Gå til innhold

Hva ville du kjøpt til en luksus garderobe og hvordan ville du bygget den opp?


goldenchanel

Anbefalte innlegg

Hvilke klesplagg ville du kjøpt inn til en luksus garderobe? Hvor ville du begynt; sko, vesker, belter, smykker eller basis plagg?

Har selv plukket ut noen favoritter jeg vil ha inn i kles skapet mitt:

Burberry trench

Burberry ullkåpe

Burberry skjerf

Hermes belte

Hermes clic clac

Hermes Birkin :rodmer:

Hermes silke skjerf

LV never full

LV speedy/keepall

Trenger inspirasjon til hva andre ville hatt i skapet om de fritt kunne velge, selv holder jeg på å gå ned i vekt og fokuserer derfor sterkt på tilbehøret om dagen, det kan jeg jo bruke uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har:

Burberry trench

Burberry kasjmirskjerf (to stk)

Burberryveske

Louis Vuitton Palermo

Louis Vuitton silkeskjerf (to stk)

Chanel 2.55

Chanel lommebok

Chanel perlekjede og øredobber

Mulberry Bayswater

Mulberry Daria

Mulberry Daria lommebok

Mulberrysmykke og -armbånd

YSL t-skjorte

Ønsker meg:

Louis Vuitton skjerf i ull/silke

Louis Vuitton Alma (ikke i det vanlige møsteret, men det som er mer lakkaktig)

Mulberry Trout bag

Chanel Mary Janes

Burberrykåpe i ull

Kommer sikkert på flere ønsker etterhvert:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere ikke har alle burberrylærne på dere på en gang, Får bilde av en kvinnelig fotball hooligan i hodet mitt. ( såkalte "casuals") :P

Slår fast for meg selv at penger og dyre klær, ikke nødvendigvis gir stil og klasse! (sagt med hoven lærerstemme! ;) )

Nåja, smak og behag.

Odd Molly cardigans er veldig populært på Östermalm bl.a.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forresten: alle dere som har mange dyre klær, vesker, etc.

Hvorfor omtaler dere tingen som bla. "hermes birkin" og ikke hermes birkin veske (måtte google for å se hva det er for noe) eller Chanel 2.55 veske (som viste seg også være veske og ikke parfyme, som jeg trodde).

Tror dere at rike folk sier "å ta med hermes birkin til meg, kjære!", eller kanskje de rett og slett sier "ta med veska, kjære". ?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, nå spammer jeg (holder på å pakke for reise samtidig...), men skal svare på TS sitt innlegg.

Jeg tenker ikke bevist at jeg skal ha en "luksus garderobe" - det er fryktelig harry i mine ører.

Men, jeg har begynt å tenke dyrere ting, mer kvalitet og heller færre saker, enn hundre ting fra HM. Som jeg ikke synes er fint.

Har begynt med litt ulikt, litt ettersom hva jeg kommer over og hva jeg trenger. Feks, i høst trengt jeg ny kåpe. Så istede for å kjøpe på HM/etc, så dro jeg innom flere smuuule dyrere butikker og fant jeg jeg virkelig likte og syntes var flott, og kjøpte den.

Samme prinsipp med sko, veske, etc. Når jeg vil ha noe nytt, så venter jeg heller til jeg finner noe fint og flott som jeg også har råd med da.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et sted å sjekke ut for luksusvesker og accessories: http://essentialsquare.no/

Jeg setter også stor pris på kvalitet og design, og velger å heller ha færre ting som varer lenge. Polyesterklær og plastvesker gir ikke nødvendigvis klasse det heller, og at Hermes Birkin er en veske burde være kjent for de fleste ;) Hvorfor er det slik at menn kjøper rådyre sykler, ski, younameit og ingen hever et øyebryn mens kvinner blir møtt med pekefinger hver gang de ønsker å prioritere seg selv? Vi vet jo best selv hva vi har råd til? Bare et lite hjertesukk :klo:

