Gå til innhold

"1 av 3 mennesker må dø for at vi som art skal overleve"


WubWub

Anbefalte innlegg

Ledende forskere i USA har nå kommet med en dystopisk skrekk rapport - 30% av verdens befolkning må dø veldig snarlig for at menneskeheten som helhet skal overleve. De har nemlig kommet frem til at jordkloden ikke har nok ressurser til å takle en så stor menneskelig befolking !

Amerikanske forskere og det Hvite Hus jobber nå på spreng for å finne ut hvordan de skal ta livet av en tredjedel av verdens befolkning.

Det har vist seg at holdnings kampanjer og prevensjon ikke har greid holde befolkningsveksten nede på et akseptabelt nivå så nå snakkes det om et akutt hastetiltak som går ut på å ta livet av 300 millioner kvinner om ikke altfor lenge.

Hva tenker dere? Er Obama og USA's ledende forsknings eksperter inne på noe? Kjør fruktbar debatt ! Save the planet ! Free Willy !

http://www.theonion.com/articles/scientists-look-onethird-of-the-human-race-has-to,27166/

"I'm just going to level with you—the earth's carrying capacity will no longer be able to keep up with population growth, and civilization will end unless large swaths of human beings are killed, so the question is: How do we want to do this?" Cambridge University ecologist Dr. Edwin Peters said. "Do we want to give everyone a number and implement a death lottery system? Incinerate the nation's children? Kill off an entire race of people? Give everyone a shotgun and let them sort it out themselves?"

"Completely up to you," he added, explaining he and his colleagues were "open to whatever." "Unfortunately, we are well past the point of controlling overpopulation through education, birth control, and the empowerment of women. In fact, we should probably kill 300 million women right off the bat."
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle mennesker dør til slutt uansett.

Men, nja dette er ekstremt konspiratorisk. Det finnes nok ressurser. Det er bare en fæl fæl fordeling.

Også har du jo selvfølgelig visse land som ødelegger. I Somalia er det vanlige 13 barn i snitt. India har 1,3 milliarder det samme har Kina.

Hele Europa(Inkl Russland) er kun på 0.67 milliarder, og det synker kraftigt.

Det vi må gjøre er å få resten av verden til å droppe 13 unger i snitt!

Endret av kjærligbåttur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så en svært komplisert statistikk som handlet om at selv om befolkningsveksten øker så øker den samtidig ikke sånn sett. Den vil stabilisere seg om ikke lenge på 20mrd mennesker og etter det vil det gå nedover.

Jeg hater å tenke på døden og får vondt av det, men sånn sett tror jeg likevel jordkloden har en dyster framtid så det er vel like greit å bare slippe.

Men jeg håper ikke jeg dør helt enda. Jeg kan godt love å ikke fø noen barn altså. :) Men det er vel ikke akkurat norske kvinner som er problemet her heller

Anonymous poster hash: 7dd65...402

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke gjøre annet enn å linke til usaklige nettsider med enda mere usaklige artikler?

Jaja, en gjeng med vattnisser som titulerer seg som forskere kommer med noe tøv. Ledende forskere? I hvilken verden lever du egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si det til Javert du, Jean Valjean. :fnise:

Men, nja dette er ekstremt konspiratorisk. Det finnes nok ressurser. Det er bare en fæl fæl fordeling.

Også har du jo selvfølgelig visse land som ødelegger. I Somalia er det vanlige 13 barn i snitt. India har 1,3 milliarder det samme har Kina.

Hele Europa(Inkl Russland) er kun på 0.67 milliarder, og det synker kraftigt.

Det vi må gjøre er å få resten av verden til å droppe 13 unger i snitt!

Ettbarnspolitikk funker tydeligvis ikke. Hva mener du vi må gjøre?

Jeg tror utdanning er løsningen. Har folk utdanning, jobber og medisin tror jeg ikke de vil fø like mange barn fordi de har bedre ting å ta seg til.

Anonymous poster hash: 7dd65...402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så en svært komplisert statistikk som handlet om at selv om befolkningsveksten øker så øker den samtidig ikke sånn sett. Den vil stabilisere seg om ikke lenge på 20mrd mennesker og etter det vil det gå nedover.

Jeg hater å tenke på døden og får vondt av det, men sånn sett tror jeg likevel jordkloden har en dyster framtid så det er vel like greit å bare slippe.

Men jeg håper ikke jeg dør helt enda. Jeg kan godt love å ikke fø noen barn altså. :) Men det er vel ikke akkurat norske kvinner som er problemet her heller

Anonymous poster hash: 7dd65...402

1.7 unger i Snitt for Norske kvinner er jo helt ubetydelig.

Problemet kommer når du får 13 unger i snitt + moderne medesin slik at alle overlever.

http://www.economist.com/news/middle-east-and-africa/21613349-end-century-almost-half-worlds-children-may-be-african-can-it

By the end of the century, if current demographic patterns continue for another 85 years (which they may not), Africa would have 4.2 billion people, against 1.1 billion today. Nigeria, whose land mass is similar to Pakistan’s or Venezuela’s, would rise from 180m today to 910m, registering one in 12 of the world’s births.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil, vi har nok av plass til mennesker.

Problemet er allokering av ressurser. I mange Afrikanske land foreksempel, så hører man ofte at de sulter og det er mye fattigdom. Hvorfor det? Jo fordi de som produserer mat og ressurser der tjener mer på å eksportere varene til vesten eller Kina, enn å selge det i lokale områder. Så de kommer de store mengder ut til vesten, hvor vi ser de rikeste landene befinne seg i. Det å sette inn investeringer (og ikke veldedighet, noe jeg er sterkt imot) i landet kan gjøre store forskjeller.

Anonymous poster hash: 303b1...8ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

If it's on the Internet, it must be true!

Med mindre det er publisert på en nettside som livnærer seg av å publisere satire og parodier på ekte nyheter, da...



Anonymous poster hash: eb249...65f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...