Gå til innhold

Intelligente kvinner føder færre barn - våre barn blir dummere


WubWub

Anbefalte innlegg

Sikkert noen av dere som har sett filmen Idiocrazy ? Den filmen tar for seg menneskeheten om 500 år, istedetfor at mennesker blir smartere så viser det faktisk seg at det motsatte har skjedd. Pga kommersialisme, antiintellektualisme , forbrukerkultur , næringsliv ute av kontroll og fall i kvaliteten innen utdanning førte til at gjennomsnitts IQ'en falt til 60 på 500 år.

Den filmen er ren sci-fi men det som er skremmende er at den filmen kan bli en realitet ! Siden Viktoriatiden har gjennomsnitts IQ'en i vesten falt med 10 poeng og den er faktisk i fritt fall ! Det er ingen som vet hvorfor men 2 teorier er :

- Intelligente kvinner føder færre barn. De som føder flest bare er mindre intelligente. Som vi alle vet så har barn av ressurssterke oppegående foreldre stor sjangse for å arve sine foreldres egenskaper.

- Teknologi er fordummende. Det har vært en eksplosjon av ADHD og konsentrasjons kapasiteten til et voksent menneske er nå på nivået til en gullfisk. Det spekuleres i at sosiale medier på internet er synderen til dette. Jo bedre teknologi vi får jo dummere blir vi, fordi vi har ikke lenger behov for så hjernekraft nå som vi har google og datakraft til å løse alt for oss?

En artikkel om vestens mentale forfall :

http://www.dagbladet.no/2014/08/23/nyheter/iq/intelligens/forskning/34927180/

Tenker det snart er på tide at jeg viderefører mine gener slik at jeg kan bidra til å heve gjennomsnitts IQ'en i Norge betraktelig.

Endret av WubWub
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men til gjengjeld vil de få som faktisk er intelligente være den nye overklassen. For det er de som står for teknologisk framgang, og vil få betalt deretter.



Anonymous poster hash: 88d17...b5c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert noen av dere som har sett filmen Idiocrazy ? Den filmen tar for seg menneskeheten om 500 år, istedetfor at mennesker blir smartere så viser det faktisk seg at det motsatte har skjedd. Pga kommersialisme, antiintellektualisme , forbrukerkultur , næringsliv ute av kontroll og fall i kvaliteten innen utdanning førte til at gjennomsnitts IQ'en falt til 60 på 500 år.

Den filmen er ren sci-fi men det som er skremmende er at den filmen kan bli en realitet ! Siden Viktoriatiden har gjennomsnitts IQ'en i vesten falt med 10 poeng og den er faktisk i fritt fall ! Det er ingen som vet hvorfor men 2 teorier er :

- Intelligente kvinner føder færre barn. De som føder flest bare er mindre intelligente. Som vi alle vet så har barn av ressurssterke oppegående foreldre stor sjangse for å arve sine foreldres egenskaper.

- Teknologi er fordummende. Det har vært en eksplosjon av ADHD og konsentrasjons kapasiteten til et voksent menneske er nå på nivået til en gullfisk. Det spekuleres i at sosiale medier på internet er synderen til dette. Jo bedre teknologi vi får jo dummere blir vi, fordi vi har ikke lenger behov for så hjernekraft nå som vi har google og datakraft til å løse alt for oss?

En artikkel om vestens mentale forfall :

http://www.dagbladet.no/2014/08/23/nyheter/iq/intelligens/forskning/34927180/

Tenker det snart er på tide at jeg viderefører mine gener slik at jeg kan bidra til å heve gjennomsnitts IQ'en i Norge betraktelig.

Faktisk enig med deg Til en forandring sånn sett bort i fra det at du må formere deg. Det burde du virkelig ikke gjøre. Mennesker med lav/ingen utdanning er de som formerer seg mest, da sier det seg selv at evolusjonen vil gå feil vei.

