Gå til innhold

Hva ville du kjøpt til en luksus garderobe og hvordan ville du bygget den opp?


goldenchanel

Anbefalte innlegg

Jeg finner det morsomt at "alle" burde ha hørt om det navnet før. Ikke alle lever i en boble av fashionmagasiner og overpriset tilbehør.

Anonym poster: 1d5e2d4a8e4180d689539678c5069ecd

Tro meg, jeg lever ikke i en slik boble. Jeg kunne fortalt en tung historie om omsorgsvikt, fattigdom og et liv langt unna glossy forsider. Jeg har kjempet meg videre og har nå utdannelse og god råd. Av og til bruker jeg penger på overpriset deilig tilbehør rett og slett fordi jeg blir glad av det og fordi jeg noen ganger innimellom synes jeg har fortjent det :klem1:
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde nok bygget den opp med gode skreddersydde plagg og tilbehør ikke alle vet hvor kommer fra. Verste jeg vet er å være flashy.

Anonym poster: 8e11e500d716885ea2a0efdc776acf29

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått for en designerveske, Loboutins. (det kan være en hel****s lang kø utenfor og utvalget er ikke alltid på topp. De hadde ingen classic pumps feks.), og fint tilbehør som skjerf, belter og hansker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i skapet mitt:

Chanel Classc Flap Bag

Dior Platform Pumps

Louis Vuitton Ballerinas

Louis Vuitton Belte

Tod's Mokkasiner

Tod's Armebånd

Tod's Kortholder

Hermes Belte

Hermes Armebånd

Chloe Clutch

Bvlgari Solbriller

Chanel Solbriller

Ønsker meg definitivt fler Tod's sko og de har lekre vesker også. I tillegg ønsker jeg meg en større sort veske, og har tittet litt på en fra Burberry i det siste, men ikke bestemt meg helt. Neste måned blir det disse: http://eu.christianl...e-patent-6.html :bolledeig:

Har også noen ting fra litt billigere merker, men som fortsatt har veldig god kvalitet, og som jeg føler meg litt mer orginal med, enn de ovenfor:

Tory Burch Ballerinas

Tory Burch Sandaler

Uterque Veske

Uterque Større Bag

Uterque Wedges

Bimba y Lola Lommebok

Bimba y Lola Armebånd

De siste her ligger vel mer på prisnivå med MK feks. men ikke så "oppbrukt" og kjedelige. Derfor regner jeg dem like mye som luksus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg, jeg lever ikke i en slik boble. Jeg kunne fortalt en tung historie om omsorgsvikt, fattigdom og et liv langt unna glossy forsider. Jeg har kjempet meg videre og har nå utdannelse og god råd. Av og til bruker jeg penger på overpriset deilig tilbehør rett og slett fordi jeg blir glad av det og fordi jeg noen ganger innimellom synes jeg har fortjent det :klem1:

Jeg bryr meg katten i hva slags klær du kjøper og hva slags person du er, du trenger ikke å forsvare deg. Jeg påpekte bare at det er tåpelig å anta at alle kjenner til et (for meg) helt tilfeldig navn innen moteverdenen, og å få det til å fremstå som at man er litt treig om man ikke vet hvem det er. At man har interesse for mote er helt i orden det, men du ser ikke lengre enn din egen nesetipp om du tror alle synes det er like interessant som deg og dermed går å husker slike ting.

Men nå trekker jeg meg ut, det var egentlig ikke meningen å avspore.

Anonym poster: 1d5e2d4a8e4180d689539678c5069ecd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hermes Birkin og Hermes Kelly handler om mer en at det er en merke vese, det handler om historien bak og personene vesken er oppkalt etter som gjør at man kan forvente at folk skal vite hva det er. Om man ikke vet hva det er kan man vel bruke google? er ingenting å gjøre en big deal utav!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hermes Birkin og Hermes Kelly handler om mer en at det er en merke vese, det handler om historien bak og personene vesken er oppkalt etter som gjør at man kan forvente at folk skal vite hva det er. Om man ikke vet hva det er kan man vel bruke google? er ingenting å gjøre en big deal utav!

Jeg ser fortsatt ikke hvordan man skal kunne forvente at folk vet hva det er. Det er rett og slett ikke alle som er interessert i mote, enten det har en bakgrunnshistorie eller ikke, hvorfor er det så vanskelig å forstå? Nei, jeg googler det ikke, jeg ville SOM SAGT bare påpeke at det er tåpelig å anta at alle skal vite hva det er.

