Gå til innhold

Intelligente kvinner føder færre barn - våre barn blir dummere


WubWub

Anbefalte innlegg

Hun sier vel at hun et intelligent og har fostret mange og intelligente barn?

Men du WubWub, driver ikke du og setter barn på tenåringsjenter? Det er ikke veien å gå for å skape et mer intelligent samfunn...

Ja og det er flott som jeg sier, men jeg skjønner ikke helt hva det har med saken å gjøre. Det finnes alltid unntaket fra regelen. Men i gjennomsnitt så er historien en helt annen. At intelligente kvinner føder færre barn er noe som faktisk er ganske grundig dokumentert, og det er en trend vi har sett verden over når andre nasjoner får vestlige levestandard. F.eks Japan, Sør-Korea.

Jeg har ikke satt noen barn på tenåringsjenter så det tullet der kan du holde for deg selv. Om du ikke evner forholde deg saklig så bør du kanskje finne noen tråder som kanskje ikke er så utfordrende mentalt for deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sikkert noen av dere som har sett filmen Idiocrazy ? Den filmen tar for seg menneskeheten om 500 år, istedetfor at mennesker blir smartere så viser det faktisk seg at det motsatte har skjedd. Pga kommersialisme, antiintellektualisme , forbrukerkultur , næringsliv ute av kontroll og fall i kvaliteten innen utdanning førte til at gjennomsnitts IQ'en falt til 60 på 500 år.

Den filmen er ren sci-fi men det som er skremmende er at den filmen kan bli en realitet ! Siden Viktoriatiden har gjennomsnitts IQ'en i vesten falt med 10 poeng og den er faktisk i fritt fall ! Det er ingen som vet hvorfor men 2 teorier er :

- Intelligente kvinner føder færre barn. De som føder flest bare er mindre intelligente. Som vi alle vet så har barn av ressurssterke oppegående foreldre stor sjangse for å arve sine foreldres egenskaper.

- Teknologi er fordummende. Det har vært en eksplosjon av ADHD og konsentrasjons kapasiteten til et voksent menneske er nå på nivået til en gullfisk. Det spekuleres i at sosiale medier på internet er synderen til dette. Jo bedre teknologi vi får jo dummere blir vi, fordi vi har ikke lenger behov for så hjernekraft nå som vi har google og datakraft til å løse alt for oss?

En artikkel om vestens mentale forfall :

http://www.dagbladet.no/2014/08/23/nyheter/iq/intelligens/forskning/34927180/

Tenker det snart er på tide at jeg viderefører mine gener slik at jeg kan bidra til å heve gjennomsnitts IQ'en i Norge betraktelig.

Du har i hvert fall en intelligent vinkling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The "journal" "Intelligence on Thursday" og lemfeldig statistiske utvalg (Viktoriatiden my ass), joda.. dette lukter svidd.

Faktum er vel heller at det aldri har vært flere utdannede mennesker her i verden før enn NÅ.



Anonymous poster hash: e12b5...07d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The "journal" "Intelligence on Thursday" og lemfeldig statistiske utvalg (Viktoriatiden my ass), joda.. dette lukter svidd.

Faktum er vel heller at det aldri har vært flere utdannede mennesker her i verden før enn NÅ.

Anonymous poster hash: e12b5...07d

Ja lukter sikkert svidd .... Hartford university vet sikkert ikke hva de snakker om heller ? http://uhaweb.hartford.edu/BRBAKER/

Lukter sikkert svidd av alle studier og forsknings rapporter som viser til et fall i IQ? Føler du deg truffet? Lager hjernen din primitive forsvarsmekanismer for å skjerme deg for den harde og brutale sannheten om deg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men til gjengjeld vil de få som faktisk er intelligente være den nye overklassen. For det er de som står for teknologisk framgang, og vil få betalt deretter.

Anonymous poster hash: 88d17...b5c

Nettopp. Er jo kanskje delvis derfor politikere importerer ikke-vestlige innvandrere i stor skala til Europa. Det er jo gjort undersøkelser som viser at i de fleste afrikanske og mange asiatiske land(bortsett fra Kina, Japan og Sør-Korea), er gjennomsnittlig IQ laaaangt under nivået i Vesten. Et IQ-nivå på 70 er helt vanlig i Afrika for eksempel, et IQ-nivå som i Vesten regnes som borderline mildt psykisk utviklingshemmet......

Anonymous poster hash: c670d...f18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skylder på velferdsstaten.

Det er et system som belønner uansvarlige handlinger som å få barn uten å være klar for det. Overgangsstønad osv osv.

Det er ikke gratis å ha barn hvis man er i full jobb. Og når de produktive og smarte må bære byrden så de uproduktive kan formere seg med støtte i huet og rævva. Det gir ikke incentiv for å være produktiv og smart.

