skifter litt hver dag, men i følge kinesisk fødselskart blir det en gutt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Nick: Smørblomst82

2. Alder: 30

3. Bosted: Telemark

4. Samboer/gift/kjæreste etc: Samboer

5. Hvor lenge har dere vært sammen: 3 år

6. Barn fra før: 1

7. Termin: 16 april

8. Prøvehistorie: Var ikke prøver denne gangen... har en sønn som jeg fikk på første forsøk og nå er jeg gravid igjen, men denne gangen var det altså ikke planlagt. Sønnen min er bare 9 måneder :) Men lillebror/lillesøster er hjertelig velkommen.

9. Tanker om svangerskapet: Nå har panikken lagt seg litt og vi er spendte og glade. har sagt det til besteforeldrene. Men trivdes å gå gravid første gangen minus bekkenplager og å kaste opp..

10. Har dere noen dyr? Nei.

11. Student/yrke:

12. Magefølelse - jente eller gutt: Gutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Siden foreldre og de som vet hvem jeg er her inne nå vet, er det vel på tide at jeg melder meg som snikleser her :ler:

1. Nick: Tekola

2. Alder: 21 (22 i November)

3. Bosted: Trondheim

4. Samboer/gift/kjæreste etc: Gift

5. Hvor lenge har dere vært sammen: 5 år i slutten av september

6. Barn fra før: 0

7. Termin: 26 april 8. mai

8. Prøvehistorie: Ikke planlagt. Jeg sluttet på pilla i mars, etter bryllupet, fordi jeg var så møkklei av å ha rare hormoner som tullet med kroppen min (ironisk? Bare litt?). Hadde fulgt litt med på en menskalenderapp jeg har på mobilen, men hadde ikke regnet med at ting kom til å sitte så kjapt, i det hele tatt! Spesielt ikke med tanke på utdanning, at vi nettopp har flyttet og alt sånt. Men jeg er veldig glad, da!

9. Tanker om svangerskapet: Gleder meg veldig til uke 12, og til at kvalmen gir seg. Det er nok ikke helt ideelt å få barn nå, men det er det vel aldri? Glad jeg blir ung mor, i hvert fall!

10. Har dere noen dyr? Nei. Men har veldig lyst på!

11. Student/yrke: Student, første av to år på mastergrad. Men det skal nok gå fint!

12. Magefølelse - jente eller gutt: Gutt, men det viste seg å være jente!

Endret av Tekola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Nick: Stine889

2. Alder: 23

3. Bosted: Bergen

4. Samboer/gift/kjæreste etc: Samboer

5. Hvor lenge har dere vært sammen: 3 år

6. Barn fra før: 0

7. Termin: 23 april

8. Prøvehistorie: Sluttet på pillen august 2011, det skulle ta 8 mnd før mensen dukket opp, men når den først kom så ble jeg gravid på første forsøk men mistet i uke 6. Ble gravid igjen 2 mnd senere :)

9. Tanker om svangerskapet: Veldig spennende og vi er veldig glad. Bekymringer og glede om en annen de første 12 ukene :) Gleder meg masse til å få mage og til å fortelle det til familien.

10. Har dere noen dyr? To undulater :D

11. Student/yrke: Selger

12. Magefølelse - jente eller gutt: Jente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1. Nick: Isrose

2. Alder: 26

3. Bosted: Trondheim

4. Samboer/gift/kjæreste etc: Gift

5. Hvor lenge har dere vært sammen: 7 år

6. Barn fra før: 0

7. Termin: 23. april

8. Prøvehistorie: Sluttet på p-pillene i november 2011 og kom rett inn i relativt stabil syklus. Begynte prøvingen i april og den satt i PP4

9. Tanker om svangerskapet: Vi gleder oss veldig!

10. Har dere noen dyr? Nei

11. Student/yrke: Jobber innen olje og gass

12. Magefølelse - jente eller gutt: Gutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1:Nick: Fossefall

2:Alder: 31

3:Bosted: Telemark

4: Samboer

5: kjent hverandre veldig lenge, men bare kjærester en liten stund (7mnd).

6:Barn fra før: han har en og jeg har 0.

7: Termin: 6 april

8: prøvehistorie: prøvde ikke ;-), men babyen er hjertelig velkommen...

9. Tanker om svangerskapet: nå som ting har roet seg og vi er over sjokket osv gleder vi oss veldig ;-)

10: Har dere noen dyr: mange.... mest ku og hest.

11: yrke; høyere utdanning innen helsefag.

12: Magefølelse: varierer litt men holder en knapp på gutt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Nick: Myrvandrer

2. Alder: 24

3. Bosted: Trondheim

4. Forlovet

5. Har vært sammen i ca. 6 år :o

6. Har ingen barn fra før.

7. Termin 26. Mars (ifølge en travel lege på første kontroll)

8. Vi prøvde ikke, jeg glemte å kjøpe p-piller.

9. Nå som jeg har vent meg til tanken synes jeg dette er svært spennende, og selv om det ikke passer helt med livssituasjonen er vi sikre på at dette skal gå bra.

10. En kampfisk.

11. Jobber for tiden som arkeolog, men feltsesongen er på hell så skal gå tilbake til gamlejobben som resturantmedarbeider ganske snart.

12. Vi tror begge at det er en gutt som okkuperer plass i magen, dette har vi holdt fast ved siden vi fant ut om graviditeten.

Endret av Myrvandrer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...