Gå til innhold

Intelligente kvinner føder færre barn - våre barn blir dummere


WubWub

Anbefalte innlegg

Veldig enig med deg.Det kan være psykisk vondt å være intelligent.Angst og depresjon er prisen man må betale,for å forstå og vite-mer enn de fleste andre.

Det er skremmende å forstå så mye.Og ha evnen til å tenke 20-40 år,fremover i tid,og konsevenser og forestillingsevne-bedre enn noen andre.Hodet grubler og tenker mye.Slitsomt for hjernen....utmattende.

Det er skremmende å vite så mye,om så mye...forstå så mye,om så mye.Og i tillegg se konspirasjoner,persepsjoner,ironi og sarkasmer,tolke symboler og tegn....så mye tydeligere-enn andre gjør.Utrolig skremmende og vondt-noen ganger.

Ærlig talt-de dumme har det bedre I NUET,de er lykkeligere og mye mindre bekymret.Forde de forstår ikke ting og tang,de klarer heller ikke å forestille seg konsekvenser i samme grad.De inteligente får det bedre på lang sikt,og klarer seg bedre økonomisk,helsemessig og resursmessig.

Men du har helt rett.Vi "formerer" oss ikke.

Så at IQ synker på vestlige barn-det stemmer nok.

Samfunnet og verden,er uansett ikke tilpasset inteligente kvinner/menn.Desverre.

Anonymous poster hash: 156b3...ef2

Ja, det hadde vært veldig deilig å kunne være lykkelig - leve i nuet som du sier. Være fornøyd med å se på Paradise Hotel, se & hør som fast lektyre

Anonymous poster hash: c670d...f18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ADHD, og med utredningen der medførte en IQ test som viste godt over gjennomsnittet. Og jeg har bare fått et barn som også viser seg å være smart. Jeg burde fått flere barn mao for å videreføre intelligensen her :)Anonymous poster hash: 4d622...c58

Det synes jeg! Antagelig er folk med ADHD eller ADD redningen, da de intelligente blant folk med diagnosen fortsatt er impulsive av natur og kan regne med å få flere barn i snitt enn folk med normal til høy IQ, uten diagnose. ;)

Måtte bare legge til at de siste års forskning viser jo at intelligente, ressurssterke menn, får flere barn enn de som ligger litt i bakevja. Så jeg tror at det jevner seg ut.

Kvinner med høy IQ og lang utdannelse har derimot større problemer med å finne seg partnere, så det kan kanskje hjelpe på om noen menn svelger stoltheten og finner seg en dame som er smartere enn dem selv, ;)

Endret av absinthia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hadde vært veldig deilig å kunne være lykkelig - leve i nuet som du sier. Være fornøyd med å se på Paradise Hotel, se & hør som fast lektyre

Anonymous poster hash: c670d...f18

Om jeg kunne velge...ville jeg nok ikke valgt å være blant de "naive og dumme"!

Disse ender ofte opp som tapere på mange områder,og de blir utnyttet og brukt av andre.Så sitter de og er bittre og deppa og skuffet over livet etterpå....

Anonymous poster hash: 156b3...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ADHD, og med utredningen der medførte en IQ test som viste godt over gjennomsnittet. Og jeg har bare fått et barn som også viser seg å være smart. Jeg burde fått flere barn mao for å videreføre intelligensen her :)

Anonymous poster hash: 4d622...c58

Ja det syntes jeg absolutt du burde om det her stemmer!

Jo flere barn intelligente kvinner føder jo mindre behov vil det være for arbeidsinnvandring.

Eldrebølgen kommer til å skylde over oss som en tsunami om ikke altfor lenge - Ikke bare i Norge men også resten av Europa. Demografien til Tyskland er spådd å synke med 20 millioner innen noen ti-år. Det er dramatisk for det vil i neste instans bety at de ikke har arbeidskraft og ressurser til å holde status quo på industrien, næringsliv, helsevesen , velferdsstaten og sosiale goder.

