Gå til innhold

Når jeg sier Irland


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det kommer vel helt an på hvem du spør, om Irland er hele øya eller ikke :P

Northern Ireland er jo strengt tatt ikke et eget land, det er jo en del av Storbritannia, DET er et land. og The Republic of Ireland (sør) er et land.

Anonymous poster hash: 621ca...8a6

Nord-Irland, Wales, Skottland og England er nasjoner med egne flagg, men del av Storbritannia.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nord-Irland, Wales, Skottland og England er nasjoner med egne flagg, men del av Storbritannia.

Joda, men de er ikke egne LAND. De blir styrt av Storbritannia, de har bare noe å si i visse saker, en kan sammenligne det litt med USA og statene der. Selv om det ikke er det samme. Men det er feil å si at fks N.Irland eller Wales er egne land. England er heller ikke et land selv om mange tror det.

Anonymous poster hash: 621ca...8a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men de er ikke egne LAND. De blir styrt av Storbritannia, de har bare noe å si i visse saker, en kan sammenligne det litt med USA og statene der. Selv om det ikke er det samme. Men det er feil å si at fks N.Irland eller Wales er egne land. England er heller ikke et land selv om mange tror det.

Anonymous poster hash: 621ca...8a6

Det er ikke en uavhengig nasjon, men det er et eget land med flagg og landslag i diverse sporter. Hvis du spør en fra Nord-Irland hvilket land h*n er fra, vil du ikke få Storbritannia som svar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jean Valjean

Det er ikke en uavhengig nasjon, men det er et eget land med flagg og landslag i diverse sporter. Hvis du spør en fra Nord-Irland hvilket land h*n er fra, vil du ikke få Storbritannia som svar.

Nord-Irland regnes formelt og konstitusjonelt ikke som eget land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke en uavhengig nasjon, men det er et eget land med flagg og landslag i diverse sporter. Hvis du spør en fra Nord-Irland hvilket land h*n er fra, vil du ikke få Storbritannia som svar.

Det har ingenting å gjøre med hva, som nevnt ovenfor her, N.Irland formelt sett er. Og det spørs helt hvem i N.Irland du spør og. Spør du en unionist er det stor sannsynlighet for at han svarer Storbritannia. Spør du en nationalist er det stor sannsynlighet for at han svarer N.Irland. Eller noe annet, spørs hvor nasjonalistisk han er :P

Men en person som bor i N.Irland bor i landet Storbritannia. Om de vil det eller ei. Det er en annen sak hva de identifiserer seg som eller hvordan de ser på stedet.

Men det er jo nettopp "problemet" med Storbritannia. Noen folk i både wales, scotland og N.Irland vil at disse stedene skal bli egne land og identifiserer seg ikke som britiske. Og ja de flagger med "egne" flagg, men det betyr ikke at de er egne land. Det er bare forskjellige nasjonaliteter. Men det er London som styrer hele bølingen.

Det blir uansett interessant å se videre hvordan ting vil bli nå da, etter at Skottland fortsetter å bli en del av Storbritannia...

Anonymous poster hash: 621ca...8a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jean Valjean

Det har ingenting å gjøre med hva, som nevnt ovenfor her, N.Irland formelt sett er. Og det spørs helt hvem i N.Irland du spør og. Spør du en unionist er det stor sannsynlighet for at han svarer Storbritannia. Spør du en nationalist er det stor sannsynlighet for at han svarer N.Irland. Eller noe annet, spørs hvor nasjonalistisk han er :P

Men en person som bor i N.Irland bor i landet Storbritannia. Om de vil det eller ei. Det er en annen sak hva de identifiserer seg som eller hvordan de ser på stedet.

Men det er jo nettopp "problemet" med Storbritannia. Noen folk i både wales, scotland og N.Irland vil at disse stedene skal bli egne land og identifiserer seg ikke som britiske. Og ja de flagger med "egne" flagg, men det betyr ikke at de er egne land. Det er bare forskjellige nasjonaliteter. Men det er London som styrer hele bølingen.

Det blir uansett interessant å se videre hvordan ting vil bli nå da, etter at Skottland fortsetter å bli en del av Storbritannia...

Anonymous poster hash: 621ca...8a6

Skotland har vel så vit jeg vet ganske mye mer selvstyre enn hva Wales og Nord Irland har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skotland har vel så vit jeg vet ganske mye mer selvstyre enn hva Wales og Nord Irland har.

Jepp, hva tror du noen folk i wales og N.Irland syns om det?

Anonymous poster hash: 621ca...8a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anastasia

Belfast, fordi jeg har bodd der. Og folk i Belfast sier de er fra Irland, men de kaller selve Irland the south.

Hyggelige folk, vakker natur, fin musikk, bra shopping. Ååh nå fikk jeg nesten "hjemlengsel" selv om jeg ikke har bodd der på 10 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jean Valjean

Belfast er ikke i Irland

Og det at folk fra Nord Irland kaller se for Irland. Forandrer ikke det faktum at Belfast er i Nord Irland.

Det er direkte skammelig at det er voksne mennesker som ikke vet forskjellen på Nord Irland og Republikken Irland. Og vist man har bodd der i flere år så er det enda mer skammelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stygge mennesker (dårlig hud/dårlige tenner/blekfete)

Kul aksent

Syke abortlover

Fin natur

Fattig land til å være i vest Europa

God øl



Anonymous poster hash: 84783...0af
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anastasia

Belfast er ikke i Irland

Og det at folk fra Nord Irland kaller se for Irland. Forandrer ikke det faktum at Belfast er i Nord Irland.

Det er direkte skammelig at det er voksne mennesker som ikke vet forskjellen på Nord Irland og Republikken Irland. Og vist man har bodd der i flere år så er det enda mer skammelig.

Kanskje du skal ta deg en tur før du uttaler deg..? JA navnet på landet er for de down south: The Republic of ireland (Eire) og oop north Northern Ireland. Men selv sier de bare Irland. Jeg har venner både i sør og nord, de sier IRELAND hele gjengen. Alle vet at Belfast er i nord og Dublin er i sør, de er ikke retards liksom.

Verdens mest sexy dialekt=IRISH <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødt hår, mørkt øl og Johnny Logan.



Anonymous poster hash: 1649a...cbd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Verdens mest sexy dialekt=IRISH <3

Pog mahom!

Anonymous poster hash: 87c6f...885

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anastasia

Pog mahom!

Anonymous poster hash: 87c6f...885

Minner meg om da jeg først flyttet til Belfast og fikk beskjed om å bestille en drink som het "Poke my hole". Naiv som jeg var gjorde jeg det.. og bartenderen så rart på meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...