Gå til innhold

Intelligente kvinner føder færre barn - våre barn blir dummere


WubWub

Anbefalte innlegg

Du diskuterer med en kvinne nå.

Jeg har ikke gått tilbake på min genetikk-teori ang.multikulturalisme,linjeavl på søskenbarn(søskenbarn-gifte i mange kulturer)som gir de dominant gjennomslagskraft genetisk i minimum 4 generasjoner-nokå tydelig..Så effektivt..ha ha .Som jeg sier-det er mange andre forskjellige årsaker-som til sammen gjør at IQ går nedover..

Anonymous poster hash: 156b3...ef2

Nordmenn skårer virkelig lavt på intelligens....Nordmenn er et folkeslag-som tror de er experter på alt.Eneste nordmenn egentlig er god til-er skisport....

Utrolig mange menn og kvinner,er jo dumme i Norge,trege i tankegangen rett og slett....Tror vi ligger på dumboplass i IQ i forhold til mange andre land...som eks Kina,Jødene osv Folk/verden HATER jo Jøder forde de har over 120 i IQ....Folk er faktisk redd intelligente mennesker,forde de føler seg truet eller rett og slett misunnelig,forde intelligente mennesker,lykkes bedre i alt de gjør..

Er derfor Jødene ble forfulgt under 2 verdenskrig.Jødene var rike og vellykkede buisnissfolk i Tyskland.

Noe som vakte sterk misunnelse fra Tyskerne.Som selv slet med fattigdom.

UNDERTRYKKELSE og Sjikkanering av intelligente,er også vanlig...forde " dumme folk" klarer ikke å akseptere,at noen tenker annerledes og har andre meninger enn flertallet.Det er flertallet som bestemmer-ikke det intelligente mindretallet..he he

Og er du kvinne og intellignt.Så blir du behandlet som om d er du...og veldig undertrykt...

Anonymous poster hash: 156b3...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gidder ikke quote alle innleggene jeg svarer på nå, men jeg tror noe av problemstillingen er feil. Intelligens gir ikke automatisk suksess. Jeg har selv ganske høy IQ (130 i følge Mensas hjemmetest), men føler meg ikke suksessfull i det hele tatt. Jeg sliter med depresjon, angst og søvnforstyrrelser, fordi jeg ikke klarer å slå av hjernen. Jeg har gått til psykolog i mange år, uten at dette har hjulpet noe særlig. Nå har jeg fått meg sovetabletter, som heldigivs fører til at jeg i det minste får meg litt søvn, samt antidepressiva for å kontrollere depresjonen og angsten jeg sliter med hver dag. Jeg har vel ikke akkurat "beviser" for at dette skyldes høy intelligens, men det finnes dokumentasjon og studier som viser at høy intelligens har korrelasjon med isolasjon, perfeksjonisme, og depresjon som en følge av at du aldri klarer å leve opp til egne forventninger. Dette er en stor kognitiv last, og selv om jeg er flink på skolen og forstår ting veldig lett, opplever jeg at jeg sliter med konsentrasjonen fordi jeg tenker på så mange ting samtidig. Jeg har aldri bare én tanke i hodet samtidig, men heller hundrevis.

Poenget mitt er at høy intelligens er ikke nødvendigvis noe å strebe etter. Gjennomsnittelig intelligens burde egentlig være det ettertraktede, fordi for høy intelligens bærer med seg massevis av skjulte baksider. Jeg er komplett utmattet mentalt, og jeg har store problemer med å få meg venner fordi jeg ikke klarer å interessere meg for de samme tingene som de interesserer seg for. De er hovedsaklig interesserte i å diskutere klær, mote, shopping og hår, mens jeg har lyst til å løse verdensproblemer, analysere ting tilbake til årsaken og å analysere andre ting som for eksempel filmer eller TV-serier ned på detaljnivå. For de fleste er det godt nok å si at "filmen var god", mens jeg har lyst til å drive analyse av filmen ned på detaljnivå, samt å diskutere produsentenes tankegang under filmingen, valg av vinkler, manus, osv. Det er dette jeg tenker på når jeg ser en film, jeg tenker ikke på selve filmen eller dens budskap. Jeg kan bare si at jeg synes at livet er ekstremt slitsomt, og at jeg ikke unner noen å ha det slik. Derfor mener jeg at høy IQ ikke er noe å strebe etter. Det er ikke nødvendigvis høy IQ som medbringer goder, men heller en skarp og fokusert hjerne; noe som ikke er gitt ved høy IQ.