Her i Norge vil det også være utfordringer til tross for at vår befolkning vokser betraktelig (pga innvandring). Men vi har et annet problem, og det er at ikke-vestlige innvandring setter et enormt press på oljefondet og det er anslått at om noen ti-år så vil det være tomt i kassa (slik det nå er i Sverige) - med mindre vi finner mer olje.

Da er det nesten livsnødvendig at du og andre kloke kvinner kan oppfostre ressurssterke unge mennesker som i fremtiden kan stake ut en ny kurs å sørge for at Norge får andre inntektskilder.

Jo flere forskere, grundere , kreative næringsliv ledere og ingeniører jo bedre. Kina satser nå rått på å utdanne sin unge befolkning innen disse områdene for de ser at på lang sikt så fungerer det ikke at en nasjon livnærer seg på servicebaserte yrker eller stappe alle inn i offentlige sektorer for å dytte papir - noen må jo skape noe også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg! Antagelig er folk med ADHD eller ADD redningen, da de intelligente blant folk med diagnosen fortsatt er impulsive av natur og kan regne med å få flere barn i snitt enn folk med normal til høy IQ, uten diagnose. ;)

Måtte bare legge til at de siste års forskning viser jo at intelligente, ressurssterke menn, får flere barn enn de som ligger litt i bakevja. Så jeg tror at det jevner seg ut.

Kvinner med høy IQ og lang utdannelse har derimot større problemer med å finne seg partnere, så det kan kanskje hjelpe på om noen menn svelger stoltheten og finner seg en dame som er smartere enn dem selv, ;)

Dersom intelligente kvinner med ADHD blir i flertall, så vil jo ADHD spre seg. Og ubehandlet ADHD er assosiert med høyere forekomst av bilulykker, mer drikking, dårligere prestasjon i skolen, depresjon, vanskeligheter med å holde på jobb osv osv. En person har det helt klart bedre uten ADHD, enn med.

Jeg mener dette kanskje spesielt fordi jeg har Asperger og merker hvor mye det ødelegger eller reduserer mine evner på enkelte områder. Hadde jeg ikke hatt Asperger så hadde jeg hatt universitetsutdannelse og full jobb nå. I stedet går jeg på AAP og har mye lån siden jeg ikke klarte universitetet. Trodde selvsagt det skulle bli bedre hver gang, så har tre års lån bak meg. Jeg er bare 27, men det er ganske kjipt å tenke på det 3 årene jeg var dypt deprimert, levde i isolasjon og "tapte" inntekt. Pluss de 3 årene jeg prøvde meg på universitet når jeg egentlig burde jobbet. Er heldigvis bedre nå, forteller dette hovedsaklig for å illustrere at man ikke skal ta lett på ting som ADHD.

Anonymous poster hash: 11eba...f19

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom de som føder blir i flertall*



Anonymous poster hash: 11eba...f19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom intelligente kvinner med ADHD blir i flertall, så vil jo ADHD spre seg. Og ubehandlet ADHD er assosiert med høyere forekomst av bilulykker, mer drikking, dårligere prestasjon i skolen, depresjon, vanskeligheter med å holde på jobb osv osv. En person har det helt klart bedre uten ADHD, enn med. Jeg mener dette kanskje spesielt fordi jeg har Asperger og merker hvor mye det ødelegger eller reduserer mine evner på enkelte områder. Hadde jeg ikke hatt Asperger så hadde jeg hatt universitetsutdannelse og full jobb nå. I stedet går jeg på AAP og har mye lån siden jeg ikke klarte universitetet. Trodde selvsagt det skulle bli bedre hver gang, så har tre års lån bak meg. Jeg er bare 27, men det er ganske kjipt å tenke på det 3 årene jeg var dypt deprimert, levde i isolasjon og "tapte" inntekt. Pluss de 3 årene jeg prøvde meg på universitet når jeg egentlig burde jobbet. Er heldigvis bedre nå, forteller dette hovedsaklig for å illustrere at man ikke skal ta lett på ting som ADHD. Anonymous poster hash: 11eba...f19

La du merke til blinkeansiktet?

