Gå til innhold

Hvit eller greige stue?


Ttw

Anbefalte innlegg

Jeg skal male stuen, og lurer på hvilken farge jeg skal velge. Akkurat nå er de hotteste kandidatene "Letthet" og "Tudor". Jeg har en grå sofa (som har et snev av brunt) og sort spisestue med hvite puter. Gulvet er gylden furu. Bør jeg ta lister, karmer og dører i en annen farge? Hvilken? Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vil ikke velge hvitt, blir for hardt og kaldt i en stue



Anonymous poster hash: b40ad...e1e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvit over "greige" anyday! Har hvitt selv :)



Anonymous poster hash: 9c445...d58
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med alle de andre finn noe med litt bryting og ikke helt hvitt.

Har sett et rom malt med en helt lys hvitlig farge som het latte, den var veldig fin. Vet ikke hva den vi har i stua heter med den er mer farge på enn kritthvit.

Listver tar du samtidig. Listene kan du ta helt hvote og med en litt blank/halvblank. Det holder jeg på å male dørlistene i gangene med.

Anonymous poster hash: 3419e...43c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Badabing

Jeg skal male stuen, og lurer på hvilken farge jeg skal velge. Akkurat nå er de hotteste kandidatene "Letthet" og "Tudor". Jeg har en grå sofa (som har et snev av brunt) og sort spisestue med hvite puter. Gulvet er gylden furu. Bør jeg ta lister, karmer og dører i en annen farge? Hvilken? Takk for svar! :)

Jeg tror ikke jeg ville valgt noen av disse. Begge fargene i seg selv er fine, jeg har Letthet på et gjestrom og Tudor i utleieleilighet.

Letthet er en veldig fin hvitfarge, men har litt gult i seg. Tudor har litt rødt i seg og kan få litt rosaskjær om den får kveldssol på seg. I tillegg synes jeg den fremhevet gulnet hvitfarge, så vi måtte male alle listene på nytt (noe vi egentlig ikke hadde planlagt).

Jeg ville valgt Klassisk Hvit på lister og karmer. På veggene kan det være fint med både hvitt og greige, men tror jeg heller ville valgt en hvitfarge med litt grått i, fremfor gult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

vil ikke velge hvitt, blir for hardt og kaldt i en stue

Anonymous poster hash: b40ad...e1e

Letthet er i alle fall en lunere hvitfarge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har klassisk hvit på veggene og chi på listverk. Gjelder hele huset med unntak av bad og soverom. Har hatt det i mange år og aldri angret. Mine muligheter mtp tekstilfarger er nærmest uendelige. Det ville de ikke vært med greige farger for å si det slik.

Anonymous poster hash: 97f75...d4e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Ser det er delte meninger her. Har dere forslag til andre farger da? Kanskje det blir fint med noe som går over i beige/brunt istedenfor grålig? Jeg vil bare unngå at det blir for gult. Rosaskjær er heller ikke ønskelig, og skinner det i blått blir det vel for kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjemepefint med en varm farge en med litt gult og grått i seg.



Anonymous poster hash: ff198...50c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lys Provence er veldig fin. Den forandrer farge etter lyset og er kanskje litt gulgrønn, vanskelig å beskrive, men den er varm og fin.



Anonymous poster hash: b4ea2...4fe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har hvit stue, ikke kritthvit, vet ikke hva fargen heter da det ikke var vi som malte men er litt gulskjær. Vi har en liten stue så er fornøyd med det, ville ikke hatt en mørkere stue for da hadde nok rommet følt mindre. Ville ikke hatt en kaldere farge heller. Om dere har en stor stue så syns jeg at dette ikke har noe å si.

Anonymous poster hash: 962f1...e2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en lys, lys grå (kald farge) i stua. Ser hvit ut ved første øyekast, men gjør at stua ikke blir så "skarp" i sterkt lys.



Anonymous poster hash: 636c3...f4e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg bruker aldri hvit noe sted, blir så sterilt. Men jeg har brukt latte i stuen og kaffe latte på ene veggen. Det er stor forskjell fra helt hvit til latte, noe jeg ikke hadde trodd før jeg ved en feiltagelse kjøpte latte i stedet for kaffe latte (et annet hus og jeg skulle male trappa hvit med en vegg kaffe latte. Og da fikk jeg sett latte og hvit ved siden av hverandre og det er faktisk forskjell ja...

Anonymous poster hash: 20e7e...c29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...