Snakker om å gjøre seg vrang.

Anonym poster: 1d5e2d4a8e4180d689539678c5069ecd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som interesserer seg for det vil vite hva man snakker om, de som er interessert men ikke vet vil google det. De som ikke er interessert kan forlate tråden istedenfor å lage kvalme :) Veldig enkelt og veldig greit ikke sant?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MamaQuilla

Tilbehør og gode materialer, ikke nødvendigvis merker. Jeg er svak for mye av det Italia har å by på, eksempelvis:

Toscanella_Leather_iPad_and_Document_Holder_632.jpg

Italy_Design_Top_Zip_Crocodile_Leather_Handbag.jpg

fendi-tote-bag-calf-leat-43615-0p.jpg

Fendi-tan-snake-print-leather-singback-peeptoe-pumps-1.jpg

Fendi-black-leather-logo-platform-loafers-1.jpg

Jeg ville hatt dokumentmappe i skinn, sko i skinn, vesker i skinn osv osv. Jeg har allerede et par ting jeg setter veldig pris på at jeg brukte litt penger på å investere i, for de blir bare penere med årene. Billigvesker fra HM har jeg gått litt bort ifra siden jeg føler de går lett i stykker, men jeg betaler ikke titusener for en LV-veske akkurat.

Av basisplagg ville jeg investert i kvalitetsjeans og tatt meg en tur til skredderen for å få sydd jakker. Med lang overkropp og litt korte ben passer jeg altfor sjelden inn i billige og lett tilgjengelige klær uansett, har mange bomkjøp jeg nesten aldri har brukt som er gitt bort nå.

Og i hjørnet av min fantastiske garderobe ville jeg plassert denne sofaen:

Tosh-Furniture-Italian-Design-Franco-Sectional-Sofa.jpg

:laugh: :laugh: :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Jeg har
Canada Goose jakke

Acneskjerf

Ralph Lauren skjorte

Gant skjorte

Tommy Hilfiger skjorte
Parajumper hettejakke
Marc Jacobs klokke

Uggs

3 par converse

Levis jeans

Diesel jeans

Og er i ferd med å gå til innkjøp av et Mulberryskjerf

Ikke akkurat eksklusive merker, men merker er merker



Anonymous poster hash: 123ce...a59
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke klesplagg ville du kjøpt inn til en luksus garderobe? Hvor ville du begynt; sko, vesker, belter, smykker eller basis plagg?

Jeg er voksen goth og for meg så er det luksus å kunne være voksen goth hver dag og det viktige her er å kunne bruke en symaskin.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok bygget den opp med gode skreddersydde plagg og tilbehør ikke alle vet hvor kommer fra. Verste jeg vet er å være flashy.

Anonym poster: 8e11e500d716885ea2a0efdc776acf29

Godt poeng. Det er et nyrikt fenomen å flashe merker.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke gått for LV vesker eller andre vesker med flashye logoer, heller ikke Hermes belte med en stor H som beltespenne. Disse tingene blir i 90% av tilfellene sett på som billige Tyrkia/Thailand kjøp.

Har selv alt for mye "luksusvarer", har ikke oversikt over hva jeg har engang. Vet ikke om jeg tørr å lage en oversikt engang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da ville jeg kjøpt:

Vesker:
-Belle du jour, YSL
-Hermes Kelly eller Birkin
-Prada saffiano luxe tote

Tilbehør:
-H-bangle
-Love-bracelet
-Trinity-ring fra Cartier

Sko:
-Enten decolette/ ron ron i sort fra Christian Louboutin

Endret av Fashionistaen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Eg ville nok også bygd opp ein garderobe utan merka, men satsa på god kvalitet og skreddarsøm. Får ein sydd klede til seg får ein sjeldan eit merke på dei, men dei sit perfekt, og det er det som er luksusen.

Basisplagga er ei svart drakt, gensrar i kasjmir og silke, ein liten svart kjole, killer heels i svart og beige og ei svart, handsydd veske. Og så byggjer ein seg derfrå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morro at tråden har blusset opp igjen :)

Jeg har igjennom det siste året bygget opp garderoben min MYE med basis plagg i merino og cashmere, kjøpt endel tilbehør som gode skinnhandsker, og cashmer skjerf fra ralph lauren, fikk ull/silke skjerf fra LV til jul.