Forøvrig er jeg godt kjent med hvordan det kan være med add/ ADHD - "halve slekta " har det. Ingen har rusproblemer, alle har jobb, 4 av disse har høgskole og universitetsutdannelse, selv om det er andre ting man har slitt med gjennom årene.

Før diagnosene dukket opp, var vi litt stolte og syntes at det var morsomt at det var så mange morsomme, nyskapende, kreative og originale mennesker i familien/ slekta, men så oppdaget vi at det nok var ADHD som var grunnen og har ledd en del av dette siden. Nå skal det sies at vi nok er ganske mildt rammet og at mange kompenserer for det som følger med ADHD gjennom andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å lese litt opp på Flynn-effekten, som handler om hvordan normalfordelingen for IQ-tester stadig må endres for at 100 skal være gjennomsnittet, gitt at mennesker i gjennomsnitt bare blir smartere. Hvis noen med 100 i IQ i dag hadde vært født for 50 år siden ville de vært et geni. Med andre ord: motsatt utvikling av den du påstår er vitenskapelig bevist.

http://en.wikipedia.org/wiki/Flynn_effect#Rise_in_IQ

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å lese litt opp på Flynn-effekten, som handler om hvordan normalfordelingen for IQ-tester stadig må endres for at 100 skal være gjennomsnittet, gitt at mennesker i gjennomsnitt bare blir smartere. Hvis noen med 100 i IQ i dag hadde vært født for 50 år siden ville de vært et geni. Med andre ord: motsatt utvikling av den du påstår er vitenskapelig bevist.

http://en.wikipedia.org/wiki/Flynn_effect#Rise_in_IQ

Ulogisk.....tidsperspektiv tenker du på da??

Flere steder på nettet-finner jeg informasjon om at en del fremmedkulturelle folkeslag-har lavere gjennomsnitts-IQ enn scandinavere/Europeere har.

Hva tror du skjer når en intelligent vestlig får barn med en " rase" som har gjennomsnittlig mye lavere IQ enn vår???Er du så sikker på,at ikke "lav IQ " kan dominere genene,likeså som brune øyne kan dominere blå/lyse øyne???

Etter min erfaring,må samme type mentale egenskaper ( IQ ) og fortrinn,finnes hos både mor og far-for at et avkom skal arve det.

Holder ikke at kun far er inteligent-og moren skikkelig under gjennmsnittet.Da " utvanner vi" IQ - genene,s IQ tapes...allerede ved 1.generasjon osv osv Hva tror du skjer om 2-3 generasjoner da?

Det vil nok alltids finnes intelligente folk på kloden.Men de er i fåtall,og vi trenger ikke færre,men flere av de.

Ettersom Europa nå er et multikulturelt samfunn,blir blandingsekteskap-også mye vanligere.

HVORDAN kan vestlig IQ bevares på beste nivå i dag???Om vi om 40 år er mindretallig,og de fleste barn er " blandingsbarn" av to kulturer ???Har den ene kulturen lavere intelligens,kan dette faktisk dominere.I tillegg er det " vanlig " for visse folkeslag å være linjeavlet på søskenbarn....i mange generasjoner eks ( muslimer) -noe som kan gi de dominant gjennomslagskraft genetisk.Dvs også innenfor IQ,temperament,og hud og øyenfarve.

Hvite mennesker-er sjelden,eller aldri " linjeavlet " på søskenbarn gjennom generasjoner.Derfor kan ikke den vestlige hvite intelligente rase-DOMINERE og bevare vestlig IQ i fremtiden ( på høyste nivå)

Sorry-det er genetisk umulig!

Anonymous poster hash: 156b3...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulogisk.....tidsperspektiv tenker du på da??

Flere steder på nettet-finner jeg informasjon om at en del fremmedkulturelle folkeslag-har lavere gjennomsnitts-IQ enn scandinavere/Europeere har.