Anonymous poster hash: ec850...b53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men til gjengjeld vil de få som faktisk er intelligente være den nye overklassen. For det er de som står for teknologisk framgang, og vil få betalt deretter.

Anonymous poster hash: 88d17...b5c

Ja det er sant. Grundere, programmerere , forskere, matematikere , ingeniører, fysikere vil bli eliten i fremtiden. i Kina fokuseres det nå voldsomt for å få så mange unge til å ta utdanning innen disse feltene. Det er spådd at Kina i fremtiden vil stå for majoriteten av nye oppdagelser og teknologi når denne generasjonen vokser opp som idag sitter på skolene i Kina.

Men vi i vesten vi begynner falle helt fra. Som samfunn har vi blitt en forbruker kultur hvor lykke og status ikke dreier seg om intelligens, men om hva du eier. Vi tar opp lån etter lån for å få råd til alt mulig av duppeditter mens vi døtter i oss grandiose og mcdonalds.

Det virker som om vi blir formet til å være forbruker slaver/droner, det har også vært en stor svikt i skolevesenet jevnt over i hele vesten. Det er som om de på toppen ikke ønsker seg en utdannet befolkning med kritisk sans eller mentale evner til å sette spørsmålstegn ved denne forbruker kulturen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk enig med deg Til en forandring sånn sett bort i fra det at du må formere deg. Det burde du virkelig ikke gjøre. Mennesker med lav/ingen utdanning er de som formerer seg mest, da sier det seg selv at evolusjonen vil gå feil vei.

Anonymous poster hash: ec850...b53

Hvorfor burde jeg ikke det? Det er mye som kan sies om meg, men at jeg er begavet er det liten tvil om. I tillegg har jeg alltid vært frisk som en fisk fysisk. Har gode gener så jeg tenker at det kan være en god ide å videreføre dette videre.

Men ja, det ser ut som at evolusjon går feil vei og at vi mennesker i fremtiden meget vel kan være betraktelig dummere enn vi er idag.

Kan anbefale filmen her, den berører temaene som blir tatt opp i tråden : http://www.imdb.com/title/tt0387808/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss si at jeg er enig i at du er begavet. Men er du skikket til å oppdra et barn? Er moren begavet?

La være, du.

Anonymous poster hash: c737b...a67

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

La oss si at jeg er enig i at du er begavet. Men er du skikket til å oppdra et barn? Er moren begavet?

La være, du.

Anonymous poster hash: c737b...a67

Jeg er ganske sikker på at jeg vil vært en god far, og såklart ville jeg funnet meg ei dame som er på bølgelengde med meg mentalt så ja, mor ville også vært begavet. Alle mine tidligere kjærester har vært ganske oppegående med mye omløp i topplokket.

Om jeg hadde følt jeg ikke hadde vært skikket til å ha barn så ville jeg heller ikke fått det. Det er uansett ikke en problemstilling som jeg trenger forholde meg til riktig enda. Men om 1-2 år så ser jeg for meg at jeg har stiftet familie.

Det er ikke en menneskerett å få barn. Om man ikke har forutsetninger til å gi barnet den oppveksten , omsorgen og stabiliteten som barna trenger for å bli ressurssterke, intelligente og balanserte individer så burde man som du sier la være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er i det dype hjørnet for tiden ser jeg WubWub...

Anonymous poster hash: ba70b...124

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye sant i dette. Selvsagt er det på langt nær så ekstremt som Idiocracy skildrer, men evolusjonen belønner ikke de klokeste. Den belønner de som i størst grad klarer å føre sine gener videre, og det kan hvem som helst få til i enda større grad nå enn før. I dag har menneskeheten en del andre mål i tillegg til det å føre genene sine videre, og det finnes statistikk på at barnetallene er lavere blant høyt intelligente enn mindre intelligente. Det er neppe noen overraskelse for de fleste.

