Gå til innhold

Hvorfor blir personer med sterk personlighet oftere mislikt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en sterk personlighet, er veldig høflig og framstår som glad og lykkelig.

Men til tross for dette, opplever jeg å havne i problemer med andre..

I jobbsammenheng har jeg ofte fått slengbemerkninger, og blitt utsatt for hersketeknikker.

I slike tilfeller har jeg svart med å holde meg unna dem der jeg kunne, og fortsatt med å være hyggelig og blid.

Jeg er flink og stødig i mitt arbeid, og slentrer aldri unna.

Likevel opplever jeg å bli regelrett mobbet, hvor jeg også blir utsatt for mange triks (feller, skyld, mistenkeliggjøring, overdramatisering, latterliggjøring osv).

Det jeg gjør er at jeg ikke viser at dette går inn på meg, og jeg finner stort sett trøst i oppgavene og kundene.

Jeg lurer bare på hvorfor de ikke vil la meg være i fred..

Ikke gjør jeg noe for å plage dem heller.

Men mistenker nå at noen er ute etter å skvise meg ut av jobben.

Noe de aldri skal lykkes med, for jeg trenger denne gullstillingen :)

Uansett hvor høflige og fæle de er i mot meg, så kommer jeg aldri til å si eller gjøre noe dumt.

De skal ikke få noe å ta meg på.

Men jeg spekulerer fremdeles på hvorfor de har innstilt seg på å være slik i mot meg..

Miljøet er ikke bra (jeg vet), men pengene må en jo bare ha.

Hilsen oppgitt

Anonymous poster hash: 3428d...2ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en sterk personlighet, er veldig høflig og framstår som glad og lykkelig.

Men til tross for dette, opplever jeg å havne i problemer med andre..

I jobbsammenheng har jeg ofte fått slengbemerkninger, og blitt utsatt for hersketeknikker.

I slike tilfeller har jeg svart med å holde meg unna dem der jeg kunne, og fortsatt med å være hyggelig og blid.

Jeg er flink og stødig i mitt arbeid, og slentrer aldri unna.

Likevel opplever jeg å bli regelrett mobbet, hvor jeg også blir utsatt for mange triks (feller, skyld, mistenkeliggjøring, overdramatisering, latterliggjøring osv).

Det jeg gjør er at jeg ikke viser at dette går inn på meg, og jeg finner stort sett trøst i oppgavene og kundene.

Jeg lurer bare på hvorfor de ikke vil la meg være i fred..

Ikke gjør jeg noe for å plage dem heller.

Men mistenker nå at noen er ute etter å skvise meg ut av jobben.

Noe de aldri skal lykkes med, for jeg trenger denne gullstillingen :)

Uansett hvor høflige og fæle de er i mot meg, så kommer jeg aldri til å si eller gjøre noe dumt.

De skal ikke få noe å ta meg på.

Men jeg spekulerer fremdeles på hvorfor de har innstilt seg på å være slik i mot meg..

Miljøet er ikke bra (jeg vet), men pengene må en jo bare ha.

Hilsen oppgitt Anonymous poster hash: 3428d...2ef

.

Anonymous poster hash: 3428d...2ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist at du har det slik. Dine kolleger burde ikke mobbe deg, men ta opp ting om det er noe du gjør som er plagsomt eller provoserende. Hvis dette har skjedd deg flere ganger, altså på flere arbeidsplasser, eller i ulike miljøer, bør du kanskje tenke over om det er noe med oppførselen din som kan være plagsom eller irriterende, selv om du ikke mener det sånn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sterk personlighet, er veldig høflig og framstår som glad og lykkelig.

Men til tross for dette, opplever jeg å havne i problemer med andre..

I jobbsammenheng har jeg ofte fått slengbemerkninger, og blitt utsatt for hersketeknikker.

I slike tilfeller har jeg svart med å holde meg unna dem der jeg kunne, og fortsatt med å være hyggelig og blid.

Jeg er flink og stødig i mitt arbeid, og slentrer aldri unna.

Likevel opplever jeg å bli regelrett mobbet, hvor jeg også blir utsatt for mange triks (feller, skyld, mistenkeliggjøring, overdramatisering, latterliggjøring osv).

Det jeg gjør er at jeg ikke viser at dette går inn på meg, og jeg finner stort sett trøst i oppgavene og kundene.

Jeg lurer bare på hvorfor de ikke vil la meg være i fred..

Ikke gjør jeg noe for å plage dem heller.