Anonymous poster hash: d748e...704
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke quote alle innleggene jeg svarer på nå, men jeg tror noe av problemstillingen er feil. Intelligens gir ikke automatisk suksess. Jeg har selv ganske høy IQ (130 i følge Mensas hjemmetest), men føler meg ikke suksessfull i det hele tatt. Jeg sliter med depresjon, angst og søvnforstyrrelser, fordi jeg ikke klarer å slå av hjernen. Jeg har gått til psykolog i mange år, uten at dette har hjulpet noe særlig. Nå har jeg fått meg sovetabletter, som heldigivs fører til at jeg i det minste får meg litt søvn, samt antidepressiva for å kontrollere depresjonen og angsten jeg sliter med hver dag. Jeg har vel ikke akkurat "beviser" for at dette skyldes høy intelligens, men det finnes dokumentasjon og studier som viser at høy intelligens har korrelasjon med isolasjon, perfeksjonisme, og depresjon som en følge av at du aldri klarer å leve opp til egne forventninger. Dette er en stor kognitiv last, og selv om jeg er flink på skolen og forstår ting veldig lett, opplever jeg at jeg sliter med konsentrasjonen fordi jeg tenker på så mange ting samtidig. Jeg har aldri bare én tanke i hodet samtidig, men heller hundrevis.

Poenget mitt er at høy intelligens er ikke nødvendigvis noe å strebe etter. Gjennomsnittelig intelligens burde egentlig være det ettertraktede, fordi for høy intelligens bærer med seg massevis av skjulte baksider. Jeg er komplett utmattet mentalt, og jeg har store problemer med å få meg venner fordi jeg ikke klarer å interessere meg for de samme tingene som de interesserer seg for. De er hovedsaklig interesserte i å diskutere klær, mote, shopping og hår, mens jeg har lyst til å løse verdensproblemer, analysere ting tilbake til årsaken og å analysere andre ting som for eksempel filmer eller TV-serier ned på detaljnivå. For de fleste er det godt nok å si at "filmen var god", mens jeg har lyst til å drive analyse av filmen ned på detaljnivå, samt å diskutere produsentenes tankegang under filmingen, valg av vinkler, manus, osv. Det er dette jeg tenker på når jeg ser en film, jeg tenker ikke på selve filmen eller dens budskap. Jeg kan bare si at jeg synes at livet er ekstremt slitsomt, og at jeg ikke unner noen å ha det slik. Derfor mener jeg at høy IQ ikke er noe å strebe etter. Det er ikke nødvendigvis høy IQ som medbringer goder, men heller en skarp og fokusert hjerne; noe som ikke er gitt ved høy IQ.

Anonymous poster hash: d748e...704

Du må trimme masse og ha mye god sex : ) Så blir du kvitt angsten og depresjonene.Da klarer du å være mer konsentrert og fokusert.Så intelligent som du er så skjønner du vell at du bestemmer selv-hvordan du vil ha det? Prøv å bruk kroppen litt mer-enn hjernen.Rett og slett for å avlaste hjerne.Så den ikke tenker så mye.Tving de sev,til å være sosial.Du bestemmer selv hvor mye du vil belaste hjernen med lesing og tanker...

Anonymous poster hash: 156b3...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordmenn skårer virkelig lavt på intelligens....Nordmenn er et folkeslag-som tror de er experter på alt.Eneste nordmenn egentlig er god til-er skisport....

Utrolig mange menn og kvinner,er jo dumme i Norge,trege i tankegangen rett og slett....Tror vi ligger på dumboplass i IQ i forhold til mange andre land...som eks Kina,Jødene osv Folk/verden HATER jo Jøder forde de har over 120 i IQ....Folk er faktisk redd intelligente mennesker,forde de føler seg truet eller rett og slett misunnelig,forde intelligente mennesker,lykkes bedre i alt de gjør..

Er derfor Jødene ble forfulgt under 2 verdenskrig.Jødene var rike og vellykkede buisnissfolk i Tyskland.

Noe som vakte sterk misunnelse fra Tyskerne.Som selv slet med fattigdom.

