Gå til innhold

Hva ville du kjøpt til en luksus garderobe og hvordan ville du bygget den opp?


goldenchanel

Anbefalte innlegg

Morro at tråden har blusset opp igjen :)

Jeg har igjennom det siste året bygget opp garderoben min MYE med basis plagg i merino og cashmere, kjøpt endel tilbehør som gode skinnhandsker, og cashmer skjerf fra ralph lauren, fikk ull/silke skjerf fra LV til jul.

Jeg oppdaget at jeg hadde ekstremt mye lacoste og ralph lauren piqueer, hva bruker man over disse?? Kan de brukes med cardigan til?

Ellers sikler jeg fremdeles på ballerinas fra chanel og ett par heler til fra christian louboutin. Og når jeg har slanket meg nok, en burberry trench :) alle veske-drømmer er lagt på hyllen om dagen da vi skal i gang med å bygge enebolig i Oslo :D

Chanel ballerina sko er fine :) Men akk så dyre, tror de koster litt over 4000 kr nå. Hvilken modell sikler du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville ikke gått for LV vesker eller andre vesker med flashye logoer, heller ikke Hermes belte med en stor H som beltespenne. Disse tingene blir i 90% av tilfellene sett på som billige Tyrkia/Thailand kjøp.

Har selv alt for mye "luksusvarer", har ikke oversikt over hva jeg har engang. Vet ikke om jeg tørr å lage en oversikt engang :P

Æsj,jeg som hadde planer om å kjøpe et Hermes belte :P:klo::unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chanel ballerina sko er fine :) Men akk så dyre, tror de koster litt over 4000 kr nå. Hvilken modell sikler du på?

Jeg betalte 6000 for mine, og de er de fineste ballerinaskoene jeg har sett i hele mitt liv. Synd de ble ødelagte etter at jeg hadde brukt dem 2 ganger og måtte sendes til reparasjon :( Ikke sånn veldig interessant, men jeg følte bare for å snakke om dem <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte 6000 for mine, og de er de fineste ballerinaskoene jeg har sett i hele mitt liv. Synd de ble ødelagte etter at jeg hadde brukt dem 2 ganger og måtte sendes til reparasjon :( Ikke sånn veldig interessant, men jeg følte bare for å snakke om dem <3

Hvordan ødelagte ble de? Hvordan type ballerinas kjøpte du?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville så absolutt hatt en Birkin i luksus-garderoben min! Den er et must. Ville generelt bygd opp garderoben med must-have basisplagg (som ikke nødvendigvis er av eksklusive merker), og bygd videre med mer eksklusivt tilbehør

Her er noen ting jeg ville hatt:
Ellers et par lekre Christian Louboutin-pumps i en fresh farge, typ disse.

Enkle og klassiske Prada-pumps, typ disse.

En klassisk trench coat, typ denne.

Hood-inset blazer av Veronica Beard (den som Ellie bruker i Cougar Town) :rodmer:

En eller annen stilren designer-blazer.

En fin bluse fra Chanel, feks. denne.

Og en liten cossbody-veske fra Ralph Lauren.

Endret av SuperFace
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en vakker kjole, kanskje denne og/eller denne fra Vivienne Westwood.

...Det ble dobbel-post, beklager :P

Endret av SuperFace
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan ødelagte ble de? Hvordan type ballerinas kjøpte du?

De er en flat versjon av nummer to på andre rad

chanel patent toe black

med krystaller rundt sålen.

Dette er sandalutgaven fra samme kolleksjon:

http://www.ebay.com/itm/1-4K-2014-CHANEL-CC-BLACK-SATIN-SWAROVSKI-CRYSTALS-FLAT-LEATHER-SANDALS-36-NIB-/181400146251

En remse med krystaller falt ut :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er en flat versjon av nummer to på andre rad

chanel patent toe black

med krystaller rundt sålen.

Dette er sandalutgaven fra samme kolleksjon:

http://www.ebay.com/itm/1-4K-2014-CHANEL-CC-BLACK-SATIN-SWAROVSKI-CRYSTALS-FLAT-LEATHER-SANDALS-36-NIB-/181400146251

En remse med krystaller falt ut :(

Typisk Chanel at steiner/krystaller/perler faller ut av smykker/øredobber/ sko osv. Har sett at det har skjedd for mange. Fint at Chanel reparerer dette uten kostnad,men det er jo innmari kjedelig hvis du bruker 2000 kr på øredobber eller 8000 kr på et perlekjede. Kjedelig at det skal være slik. Hvertfall så lenge det ikke er noen Chanel butikk i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tenker jeg ikke nevnte ett eneste merkenavn, men derimot hva jeg vil gå/går etter i den sammenheng som tråden er lagt opp til;

Håndsydde sko og støvler. Kvalitet i lær og håndtverk. Og kvalitet koster.

