Gå til innhold

Hva får deg til å gå til personangrep?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenker på tråder som omhandler et emne, ikke en person (dvs ikke en av de drittslengingstrådene om kjendiser og bloggere). Hørt om å ta mannen istedet for ballen? Det er en uting.

Hva vipper deg over fra å holde deg saklig og diskutere emnet, til å forsøke og ta personen som sitter bak meningen du er uenig i? Dette er jo bare et diskusjonsforum, du kan ikke endre verden på Kvinneguiden! :) i allefall ikke ved å være slem og forsøke deg på hersketeknikker.

Hvorfor kan vi ikke holde en hyggelig tone i trådene, og respektere andres meninger? "Jeg forstår at det er din mening, men jeg er uenig *legg til saklig begrunnelse*". Det ganger alle, bortsett fra nettrollene da selvsagt :)

Takhøyde og ytringsfrihet handler om å kunne diskutere mange forskjellige emner, ikke å gå til personangrep og drittslenging.

Anonymous poster hash: d869c...0e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det kan vel være at jeg er irritert og sur for et eller annet og at jeg har lett for å tro at andre er like tykkhudet som meg selv? Og at personangrep på et forum er noe som er litt naturlig, på en måte? Jeg sitter jo hjemme i stua alene i joggingsen og med håret til alle kanter og er ikke i det samme moduset som når jeg er ute blant folk, så da bærer kommunikasjonen preg av det så da slenger jeg litt skit fordi jeg er uten filter.



Anonymous poster hash: d051b...4a3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kan vel være at jeg er irritert og sur for et eller annet og at jeg har lett for å tro at andre er like tykkhudet som meg selv? Og at personangrep på et forum er noe som er litt naturlig, på en måte? Jeg sitter jo hjemme i stua alene i joggingsen og med håret til alle kanter og er ikke i det samme moduset som når jeg er ute blant folk, så da bærer kommunikasjonen preg av det så da slenger jeg litt skit fordi jeg er uten filter.

Anonymous poster hash: d051b...4a3

Jepp!

Anonymous poster hash: 5ef42...904

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Debattene om asyl og innvandring.

Når TS med sin klan av støttespillere forkynner budskapet om at alle asylsøkere og innvandrere er voldtektsmenn - og at dersom de ikke alt har voldtatt noen - så KOMMER DE TIL å voldta

Debattantene er ivrige gjengangere i alle trådene som har " arbeiderpartiet ", " AP ", " Jensemann ", etc i tittelen.

De har også - til en hver tid - teorier om at alle mediehus i Norge er ute etter Per Sandberg

Journalister er kjøpt og betalt

Og FrP er det eneste partiet som ikke er korrupt.

I de debattene er det vanskelig å holde kjeft

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går bare til personangrep om noen kommer med personangrep mot meg først.

Det samme for meg når jeg er i en dårlig dag. Ellers prøver jeg ikke å gi respons til personangrep fordi jeg synes/har merket at det oftest kommer fra folk som enten er frustrert av noe eller ikke i stand til å reflektere rundt noe om de får et svar som ikke gjenspeiler deres mening.

Og dette gjelder uansett om personangrepet er rettet mot meg eller en annen person / spesifikk gruppe

Anonymous poster hash: 4093f...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er viktig og sette minus og pluss sammen.

Anonymous poster hash: 5ef42...904

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går bare til personangrep om noen kommer med personangrep mot meg først.

Jeg merker at det er en veldig vond sirkel: Er noen frekke mot meg, klarer jeg ikke lenger å holde en saklig tone og synker fort ned på deres nivå - det må jeg bare innrømme. Det kan kanskje gå et par innlegg, men så er jeg like ille selv. Også blir jeg sur på selv etterpå, nettopp fordi jeg lot meg provosere og lot meg selv gå i ”fella”.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...