Det finnes millioner av unntak. Hundrevis av millioner, antagelig, så dette er ikke noe noen trenger å ta seg personlig nær av. Men dette er faktisk tilfelle som menneskeheten som sådan. Antagelig kan det mer enn kompensere for med teknologisk utvikling, men det ville gått enda et hakk raskere fremover med en annen demografisk utvikling. Uten at det er noe man kan, eller skal, gjøre noe med.



Anonymous poster hash: a983e...d51
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at det fins intelligente mennesker som har ADHD/ADD, aspergers, autisme og er høysensitive?

Jeg kan nevne i fleng :

Albert Einstein, Tom Hanks, Robin Williams, Leonardo da Vinci, Will Smith, Jim Carrey, Kurt Cobain, Liv Tyler, Emma Watson

Ernest Hemningway, Wolfgang Amadeus Mozart, Bill Gates, Sir Isaac Newton, Thomas Jefferson. Thomas Edison, Walt Disney, Vincent van Gogh,

Pablo Picasso, John Lennon,

Babe Ruth, Wright Bros, Alexander Graham Bell, Galileo Galilei

Ludwig van Beethoven, F.Scott Fitzgerald,

Eleanor Roosevelt (first lady)

Emily Dickinson, Johan Sebastian Bach, Marie Curie, Henry Ford,

Steven Spielberg, Bob Dylan,Glenn Gould, Courtney Love,

Georg Friedrich Händel, Jane Austen, Michelangelo, Mark Twain,

Så rart, alle disse menneskene .... de forandret verden som ingen annen mann/kvinne har gjort før.

Jeg kunne skrevet side opp og side ned på mange kreative og intelligente sjeler som har disse diagnosene, og det er derfor verden går fremover, fordi vi har hatt disse hjernene på kloden vår.

De har funnet opp ting, de har lagt musikk, de er fremragende skuespillere, de har skrevet store verker, de har styrt landet ...

Mer kreativitet i skolen, så skal du se at det blir utvikling at intelligente hjerner som bare venter på å få blomstre.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er gammelt nytt. Omtales gjerne som the reversed Flynn-effect.



Anonymous poster hash: 8cb71...686
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss si at jeg er enig i at du er begavet. Men er du skikket til å oppdra et barn? Er moren begavet?

La være, du.

Anonymous poster hash: c737b...a67

Norske mødre kan ikke oppdra barn!

Anonymous poster hash: 5dc37...296

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at det fins intelligente mennesker som har ADHD/ADD, aspergers, autisme og er høysensitive?

Jeg kan nevne i fleng :

Albert Einstein, Tom Hanks, Robin Williams, Leonardo da Vinci, Will Smith, Jim Carrey, Kurt Cobain, Liv Tyler, Emma Watson

Ernest Hemningway, Wolfgang Amadeus Mozart, Bill Gates, Sir Isaac Newton, Thomas Jefferson. Thomas Edison, Walt Disney, Vincent van Gogh,

Pablo Picasso, John Lennon,

Babe Ruth, Wright Bros, Alexander Graham Bell, Galileo Galilei

Ludwig van Beethoven, F.Scott Fitzgerald,

Eleanor Roosevelt (first lady)

Emily Dickinson, Johan Sebastian Bach, Marie Curie, Henry Ford,

Steven Spielberg, Bob Dylan,Glenn Gould, Courtney Love,

Georg Friedrich Händel, Jane Austen, Michelangelo, Mark Twain,

Så rart, alle disse menneskene .... de forandret verden som ingen annen mann/kvinne har gjort før.

Jeg kunne skrevet side opp og side ned på mange kreative og intelligente sjeler som har disse diagnosene, og det er derfor verden går fremover, fordi vi har hatt disse hjernene på kloden vår.

De har funnet opp ting, de har lagt musikk, de er fremragende skuespillere, de har skrevet store verker, de har styrt landet ...

Mer kreativitet i skolen, så skal du se at det blir utvikling at intelligente hjerner som bare venter på å få blomstre.

Du har tydligvis misforstått noe her. Man blir ikke mindre intelligent av å ha ADHD, autisme eller asperger.

