Gå til innhold

Kvinner som har født.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil bare si til dere kvinner som har født, at jeg personlig syns det virker som at det er noe av det tøffeste en kvinne går igjennom.

Jeg ser virkelig opp til dere!!



Anonymous poster hash: 32ba2...bf3
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Menn som har mottatt et ballespark. Jeg vil bare si til dere menn som har fått et spark i ballene, at jeg personlig syns det virker som at det er noe av det tøffeste en mann går igjennom.

Jeg ser virkelig opp til dere!!



Anonymous poster hash: 9df75...274
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn som har mottatt et ballespark. Jeg vil bare si til dere menn som har fått et spark i ballene, at jeg personlig syns det virker som at det er noe av det tøffeste en mann går igjennom.

Jeg ser virkelig opp til dere!!

Anonymous poster hash: 9df75...274

Jepp, for disse to tingene er virkelig det samme.

Et "ballespark", og ettervirkningene av dette, kan sikkert vare i et par dager. Jeg er ikke i tvil om at dette gjør like vondt som et spark til klitoris hos kvinner.

For førstegangsfødende tar en fødsel i gjennomsnitt 14 timer med intense smerter som kommer og går. Dette betyr at for hver mor som går gjennom en fødsel i løpet av 7 timer er det en mor som gjennomgår fødselen i løpet av 21 timer. Denne prosessen tilsvarer om lag ett "ballespark" i minuttet hvorenn lenge fødselen pågår. Mellom 30-35% førstegangsfødende revner "nedentil" i løpet av en fødsel, og opplever å at huden deres revner samt den påfølgende syingen av dette. I tillegg til dette er det blant 70-80% som blir deperimerte etter fødsel, og depresjonene kan vare i alt fra noen timer til mange måneder.

Så ja, dersom noen menn har gjennomgått ett "ballespark" i minuttet i 21 timer, måttet ha et kirurgisk inngrep nedentil på grunn av dette, samt å ha blitt deperimert en stund etterpå, så synes jeg oppriktig synd på dem. Dersom en fyr har havnet i et slagsmål på byen, og fått et kne i ballene, så gir dette kanskje en smakebit på hva kvinner gjennomgår for å gi dere barn.

Til TS: Jeg håper virkelig aldri at du gjør noen gravide. Helt oppriktig. Jeg ville heller gjennomgått ti fødsler enn å ha måttet delt omsorgen for et barn med en så usympatisk type som deg.

Anonymous poster hash: ae3e2...ab6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, for disse to tingene er virkelig det samme. Et "ballespark", og ettervirkningene av dette, kan sikkert vare i et par dager. Jeg er ikke i tvil om at dette gjør like vondt som et spark til klitoris hos kvinner. For førstegangsfødende tar en fødsel i gjennomsnitt 14 timer med intense smerter som kommer og går. Dette betyr at for hver mor som går gjennom en fødsel i løpet av 7 timer er det en mor som gjennomgår fødselen i løpet av 21 timer. Denne prosessen tilsvarer om lag ett "ballespark" i minuttet hvorenn lenge fødselen pågår. Mellom 30-35% førstegangsfødende revner "nedentil" i løpet av en fødsel, og opplever å at huden deres revner samt den påfølgende syingen av dette. I tillegg til dette er det blant 70-80% som blir deperimerte etter fødsel, og depresjonene kan vare i alt fra noen timer til mange måneder. Så ja, dersom noen menn har gjennomgått ett "ballespark" i minuttet i 21 timer, måttet ha et kirurgisk inngrep nedentil på grunn av dette, samt å ha blitt deperimert en stund etterpå, så synes jeg oppriktig synd på dem. Dersom en fyr har havnet i et slagsmål på byen, og fått et kne i ballene, så gir dette kanskje en smakebit på hva kvinner gjennomgår for å gi dere barn. Til TS: Jeg håper virkelig aldri at du gjør noen gravide. Helt oppriktig. Jeg ville heller gjennomgått ti fødsler enn å ha måttet delt omsorgen for et barn med en så usympatisk type som deg. Anonymous poster hash: ae3e2...ab6

Jeg sa at jeg ser opp til kvinner som har født. Jeg forstår ikke helt hvor du vil hen ved å rette dette innlegget mot meg?

Anonymous poster hash: 32ba2...bf3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn som har mottatt et ballespark. Jeg vil bare si til dere menn som har fått et spark i ballene, at jeg personlig syns det virker som at det er noe av det tøffeste en mann går igjennom.