Men mistenker nå at noen er ute etter å skvise meg ut av jobben.

Noe de aldri skal lykkes med, for jeg trenger denne gullstillingen :)

Uansett hvor høflige og fæle de er i mot meg, så kommer jeg aldri til å si eller gjøre noe dumt.

De skal ikke få noe å ta meg på.

Men jeg spekulerer fremdeles på hvorfor de har innstilt seg på å være slik i mot meg..

Miljøet er ikke bra (jeg vet), men pengene må en jo bare ha.

Hilsen oppgitt

Anonymous poster hash: 3428d...2ef

Jeg er en person som er helt motsatt av deg, og jeg føler meg ofte mobbet på motsatt side av spektrumet. Det er selvfølgelig ikke hyggelig at du skal ha det slik, men på en måte så ser jeg situasjonen fra den "svake" siden av spektrumet. Vi ønsker å få deg litt ned på vårt nivå, fordi vi føler oss underlegne. Uten at jeg jobber på ditt nivå eller vet hvem du er, selvsagt. Men jeg vet hvordan vi "lsjenerte" snakker sammen om de som er litt mer frempå.

Men som sagt, jeg forstår noenlunde hvordan det er, og tror at den oppførselen du opplever fra dine kolleger skyldes din egen ekstroverte fremtoning (dvs. din måte å være på vs. deres måte å være på). Så lenge du gjør mye ut av deg, kommer de til å føle seg truet. Så vil kanskje anbefale deg å tone ned litt i mens du er på jobb (dvs. vær seg selv på fritiden, og vær en litt "begrenset" versjon av deg selv på jobb). Jeg føler selv at jeg må være en veldig overdreven versjon av meg selv på jobb, for å unngå å bli utestengt fra fellesskapet eller å bli satt under mistanke for diverse agendaer som jeg absolutt ikke har; for å være en del av det "ekstroverte" arbeidsmiljøet på jobb.

For å snakke av erfaring tror jeg ikke at de "ikke vil la deg være i fred", men heller at de føler seg såpass truet av din væremåte at de vil hevde seg selv ved å trykke deg ned litt, muligens for å unngå at du får en lederstilling (som er bedre betalt) foran dem selv. Jeg mener ikke at de ikke oppfører seg urettferdig ovenfor deg, for det mener jeg at de gjør basert på din beskrivelse, men jeg er redd for at du må føye deg litt for overtallet med mindre du ønsker å bli upopulær. Jeg tror også at noen folk som er som meg (introverte) kan føle seg litt overveldet over deg dersom du alltid er "hyggelig og blid" på jobb, da jeg personlig synes at det er uoverkommelig vanskelig å late som om jeg er hyggelig og blid dersom jeg ikke er det, og jeg må innrømme at jeg føler meg truet dersom nye ansatte er mye mer hyggelige, blide, åpne og velkommende enn det jeg selv er, selv om jeg selvfølgelig forstår at dette er positive egenskaper i forhold til de jeg selv har å by på.

Anonymous poster hash: 78dfc...55a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker heller ikke folk med sterk personlighet. De tar så mye plass liksom.

Det har absolutt ingen ting med janteloven å gjøre.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Janteloven.

Du skal ikke tro at du er noe...

Slik er Norge.

Min sjef sa:

"Du må ikke tro du er bedre enn andre".

Har rammet det inn og synes synd på ham.

Anonymous poster hash: f0b52...e6a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jean Valjean

Janteloven.

Du skal ikke tro at du er noe...

Janteloven er ikke annet enn en dårlig unnksydling folk som ikke tåler kritikk bruker.

Jeg ble kritisert det er janteloven sin feil. Folk som bruker skylder på janteloven er i mine øyne ikke annet en sytepaver.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en "sterk personlighet".

Hva i all verden mener man egentlig med det?



Anonymous poster hash: d102c...87c
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med at du har en sterk personlighet?

Dersom du har en tendens til å bli motarbeidet av andre, så skal du ikke se bort fra at du gjør eller sier noe som oppleves som ganske irriterende for andre.



Anonymous poster hash: 92e8e...d5a
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en "sterk personlighet".

Hva i all verden mener man egentlig med det?

Anonymous poster hash: d102c...87c

Vet, sterk personlighet har ikke noe med hvor høylytt man er.

Anonymous poster hash: a588d...c6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du må tone deg selv litt ned. Man kan ikke alltid være seg selv.

kan kanskje være en ide å følge ditt eget råd?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kan kanskje være en ide å følge ditt eget råd?

kanskje du skal følge hennes råd....