Hva tror du skjer når en intelligent vestlig får barn med en " rase" som har gjennomsnittlig mye lavere IQ enn vår???Er du så sikker på,at ikke "lav IQ " kan dominere genene,likeså som brune øyne kan dominere blå/lyse øyne???

Etter min erfaring,må samme type mentale egenskaper ( IQ ) og fortrinn,finnes hos både mor og far-for at et avkom skal arve det.

Holder ikke at kun far er inteligent-og moren skikkelig under gjennmsnittet.Da " utvanner vi" IQ - genene,s IQ tapes...allerede ved 1.generasjon osv osv Hva tror du skjer om 2-3 generasjoner da?

Det vil nok alltids finnes intelligente folk på kloden.Men de er i fåtall,og vi trenger ikke færre,men flere av de.

Ettersom Europa nå er et multikulturelt samfunn,blir blandingsekteskap-også mye vanligere.

HVORDAN kan vestlig IQ bevares på beste nivå i dag???Om vi om 40 år er mindretallig,og de fleste barn er " blandingsbarn" av to kulturer ???Har den ene kulturen lavere intelligens,kan dette faktisk dominere.I tillegg er det " vanlig " for visse folkeslag å være linjeavlet på søskenbarn....i mange generasjoner eks ( muslimer) -noe som kan gi de dominant gjennomslagskraft genetisk.Dvs også innenfor IQ,temperament,og hud og øyenfarve.

Hvite mennesker-er sjelden,eller aldri " linjeavlet " på søskenbarn gjennom generasjoner.Derfor kan ikke den vestlige hvite intelligente rase-DOMINERE og bevare vestlig IQ i fremtiden ( på høyste nivå)

Sorry-det er genetisk umulig!

Anonymous poster hash: 156b3...ef2

Derfor er jeg sikker på at norske barns IQ vil gå nedover i framtiden...la oss si allerede om 20-40 år.

INGEN av dere andre,har tenkt på dette.Dere er ikke bevisste på dette engang.

Bare håper,det vestlge folk,ikke går tilbake til " huleboermentalitet og voldeligheter også" i framtiden.

Da mange kulturer er mye er voldelige enn vestlige-forde de er GENETISK født voldeligere.Søskenbarngifte og aggresivt temperament i familier....dette forsterkes ved linjeavl,og blir i tillegg genetisk arvelig DOMINERENDE i framtiden.

Jeg ønsker ikke e mer brutalt og voldelig samfunn.Så dette er min største bekymring.Ikke lavere IQ generelt...

Anonymous poster hash: 156b3...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert noen av dere som har sett filmen Idiocrazy ? Den filmen tar for seg menneskeheten om 500 år, istedetfor at mennesker blir smartere så viser det faktisk seg at det motsatte har skjedd. Pga kommersialisme, antiintellektualisme , forbrukerkultur , næringsliv ute av kontroll og fall i kvaliteten innen utdanning førte til at gjennomsnitts IQ'en falt til 60 på 500 år.

Den filmen er ren sci-fi men det som er skremmende er at den filmen kan bli en realitet ! Siden Viktoriatiden har gjennomsnitts IQ'en i vesten falt med 10 poeng og den er faktisk i fritt fall ! Det er ingen som vet hvorfor men 2 teorier er :

- Intelligente kvinner føder færre barn. De som føder flest bare er mindre intelligente. Som vi alle vet så har barn av ressurssterke oppegående foreldre stor sjangse for å arve sine foreldres egenskaper.

- Teknologi er fordummende. Det har vært en eksplosjon av ADHD og konsentrasjons kapasiteten til et voksent menneske er nå på nivået til en gullfisk. Det spekuleres i at sosiale medier på internet er synderen til dette. Jo bedre teknologi vi får jo dummere blir vi, fordi vi har ikke lenger behov for så hjernekraft nå som vi har google og datakraft til å løse alt for oss?

En artikkel om vestens mentale forfall :

http://www.dagbladet.no/2014/08/23/nyheter/iq/intelligens/forskning/34927180/

Tenker det snart er på tide at jeg viderefører mine gener slik at jeg kan bidra til å heve gjennomsnitts IQ'en i Norge betraktelig.