Jeg ser virkelig opp til dere!!

Anonymous poster hash: 9df75...274

Jeg tolket dette innlegget som å være et seriøst innlegg, så jeg regnet med at det var ment som et svar til at det kvinner opplever når de gjennomgår en fødsel er ekvivalent til det menn går gjennom når de får et ballespark (jfv. de trådene som finnes her på forumet angående hvor pysete kvinner er dersom de trenger epidural under fødsel). Dersom dette ikke var meningen, og innlegget var ment som ren sarkasme, ønsker jeg å beklage, samt anbefale bruken av :ironi:og lignende smileyer, slik at sarkasme ikke blir misoppfattet i lignende tråder, da sarkasme vanskelig lar seg oppfatte rent skriftlig :)

Gud vet at det finnes nok av menn her på KVINNEguiden som ønsker å trykke oss kvinner ned i sølen ved å anklage oss, ikke bare for å ha hijacke demokratiet med våre "destruktive meninger", men også for å bedrive vidstrakt skuespill når det kommer til alle negative ting som kun/hovedsaklig angår oss kvinner og ikke menn, ved teamer som for eksempel fødsel, menssmerter, voldtekt, seksuell trakassering, osv. når de mener at de har tilsvarende argumenter for å illustrere at de også har det vondt/verre (jfv. fødsel vs. ballespark, som diskutert på en tidligere tråd angående hvor pinglete kvinner var som ikke klarte å gjennomgå en naturlig fødsel uten epidural.

Igjen, jeg beklager dersom jeg misforstod sarkasmen i ditt originale innlegg, dog jeg registrerer at jeg sannsynligvis ikke var den eneste da svarer #2 også følte for å presisere at han/hun var enig i kun HI, og ikke ditt. Jeg er selv en sarkastisk person, men har opplevd såpass ofte å ha blitt misforstått på Internett at jeg nå holder meg eksklusivt til egen mening om saken, da tonefall og ansiktsutrykk ikke kan kommuniseres via tekst.

Anonymous poster hash: ae3e2...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tolket dette innlegget som å være et seriøst innlegg, så jeg regnet med at det var ment som et svar til at det kvinner opplever når de gjennomgår en fødsel er ekvivalent til det menn går gjennom når de får et ballespark (jfv. de trådene som finnes her på forumet angående hvor pysete kvinner er dersom de trenger epidural under fødsel). Dersom dette ikke var meningen, og innlegget var ment som ren sarkasme, ønsker jeg å beklage, samt anbefale bruken av :ironi:og lignende smileyer, slik at sarkasme ikke blir misoppfattet i lignende tråder, da sarkasme vanskelig lar seg oppfatte rent skriftlig :) Gud vet at det finnes nok av menn her på KVINNEguiden som ønsker å trykke oss kvinner ned i sølen ved å anklage oss, ikke bare for å ha hijacke demokratiet med våre "destruktive meninger", men også for å bedrive vidstrakt skuespill når det kommer til alle negative ting som kun/hovedsaklig angår oss kvinner og ikke menn, ved teamer som for eksempel fødsel, menssmerter, voldtekt, seksuell trakassering, osv. når de mener at de har tilsvarende argumenter for å illustrere at de også har det vondt/verre (jfv. fødsel vs. ballespark, som diskutert på en tidligere tråd angående hvor pinglete kvinner var som ikke klarte å gjennomgå en naturlig fødsel uten epidural. Igjen, jeg beklager dersom jeg misforstod sarkasmen i ditt originale innlegg, dog jeg registrerer at jeg sannsynligvis ikke var den eneste da svarer #2 også følte for å presisere at han/hun var enig i kun HI, og ikke ditt. Jeg er selv en sarkastisk person, men har opplevd såpass ofte å ha blitt misforstått på Internett at jeg nå holder meg eksklusivt til egen mening om saken, da tonefall og ansiktsutrykk ikke kan kommuniseres via tekst. Anonymous poster hash: ae3e2...ab6

Men det var ikke jeg som skrev innlegget om ballesparket.......

Men ja jeg skjønner hva du mener.

Anonymous poster hash: 32ba2...bf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det var ikke jeg som skrev innlegget om ballesparket.......

Men ja jeg skjønner hva du mener.