Rene stoffer i alle plagg. Ull (merino, cashmere og alpakka) og silke. Designet til min kropp og håndsydd

Skjerf, hansker og belter produsert av høgkvalitets råvarer. Silke og mykt, gjennomfarvet lær.

Strømper av silke.

Det rare er jo at skreddersydde klær fra f.eks skreddere i Savile Row er billigere enn ferdigklær fra luksusmerkene. I tillegg sitter de som støpt og er derfor svært kledelige, og kan også justeres litt og repareres. OG man får seg noen fine turer til London f.eks.

Men nei, det skal være overprisede merker. Det der kommer jeg aldri til å forstå.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk Chanel at steiner/krystaller/perler faller ut av smykker/øredobber/ sko osv. Har sett at det har skjedd for mange. Fint at Chanel reparerer dette uten kostnad,men det er jo innmari kjedelig hvis du bruker 2000 kr på øredobber eller 8000 kr på et perlekjede. Kjedelig at det skal være slik. Hvertfall så lenge det ikke er noen Chanel butikk i Norge.

Ja, jeg vet. Ei perle fra ei brosje og glidelåsen i den ene veska mi har også blitt ødelagt. Vet ikke hva jeg skal tro :s

Heldigvis har jeg ei venninne som bor utenlands og kan hjelpe meg, hvis ikke hadde jeg hatt et problem. Chanel burde ta tak i disse problemene med accesoriene deres, de kan ikke være bekjent av noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Artistina

Jeg liker enkle, elegante klær som jeg kjøper her i byen og når jeg er på reise i København.

Elsker vakre, enkle smykker i sølv og hvitt gull, mine favoritter her er Georg Jensen og Charlotte Lyngaard

Sko og vesker det samme - enkle og stilige uten noe dill/dall.

Jeg kjøper ikke klær i den øverste prisklassen, men holder meg til merker som Sand, Day Birker & Mikkelsen, By Marlene Birger, Marimekko og lignende så det kan vel ikke akkurat kalles luksus i den klassen andre snakker om her.

Kjører samme linjen her hjemme når det gjelder interiør som jeg også er veldig glad i .. mye dansk her og - samt litt Ikea og litt mer kostbart italiensk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns både sand og By Marlene Birger har nydelige klær i nøytrale farger :) Sammens med en dyr veske, og noen pene sko ser man fort ut som en million, syns jeg da.

I det siste året har jeg oppdaget litt andre ting enn merker, men også ting i god kvalitet. Har kjøpt meg beige skinn sandalaetter som jeg elsker, og endel basis plagg i cashmere og merinoull. Har også oppdaget at ikke alt av eksklusive merker er god kvalitet og lært meg å se forskjellen på godt og dårlig håndverk.

Jeg gleder meg til å fortsette å bygge opp garderoben min, men begynner å bli ganske fult :O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lille-pus

Blumarine har fantastisk mye fine klær

:Nikke:

- og kvaliteten er god :)

Endret av Lille-pus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var inne på siden til bluemarine nå, wow! mye fint :) Noe sted i Norge som selger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lille-pus

Psst, damer: De heter Blumarine, - ikke Bluemarine ;)

Jeg vet ikke om de har noen forhandler i Norge desverre.... jeg kjøper mine plagg online.

Bruk måletabellen deres. Klærne er fasonsydd ganske nøyaktig ihht. måletabellen, - det er veldig greit å være klar over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok du må til Italia eller Frankrike. Jeg shoppet en hel del i butikken i Paris. Utrolig god service der.

Et annet tips til klær er merket Pinko. Elegante klær i en fantastisk kvalitet, og ikke så veldig dyrt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

Jeg tenker nok også først og fremst skreddersøm, når jeg tenker på "luksusgarderobe".

Hadde jeg masse penger til rådighet, ville jeg begynt innenfra og kjøpt helt nytt undertøy i en helt annen klasse enn jeg vanligvis holder meg.

Jeg ville også kjøpt meg noen skikkelig kvalitetssko til ulike anledninger.

Jeg ville fått sydd meg skjorter og andre klassiske basisklær etter mine mål. Inkludert kåper til både sommer og vinteren. Og minst en skinnjakke.

Jeg ville kjøpt meg vakre kjoler (ikke bare "hjelp jeg trenger en til dette bryllupet"-kjøp som nå) og tilbehør. Bare fordi jeg elsket dem, uten tanke på bruksområde og umiddelbare behov.

Jeg ville kjøpt noen mer spesielle vesker bare fordi jeg liker dem, gjerne med mer farge. Nå kjører jeg veldig safe på fargen og stil, fordi de må "gå til det meste".

Jeg ville absolutt kjøpt meg nye klær til fjellet om sommeren og til skiturer, len nå begynner vi kanskje å komme litt på siden av det tråden var tiltenkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...