UNDERTRYKKELSE og Sjikkanering av intelligente,er også vanlig...forde " dumme folk" klarer ikke å akseptere,at noen tenker annerledes og har andre meninger enn flertallet.Det er flertallet som bestemmer-ikke det intelligente mindretallet..he he

Og er du kvinne og intellignt.Så blir du behandlet som om d er du...og veldig undertrykt...

Anonymous poster hash: 156b3...ef2

Og mange norske kvinner,bruker jo hele livet sitt på å sitte hjemme å strikke...finnes det noe mer hjerneDØD og hjerneapatisk aktivitet enn strikking i timesvis,året rundt omtrent hver dag,til de går i graven..????Er det rart,jeg syns nordmenn skårer lavt på både intelligens,kunnskap og kompetanse??? Så ensporede interesser som mange norske kvinner har...ha ha så går de jo glipp av utrolig mye hjernestimuli,læring på egenhånd og ny kompetanse. Jeg hadde aldri i livet klart å sitte å strikke så mye,som norske kvinner gjør,hjernen kjeder seg og blir rastløs....Er det rart norske barn,får lav IQ når de er født av norske mødre som har strikking som fulltids hobby og eneste geskjeft?Herregud så ensporede.... Med sånne trege hjerne-apatiske strikkende urnorske mødre??? he he Kan man egentlig forvente noe annet? Tror du jeg tar feil,når jeg mener at nordmenn må skåre utrolig lavt på IQ- i forhold til større land vi kan sammenligne oss med?Jeg er norsk selv-men har nok innslag av andre scandinaviske folkegrupper enn norsk,bak meg,når jeg tenker på forfedre.Kanskje derfor jeg ble mer intelligent?

Og denne store flertallige hjerne-apatiske "strikkende gruppen" av norske KJERRINGER i Norge-skal sitte og styre og bestemme hvordan andre mer intelligente kvinner,skal styre livet sitt og hvilken avgjørelser som er " riktige"?? Man må jo nesten le av fortvilelse..her...Over nordmenns treghet,dumhet og mangel på utvikling..Er det rart IQ går nedover på norske barn??

Dumme folk er også veldig store motstandere av ny kunnskap og kompetanse.De nekter å ta det til seg,og eier ikke nysgjerrighet engang,selv om de ser at andre lykkes...Og mest av alt,de nekter å innrømme det hvis noen er dyktige på noen felt ,så utestenger de istede personen,slik at denne personen blir gående med sin kompetanse,for seg selv.Og får ikke engang mulighet til å dele den.Selv om man har lyst. Sån opplever jeg norske kvinner..

Kanskje det er bra-norske menn importerer kvinner fra Kina og får barn med disse??Kanskje bedre-enn at de får barn med den " strikkende gruppen slarvekjerringer" i Norge..

Kanskje intelligensen går opp da???he he

Anonymous poster hash: 156b3...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:scorpis:

Wub Wub-en ting er vi enig om alle sammen.Det er ikke de mest intelligente som får mange barn.

Og et av verdens mest intelligente folkeslag ble omtrent utryddet under 2 verdenskrig av tyskerne.En gjennomsnittlig vanlig Jøde har 120 i IQ.Einstein hadde mye mye mer.Og han var av Jødisk herkomst.Og uvanlig stort antall nobelsprisvinnere er Jøder,til tross for at de er en bitteliten mindretallig folkegruppe.Som nå er på rømmen fra Sverige,forde de blir " plaget" av multikulturelle folkegrupper.De stakkarne får aldri fred.Hvorfor importerer vi idioter og driver vekk inteligente folk-når vi har bruk for dem?

Anonymous poster hash: 156b3...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wub Wub-en ting er vi enig om alle sammen.Det er ikke de mest intelligente som får mange barn.

Og et av verdens mest intelligente folkeslag ble omtrent utryddet under 2 verdenskrig av tyskerne.En gjennomsnittlig vanlig Jøde har 120 i IQ.Einstein hadde mye mye mer.Og han var av Jødisk herkomst.Og uvanlig stort antall nobelsprisvinnere er Jøder,til tross for at de er en bitteliten mindretallig folkegruppe.Som nå er på rømmen fra Sverige,forde de blir " plaget" av multikulturelle folkegrupper.De stakkarne får aldri fred.Hvorfor importerer vi idioter og driver vekk inteligente folk-når vi har bruk for dem?