Anonymous poster hash: 32ba2...bf3

Innlegget jeg siterte var det som var skrevet om ballesparket, som jeg da antok at var skrevet av deg i og med at du svarte på det, men jeg ser feilen nå og jeg beklager dersom du trodde mitt første innlegg i denne tråden var rettet mot deg (TS). Det var det ikke; det var rettet mot Mr. Ballespark AB :)

Jeg støtter deg i din mening om saken, og er hjertens enig i at jeg ser opp mot kvinner som har født :blomst: Beklager misforståelsene.

Anonymous poster hash: ae3e2...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegget jeg siterte var det som var skrevet om ballesparket, som jeg da antok at var skrevet av deg i og med at du svarte på det, men jeg ser feilen nå og jeg beklager dersom du trodde mitt første innlegg i denne tråden var rettet mot deg (TS). Det var det ikke; det var rettet mot Mr. Ballespark AB :) Jeg støtter deg i din mening om saken, og er hjertens enig i at jeg ser opp mot kvinner som har født :blomst: Beklager misforståelsene. Anonymous poster hash: ae3e2...ab6

Tusen takk:)

Jeg står fortsatt ved min mening om kvinner som har født et barn, jeg syns at det er noe heroisk over det. :)

Anonymous poster hash: 32ba2...bf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn som har mottatt et ballespark. Jeg vil bare si til dere menn som har fått et spark i ballene, at jeg personlig syns det virker som at det er noe av det tøffeste en mann går igjennom.

Jeg ser virkelig opp til dere!!

Anonymous poster hash: 9df75...274

Yes, for balkesparket verket først i 9 måneder og ga så varige hormonelle, mentale og fysiske endringer hos den enkle mannen for livet ut.

Anonymous poster hash: 51c2c...d5e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del.

"Dere slipper å føde", "dere har ikke mensen" er jo de klassiske hersketeknikk argumentene som gjerne anføres når det er viktig å pusse litt på vi-er-ofre-og-skal-beskyttes-fortrekkes-og-forfordeles- grunnmuren.

Fødsel: Det er et mirakel, et fantastisk underverk som jeg beundre og forguder. Jeg kan ikke beskrive med ord de følelsene og den takknemligheten jeg kjente på da jeg ble far første gang, takket være det min daværende gikk gjennom. Men hun overlevde, kom seg raskt og smerter, hyl, pinsler og alt styr med å bli seg selv gradvis ble fortrengt. Takket være amming, såre brystvorter, lite søvn og en prosess med å få kroppen til å bli seg selv tok dette selvsagt flere måneder. Men selve fødselen og det rundt den ble fortrengt og gjort ganske trivielt etter noen uker.

Etter 12-15 måneder var hun jaggu mildt sagt motivert for en ny fødsel, men først unnfangelse, selvsagt.

Om dette hadde vært det helvete kvinner tilsynelatende forsøker å beskrive det som (jeg ville heller ha dødd enn å gått gjennom torturen en gang til) så må svaret være:

Enten lyver dere, overdriver dere kraftig eller så er dere dumme som gjør det om og om igjen....

For dere gjør det ikke for mannens skyld, eller ?? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å lese! Ble positivt overrasket. :)

Da jeg trykket meg inn på tråden, hadde jeg nemlig forventninger om å lese at kvinner som har født er seksuelt ubrukelige, overdriver smerter, eller blir feite dvaske og meggete. :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del.

"Dere slipper å føde", "dere har ikke mensen" er jo de klassiske hersketeknikk argumentene som gjerne anføres når det er viktig å pusse litt på vi-er-ofre-og-skal-beskyttes-fortrekkes-og-forfordeles- grunnmuren.

Fødsel: Det er et mirakel, et fantastisk underverk som jeg beundre og forguder. Jeg kan ikke beskrive med ord de følelsene og den takknemligheten jeg kjente på da jeg ble far første gang, takket være det min daværende gikk gjennom. Men hun overlevde, kom seg raskt og smerter, hyl, pinsler og alt styr med å bli seg selv gradvis ble fortrengt. Takket være amming, såre brystvorter, lite søvn og en prosess med å få kroppen til å bli seg selv tok dette selvsagt flere måneder. Men selve fødselen og det rundt den ble fortrengt og gjort ganske trivielt etter noen uker.

Etter 12-15 måneder var hun jaggu mildt sagt motivert for en ny fødsel, men først unnfangelse, selvsagt.

Om dette hadde vært det helvete kvinner tilsynelatende forsøker å beskrive det som (jeg ville heller ha dødd enn å gått gjennom torturen en gang til) så må svaret være:

Enten lyver dere, overdriver dere kraftig eller så er dere dumme som gjør det om og om igjen....

