Gå til innhold

Hvilken veske planlegger du å kjøpe?


Adhara

Anbefalte innlegg

Jeg betalte 6300kr i moms. Tar ikke sjanser når det gjelder dyre ting så jeg gikk rett til kassa for å betale:)

Betjeningen på chanel fylte ut vat skjemaene for meg, slik at det bare var å signere og levere. Jeg fikk 421euro i kontanter tilbake:)

Anonymous poster hash: 86727...913

Så kjekt å få pengene tilbake med det samme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har alltid gått på grønt selvom vi har handlet for store summer i utlandet, har egentlig ikke tenkt så mye over det. Men har blitt obs på det nå i det siste og tar endel forhåndsregler selvom jeg går på grønt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg, eller ligner den en toalettmappe med rem? :ninja:Anonymous poster hash: 85224...bec

Det er bare deg ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid gått på grønt selvom vi har handlet for store summer i utlandet, har egentlig ikke tenkt så mye over det. Men har blitt obs på det nå i det siste og tar endel forhåndsregler selvom jeg går på grønt.

Hva slags forhåndsregler tar du?

Anonymous poster hash: b8bdc...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njah, vet ikke hvor lurt det er å dele alle mine "regler" her men kan la de stå for en liten stund ihvertfall...

1. Handler ikke med norskt bankkort/kredittkort da dette blir registrert i Norge og sendes ofte over til tollerene. Jeg bruker cash, utenlandsk kort eller noen andres kort, f.eks handler alt på samboerens kort og jeg har tingene hos meg, eller bruker foreldrene mine sitt og betaler tilbake.

2. Jeg går ALDRI igjennom tollen med poser fra butikkene jeg har handlet i, disse kaster jeg på hotellrommet og tar vare på kvitteringer i lommeboken.

3. Jeg fjerner alle merkelapper og indikasjoner på at ting er nytt, lar gjerne ting henge på hotellrommet så jeg blir kvitt brettekanter og lignende.

4. Skal jeg kjøpe ny veske reiser jeg som regel ut av landet med en billig veske, slik at jeg kan bruke den nye når jeg reiser hjem, putter litt ting oppi den som tyggis, pastiller fra Norge slik at det ser ut som den har vært i bruk.

5. Stesjer meg ikke opp når jeg reiser hjem, går ofte i joggebukse og avslappede klær med lite sminke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njah, vet ikke hvor lurt det er å dele alle mine "regler" her men kan la de stå for en liten stund ihvertfall...

1. Handler ikke med norskt bankkort/kredittkort da dette blir registrert i Norge og sendes ofte over til tollerene. Jeg bruker cash, utenlandsk kort eller noen andres kort, f.eks handler alt på samboerens kort og jeg har tingene hos meg, eller bruker foreldrene mine sitt og betaler tilbake.

2. Jeg går ALDRI igjennom tollen med poser fra butikkene jeg har handlet i, disse kaster jeg på hotellrommet og tar vare på kvitteringer i lommeboken.

3. Jeg fjerner alle merkelapper og indikasjoner på at ting er nytt, lar gjerne ting henge på hotellrommet så jeg blir kvitt brettekanter og lignende.

4. Skal jeg kjøpe ny veske reiser jeg som regel ut av landet med en billig veske, slik at jeg kan bruke den nye når jeg reiser hjem, putter litt ting oppi den som tyggis, pastiller fra Norge slik at det ser ut som den har vært i bruk.

5. Stesjer meg ikke opp når jeg reiser hjem, går ofte i joggebukse og avslappede klær med lite sminke.

Dette er nok tollerne klar over allerede, men de er ikke særlig prioritert. Som regel er det studenter/nyutdanna tollerne som plukker ut disse. Det er ikke hvordan du ser ut, men hvordan du oppfører deg de tar deg på.

Jeg skjønner likevel ikke hvorfor man tar sjansen på å gjøre seg til kriminell pga en veske. Man bryter jo en lov ved å bevisst unnlate å betale moms. Har man ikke råd til å betale moms for en veske så har man i realiteten råd til vesken.

Anonymous poster hash: 86727...913

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Njah, vet ikke hvor lurt det er å dele alle mine "regler" her men kan la de stå for en liten stund ihvertfall...

1. Handler ikke med norskt bankkort/kredittkort da dette blir registrert i Norge og sendes ofte over til tollerene. Jeg bruker cash, utenlandsk kort eller noen andres kort, f.eks handler alt på samboerens kort og jeg har tingene hos meg, eller bruker foreldrene mine sitt og betaler tilbake.

2. Jeg går ALDRI igjennom tollen med poser fra butikkene jeg har handlet i, disse kaster jeg på hotellrommet og tar vare på kvitteringer i lommeboken.

3. Jeg fjerner alle merkelapper og indikasjoner på at ting er nytt, lar gjerne ting henge på hotellrommet så jeg blir kvitt brettekanter og lignende.

4. Skal jeg kjøpe ny veske reiser jeg som regel ut av landet med en billig veske, slik at jeg kan bruke den nye når jeg reiser hjem, putter litt ting oppi den som tyggis, pastiller fra Norge slik at det ser ut som den har vært i bruk.