Anonymous poster hash: c07aa...5aa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brukte du tråden her som springbrett for å rose deg selv og dine opp i skyene med skryt?

Gjorde det samme som deg altså.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant tråd som fikk meg til å tenke på at to av mine venninner har valgt å ikke få barn, fire har ett barn, en har to og en har fem. Cirka 1,4 barn på hver. Blant bekjente og innad i familien er det heller ikke mange barn per kvinne.

Jeg har passert 45, og de overnevnte er enten litt eldre og samtlige er over førti. For å komme noen i forkjøpet, vil jo dette tilsi at jeg skryter over at jeg er over gjennomsnittet intelligent som har venner med få barn. Da må jeg tilføye at det første jeg tenkte når jeg leste Hi var at jeg sannelig burde fått flere barn når jeg var i 20-30 årene.

Skremmende utvikling at småbarn er mer opptatt av ipad og spill enn av lek, og at foreldrene godtar det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For den som er intelligent er verden mer gjennomsiktig på godt og vondt. I stedet for å ta alle forventningene til livet for gitt, går de mer dybden. De stiller spørsmål som er det etisk å få barn? er det en bra ting å føre menneskearten videre? (okei, høres kanskje ikke kjempedypt ut, men dere vet hva jeg mener)

I tillegg ser de også mer av dritten i samfunnet, både utenlands og innlands.

De mest intelligente kan også begynne å føle seg alene fordi de aldri er med mennesker som forstår dem eller hos noen de kan være seg selv uten at andre skal misforstå eller ta noe personlig. Det siste endrer seg kanskje litt nå siden man har internett og lettere for å finne intelligente mennesker på tvers av grenser.

Faktisk enig med deg Til en forandring sånn sett bort i fra det at du må formere deg. Det burde du virkelig ikke gjøre. Mennesker med lav/ingen utdanning er de som formerer seg mest, da sier det seg selv at evolusjonen vil gå feil vei.

Anonymous poster hash: ec850...b53

Evolusjon har ikke noe riktig eller feil vei. Dersom intelligente ikke får barn, da er ikke intelligens i mennesket en egenskap som er effektiv for å føre genene videre. Vi har en tendens til å se evolusjon gjennom menneskelige øyne, at det vi syns er bra egenskaper må være de samme egenskapene som fører genen videre. Men det trenger altså ikke være slik. Evolusjon sier bare noe om hva som føres videre, ikke noe om at resultatene er feil eller riktige.

The "journal" "Intelligence on Thursday" og lemfeldig statistiske utvalg (Viktoriatiden my ass), joda.. dette lukter svidd.

Faktum er vel heller at det aldri har vært flere utdannede mennesker her i verden før enn NÅ.



Anonymous poster hash: e12b5...07d

Nå trenger man ikke være spesielt smart for å utdanne seg. Jeg lurer på om man egentlig trenger å ha mer en 100 i iq for å ta en høyere utdanning. Kanskje bortsett fra de aller mest teoretiske og kompliserte greiene som matte, fysikk. Men kan ikke si det sikkert da jeg ikke kjenner de studieretningene godt nok til å vite hvor kompliserte de egentlig blir.

Utholdenhet og motivasjon er viktigere for å ta en høyere utdanning enn intelligens.

Endret av ord deling
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jean Valjean

Du vet at det fins intelligente mennesker som har ADHD/ADD, aspergers, autisme og er høysensitive?

Jeg kan nevne i fleng :

Albert Einstein, Tom Hanks, Robin Williams, Leonardo da Vinci, Will Smith, Jim Carrey, Kurt Cobain, Liv Tyler, Emma Watson

Ernest Hemningway, Wolfgang Amadeus Mozart, Bill Gates, Sir Isaac Newton, Thomas Jefferson. Thomas Edison, Walt Disney, Vincent van Gogh,

Pablo Picasso, John Lennon,

Babe Ruth, Wright Bros, Alexander Graham Bell, Galileo Galilei

Ludwig van Beethoven, F.Scott Fitzgerald,

Eleanor Roosevelt (first lady)

Emily Dickinson, Johan Sebastian Bach, Marie Curie, Henry Ford,

Steven Spielberg, Bob Dylan,Glenn Gould, Courtney Love,

Georg Friedrich Händel, Jane Austen, Michelangelo, Mark Twain,

Så rart, alle disse menneskene .... de forandret verden som ingen annen mann/kvinne har gjort før.

Jeg kunne skrevet side opp og side ned på mange kreative og intelligente sjeler som har disse diagnosene, og det er derfor verden går fremover, fordi vi har hatt disse hjernene på kloden vår.