Anonymous poster hash: 156b3...ef2

Forstår poenget med at det er lettere å ha kontroll og styre mindre intelligente folk.

Men - det er ikke alltid hjernen vinner-når det gjelder å overleve som folk.

Jødene var intelligente-men som et mindretallig folk,var de forsvarsløse mot FLERTALLET.

Derfor er de et folk på flukt i dag.

Vi ønsker ikke at det samme skal skje med oss Nordmenn og Tyskere?Hvorfor tror du ikke,at det samme kan skje oss? Vi er ikke flertallet på verdensbasis....Europa er liten.

Anonymous poster hash: 156b3...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for personangrep og svar til dette.

Raven Emerald, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har over 8 år høyere utdanning og har 8 barn. Av disse har de to eldste så langt begynt å studere, og eldstemann studerer informatikk, mens nr. 2 er i ferd med å bli sivilingeniør ved University of Cambridge.

Da må det ha vært 8 år med svært myke studier, siden du da åpenbart ikke skjønner at din enkeltskjebne kun er ett av millioner av datapunkt som utgjør denne trenden. Hvorfor i all verden er din situasjon relevant for den generelle trenden i den vestlige verden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg! Antagelig er folk med ADHD eller ADD redningen, da de intelligente blant folk med diagnosen fortsatt er impulsive av natur og kan regne med å få flere barn i snitt enn folk med normal til høy IQ, uten diagnose. ;)

Måtte bare legge til at de siste års forskning viser jo at intelligente, ressurssterke menn, får flere barn enn de som ligger litt i bakevja. Så jeg tror at det jevner seg ut.

Kvinner med høy IQ og lang utdannelse har derimot større problemer med å finne seg partnere, så det kan kanskje hjelpe på om noen menn svelger stoltheten og finner seg en dame som er smartere enn dem selv, ;)

Jeg tror nok det er like sannsynlig at disse kvinnene går inn i menopausen uten å ha truffet en eneste fyr som er "bra nok". høytlønnede, intelligente kvinner ønsker ofte menn på samme nivå. Hvis man da i tillegg ikke har verdens beste utseende er oddsene dårlige. Menn med den suksessen de krever for å binde seg er ikke interessert, fordi de kan få en penere, og passelig oppegående kvinne som utgjør en mer attraktiv totalpakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wub Wub-en ting er vi enig om alle sammen.Det er ikke de mest intelligente som får mange barn.

Og et av verdens mest intelligente folkeslag ble omtrent utryddet under 2 verdenskrig av tyskerne.En gjennomsnittlig vanlig Jøde har 120 i IQ.Einstein hadde mye mye mer.Og han var av Jødisk herkomst.Og uvanlig stort antall nobelsprisvinnere er Jøder,til tross for at de er en bitteliten mindretallig folkegruppe.Som nå er på rømmen fra Sverige,forde de blir " plaget" av multikulturelle folkegrupper.De stakkarne får aldri fred.Hvorfor importerer vi idioter og driver vekk inteligente folk-når vi har bruk for dem?

Anonymous poster hash: 156b3...ef2

Interessant at du tar opp dette. En teori på hvorfor jødene (og da spesielt azkenazhi jødene, (ingen anelse om hvordan det staves)), er spesielt intelligente er at det var de som drev bokføring og bankvirksomhet i finansens krybbe i renessansen, på grunn av at katolikkene ikke kunne gjøre det av religiøse grunner. Dette var på den tiden ressursene fortsatt var så knappe, og arbeidsforholdene blant bøndene så beinharde, at å ha en godt betalt "white collar" profesjon økte sjansene dine for å få mange barn som klarte seg levende gjennom barneårene. Siden tall og bøkføringsarbeid krever en viss intelligens er postulatet at det skjedde en seleksjon blant jødene, hvor de mest intelligente hadde et komparativt, evolusjonsmessig fortrinn i forhold til intelligente personer tilhørende andre religioner. Dette er selvfølgelig bare en teori, men den er støttet fra flere hold, og er ganske compelling. politisk ukorrekt er den sikkert også, selvom jeg ikke skjønner hvorfor.