Man kan også meget vel ha psykiatriske lidelser men fremdeles ha sin intelligens intakt.

Det er ikke det som som tråden her handler om. Den handler om intelligens i vesten som er i svalestup. Et fall på 10 poeng er faktisk ganske mye og det ser ikke ut som den utviklingen kommer til å stoppe med det første.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

min IQ er 129 er det ok om jeg formerer meg?



Anonymous poster hash: c81e4...2d3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har tydligvis misforstått noe her. Man blir ikke mindre intelligent av å ha ADHD, autisme eller asperger.

Man kan også meget vel ha psykiatriske lidelser men fremdeles ha sin intelligens intakt.

Det er ikke det som som tråden her handler om. Den handler om intelligens i vesten som er i svalestup. Et fall på 10 poeng er faktisk ganske mye og det ser ikke ut som den utviklingen kommer til å stoppe med det første.

Det fins intelligente kvinner som har mange barn, gjerne 6 stk, og de er både lege og psykolog, så jeg tror du kan ta det helt med ro. Så lenge man får 2 barn, så går det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fins intelligente kvinner som har mange barn, gjerne 6 stk, og de er både lege og psykolog, så jeg tror du kan ta det helt med ro. Så lenge man får 2 barn, så går det bra.

Jeg vet ikke helt om du har misforstått eller ikke skjønt hva som diskuteres i tråden her. Men det hjelper pent lite at du kjenner en lege og psykolog som har fått mange barn når vestlige barn i snitt blir dummere og dummere. Det er en faretruende utvikling. "Vi" har allerede mistet 10-15 IQ siden 1930 og fallet blir stadig større. Om den utviklingen fortsetter så lover det ikke bra for menneskeheten som helhet.

http://www.globalpost.com/dispatch/news/science/130524/western-iqs-drop-14-points-last-century-study-says-2

It’s not just you. People really are getting dumber, according to a new study.
Research published online in the journal Intelligence on Thursday claims the IQ of people in Western nations has fallen by an average of 14.1 points over the past century.

http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2730791/Are-STUPID-Britons-people-IQ-decline.html

Are we becoming more STUPID? IQ scores are decreasing - and some experts argue it's because humans have reached their intellectual peak
IQs have largely increased since the 1930s thanks to better living conditions and education - a trend known as the Flynn effect
But IQ test results suggest people in the UK, Denmark and Australia have become less intelligent in the past decade
Opinion is divided as to whether the downwards trend is long-term
Some studies have shown the average IQ of Westerners has plunged 10 points or more since Victorian times and others claim it will keep decreasing
Endret av WubWub
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

min IQ er 129 er det ok om jeg formerer meg?

Anonymous poster hash: c81e4...2d3

skeptisk til iq'en din. alle pleier legge på minst 30 når de forteller om sin iq.

Anonymous poster hash: 9c91a...c82

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har over 8 år høyere utdanning og har 8 barn. Av disse har de to eldste så langt begynt å studere, og eldstemann studerer informatikk, mens nr. 2 er i ferd med å bli sivilingeniør ved University of Cambridge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har over 8 år høyere utdanning og har 8 barn. Av disse har de to eldste så langt begynt å studere, og eldstemann studerer informatikk, mens nr. 2 er i ferd med å bli sivilingeniør ved University of Cambridge.

Hmm flott for deg? Men hva har det med IQ fallet i vesten å gjøre? Brukte du tråden her som springbrett for å rose deg selv og dine opp i skyene med skryt?

Endret av WubWub
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm flott for deg? Men hva har det med IQ fallet i vesten å gjøre? Brukte du tråden her som springbrett for å rose deg selv og dine opp i skyene med skryt?

Hun sier vel at hun et intelligent og har fostret mange og intelligente barn?

Men du WubWub, driver ikke du og setter barn på tenåringsjenter? Det er ikke veien å gå for å skape et mer intelligent samfunn...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...