De har funnet opp ting, de har lagt musikk, de er fremragende skuespillere, de har skrevet store verker, de har styrt landet ...

Mer kreativitet i skolen, så skal du se at det blir utvikling at intelligente hjerner som bare venter på å få blomstre.

Er det noe som helst dokuimensjon på at disse hadde ADHD/ADD, aspergers, autisme eller var høysensitive. For meg virker det noen ganger som det er blitt inn og gi personer ADHD\ADD, aspergers eller autisme.

Det blir liksom som når mormonerene døper døde kjendiser inn i mormoner kirka.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For den som er intelligent er verden mer gjennomsiktig på godt og vondt. I stedet for å ta alle forventningene til livet for gitt, går de mer dybden. De stiller spørsmål som er det etisk å få barn? er det en bra ting å føre menneskearten videre? (okei, høres kanskje ikke kjempedypt ut, men dere vet hva jeg mener)

I tillegg ser de også mer av dritten i samfunnet, både utenlands og innlands.

De mest intelligente kan også begynne å føle seg alene fordi de aldri er med mennesker som forstår dem eller hos noen de kan være seg selv uten at andre skal misforstå eller ta noe personlig. Det siste endrer seg kanskje litt nå siden man har internett og lettere for å finne intelligente mennesker på tvers av grenser.

Du er litt inne på noe her.

Det er faktisk ikke alltid slik at det er en gave å være begavet. Spesielt ikke som barn, de vil føle seg isolert og ikke forstått når de ikke er på samme bølgelengde som jevnaldrende barn. I tillegg er det stor fare for at barnet blir understimulert på skolebenken. Så har vi også janteloven som gjennomsyrer det norske samfunnet, man skal ikke tro man er noe. Om man stikker seg ut positivt så skal dette brytes ned og angripes fra alle bauger og kanter.

I Norge antas det at sånn ca 5% av alle barn er eksepsjonelt begavet. Og fremtiden deres er veldig usikker - det kan slå begge veier - det kan enten blir en suksess historie eller et tragisk liv.

Voksne mennesker med høy IQ har også høyere selvmordsrate enn andre mennesker med gjennomsnittelig intelligens. Mennesker med høy IQ har ofte mer angst og depresjoner.

Det kan forklares med at når man er usedvanelig smart så tenker man mange trekk frem i tid, konsekvekser, bekymringer , grubler mer (mye grubling er faktisk usunt), man blir mislikt av mennesker rundt en fordi man er smartere enn de, og er man intelligent så ser man verden fra litt andre briller - litt mer realistiske briller om verdens brutale sannheter.

I tillegg så er det høy forekomst av schizofreni hos eksepsjonelt begavede mennesker. Innen sjakk verden f.eks så har det vært høy rate av paranoid schizofreni blant de aller dyktigste, på et nivå som tilsier at det ikke er en tilfeldighet. Bobby Fischer og Paul Morphy for å nevne noen ble jo bat shit crazy.

Stereotypen "dum og blid" har kanskje noe for seg. Om man ikke har evnen til å reflektere over seg selv eller verden, om man ikke er smart nok til å bekymre seg for konsekvenser av hendelsesforløp så blir man jo også skånet for mye utrygghet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skylder på velferdsstaten.

Det er et system som belønner uansvarlige handlinger som å få barn uten å være klar for det. Overgangsstønad osv osv.

Det er ikke gratis å ha barn hvis man er i full jobb. Og når de produktive og smarte må bære byrden så de uproduktive kan formere seg med støtte i huet og rævva. Det gir ikke incentiv for å være produktiv og smart.

Anonymous poster hash: c07aa...5aa

Høres ut som en god forklaring, men det forklarer ikke hvorfor IQ'en plutselig begynte synke lenge før vi hadde sterke velferdsmodeller i Europa. forfallet begynte på 1930 tallet

Anonymous poster hash: 7b672...f95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ADHD, og med utredningen der medførte en IQ test som viste godt over gjennomsnittet. Og jeg har bare fått et barn som også viser seg å være smart. Jeg burde fått flere barn mao for å videreføre intelligensen her :)



Anonymous poster hash: 4d622...c58
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en god forklaring, men det forklarer ikke hvorfor IQ'en plutselig begynte synke lenge før vi hadde sterke velferdsmodeller i Europa. forfallet begynte på 1930 tallet

Anonymous poster hash: 7b672...f95

Men hvorfor skal man begynne å forklare oppdiktede fantasier?

Anonymous poster hash: 37ffc...5e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er ganske sikker på at jeg vil vært en god far, og såklart ville jeg funnet meg ei dame som er på bølgelengde med meg mentalt så ja, mor ville også vært begavet. Alle mine tidligere kjærester har vært ganske oppegående med mye omløp i topplokket.

