Gå til innhold

Når folk tror du jobber i butikken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer...Hva er det som får enkelte (spesielt eldre?) mennesker til å tro at du jobber i butikken du handler i?

Sånn som i dag. Jeg var og handlet varer i en dagligvarebutikk, helt normalt kledd med en lett vårjakke og vanlige bukser og sko. Handlet alt mulig av mat i en stor handlekurv. Så står det en dame litt bortenfor meg, og spør høyt om vi har den og den varen, står de der borte kanskje? Jeg svarte at sannsynligvis, jeg aner ikke for jeg jobber ikke her....

Jeg ble litt brydd faktisk (ser jeg ut som jeg går i uniform liksom?).



Anonymous poster hash: c93a6...36e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette fenomenet har jeg aldri hørt om før! De aller fleste butikkmedarbeidere har jo uniform.

Men når jeg jobbet på Rema1000 pleide jeg å handle på Kiwi etter arbeidstiden, fordi de hadde lengre åpningstid enn oss, og da ble jeg ALLTID spurt hvor ulike varer i butikken stod når jeg var i uniform. Dessverre visste jeg som regel svaret, og pekte dem i rett retning. Burde nesten fått litt lønn fra Kiwi også ;)



Anonymous poster hash: b1446...753
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var med en venninne på shopping engang, hun ville ha hjelp - mye hjelp - med stilskifte. Det var vinter og jeg la igjen ytterøy i bilen, og i flere butikker stod venninna mi i prøverommet sammed med posene våre, og veskene våre. Og jeg løp rundt for å bytte størrelse, hente i en annen farge, eller for ø hente andre forslag mens hun skiftet.

Da forstod jeg faktisk godt at folk spurte og jeg har vel aldri delt ut så mange råd før. :P

Anonymous poster hash: 84455...9f4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skjedd meg også. En gang fikk jeg til og med kjeft for at jeg ikke jobbet der :ler:



Anonymous poster hash: 705ae...f67
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var innom h&m, da fløy en dame bort til meg og ønsket råd om hva hun skulle kjøpe til datteren til den og den prisen, tok litt tid før jeg fikk sagt at jeg ikke jobbet der. Og en gang jeg handlet på estetique skjedde det 2 ganger på 5 min at jeg fikk spørsmål selv om jeg gikk i hverdagsklær og de andre i uniform, sikkert skjedd flere ganger også.

Anonymous poster hash: ca88a...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste jeg har opplevd er at jeg står bak kassa i full uniform, og folk spør "jobber du her?". Syns nesten det er værre..

Eller jo, forresten. Har opplevd det noen ganger. Jobbet på et senter i uniform, og pleide å handle i dagligvarebutikken på senteret i pausen. Da var det ofte folk spurte meg hvor ditt og datt var, men siden jeg var godt kjent i butikken pekte jeg dem i riktig retning.. En dag kom en litt stressa dame bort til meg, grep meg i armen og hvisket "hvor er damebind??" Da ble jeg litt forfjamset

Anonymous poster hash: e32cc...0ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caress

Skjer ofte med meg også. Tror det er fordi jeg er veldig åpen for kontakt, fremfor å stivt unngå andres blikk slik de fleste gjør.

Synes bare det er artig. Hjelper gjerne om jeg kan, også. Folk pleier å bli flaue, da, når de forstår at jeg ikke jobber der. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg har både tatt for å være ansatt OG henvendt meg til andre kunder som jeg har trodd har vært ansatt.

Awkward begge deler!

Anonymous poster hash: a5f8c...304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skjedd meg også. Hvis vedkommende spør om hvor ting står, sier jeg at jeg ikke jobber der, men at jeg gjerne hjelper til med å finne det de skal ha. Koster ikke stort å være litt hyggelig☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skjedd meg også. Hvis vedkommende spør om hvor ting står, sier jeg at jeg ikke jobber der, men at jeg gjerne hjelper til med å finne det de skal ha. Koster ikke stort å være litt hyggelig☺

Signerer den. Om noen spør meg om noe i en butikk jeg ikke er ansatt i, fordi de tror det, og det viser seg at jeg kan svare på det de spør om, da gjør jeg det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer en del med meg også. Spesielt når jeg handler med mannen min, og målbevisst henter tøy mens han er i prøverommet. Er jeg i tillegg litt stelt og det ikke er kaldt ute (dvs ikke tykk kåpe), er det bankers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skjer en del med meg også. Spesielt når jeg handler med mannen min, og målbevisst henter tøy mens han er i prøverommet. Er jeg i tillegg litt stelt og det ikke er kaldt ute (dvs ikke tykk kåpe), er det bankers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har skjedd meg en god del ganger, og da prøver jeg så godt jeg kan. Har vist veien til forskjellige produkter mange ganger, og èn gang hjalp jeg en dame med å finne kaffetrakter. Hun kjøpte den, så det gikk jo ganske bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på nippet til å spørre noen som ser ut som de jobber der, fordi de har feks samme farge på klærne som uniformen til de ansatte i butikken.

Så moralen må bli; aldri bruk grønn tskjorte når du skal handle på kiwi, eller blå/rød på rema osv. (dette er en spøk, om noen trodde noe annet). :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det skjer unaturlig ofte faktisk. Men jeg er ikke så glad i å prate så jeg orker ikke den obligatoriske "Åh- nei så feil kan man ta hahah, nei dette må jeg fortelle Per-Ivar om, beklager så mye altså. Nei du vet jeg trodde bla bla bla". Derfor svarer jeg bare på det de trenger hjelp til, eller leter det opp. Hender jeg viser de alternativer og anbefaler noe om det var et sånt spørsmål. De blir som regel litt forfjamset når de ser meg betale å gå, men da er jeg jo på vei ut, så slipper pratingen og morsomhetene.



Anonymous poster hash: e632b...ac3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...