Gå til innhold

Vaskemaskin kombinert med tørketrommel. Erfaring?


Rotemor

Anbefalte innlegg

Takk som deler erfaringer:)

Jeg er like usikker enda:)

I sannhet så har jeg litt for ofte glemt vasken i maskinen over natta og dermed ødelagt mye klær de siste årene....

Jeg ønsker at nyvaskede klær lukter godt!!

Hmmm. Enten skjerpe meg veldig, eller kjøpe et hjelpemiddel...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som flere har sagt, nye modeller av anerkjente merker er helt fint å kjøpe seg. Det er ikke lenger bare de verste billigprodusentene som lager kombimaskiner folk flest har råd til.

Vi vasker ikke full maskin når vi skal kjøre vask og tørk i ett, det er ikke noe problem. Vår maskin har 2/3 kapasitet på tørk sammenlignet med vask.

Man skal sjekke gummikanten for lo og fjerne det hvis det er noe der, akkurat som man må rense lofilteret på en separat tørketrommel. Det vi fjerner er kanskje en klype lo, det er ikke mye, mesteparten går ut med vannet.

All tørketromling sliter ekstra på tøyet, så vi tørker bare sengetøy, håndklær og slikt. Vanligvis ikke klærne våre.



Anonymous poster hash: 2e022...5bc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere har sagt, nye modeller av anerkjente merker er helt fint å kjøpe seg. Det er ikke lenger bare de verste billigprodusentene som lager kombimaskiner folk flest har råd til.

Vi vasker ikke full maskin når vi skal kjøre vask og tørk i ett, det er ikke noe problem. Vår maskin har 2/3 kapasitet på tørk sammenlignet med vask.

Man skal sjekke gummikanten for lo og fjerne det hvis det er noe der, akkurat som man må rense lofilteret på en separat tørketrommel. Det vi fjerner er kanskje en klype lo, det er ikke mye, mesteparten går ut med vannet.

All tørketromling sliter ekstra på tøyet, så vi tørker bare sengetøy, håndklær og slikt. Vanligvis ikke klærne våre.

Anonymous poster hash: 2e022...5bc

Takk for svar:)

Jeg kommer til å kjøpe en kombi.Nå er vi bare 2, før var vi 5.

Det har mye å si for valget..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk som deler erfaringer:)

Jeg er like usikker enda:)

I sannhet så har jeg litt for ofte glemt vasken i maskinen over natta og dermed ødelagt mye klær de siste årene....

Jeg ønsker at nyvaskede klær lukter godt!!

Hmmm. Enten skjerpe meg veldig, eller kjøpe et hjelpemiddel... ;)

Blir klærne ødelagt av det da? Tidligere var jeg dritlat på dette og kunne la klærne ligge i flere dager. Satt de bare på en runde til i maskinen. Aldri vond lukt eller noe.

Anonymous poster hash: c4df5...caf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir klærne ødelagt av det da? Tidligere var jeg dritlat på dette og kunne la klærne ligge i flere dager. Satt de bare på en runde til i maskinen. Aldri vond lukt eller noe. Anonymous poster hash: c4df5...caf

Klærne lukter surt i løpet av noen timer.

Det kan kanskje ha ned vannkvaliteteten å gjøre? Evt vaskemaskinen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Du kan prøve å rense vaskemaskinen. Kjør en tom normalvask på 90 grader eller deromkring med en klunk eddik i rommet for vaskemiddel.



Anonymous poster hash: 2e022...5bc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...