Gå til innhold

Hvordan unngå at skjørt sklir oppover?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et par skjørt av denne typen fra BikBok som jeg egentlig liker veldig godt. Problemet er at de sklir oppover så fort jeg beveger meg, både øverst i livet og nederst, slik at før jeg vet ordet av det er de blitt MYE kortere enn jeg er komfortabel med.

wM7ktvH.png

Har funnet ut at det hjelper å gå med sykkelshorts i bomullstoff under, da sitter skjørtet fast i shortsstoffet slik at det blir sittende på plass. Dessverre er sykkelshortsen jeg har (denne fra Gina Tricot) egentlig litt for lang, så jeg må hele tiden passe på at ikke blondekanten nederst er synlig under skjørtet. Å bruke vanlig jenteboxer under fungerer ikke dessverre, har prøvd.

Er det bare jeg som sliter med dette? Har langt og smalt liv og bredere hofter, så jeg regner med at det har litt å si, men det er jo mange som har den kroppsformen. Kan ikke bare være meg som har dette problemet? Ser jo folk gå i sånne skjørt hele tiden i hverdagen, trodde de skulle være så praktiske og enkle å bruke :(



Anonymous poster hash: 53357...629
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du trenger en størrelse større?

Anonymous poster hash: a326b...06c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du trenger en størrelse større?

Anonymous poster hash: a326b...06c

Kan jo være at det ville hjulpet på at skjørtet sklir opp. Jeg prøvde en størrelse større i butikken da jeg kjøpte skjørtene, men de satt ikke like pent rundt livet. Rundt selve livet er jeg XS-S, rundt hoftene er jeg en stor M. Upraktisk :P

Anonymous poster hash: 53357...629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme problem her. Med nesten alle skjørt. I flere materialer. Jeg tror rett og slett det er fordi jeg har brede hofter og smal midje. Ikke funnet noen løsning enda, annet enn skjørt som ikke er ettersiddende.



Anonymous poster hash: 93abf...d8e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme skjørtet og ble anbefalt å kjøpe det litt stort for at det ikke skulle gli opp. Og har ikke problemer med det heller.

Anonymous poster hash: d560e...ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjørt som er for trange over hoftene vil gli opp. Dersom du ikke finner skjørtet i en størrelse som passer både i livet og rundt hoftene må du dessverre gi opp skjørtet. Min erfaring er at kjeder som retter seg mot tenåringer og unge voksne dessverre er alt for trange rundt hoftene :(



Anonymous poster hash: 397d2...8f7
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lille-pus

Skjørtet er for lite over hoftene. Beklager men så enkelt er det dessverre.

Ingen produsenter jeg har vært borti lager skjørt som passer alle kvinner, - dessverre og heldigvis.

Så du må nok enten kjøpe en størrelse som passer over hoftene, og leve med alt for mye stoff i livet, eller forsøke å finne en produsent som syr eller en modell som passer din kropp bedre.

Det er mange produsenter jeg ikke kan bruke skjørt fra... fordi de syr etter en modell som er langt fra min kropp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være at det ville hjulpet på at skjørtet sklir opp. Jeg prøvde en størrelse større i butikken da jeg kjøpte skjørtene, men de satt ikke like pent rundt livet. Rundt selve livet er jeg XS-S, rundt hoftene er jeg en stor M. Upraktisk :PAnonymous poster hash: 53357...629

Du høres kjempefin ut :). Tror jeg ville gått for en størrelse større og sydd inn midjen om mulig.

Anonymous poster hash: a326b...06c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Hadde håpet på et smart og magisk triks som skulle redde dagen, men da skjønner jeg at det ikke er sannsynlig. Får bare huske på til neste gang jeg kjøper den type ettersittende skjørt at jeg må passe på at de ikke er for stramme rundt hoftene. Også får jeg fortsette å bruke sykkelshorts under disse skjørtene, selv om det er litt mas å passe på at sykkelshortsen ikke synes.

Har på skjørtet nå uten sykkelshortsen, og har dratt skjørtet veldig langt ned, lenger ned enn jeg har hatt dem tidligere, så får vi se om det fungerer noenlunde. Synes det er penest når det sitter litt lenger oppe, men dette kan kanskje være en alternativ løsning om jeg ikke ønsker sykkelshorts/strømpis under. At jeg innimellom må justere skjørtet gjør meg ikke noe, så lenge det ikke blir hvert tiende minutt liksom, sånn som det har vært før.

Og til siste AB, tusen takk :) Jeg trives med å ha markert midje. Skulle bare ønske ryggen ikke var så milelang som den er, tror det gjør problemene med skjørt enda verre, ettersom skjørtene dermed må enda lengre opp før de når midjens smaleste punkt. Men vi har vel alle ting vi er misfornøyde med, så jeg skal ikke sutre for mye :P

- TS



Anonymous poster hash: 53357...629
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har innimellom kjøpt skjørt i feil størrelse og sydd dem inn i livet. Så passer de både her og der.

Anonymous poster hash: 3d0b5...8d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest earthquake

Den der fashion-teipen! Husker ikke helt hva den heter akkurat nå, kanskje noen andre som vet? Den er iallefall supergod, sånn dobbelsidig. Kjennes ikke at du har den på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har samme problemet. Er 65 cm i midjen og 105 cm over hoftene. Skjørt glir bare opp. Om 90% står ut i ryggen.

Mine favoritter er sånne tynne bomullskjørt til en femtilapp på hm. De er det stretch i og de former seg etter kroppen. Mer stive skjørt funker ikke, de framhever ikke rumpe mi heller på best mulig måte.

Skjørtet du linker til har jeg selv (lignende) og det er heeelt håpløst. Orket ha det på 1 kveld, måtte konstant dra i det for å ikke flashe musa:p



Anonymous poster hash: e0189...f25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...