Her går jo du selv aktivt inn for å øke statistikken!

Anonymous poster hash: bf881...36d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor er jeg sikker på at norske barns IQ vil gå nedover i framtiden...la oss si allerede om 20-40 år.

INGEN av dere andre,har tenkt på dette.Dere er ikke bevisste på dette engang.

Bare håper,det vestlge folk,ikke går tilbake til " huleboermentalitet og voldeligheter også" i framtiden.

Da mange kulturer er mye er voldelige enn vestlige-forde de er GENETISK født voldeligere.Søskenbarngifte og aggresivt temperament i familier....dette forsterkes ved linjeavl,og blir i tillegg genetisk arvelig DOMINERENDE i framtiden.

Jeg ønsker ikke e mer brutalt og voldelig samfunn.Så dette er min største bekymring.Ikke lavere IQ generelt...

Anonymous poster hash: 156b3...ef2

MEN- Jo lavere IQ et individ har,jo mer brutalt og "dumt" kan det gjøre,som skader andre ,eller seg selv..

Ikke forde de er onde.Men forde de er for " dumme" til å forstå konsekvensene av sine handlnger.Og til å forstå at det de gjør-er egentlig galt og skadelig.Mes de tror selv,at de gjør riktig.Grunnetdumskap og lav IQ.

Intelligente er også mer empatiske-forde de har evne til å forstå...Og se konsekvenser og unngå skadelige konsekvenser.

Framtidens mennesker blir nok både mer brutale,mindre empatiske,mer aggresive,og vil selvfølgelg ha lavere IQ.

Hvordan tror du samfunet vil se ut??Bare se over til mer primitive kulturer...så vil du forstå...

Anonymous poster hash: 156b3...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN- Jo lavere IQ et individ har,jo mer brutalt og "dumt" kan det gjøre,som skader andre ,eller seg selv..

Ikke forde de er onde.Men forde de er for " dumme" til å forstå konsekvensene av sine handlnger.Og til å forstå at det de gjør-er egentlig galt og skadelig.Mes de tror selv,at de gjør riktig.Grunnetdumskap og lav IQ.

Intelligente er også mer empatiske-forde de har evne til å forstå...Og se konsekvenser og unngå skadelige konsekvenser.

Framtidens mennesker blir nok både mer brutale,mindre empatiske,mer aggresive,og vil selvfølgelg ha lavere IQ.

Hvordan tror du samfunet vil se ut??Bare se over til mer primitive kulturer...så vil du forstå...

Anonymous poster hash: 156b3...ef2

Islam,er ikke en av verdens mest brutale og voldelige religioner uten grunn....det kan også forklares med å studere genetikk og arv....hos dette folket.

Det er DETTE folkets genetikk,som utøver denne kultur og religion,som GJØR Islam til en voldelig kultur/religion,ikke religionen i seg selv.(for de har et valg-om hvordan de vil praktisere den) På en voldelig undertrykkende måte,eller på en sivilisert fredelig måte....det er ikke TILFELDIG-hvorfor dette er erdens mest undertrykkende,brytale og vldelige religion og kultur.....Forde det er G E N E T I SK, dominant arvelig,i denne folkegruppen/rasen.

Ikke skyld bare på kulturen og religionen,.....Dette kan i sterk grad forklares genetisk hos dette folket/rasen,som ikke har evolusjonert seg -slik vi har gjordt i vesten.....hvorfor alle land /kulturer som praktiserer Islam,er mer voldelige,temperaentsfulle,og har lavere IQ enn KRISTNE hvite vestlige mennesker..

En gang i tiden,var vi også meget voldelige,men vi har utviklet oss vekk fra "huleboerstadiumet" og blitt siviliserte,forde vi har fått mer IQ som også ofte gir mer empati....sansynligvis.

Anonymous poster hash: 156b3...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her går jo du selv aktivt inn for å øke statistikken!