Endret av Genesis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant at du tar opp dette. En teori på hvorfor jødene (og da spesielt azkenazhi jødene, (ingen anelse om hvordan det staves)), er spesielt intelligente er at det var de som drev bokføring og bankvirksomhet i finansens krybbe i renessansen, på grunn av at katolikkene ikke kunne gjøre det av religiøse grunner. Dette var på den tiden ressursene fortsatt var så knappe, og arbeidsforholdene blant bøndene så beinharde, at å ha en godt betalt "white collar" profesjon økte sjansene dine for å få mange barn som klarte seg levende gjennom barneårene. Siden tall og bøkføringsarbeid krever en viss intelligens er postulatet at det skjedde en seleksjon blant jødene, hvor de mest intelligente hadde et komparativt, evolusjonsmessig fortrinn i forhold til intelligente personer tilhørende andre religioner. Dette er selvfølgelig bare en teori, men den er støttet fra flere hold, og er ganske compelling. politisk ukorrekt er den sikkert også, selvom jeg ikke skjønner hvorfor.

Dette stemmer ! Har skrivd litt om dette tidligere i en tråd om eugenetikk innlegg 15 : http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=918161&p=16042830

Det er et politisk ukorrekt tema men tross for det så er det litt fascinerende.

I Europa var jøder i århundrer bannlyst fra alt arbeid unntatt bankvirksomhet og handel. De som ikke var gode nok med tall døde ut siden de ikke tjente nok til livets opphold, mens de mest matematisk begavede videreførte sine gener videre.

Det er kanskje forklaringen på den høye prosentandelen av jøder som har vunnet nobelspriser i forhold til deres lave folketall, og det forklarer kanskje hvorfor jøder har utmerket seg spesielt innen forskning og finans.

Endret av WubWub
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Askenaiske jøder scorer høyt på verbal og logisk/ matematisk intelligens, men lavere enn snittet på visuell- romslig intelligens. En kan derfor ikke si at de er mer intelligente, men man kan si at de er mer intelligente på noen punkter.

Dette kan ha noe med at de er kjent for å være handelsfolk,men at de,tradisjonelt sett ikke har vært kjent for å være arkitekter og byggfolk eller f.eks gode sjøfarere.

Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Askenaiske jøder scorer høyt på verbal og logisk/ matematisk intelligens, men lavere enn snittet på visuell- romslig intelligens. En kan derfor ikke si at de er mer intelligente, men man kan si at de er mer intelligente på noen punkter.

Dette kan ha noe med at de er kjent for å være handelsfolk,men at de,tradisjonelt sett ikke har vært kjent for å være arkitekter og byggfolk eller f.eks gode sjøfarere.

Det er godt mulig det du sier stemmer, men jeg har i alle fall sett konsoliderte tall på at denne typen jøder ligger på rundt 120 i snitt. I vanlige IQ tester, som administrert av mesa, skiller man ikke mellom verbal, matematisk eller romlig intelligens. Noe av grunnen til dette er jo at det skal være kulturelt nøytralt. Det vi snakker om her er "G", generell intelligens. Man kan sikkert granulere intelligens inn i mange forskjellige grupperinger, men det bare utvanner begrepet. Det er ofte en høy korrelasjon mellom disse ulike typene også, du finner ikke mange begavede matematikere som er dyslektikere for eksempel. Dette med verbal intelligens tror jeg er noe som er funnet opp av middels intelligente mennesker som er godt skolert og beleste. Hvor god man er til å sammenligne konsepter, og hvor bredt vokabular man har er i mye større grad et resultat av eksponering, og å ha sett disse konseptene brukt mange ganger, enn overlegen mental kapabilitet. Ganske få av oss kan bli veldig gode i matematikk, men veldig mange av oss kan bli gode verbalt! ord handler mer om assosiasjoner, og matematikk og logikk handler mer om å kunne holde veldig mange forskjellige konsepter og størrelser i arbeidsminnet på en gang, noe som beviselig er mindre trenbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smarte folk er jo også noens barn da..

Kommer an på hva du kategoriserer som smart, men vet om flere fra "arbeiderklassehjem" med mange søsken som gjør det godt i næringslivet og har lang utdanning.

Men har ikke sett noen konkret forskning på det da..

Når det er sakt finnes det mange typer intelligens; sosial, praktisk, systematisk osv..

Anonymous poster hash: 94f14...fd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...