Gå til innhold

Hvorfor drikker ikke negre alkohol?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen gjør sikkert det, men de jeg kjenner drikker nesten ingenting. Jeg skjønner de som er muslimer eller er ekstremt fattige, da er jo ikke alkohol noen prioritet. Blir de fortere fulle/fyllesyke sånn som asiater?

Jeg ser ute på byen og så er det mange negre (eller sydhavskonger/dronninger, vet ikke hva som er PK å si) som ikke drikker alkohol, bare vann eller brus.

Hva tror dere er grunnen?



Anonymous poster hash: c6de0...6f5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener du muslimer?

Muslimer har noe som heter halal og haram. Alkohol er haram. Det betyr at det er forbudt. I Bibelen som da er de kristne sin bok står det ingenting om at alkohol er greit, men det står at man skal være i stand til å ta vare på sine nester. Men dette er en oppfordring og ikke en regel.



Anonymous poster hash: 7255f...b80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du vokst opp under en rot?

Mener du rotete hjem? Nei, hvordan det? Har du ikke noe konstruktivt å si så ikke svar.

Anonymous poster hash: c6de0...6f5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du rotete hjem? Nei, hvordan det? Har du ikke noe konstruktivt å si så ikke svar.

Anonymous poster hash: c6de0...6f5

Det er noe med hvordan man stiller spørsmål og hva slags svar man får. Dette er jo bare tull

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener du muslimer?

Muslimer har noe som heter halal og haram. Alkohol er haram. Det betyr at det er forbudt. I Bibelen som da er de kristne sin bok står det ingenting om at alkohol er greit, men det står at man skal være i stand til å ta vare på sine nester. Men dette er en oppfordring og ikke en regel.

Anonymous poster hash: 7255f...b80

Nei nei, jeg mener ikke muslimer. Jeg mener andre, både afrikanere, latinoer (altså de som opprinnelig stammer fra Afrika) og de som bor i Vesten. Jeg ser aldri at de drikker annet enn vann og brus og bare syns det er merkelig. Har sett en full neger på byen i USA, det er eneste gangen. Derfor lurer jeg på om det er pga de ikke tåler det sånn som oss. Her i oslo og så er de ganske edruelige. Er ikke noe galt i det, jeg bare lurer på hva som kan være årsaken :) Min venninne som er fra Afrika sier hun ikke tåler alkohol, men nå vet ikkek jeg om det gjelder alle.

Anonymous poster hash: c6de0...6f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, snakk om å generalisere! Flotters :dry::murvegg:

Generalisere? Er det ikke lov å spør om ting man lurer på? Er ingenting generaliserende eller rasistisk med dette. Jeg har som sagt venner fra Afrika jeg og dømmer ingen for å ikke drikke alkohol. Jeg bare LURER hvorfor de ikke drikker så mye på byen. Har du ikke noe KONSTRUKTIVT å svare på kan du kanskje finne deg en annen tråd.

Anonymous poster hash: c6de0...6f5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du virkelig ikke bedre å gjøre enn å trolle rundt?



Anonymous poster hash: 03084...00c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generalisere? Er det ikke lov å spør om ting man lurer på? Er ingenting generaliserende eller rasistisk med dette. Jeg har som sagt venner fra Afrika jeg og dømmer ingen for å ikke drikke alkohol. Jeg bare LURER hvorfor de ikke drikker så mye på byen. Har du ikke noe KONSTRUKTIVT å svare på kan du kanskje finne deg en annen tråd.

Anonymous poster hash: c6de0...6f5

Dette er den m inst konstruktive tråden her inne

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du virkelig ikke bedre å gjøre enn å trolle rundt?

Anonymous poster hash: 03084...00c

Har du ikke annet å gjøre enn å være frekk? Har du ikke noe svar på det jeg lurer på så gå UT av tråden. Det er ganske enkelt. Du trykker på tilbake-pilen eller på linken der det står forum, så kan du finne en tråd som passer for deg.