Anonymous poster hash: bf881...36d

Nei. Jeg har ikke ADHD eller problemer med konsentrasjonen. Bruker ikke sosiale medier i noe særlig grad, med unntak av KG. Men til gjengjeld så leser jeg mange bøker per uke - hovedsakelig bøker om historie eller vitenskap så det går opp i opp.

Endret av WubWub
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulogisk.....tidsperspektiv tenker du på da??

Flere steder på nettet-finner jeg informasjon om at en del fremmedkulturelle folkeslag-har lavere gjennomsnitts-IQ enn scandinavere/Europeere har.

Hva tror du skjer når en intelligent vestlig får barn med en " rase" som har gjennomsnittlig mye lavere IQ enn vår???Er du så sikker på,at ikke "lav IQ " kan dominere genene,likeså som brune øyne kan dominere blå/lyse øyne???

Etter min erfaring,må samme type mentale egenskaper ( IQ ) og fortrinn,finnes hos både mor og far-for at et avkom skal arve det.

Holder ikke at kun far er inteligent-og moren skikkelig under gjennmsnittet.Da " utvanner vi" IQ - genene,s IQ tapes...allerede ved 1.generasjon osv osv Hva tror du skjer om 2-3 generasjoner da?

Det vil nok alltids finnes intelligente folk på kloden.Men de er i fåtall,og vi trenger ikke færre,men flere av de.

Ettersom Europa nå er et multikulturelt samfunn,blir blandingsekteskap-også mye vanligere.

HVORDAN kan vestlig IQ bevares på beste nivå i dag???Om vi om 40 år er mindretallig,og de fleste barn er " blandingsbarn" av to kulturer ???Har den ene kulturen lavere intelligens,kan dette faktisk dominere.I tillegg er det " vanlig " for visse folkeslag å være linjeavlet på søskenbarn....i mange generasjoner eks ( muslimer) -noe som kan gi de dominant gjennomslagskraft genetisk.Dvs også innenfor IQ,temperament,og hud og øyenfarve.

Hvite mennesker-er sjelden,eller aldri " linjeavlet " på søskenbarn gjennom generasjoner.Derfor kan ikke den vestlige hvite intelligente rase-DOMINERE og bevare vestlig IQ i fremtiden ( på høyste nivå)

Sorry-det er genetisk umulig!

Anonymous poster hash: 156b3...ef2

Ah, innså ikke at hovedinnlegget var rasistisk ladet. Der pekte du på at intelligente kvinner fikk færre barn og teknologi som årsakene til dette innbilte fallet i gjennomsnittsIQ. Nå er du over på at det skyldes multikulturalisme, samt at IQ er genetisk. Du har med andre ord gjort en helomvending i din argumentasjon angående årsak.

Når det er sagt kan vi fortsette å argumentere på basis av din nye teori, om du vil. Ja, IQ er antatt å være tildels genetisk, men er i større grad betinget av gode oppvekstvillkår. Dersom en kvinne som er født og oppvokst i et fattig, krigsherjet strøk i Afrika hvor hun ikke har tilgang til rent mat og vann, og så får en unge, er det sannsynlig at både kvinnen og barnet har noe lavere IQ enn det vi har i vestlige land, rett og slett fordi oppvekstvillkårene for begge var dårligere enn det de var for oss. De 10 landene som tester dårligst på IQ ligger alle i Afrika.

Visste du at de med høyest IQ er fra Hong Kong, Sør-Korea, Japan og Taiwan? Kanskje vi burde begynne å masseimportere asiater bort hit, for vi nordmenn ligger langt fra verdenstoppen; vi ligger faktisk to poeng under gjennomsnittet.

Uansett tror jeg ikke du trenger å bekymre deg for mye. På verdensbasis stiger IQen med 0.3 prosent hvert eneste år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, innså ikke at hovedinnlegget var rasistisk ladet. Der pekte du på at intelligente kvinner fikk færre barn og teknologi som årsakene til dette innbilte fallet i gjennomsnittsIQ. Nå er du over på at det skyldes multikulturalisme, samt at IQ er genetisk. Du har med andre ord gjort en helomvending i din argumentasjon angående årsak.