Om jeg hadde følt jeg ikke hadde vært skikket til å ha barn så ville jeg heller ikke fått det. Det er uansett ikke en problemstilling som jeg trenger forholde meg til riktig enda. Men om 1-2 år så ser jeg for meg at jeg har stiftet familie.

Det er ikke en menneskerett å få barn. Om man ikke har forutsetninger til å gi barnet den oppveksten , omsorgen og stabiliteten som barna trenger for å bli ressurssterke, intelligente og balanserte individer så burde man som du sier la være.

Du skriver i andre tråder at du har drøssevis med personlighetsforstyrrelser, blant dem antisosial, schizotyp og borderline. Det er ingen slager akkurat om man skal få barn, delvis fordi det kan arves og delvis fordi man neppe kan gi barna en trygg tilknytning.

Anonymous poster hash: 7d4fd...d56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver i andre tråder at du har drøssevis med personlighetsforstyrrelser, blant dem antisosial, schizotyp og borderline. Det er ingen slager akkurat om man skal få barn, delvis fordi det kan arves og delvis fordi man neppe kan gi barna en trygg tilknytning.

Anonymous poster hash: 7d4fd...d56

Ja, jeg skrev : Har alle personlighetsforstyrrelser.

Det var selvfølgelig en spøk og det burde man forstå. Har ikke "drøssevis" av personlighetsforstyrrelser til tross for at jeg har fått alle diagnoser hivd etter meg av KG's hobby psykologer. Tar det rett og slett bare med humor og knakende ro. Har ingen arvelige sykdommer å videreføre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er litt inne på noe her.

Det er faktisk ikke alltid slik at det er en gave å være begavet. Spesielt ikke som barn, de vil føle seg isolert og ikke forstått når de ikke er på samme bølgelengde som jevnaldrende barn. I tillegg er det stor fare for at barnet blir understimulert på skolebenken. Så har vi også janteloven som gjennomsyrer det norske samfunnet, man skal ikke tro man er noe. Om man stikker seg ut positivt så skal dette brytes ned og angripes fra alle bauger og kanter.

I Norge antas det at sånn ca 5% av alle barn er eksepsjonelt begavet. Og fremtiden deres er veldig usikker - det kan slå begge veier - det kan enten blir en suksess historie eller et tragisk liv.

Voksne mennesker med høy IQ har også høyere selvmordsrate enn andre mennesker med gjennomsnittelig intelligens. Mennesker med høy IQ har ofte mer angst og depresjoner.

Det kan forklares med at når man er usedvanelig smart så tenker man mange trekk frem i tid, konsekvekser, bekymringer , grubler mer (mye grubling er faktisk usunt), man blir mislikt av mennesker rundt en fordi man er smartere enn de, og er man intelligent så ser man verden fra litt andre briller - litt mer realistiske briller om verdens brutale sannheter.

I tillegg så er det høy forekomst av schizofreni hos eksepsjonelt begavede mennesker. Innen sjakk verden f.eks så har det vært høy rate av paranoid schizofreni blant de aller dyktigste, på et nivå som tilsier at det ikke er en tilfeldighet. Bobby Fischer og Paul Morphy for å nevne noen ble jo bat shit crazy.

Stereotypen "dum og blid" har kanskje noe for seg. Om man ikke har evnen til å reflektere over seg selv eller verden, om man ikke er smart nok til å bekymre seg for konsekvenser av hendelsesforløp så blir man jo også skånet for mye utrygghet.

Veldig enig med deg.Det kan være psykisk vondt å være intelligent.Angst og depresjon er prisen man må betale,for å forstå og vite-mer enn de fleste andre.

Det er skremmende å forstå så mye.Og ha evnen til å tenke 20-40 år,fremover i tid,og konsevenser og forestillingsevne-bedre enn noen andre.Hodet grubler og tenker mye.Slitsomt for hjernen....utmattende.

Det er skremmende å vite så mye,om så mye...forstå så mye,om så mye.Og i tillegg se konspirasjoner,persepsjoner,ironi og sarkasmer,tolke symboler og tegn....så mye tydeligere-enn andre gjør.Utrolig skremmende og vondt-noen ganger.

Ærlig talt-de dumme har det bedre I NUET,de er lykkeligere og mye mindre bekymret.Forde de forstår ikke ting og tang,de klarer heller ikke å forestille seg konsekvenser i samme grad.De inteligente får det bedre på lang sikt,og klarer seg bedre økonomisk,helsemessig og resursmessig.

Men du har helt rett.Vi "formerer" oss ikke.

Så at IQ synker på vestlige barn-det stemmer nok.

Samfunnet og verden,er uansett ikke tilpasset inteligente kvinner/menn.Desverre.

Anonymous poster hash: 156b3...ef2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...