Jeg oppdaget at jeg hadde ekstremt mye lacoste og ralph lauren piqueer, hva bruker man over disse?? Kan de brukes med cardigan til?

Ellers sikler jeg fremdeles på ballerinas fra chanel og ett par heler til fra christian louboutin. Og når jeg har slanket meg nok, en burberry trench :) alle veske-drømmer er lagt på hyllen om dagen da vi skal i gang med å bygge enebolig i Oslo :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lille-pus

Hvis lommeboken hadde vært uendelig så er det ett eneste smykke jeg ville kjøpt.

Det er kun laget ett eksemplar... til hertuginnen av Windsor... i 1952.

Det nydeligste armbånd jeg vet om:

Jeg ville alltid vært velkledd... i filler... med dette på armen.animal+joya7.jpg

Men, siden det ikke er tilgjengelig så vil jeg fremdeles prøve å skaffe meg et Cartier smykke, og velger da dette:

HP700939_0_cartier.png?itok=6X-2tIa2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått øynene opp for designerklær/tilbehør før de to siste årene, så jeg har en beskjeden garderobe. Jeg har skaffet meg en jobbveske (Mulberry Bayswater) to billigere dagligvesker (DKNY tote og Modalu Pippa), en liten clutch/sminkepung fra Prada, liten lommebok fra Mulberry, og savner nå en liten håndleddsveske (har sett meg ut en enkel og diskret i sort skinn fra Chanel). Og så drømmer jeg om en 2.55 medium caviar, men det skjer ikke før jeg evt får en litt større lønnsjustering ettersom den kommer til å bli brukt veldig sjelden.

På skofronten har jeg et par sorte Louboutains (slingback med åpen tå), og et par i gull fra Jimmy Choo (også slingback med åpen tå). Begge er utrolig gode å gå i for jeg valgte relativt lave sko. I tillegg falt jeg for et par sneakers fra MK i sommer som jeg har brukt en god del.

I tillegg til håndleddsvesken er planen å kjøpe en skikkelig ullkåpe i løpet av året når babyen er ute og graviditetskiloene er borte. ;) Jeg regner med at det blir en fra Burberry.

På klesfronten er det lite å skryte av bortsett fra 3 kashmir cardigans av ukjent merke, og et par investeringer i undertøy av god kvalitet. Planen er å finne matchvekta og så gjøre noe med klesgarderoben fremover, men det blir nok bare noen få dyre plagg for jeg er svakest for sko og vesker. Skjerf og belter bruker jeg ikke.

Endret av Sunshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sko-basics jeg har:

Tod's beige ballerinasko

Lanvin sorte ballerinasko

Jimmy Choo sandaler

Jimmy Choo sorte pumps

Jimmy CHoo beige pumps

Chloe ankelboots

Onsker meg:
Louboutin pigalle i sort

Jimmy Choo solv stiletter

Stuart Weitzman over-kneet boots

Hadde en Chanel 2.55 som jeg solgte, skulle jeg kjopt en ny hadde det vaert boy bag.

Har en Celine Boston bag som er blitt ganske slouchy, ville oppdatert enten med en Fendi brun veske eller en Bottega Veneta. Er ulikt andre ikke saa interessert i Birkin.

Ellers ville jeg kjopt en Celine Box bag og en sort Alaia clutch.

Av klaer - hele pinterest onskelisten min, hvilket er for mye til aa nevnes. Men bl.a. en enkel sort blazer fra Theory, et par jakker fra Liska, kjole og skjort fra Alexander McQueen og Missoni maxiskjort. Ogsaa endel klaer jeg ville fylt paa med som er halvdyre fra Revolve.

Endret av Marie90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis lommeboken hadde vært uendelig så er det ett eneste smykke jeg ville kjøpt.

Det er kun laget ett eksemplar... til hertuginnen av Windsor... i 1952.

Det nydeligste armbånd jeg vet om:

Jeg ville alltid vært velkledd... i filler... med dette på armen.animal+joya7.jpg

Men, siden det ikke er tilgjengelig så vil jeg fremdeles prøve å skaffe meg et Cartier smykke, og velger da dette:

HP700939_0_cartier.png?itok=6X-2tIa2

Jeg likte armbåndet, men halsbåndet er ikke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...