Når det er sagt kan vi fortsette å argumentere på basis av din nye teori, om du vil. Ja, IQ er antatt å være tildels genetisk, men er i større grad betinget av gode oppvekstvillkår. Dersom en kvinne som er født og oppvokst i et fattig, krigsherjet strøk i Afrika hvor hun ikke har tilgang til rent mat og vann, og så får en unge, er det sannsynlig at både kvinnen og barnet har noe lavere IQ enn det vi har i vestlige land, rett og slett fordi oppvekstvillkårene for begge var dårligere enn det de var for oss. De 10 landene som tester dårligst på IQ ligger alle i Afrika.

Visste du at de med høyest IQ er fra Hong Kong, Sør-Korea, Japan og Taiwan? Kanskje vi burde begynne å masseimportere asiater bort hit, for vi nordmenn ligger langt fra verdenstoppen; vi ligger faktisk to poeng under gjennomsnittet.

Uansett tror jeg ikke du trenger å bekymre deg for mye. På verdensbasis stiger IQen med 0.3 prosent hvert eneste år.

Nå roter du litt her. Innlegget fra AB som du svarte på er ikke trådstarter (meg). Det er ingenting i HI som kan tolkes som rasisme. Jeg har heller ikke diskutert multikultur.

Ellers så har du rett i at de med høyest IQ ofte har øst-asiatisk eller jødisk opphav. I USA scorer asiatere fra Japan, Hong kong , Taiwan og Kina høyest.

Uansett så er ikke jeg så opptatt av IQ forskjeller hos andre folkeslag - jeg er opptatt av nye rapporter fra forskere om at gjennomsnitts IQ har blitt svekket i vesten. I danmark tar alle unge gutter IQ test i militæret og siden 1998 har gjennomsnitts IQ'en sunket med 1,5 poeng.

Det er mange artikler om teamet som viser til en annen trend enn det du hevder (inkludert utsagn fra Dr Flynn selv) :

http://www.upi.com/Health_News/2013/05/23/Last-century-Western-nations-lost-an-average-14-IQ-points/UPI-77081369362633/?spt=hs&or=hn

http://uhaweb.hartford.edu/BRBAKER/

http://www.amren.com/news/2014/08/iq-scores-are-decreasing-and-some-experts-argue-its-because-humans-have-reached-their-intellectual-peak/

http://www.huffingtonpost.com/2013/05/22/people-getting-dumber-human-intelligence-victoria-era_n_3293846.html

http://www.news.com.au/lifestyle/health/iq-in-decline-across-the-world-as-scientists-say-were-getting-dumber/story-fniym874-1227052942109

http://www.sott.net/article/284318-We-are-being-made-stupid-IQ-scores-are-decreasing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå roter du litt her. Innlegget fra AB som du svarte på er ikke trådstarter (meg). Det er ingenting i HI som kan tolkes som rasisme. Jeg har heller ikke diskutert multikultur.

Ellers så har du rett i at de med høyest IQ ofte har øst-asiatisk eller jødisk opphav. I USA scorer asiatere fra Japan, Hong kong , Taiwan og Kina høyest.

Uansett så er ikke jeg så opptatt av IQ forskjeller hos andre folkeslag - jeg er opptatt av nye rapporter fra forskere om at gjennomsnitts IQ har blitt svekket i vesten. I danmark tar alle unge gutter IQ test i militæret og siden 1998 har gjennomsnitts IQ'en sunket med 1,5 poeng.

