Gå til innhold

"Alle menn er utro! det finnes bare ikke en som vil være trofast"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært i ett forhold på 2 år, ett på ca seks år og er nå på fjerde året med min ektemann. Har aldri opplevd utroskap, noen veier. Jeg ble forelsket i min nåværende mann mens jeg var med eksen, men avsluttet det forholdet før det kom til utroskap. Slettes ikke alle menn er utro, og om jeg skal svare basert på kun min erfaring - er de aller fleste menn omtenksomme og stabile, både som venner og partnere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri opplevd utroskap verken fra eller til.

Jeg har vært i visse situasjoner hvor det bokstavelig talt hadde vært meget enkelt og kjøre på, men jeg har aldri ønsket det. Jeg er egentlig ganske uenig i at alle menn er utro om de nærmest får det servert, det fins de av oss med litt viljestyrke innabords.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er litt synd at menn skal bli dømt på den måten. Men når det er sagt, så satt jeg senest i dag å pratet med 2 menn. Da jeg fortalte at jeg trodde min var en av de "gode gutta" , dvs, at han ikke har verken samvittighet eller moral til å være utro, så fikk jeg tilbake en litt snodig latter og " alle menn er drittsekker. " Men jeg tror de bare var litt tøffe, da jeg senere fikk høre at ingen av dem hadde vært utro i sine siste forhold. Han ene var utro før han traff "drømmedama", og har siden aldri hatt et ønske om det i frykt for å miste henne. Han andre opplevde selv å bli bedratt av sin ekskone. Og var heller mer sjalu, enn et ønske om å være utro.

Så, det er jo litt interessant.. Den som sa over her at med rett dame, så gjerne ikke mennene utro. Det kan jeg tro er tildels sant, spesielt om mannen "normalt sett" ville vært en "playboy", som med tilfellet til han første jeg skrev om her. Men så har man dem, som jeg tror er tilfellet med min, som det rett og slett bare strider i mot moralsk sett.

Ellers, så har jeg sett tilfeller av både utro menn og kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt å gå rundt og generalisere til en så stor grad at man rett og slett luker ut folk som er bra og får et usunt forhold til enkelte grupper av mennesker (dette tilfellet menn)

Deres liv, I could not care less.

Har en kjæreste som jeg stoler 100% på, ellers hadde jeg aldri vært sammen med han.

At han er utro er minimal sjanse, men man kan aldri være 100% sikker. Den tid , den sorg I guess?

Har en bror som nylig skilte seg pga dama var utro med en fyr hun møtte gjennom nettet, og flere av venninnene hennes i omgangskretsen har historie med utroskap og løgn... For en gjeng.

Anonymous poster hash: 6b508...b42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utføra min kunnskap så har aldri mine 'menn' vært utro. Lengste forhold på 1,5 år...

Har aldri vært utro selv.

Anonymous poster hash: 8ef49...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skremmer meg hvor "lett" utroskap kan være (for mange). Jeg har sett utallige tråder om utroskap på dette forumet, og hørt om enda flere.

Eksen var utro mot meg, jeg har aldri vært utro mot noen, men har ligget med en mann som var utro (uten min viten, naturligvis, jeg syns utroskap er motbydelig).

Jeg kunne aldri ved mine fulle fem vært utro mot kjæresten min. Etter jeg ble sammen med han, har jeg drukket mindre før jeg skal ut på byen for å ha kontroll. Jeg hadde nok ikke vært utro om jeg hadde drukket mer, for underbevisst vet jeg at jeg aldri vil miste den personen jeg har så sterke følelser for. Jeg vil aldri ødelegge det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare påstanden gjør meg forbanna. Den jævla ville teorien om at alle er det under riktige forutsetninger er også bare kvasiintellektuelt sprøyt. Jeg er mann, jeg har aldri vært utro, men jeg har blitt bedratt av to kvinner. Sånn, det er min anekdote. Kan vi nå konkludere med at kvinner er utro jævler? Selvsagt ikke, men det virker som om det er sliik det fungerer for enkelte (ikke du rett over meg, jeg sikter til andre her).

All statistikk viser at kvinner og menn er omtrent nøyaktig like mye utro. Noen studier sier at menn er hakket mer utro, andre studier sier at kvinner er hakket mer utro, og forskjellene er alltid små. Det er vel ikke egentlig så overraskende heller.

I et forhold kan det alltid være ting man må jobbe med, og det er godt mulig noen som bedras også har oppført seg dårlig på forhånd. Å prøve å si at man ble "drevet til utroskap" av det, derimot, det er bare noe utro folk bruker for på famlende vis å prøve å slippe å ta ansvar for egne handlinger. Det er ikke den bedrattes feil at han eller hun bedras, det sviket utroskap representerer står selvsagt i misforhold til "trøbbel i forholdet". Men det er heller ikke alle av det annet kjønn sin feil. Det er ikke din feil når mannen din bedrar deg, men det er heller ikke min feil også bare fordi han og jeg er av samme kjønn. Skyld på den utro.



