Gå til innhold

Er kvinner som tar epidural feige?


WubWub

Anbefalte innlegg

I mine øyne er mulig pms og fødsels smerter noe oppskrytt. Mitt inntrykk er at mange kvinner uffer og au'er ikke nødvendigvis fordi de har det så vondt, men for å få sympati, oppmerksomhet og omsorg. Men jeg tenker jo at litt må man jo tåle? Kan da umulig gjøre så vondt.

Er epidural den feige løsningen? Kvinner er jo bygd for å føde naturlig så strengt tatt vil det i de fleste tilfeller ikke være nødvendig med smertelindring i form av medisiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenk å bli sparket i ballene konstant, ofte over et døgn i strekk. Ville du hatt litt bedøvelse da?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk å bli sparket i ballene konstant, ofte over et døgn i strekk. Ville du hatt litt bedøvelse da?

Nei det ville han nok ikke for han er jo ikke feig må vite! *himle med øynene*

Anonymous poster hash: bf9b9...69c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal ha barn, så vær så snill og hold deg unna fødestuen. Jeg vet bare hvor vondt det er å ha menssmerter, og ville nok bedt om å bli dopet skulle jeg ha gjennomgått en fødsel.

Jeg synes for øvrig at men sutrer hver gang noen er sparket i ballene. Det kan da ikke gjøre så vondt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk å bli sparket i ballene konstant, ofte over et døgn i strekk. Ville du hatt litt bedøvelse da?

i motsetning til de fleste menn så har jeg baller av stål så de er godt beskyttet fra spark. så nei jeg hadde såklart ikke trengt bedøvelse.

uansett litt smerte må man tåle, no pain no gain

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i motsetning til de fleste menn så har jeg baller av stål så de er godt beskyttet fra spark. så nei jeg hadde såklart ikke trengt bedøvelse.

uansett litt smerte må man tåle, no pain no gain

Tru dat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle kvinner er feige. Det er derfor kvinner trenger menn sterke, tøffe, beskyttende menn.



Anonymous poster hash: 916be...e29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, snakk om å yppe på seg damene fordi man kjeder seg en fredagskveld! :P Jeg må bare le! :)



Anonymous poster hash: 2fb11...8ce
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne er mulig pms og fødsels smerter noe oppskrytt. Mitt inntrykk er at mange kvinner uffer og au'er ikke nødvendigvis fordi de har det så vondt, men for å få sympati, oppmerksomhet og omsorg. Men jeg tenker jo at litt må man jo tåle? Kan da umulig gjøre så vondt.

Er epidural den feige løsningen? Kvinner er jo bygd for å føde naturlig så strengt tatt vil det i de fleste tilfeller ikke være nødvendig med smertelindring i form av medisiner.

Det var vanlig å dø under fødsel før i tiden og, så at man er bygd for det er ingen unnskyldning. Mye naturlig som er ekstremt smertefullt.

Anonymous poster hash: 79da9...fcd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kvinner er feige. Det er derfor kvinner trenger menn sterke, tøffe, beskyttende menn.

Anonymous poster hash: 916be...e29

Sterke, tøffe, beskyttende menn er kjekt å ha ja. Det er bare så innmari kjedelig at de forsvinner og blir mer uselvstendige enn en nyfødt kattunge når de får et lite tegn til sykdom som influensa.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Honeyblossom

Dette er bare riene ;) og de gjorde det i hva da.. 10-15 min? Mange kvinner holder ut med dette i flere timer. Tenk også på det at mange kvinner faktisk revner nedentil og my sys etter en fødsel. Så dere mannfolk som sier vi er feige kan gå å ta dere en bolle. Skulle likt å se dere revne nedentil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bare riene ;) og de gjorde det i hva da.. 10-15 min? Mange kvinner holder ut med dette i flere timer. Tenk også på det at mange kvinner faktisk revner nedentil og my sys etter en fødsel. Så dere mannfolk som sier vi er feige kan gå å ta dere en bolle. Skulle likt å se dere revne nedentil.

Revne du liksom, og dette skal du få meg til å tro? Dette er tull og tøys fra ende til annen og dette vet vi alle

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Revne du liksom, og dette skal du få meg til å tro? Dette er tull og tøys fra ende til annen og dette vet vi alle

Du er en voksen mann så dette har du selvfølgelig hørt om.

Men en link skal du få likevel.

http://www.vg.no/forbruker/helse/helse-og-medisin/paa-disse-sykehusene-har-kvinner-stoerst-fare-for-aa-revne/a/23325281/

Anonymous poster hash: 48bbe...a70

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefeig, var jeg. Etter 24 timer med maserier som kom akkurat hvert minutt, som boret seg gjennom marg og bein og fullstendig lammet kropp og sanser mens jeg kastet opp gang på gang på gang, fullstendig blind av kramper, da tenkte jeg: "Nei, sannelig min hatt, dette ble litt slitsomt. Lurer på om jeg skal skaffe meg litt epidural, gitt. Så kan jeg se på tv i stedet for å drive med denne fødselen."

Anonymous poster hash: bbb02...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også det er kjempegøy at du nevner PMS (?) i samme setning som fødsel. To sider av samme sak, absolutt!

Anonymous poster hash: bbb02...e3c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg forstår at du er ute etter å provosere. Det finnes nok de som mener dette, men jeg tror ikke de har noe behov for å diskutere det på et forum.

Men det hadde vært fint da, om en klem gjorde samme nytten. Det hadde blitt billigere for sykehuset, og jeg hadde sluppet en slange i ryggen - ikke at jeg brydde meg det grann...

Endret av Essie_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at du er ute etter å provosere. Det finnes nok de som mener dette, men jeg tror ikke de har noe behov for å diskutere det på et forum.

Men det hadde vært fint da, om en klem gjorde samme nytten. Det hadde blitt billigere for sykehuset, og jeg hadde sluppet en slange i ryggen - ikke at jeg brydde meg det grann...

Dette har blitt diskutert rikelig i bøtter og spann på andre forum. Og de fleste deler min mening utifra det jeg har forstått.

Hadde jeg vært ei kjerring så hadde jeg tatt fødselen som en mann å biti tenna sammen. Syntes det er feigt å ta epidural, og feig er det siste jeg er. Ergo ville jeg fødet naturlig. Greit nok, kanskje det hadde gjort bittelitt vondt men litt smerte er ikke verdes undergang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har blitt diskutert rikelig i bøtter og spann på andre forum. Og de fleste deler min mening utifra det jeg har forstått.

Hadde jeg vært ei kjerring så hadde jeg tatt fødselen som en mann å biti tenna sammen. Syntes det er feigt å ta epidural, og feig er det siste jeg er. Ergo ville jeg fødet naturlig. Greit nok, kanskje det hadde gjort bittelitt vondt men litt smerte er ikke verdes undergang

Så bra, da! Hadde du vært dame, hadde du nok ikke sittet ensom og desperat natt til lørdag og provosert damer fordi ingen av dem vil ligge med deg, heller.

Anonymous poster hash: bbb02...e3c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da ikke feig om man tar epidural. Hvorfor skulle en vært det ?<br />Man bør gjøre det som er best for en sjøl. Tatt den t ganger. Venter 3 mann og kommer til og ta den igjen om jeg får sjansen til det.<br />

Anonymous poster hash: 56cbe...db5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...