Det er mange artikler om teamet som viser til en annen trend enn det du hevder (inkludert utsagn fra Dr Flynn selv) :

http://www.upi.com/Health_News/2013/05/23/Last-century-Western-nations-lost-an-average-14-IQ-points/UPI-77081369362633/?spt=hs&or=hn

http://uhaweb.hartford.edu/BRBAKER/

http://www.amren.com/news/2014/08/iq-scores-are-decreasing-and-some-experts-argue-its-because-humans-have-reached-their-intellectual-peak/

http://www.huffingtonpost.com/2013/05/22/people-getting-dumber-human-intelligence-victoria-era_n_3293846.html

http://www.news.com.au/lifestyle/health/iq-in-decline-across-the-world-as-scientists-say-were-getting-dumber/story-fniym874-1227052942109

http://www.sott.net/article/284318-We-are-being-made-stupid-IQ-scores-are-decreasing

Det er mange forskjellige årsaker til lavere IQ.MANGE årsaker.Genetikk er en ting,og ernæring.Noe annet er

f.eks om moren totalt ignorerer barnet sitt,og ikke orker å stimulere det og lære det ting og tang,så kan barnet bli hengende etter i utvikling og plages senere i livet pga det...til tross for at den er født i et av verdens rikeste land...Dumme folk får jo rekordmasse unger.Er det rart IQ går ned da???

De med lavest IQ er jo flertallige-og de største barneprodusentene her i landet....

Syns ikke det er noe rart...at IQ faller i vesten.

Mente overhodet IKKE å være rasistisk i noen av mine " genetikk-teorier".Men er jo bare fakta at forskjellige folkeslag har forskjellige IQ skåringer.

Uansett-det finnes mange forskjellige typer genier og intelligens.

Anonymous poster hash: 156b3...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genial film btw, lo skikkelig når jeg så den!

Generelt så vil "svakere" i samfunnet få flere barn, regner med at det ikke kun er meg som har noen oldeforeldre med ca 12 søsken.

Det er vel basert på at man måtte få litt unger for å sørge for at man hadde et levende avkom når dødligheten var stor? :)

Jeg vil da ikke se ned på disse "svake" menneskene, fordi hovedsaklig i dag handler det om at folk ønsker barn og liker barn.

Dødligheten er ikke helt den samme som i gamle dager, og vi er så privilegerte at vi kan velge hva vi vil drive med uten å måtte strepe etter høyeste utdanning som finnes. :) Det i seg selv er bare bra!



Anonymous poster hash: dfd9d...4fd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, innså ikke at hovedinnlegget var rasistisk ladet. Der pekte du på at intelligente kvinner fikk færre barn og teknologi som årsakene til dette innbilte fallet i gjennomsnittsIQ. Nå er du over på at det skyldes multikulturalisme, samt at IQ er genetisk. Du har med andre ord gjort en helomvending i din argumentasjon angående årsak.

Når det er sagt kan vi fortsette å argumentere på basis av din nye teori, om du vil. Ja, IQ er antatt å være tildels genetisk, men er i større grad betinget av gode oppvekstvillkår. Dersom en kvinne som er født og oppvokst i et fattig, krigsherjet strøk i Afrika hvor hun ikke har tilgang til rent mat og vann, og så får en unge, er det sannsynlig at både kvinnen og barnet har noe lavere IQ enn det vi har i vestlige land, rett og slett fordi oppvekstvillkårene for begge var dårligere enn det de var for oss. De 10 landene som tester dårligst på IQ ligger alle i Afrika.

Visste du at de med høyest IQ er fra Hong Kong, Sør-Korea, Japan og Taiwan? Kanskje vi burde begynne å masseimportere asiater bort hit, for vi nordmenn ligger langt fra verdenstoppen; vi ligger faktisk to poeng under gjennomsnittet.

Uansett tror jeg ikke du trenger å bekymre deg for mye. På verdensbasis stiger IQen med 0.3 prosent hvert eneste år.

Du diskuterer med en kvinne nå.

Jeg har ikke gått tilbake på min genetikk-teori ang.multikulturalisme,linjeavl på søskenbarn(søskenbarn-gifte i mange kulturer)som gir de dominant gjennomslagskraft genetisk i minimum 4 generasjoner-nokå tydelig..Så effektivt..ha ha .Som jeg sier-det er mange andre forskjellige årsaker-som til sammen gjør at IQ går nedover..

Anonymous poster hash: 156b3...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...