5. Stesjer meg ikke opp når jeg reiser hjem, går ofte i joggebukse og avslappede klær med lite sminke.

Jeg pleier å gjøre akkurat som deg :P

Lurte på en ting, når jeg handler hos f.eks chanel, så synes jeg det er så synd å kaste den fine esken..har tatt den med par ganger, men i det siste nå så har jeg latt den ligge igjen på hotell rommet.. hva gjør du? Og hva med dust bagen? Har du noen gang tenkt på om du blir stoppet og blir stilt spm om hvorfor du har dust bagen? Jeg har ved flere andledninger reist utenlands og tatt med flere designer vesker med på turen og jeg oppbevarer alltid veskene mine i deres dust bager så har jo svaret der.. Men, lurer på om det er et godt nok svar til tollvesenet? :P

Anonymous poster hash: 679b9...b85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg begynte å reise hadde jeg ikke satt meg inn i reglene :) og jeg syns regelen med 6000 per hode er latterlig, de fleste nordmenn handler for mye mer enn dette når de er i utlandet.

Jeg drar heller ikke til utlandet for å kjøpe vesker jeg drar til utlandet for opplevelsens skyld. Jeg har aldri opplevd å bli stoppet. Jeg går på grønt med god sanvittighet :)

Esken på tingene kaster jeg, syns den tar for stor plass uansett, men enig i at det er litt kjedelig for noen har ekstremt gode esker, som prada f.eks. Dustbag tar jeg alltid vare på, men som jeg sa så reiser jeg ofte hjem med vesken og har dust bagen f.eks hos mamma eller samboeren min.

Om noen spørr svarer jeg at det er en eksklusiv veske som jeg tar god vare på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å gjøre akkurat som deg :P

Lurte på en ting, når jeg handler hos f.eks chanel, så synes jeg det er så synd å kaste den fine esken..har tatt den med par ganger, men i det siste nå så har jeg latt den ligge igjen på hotell rommet.. hva gjør du? Og hva med dust bagen? Har du noen gang tenkt på om du blir stoppet og blir stilt spm om hvorfor du har dust bagen? Jeg har ved flere andledninger reist utenlands og tatt med flere designer vesker med på turen og jeg oppbevarer alltid veskene mine i deres dust bager så har jo svaret der.. Men, lurer på om det er et godt nok svar til tollvesenet? :P

Anonymous poster hash: 679b9...b85

Eske og dustbag kan du jo sende i posten som en pakke til deg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også så "frekk" at når vi har familie fra utlandet på besøk i Norge får jeg de til å handle ting for meg, også få taxrefund på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse er så nydelige <3 blir mitt neste storinnkjøp, men det blir nok lenge til!

201307ricky01.jpg

Kommer i mange farger, tror jeg skal ha rød eller bordeaux.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse er så nydelige <3 blir mitt neste storinnkjøp, men det blir nok lenge til!201307ricky01.jpg

Kommer i mange farger, tror jeg skal ha rød eller bordeaux.

Jeg vil ha den i lime fin sommerveske, det!

Anonymous poster hash: 86727...913

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også så "frekk" at når vi har familie fra utlandet på besøk i Norge får jeg de til å handle ting for meg, også få taxrefund på det :)

Jeg må si jeg liker smaken du har i klær og merker osv.! Kan jeg spørre deg om hva du jobber med? :)

Anonymous poster hash: 097a9...e82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber bare 50 % og drifter en kantine. Men er heldig og har ingen utgifter og en snill samboer, samt foreldre som har spart for meg i aksjer og fond :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber bare 50 % og drifter en kantine. Men er heldig og har ingen utgifter og en snill samboer, samt foreldre som har spart for meg i aksjer og fond :)

Ah, så greit da! :) Du inspirerer i hvert fall, det må jeg si! Kunne godt tenke meg å oppdatere garderoben min til litt mer kvalitetsplagg etter hvert jeg og! :)

Anonymous poster hash: 097a9...e82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrgud.. jeg skulle liksom begrense meg å begynne å spare til en veske, neida.. endte opp med å kjøpe intet mindre en 2 louis vuitton alma vesker, en i sort epi og en med monogram... jaja :plystre:

Er nå 99% sikker på at jeg får pradavesken i bursdagsgave også... så da er det bare Céline igjen da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herrgud.. jeg skulle liksom begrense meg å begynne å spare til en veske, neida.. endte opp med å kjøpe intet mindre en 2 louis vuitton alma vesker, en i sort epi og en med monogram... jaja :plystre:

Er nå 99% sikker på at jeg får pradavesken i bursdagsgave også... så da er det bare Céline igjen da :D

Heldig som får vesker i gave :) Hvilken farge ønsker du deg? (prada vesken)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker på hvilken farge jeg vil ha jeg liker både navy og sort, og beige/lysrosa og grå... Venter fremdeles på skattepengene mine og da blir det et grått hermes armbånd, så grå pradaveske hadde vært kult :)

Men skal kjøpe chanel espadrilles i peach med sort tupp i skinn og da passer beige/rosa prada :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer en fra gloomis, selv om savage sine fluevesker er praktiske. men GL sin har flere fester til utstyr, så det blir nok den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som det blir en tur til NY i løpet av året, så planlegger å kjøpe en ny veske da, helst i brunt. Men jeg aner ikke hvilken enda. Tar gjerne i mot tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...