Anonymous poster hash: 83518...4e1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje du skal følge hennes råd....

Anonymous poster hash: 83518...4e1

Hahahahahaha. :skratte:

Anonymous poster hash: 13e7e...aac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får krupp av enkeltes "sterke personligheter"

Når jeg hører den setningen tenker jeg, høylydt, tar mye plass, veldig flink til å kline sin overdrevne påtatte lykke i andres ansikt og så erte dem når de ikke gjengjelder den veldig boblete væremåten.



Anonymous poster hash: 9d59b...7d7
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blir virkelig personer med sterk personlighet oftere mislikt?

Kjenner mange med sterk personlighet som er veldig populære og godt likt. Ser en mye klarere sammenheng mellom det å ha en dårlig personlighet og bli mislikt.

Jeg sier ikke nødvendigvis at du har det altså, men det er jo en mer nærliggende forklaring enn bare at den er "sterk". Hvis du har en veldig bra personlighet, så vil du jo bare tiltrekke deg flere mennesker og bli bedre likt jo sterkere denne personligheten skinner gjennom. Eller?

Men - det høres jo aller mest ut som det er noe med miljøet der, det høres jo helt hinsides horribelt ut! Ikke normalt, og ikke sunt for deg. Er det virkelig en gullstilling da? Hadde heller jobbet med å slukke oljebranner i Irak med tunga sammen med GODE kolleger enn å tilbringe 40 timer i uka med folk som var fæle mot meg, mobbet, lagde feller og prøvde å skvise meg ut. I det minste kan og BØR du ta opp med lederne at under deres (sannsynligvis elendige) ledelse så har det oppstått et arbeidsmiljø som er verre enn i de varmeste hjørnene av helvete.

Endret av Cuntzilla
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også på hva som ligger i å ha en sterk personlighet.

Ofte ser jeg at de som selv sier at de har en sterk personlilghet egentlig har en høylytt og dominerende personlighet, og disse kan fort bli mislikt fordi de alltid må hevde seg selv, og aller helst på bekostning av andre.

De jeg mener har en sterk personlighet, er mennesker som ikke ville brukt det uttrykket om seg selv.

Dette er mennesker som blir hørt, selv om de er lavmælte. Deres tilstedeværelse blir lagt merke til, selv om de ikke gjør mye ut av seg.

Jeg har aldri opplevd at disse blir mislikt i egenskap av å være seg selv. De kan bli mislikt på grunn av meninger, på grunn av handlinger, men ikke fordi de har sterke personligheter.



Anonymous poster hash: 2587f...d1b
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med siste AB. De som hevder de har sterk personlighet har ofte en fæl og slitsom personlighet, som er krevende og irriterende for folk flest.

De som virkelig har en sterk personlighet, er helt annerledes. Nelson Mandela hadde en sterk personlighet.

Mange reality-deltakere sier selv at de har sterk personlighet, men er egentlig bare ekle.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som omtaler seg selv som "sterke personligheter" ser som regel ut til å ha problemer med hvordan omgivelsene takler dem, men av helt andre årsaker enn det som faktisk er tilfelle.

Min erfaring med "sterke personligheter" er at de overdriver egen væremåte og entusiasme grunnet en grunnleggende usikkerhet på egen tilstrekkelighet. De lengter desperat etter en evig strøm av bekreftelser fra omgivelsene og bruker skamløst all sin tid på å fiske etter dem.

Når den tilbedende responsen uteblir fra enkelte resulterer det så i tanker om at de blir forfulgt, mislikt, utsatt for skjulte agendaer, urettmessig angrepet og at den innbilte motparten er redd for å miste ansikt/makt/innflytelse/what ever.

Man har selvsagt også andre typer "sterke personligheter", som har satt sin ære i å benytte enhver anledning til å trøkke sin "sterke personlighet" i trynet på den som måtte være så uheldig å befinne seg i nærheten. Sterk personlighet kan være et annet uttrykk for manglende ønske om å tilpasse seg i sosiale kontekster. Det oppfatter folk gjerne, og tar det ille opp.

Folk som faktisk bidrar med noe, som har substans og integritet i jobbsammenheng eller privat, er som regel de virkelig sterke personlighetene. Det er likevel ikke de som krever all plass i et rom. De trenger ikke den typen feedback, fordi de er trygge i seg selv.

Generaliserende, og kun ut fra egne observasjoner, men likevel:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...