Gå til innhold

Er menn som tar anestesi feige?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som et motsvar til tråden "Er kvinner som tar epidural feige?". Er ikke dette ensbetydende med at menn som godtar smertelindrende i forhold til operasjon av alt fra en visdomstann til en testikkel. Burde ikke disse overleve disse ingrepene uten anestetiske "hjelpemidler"? Det er tross alt helt naturlig, noe som tilfeldigvis skjer dem der og da. Burde de ikke kunne takle denne smerten, gitt at kroppen deres er "skapt" for å gjennomleve de smerter det måtte medføre å operere på dem uten anestesi?



Anonymous poster hash: 9ed8d...e99
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som et motsvar til tråden "Er kvinner som tar epidural feige?". Er ikke dette ensbetydende med at menn som godtar smertelindrende i forhold til operasjon av alt fra en visdomstann til en testikkel. Burde ikke disse overleve disse ingrepene uten anestetiske "hjelpemidler"? Det er tross alt helt naturlig, noe som tilfeldigvis skjer dem der og da. Burde de ikke kunne takle denne smerten, gitt at kroppen deres er "skapt" for å gjennomleve de smerter det måtte medføre å operere på dem uten anestesi?

Anonymous poster hash: 9ed8d...e99

Er det ikke en smuule forskjell på de tingene du nevner? :vetikke: Haha altså....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å si at kvinner er feige pga smertestillende ved fødsel er hykerisk. Hadde man hatt den muligheten for 1000 år siden hadde selvsagt alle valgt det. Å lide uten grunn er patetisk, og enda mer patetisk når man blir kalt feig. Nå er vi så heldige at vi får hjelpemidler, som kan gjøre fødselen lettere. De som velger å gjøre det naturlig, må da bare gjøre det, men de får ingen stjerne i boka for det.



Anonymous poster hash: b90a7...069
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk en viss forskjell. Dersom du skal operere f.eks. storetåa uten bedøvelse, kontra å føde uten bedøvelse, vil jeg definitivt si at å oprerere storetåa er bedre (tro meg, jeg har prøvd begge deler i utlandet og uten bedøvelse). Uansett er det tilfelle å sette spørsmålstegn ved hvilke smertegrenser hver kjønn er født til å tåle, og jeg synes uansett det blir tåpelig å si at ett kjønn burde tåle en viss grad smerte ettersom det andre kjønnet "kanskje" hadde tålt det. Det andre kjønner har ikke peiling, da disse ikke besitter de rette organene som kreves for å føle på denne smerten. Jeg går selv på medisiner for ganske intense menssmerter, som jeg til dags dato ikke har møtt en mann som klarer å forstå. For de mangler både eggstokker og livmor for å skjønne hvor grusomt det føles til daglig. Jeg klarer ikke annet enn å ligge på sofaen og stønne eller skrike når det pågår som verst (maks én dag i måneden, men allikevel så vondt at jeg faktisk ikke orker noe annet).



Anonymous poster hash: 9ed8d...e99
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke en smuule forskjell på de tingene du nevner? :vetikke: Haha altså....

Det forrige innlegget var ment som et svar til DETTE innlegget. Og nei, det finnes liten forskjell. Jeg ville faktisk ha foretrukktet å gå gjennom en ny operasjon uten anestesi, foran å gå gjennom en ny fødsel uten epdural. Du må gjerne operere hvilken del av meg du vil, så lenge du ikke tvinger meg til å føde et barn uten hjelp. For ingenting kan være mer smertefullt. Det var stunder der jeg skulle ønske jeg heller var død.

Anonymous poster hash: 9ed8d...e99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er dette forbanna tullet med å kalle de som velger smertelindring for feiginger?

Ville de samme personene operert ut en nyre uten bedøvelse?

Maken til hjernedøde uttalelser skal man lete lenge etter. Dette er utsagn fra folk som aldri har hatt smerter. Antageligvis hverken tannverk eller hodepine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noe heroisk ved å gjennomgå unødvendige smerter?

Det er tydeligvis det mange mener.

Jeg sydde 35 sting uten smertelindring pga at de fikk ikke til å sette sprøytene slik at den fungerte. Det var grusomt og jeg må si jeg felte et par tårer selv om legene var helt sjokkert over at jeg tålte så mye smerter.

Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være heroisk. Det er grusomt vondt og helt unødvendig når smertestillende fungerer.

Det samme gjelder for fødsler. Jeg synes de som går gjennom fødsler er utrolig flinke uansett om de velger smertestillende eller ikke. Ingen fødsler er like og det er ikke alle som trenger smertestillende, men når noen revner helt der nede så må jeg si at jeg skjønner det er vondt. Jeg synes det er vondt bare jeg får en liten rift i underlivet liksom.

Anonymous poster hash: 97ede...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...