For dere gjør det ikke for mannens skyld, eller ?? :fnise:

Jeg kan bare svare for meg selv, men det er dessverre mangel på fortrengning her i gården. Det blir ikke flere barn. Livet/ fruktbarheten er dessverre ikke langt nok til tilstrekkelig terapi.

Anonymous poster hash: 0da63...30e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må ta keisersnitt pga at bekkenet trekker seg sammen i stedet for å utvide seg, så kan ikke akkurat si takk, men det er vel ikke bare og bare å få skjært opp hele magen heller. Jeg synes forøvrig også kvinner som føder er tøffe

Anonymous poster hash: 16f4f...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ta keisersnitt pga at bekkenet trekker seg sammen i stedet for å utvide seg, så kan ikke akkurat si takk, men det er vel ikke bare og bare å få skjært opp hele magen heller. Jeg synes forøvrig også kvinner som føder er tøffe

Anonymous poster hash: 16f4f...f5f

Spiller ingen rolle om du å ta keisersnitt eller føde på den naturlige måten. Du har sagt deg villig til å bære frem et barn i ni måneder, og slik jeg har skjønt det, virker det ikke som at en graviditet er lett.

Uansett hvordan et barn kommer ut til den levende verden, syns jeg det er vakkert og ikke minst tøft av kvinner å gå igjennom det.

Anonymous poster hash: 32ba2...bf3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del.

"Dere slipper å føde", "dere har ikke mensen" er jo de klassiske hersketeknikk argumentene som gjerne anføres når det er viktig å pusse litt på vi-er-ofre-og-skal-beskyttes-fortrekkes-og-forfordeles- grunnmuren.

Fødsel: Det er et mirakel, et fantastisk underverk som jeg beundre og forguder. Jeg kan ikke beskrive med ord de følelsene og den takknemligheten jeg kjente på da jeg ble far første gang, takket være det min daværende gikk gjennom. Men hun overlevde, kom seg raskt og smerter, hyl, pinsler og alt styr med å bli seg selv gradvis ble fortrengt. Takket være amming, såre brystvorter, lite søvn og en prosess med å få kroppen til å bli seg selv tok dette selvsagt flere måneder. Men selve fødselen og det rundt den ble fortrengt og gjort ganske trivielt etter noen uker.

Etter 12-15 måneder var hun jaggu mildt sagt motivert for en ny fødsel, men først unnfangelse, selvsagt.

Om dette hadde vært det helvete kvinner tilsynelatende forsøker å beskrive det som (jeg ville heller ha dødd enn å gått gjennom torturen en gang til) så må svaret være:

Enten lyver dere, overdriver dere kraftig eller så er dere dumme som gjør det om og om igjen....

For dere gjør det ikke for mannens skyld, eller ?? :fnise:

Å få barn er ett sterkt instinkt. For mange grunnen til å leve. En graviditet er er sjangsespill. Det går jo som regel bra, med noen kosmetiske endringer. Men noen får også store fysiske konsekvenser. Inkontinens, så alvorlig bekkenløsning at de havner i rullestol eller død. Selv i Norge dør 5 mødre hvert år i forbindelse med graviditeten.

Det er verken lyving, overdrivelse eller dumskap. Det er instinkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kan bare svare for meg selv, men det er dessverre mangel på fortrengning her i gården. Det blir ikke flere barn. Livet/ fruktbarheten er dessverre ikke langt nok til tilstrekkelig terapi.

Anonymous poster hash: 0da63...30e

Syns du er en HELT blant kvinner-som tær å fortelle sannheten-om hvor jævlig det er..

Bare bullshit at man glemmer TRAUMENE,SMERTENE,ANGSTEN OG REDSLENE under fødtsler.

Største LØGN jeg har hørt..

De som har født-er bare ikke klar over at " etter-reaksjonene" på grusomhetene-kan komme mange år etter fødtselen og plage deg resten av livet!!! Traumer er ikke noe man blir kvitt av seg selv.De er der til EVIG TID : ) Ingen psykolog i verden-kan egentlig viske ut traumer,angstreaksjoner,stressreaksjoner p bagateller-senere i livet-grunnet store traumer under eks fødtsler.

De som våger å uttale sannheten ER HELTER....

Ikke de som lyver og spiller skuespill....de er ikke helter.De utvikler seg heller ti HEKSER etterpå-uten å forstå selv engang,hvorfor de ble så bittr og onde mot andre....

Ondt avler bare ondt vidre....du blir aldri helt kvitt det.

Anonymous poster hash: 580c2...473

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...