Anonymous poster hash: 0ccb2...a89
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette.

Raven Emerald, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og nærmeste vennekretsen er ganske tradisjonelle. Ser på det å være i et forhold litt som en kontrakt.

Ville ikke respektert noen av dem om de lå rundt uten å være single. Handler jo om respekt for partneren å kunne være så ærlig at man slår opp før det går så langt.

Ingen av oss forhaster oss vel inn i forhold med damer man ikke veit man er seksuelt kompatibel med heller, da. Det hjelper nok.



Anonymous poster hash: 30f82...1aa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å huske på at mytene gjerne nører opp under følgende feilaktige forestilling.

Menn er utro fordi de må få tømme seg. Får ikke nok sex hjemme og er misfornøyde. De jakter og søker stadig etter noe bedre. Verden flommer over av fristelser og dømmekraften er som kjent, på kuk-nivå hos enkle neandertaler menn.

Kvinner er utro fordi de ikke har en partner som vet å behandle henne som kvinne og når de møter en som evner dette - vips, det "bare" skjedde.

Det er altså måten man er utro på som gjerne fører til generaliseringen

"menn er utro svin" i motsetning til kvinner "som er utro pga manglende lykke, eventuelt dårlig selvtillit"

Digresjon, dog verd å merke seg. Vi ser de samme mekanismene i tragedien med båtflyktningene i Middelhavet:

Unge (friske påstås det) menn = lykkejegere som heller burde vært sitt ansvar bevisst = dra hjem og bli kanonføde

versus

Kvinner, gamle og barn = desperate flyktninger som rømmer for livet, undertrykking, sykdommer, sult, overgrep og voldtekt.

Endret av Gorgonzola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo

Jeg synes det blir feil å påstå at kun menn er utro. Kvinner er ikke noe bedre.

Et forhold er bygd på respekt og kjærlighet. Velger man å være utro, da må man også være klar over at man kke lenger respekterer og elsker den man er i forhold med. Har du nok selvinnsikt så vil du skjønne at din utroskap løser ingenting i ditt forhold. Det beste er å komme seg ut av det og finne seg en annen. Enklere sagt enn gjort, spesielt når barn er i bildet, men livet er for kort til å være i et forhold som ikke funker.

Personlig har jeg aldri vært utro og kunne aldri tenkt meg å være det i framtiden. Uansett hvor ille jeg hadde det i mine tidligere forhold, valgt jeg aldri å være utro. Heldigvis ingen av mennene jeg har vært sammen med har vært utro. Da ville jeg gått ut av forholdet på dagen.

Den vanligste årsaken til at folk er utro er sex. Som regel er det enten for lite av det eller av dårlig kvalitet, for ikke å snakke om mangel på kompatibilitet.

Til syvende og sist, gjelder det å finne ut hva man vil og hvordan man vil ha det i neste forhold. Altfor mange vet ikke det. Jeg vet det finnes unntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er 45 år, har aldri opplevd utroskap. Ser ofte at kvinner skriver "Min mann har aldri vært utro", og statistisk er vel heller ikke flertallet det?



Anonymous poster hash: 889b1...862
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle har potensiale for å være utro. Den som tror noe annet narrer seg selv, og faller dypt den dagen sannheten går opp for dem. Kanskje ved at de selv gjør noe utenkelig.

Folk må finne en stødighet i seg og innse at andres handlinger ikke sier noe om hvorvidt de selv fortjener å bli elsket. Jeg tror dessuten at det er mulig å både være utro, og elske den man er sammen med. Uten at det er ideelt på noen måte.

Det handler ikke om at noen har mer anlegg enn andre for å være utro, men at noen mennesker er mer kompetent til å ta bærekraftige valg, enn andre. Har ikke inntrykk av at dette er kjønnsavhengig på noen måte.

Dersom noen er utro mot meg sier det dermed noe om personens evne til å ta "riktig" valg. Trolig sier det mindre om hvorvidt personen er glad i meg eller ikke (med mindre jeg er en hjemmeterrorist som skremmer partneren inn i armene på andre. Tror ikke jeg er det dog).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jasså? Har du snakket/vært kjæreste med "alle" mennene, siden du vet dette...?



Anonymous poster hash: 9cb6a...e0a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådtittelen høres ut som noe venninna mi kunne sakt hehe..

For å si det sånn så kjenner jeg ingen som ikke har opplevd utroskap som sier sånn, brent barn skyr ilden!

Anonymous poster hash: c86e5...d93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Holdningen til enkelte kvinner ser ut til å være: "One of my boyfriends cheated on me with another woman, now I can`t trust ANY men"

Så kvinner kan være utro med fleire gutter / menn samtidig. Men godtar ikke at noen av disse er utro med en eneste kvinner.



Anonymous poster hash: a48bf...bfb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...