Anonymous poster hash: c6de0...6f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei, jeg mener ikke muslimer. Jeg mener andre, både afrikanere, latinoer (altså de som opprinnelig stammer fra Afrika) og de som bor i Vesten. Jeg ser aldri at de drikker annet enn vann og brus og bare syns det er merkelig. Har sett en full neger på byen i USA, det er eneste gangen. Derfor lurer jeg på om det er pga de ikke tåler det sånn som oss. Her i oslo og så er de ganske edruelige. Er ikke noe galt i det, jeg bare lurer på hva som kan være årsaken :) Min venninne som er fra Afrika sier hun ikke tåler alkohol, men nå vet ikkek jeg om det gjelder alle.

Anonymous poster hash: c6de0...6f5

Mange afrikanere er muslimske. Det finnes også muslimer som er fra latinamerika, men de fleste er kristne. Mange kristne er også avholds pga dette som står i Bibelen at man skal være i stand til å ta vare på hverandre.

Du må gjerne spørre de som ikke drikker alkohol hvorfor de ikke gjør det.

Selv drikker jeg ikke alkohol fordi jeg liker brus bedre.

Anonymous poster hash: 7255f...b80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er noe med hvordan man stiller spørsmål og hva slags svar man får. Dette er jo bare tull

Negre tåler ikke alkohol akkurat som de ikke tåler melk på grunn av laktoseintoleranse.

Dette her er genetisk betinget. De lovene vi har i dag som favoriserer alkohol og forbyr alternativer er basert på raseskiller tidlig på 60-tallet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snittkonsumet av alkohol i Afrika er omtrent nøyaktig på verdensgjennomsnittet. Faktisk et bitte-, bittelite hakk over. I Europa ligger vi langt over, det samme gjør de i Nord-Amerika, mens Asia trekker ned gjennomsnittet voldsomt.

Ellers er det en del forskning som tilsier at personer med etnisk bakgrunn fra det afrikanske kontinent får litt høyere promille av samme mengde alkohol enn for eksempel europeere, og da vil også totalforbruket være lavere. I tillegg kan "bivirkningene", for å si det pent, være tyngre og mer ubehagelige. Så kan man legge til økonomien, sånn for de som bor i Afrika, og selv om økonomien for mange er noe bedre i dag er ikke luksusgoder som alkohol noe man bruker penger på på. Foreldregenerasjonen er også vant til å ha enda dårligere råd, slik at de ikke har det samme forholdet til alkohol som oss. Men i halvt muslimske Nigeria, for eksempel, som også er Afrikas største land, er forbruket pr. person faktisk høyere enn gjennomsnittet i Vesten.

Det er også tradisjon for en del andre typer rusmidler i deler av Afrika og afrikanske kulturer, både av kulturelle og medisinske årsaker: Der vi bruker alkohol hender det man bruker andre stoffer, både mer og mindre skadelige enn alkohol. Ikke at det gjelder på langt nær alle, men det gjør jo også at man ikke nødvendigvis ser dem med en pils.

Så det er sammensatt. For det første er ikke konsumet faktisk så veldig lavt, for det andre har man langt fra samme forhold til akohol som rekreasjonsrusmiddel som vi nordmenn er vant til.



Anonymous poster hash: 78440...6e8
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generalisere? Er det ikke lov å spør om ting man lurer på? Er ingenting generaliserende eller rasistisk med dette. Jeg har som sagt venner fra Afrika jeg og dømmer ingen for å ikke drikke alkohol. Jeg bare LURER hvorfor de ikke drikker så mye på byen. Har du ikke noe KONSTRUKTIVT å svare på kan du kanskje finne deg en annen tråd.

Anonymous poster hash: c6de0...6f5

OK. Det har bare noe med hvordan du ordlegger deg, tell til ti og pust dypt. Du skriver i din trådtittel "Hvorfor drikker ikke negre?", det sier jo alt egentlig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

OK. Det har bare noe med hvordan du ordlegger deg, tell til ti og pust dypt. Du skriver i din trådtittel "Hvorfor drikker ikke negre?", det sier jo alt egentlig.

Hvorfor negre ikke drikker er faktisk et ganske interessant spørsmål.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

aAlle jeg kjenner drikker like mye som de etniske nordmennene jeg kjenner. Dvs. andelen avholdsmennesker er omtrent den samme.



Anonymous poster hash: 9ab14...2ce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så siden jeg ikke drikker alkohol, så er jeg neger eller muslim? :klo:

Det der var skikkelig Erasmus Montanus-logikk.

Anonymous poster hash: 9ab14...2ce

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...