Høyt på min ønskeliste nå er Saint Laurent Sac De Jour veske. Og ja, den er rådyr. Men jeg elsker den og synes den er så utrolig fin :hjerte:

34efb4176384af1c4df09dc81413bad5-image.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville også hatt Louboutins i sort og beige, Hervé Léger kjoler, Chanel 2.55, dressjakker i rene snitt samt en eksklusiv skinnjakke og klokke. Ellers er det jo bare å kjøpe typ strikkagenser og bluser av kvalitet som varer i år etter år :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Nå tenker jeg ikke nevnte ett eneste merkenavn, men derimot hva jeg vil gå/går etter i den sammenheng som tråden er lagt opp til;

Håndsydde sko og støvler. Kvalitet i lær og håndtverk. Og kvalitet koster.

Rene stoffer i alle plagg. Ull (merino, cashmere og alpakka) og silke. Designet til min kropp og håndsydd

Skjerf, hansker og belter produsert av høgkvalitets råvarer. Silke og mykt, gjennomfarvet lær.

Strømper av silke.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at det finnes utrolig mange flotte luksusplagg og fottøy som ikke er i de "kjente" - og hyppig kopierte - merkene også.

Det er ikke moro å komme inn i et varehus i Shenzhen (by i Kina som har endel kopi-varehus, deriblant noen som selger kopier i meget høy kvalitet) med en ekte Fendi-veske og oppdage at de selger nesten kliss like til en brøkdel av prisen. (Jada, de hadde også massevis av "Burberry"; sko, klær, skjerf, vesker).

Mye stiligere å ha luksusplagg som ikke "halve" byen går rundt i kopier av.

Diskret eleganse ;-)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et sted å sjekke ut for luksusvesker og accessories: http://essentialsquare.no/

Jeg setter også stor pris på kvalitet og design, og velger å heller ha færre ting som varer lenge. Polyesterklær og plastvesker gir ikke nødvendigvis klasse det heller, og at Hermes Birkin er en veske burde være kjent for de fleste ;) Hvorfor er det slik at menn kjøper rådyre sykler, ski, younameit og ingen hever et øyebryn mens kvinner blir møtt med pekefinger hver gang de ønsker å prioritere seg selv? Vi vet jo best selv hva vi har råd til? Bare et lite hjertesukk :klo:

Høyt på min ønskeliste nå er Saint Laurent Sac De Jour veske. Og ja, den er rådyr. Men jeg elsker den og synes den er så utrolig fin :hjerte:

Haha, virkelig? Jeg har aldri hørt navnet før. Forskjellige interesser og prioriteringer vet du ;)

Anonym poster: 1d5e2d4a8e4180d689539678c5069ecd

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig kjedelig at folk som IKKE har noen interesse av luksus varer kupper tråden, det syns jeg er unødvendig. Tråden var for å få tips, ikke for at andre skulle fortelle om hva som var "like bra" osv.

De store motehusene har også mye diskret eleganse, som en trench eller ullkåpe fra burberry. Flere har vesker som ikke har logo print over hele vesken.

Jeg drar til paris om en måned og har ca 15 -20 000 jeg kan bruke der nede, er virkelig sååååå usikker på hva jeg skal ta med til garderoben! Slanker meg så klær er uaktuelt, men skjerf, beige louboutins, flere hermes armbånd, belter?? Hva skal jeg prioritere jenter!

Lurer på en Prada veske, da går det 8000 kr der og har fremdeles 8000 igjen å bruke på annet livet er tøfft ikke sant? ;)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, virkelig? Jeg har aldri hørt navnet før. Forskjellige interesser og prioriteringer vet du ;)

Anonym poster: 1d5e2d4a8e4180d689539678c5069ecd

Hva er morsomt? At det liksom er fake siden du ikke har hørt om navnet før? Jeg har bare gode erfaringer med det navnet!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det jeg lurer på å kjøpe i Paris

Prada BN1874, litt usikker på om jeg vil syns den er for liten men syns det er kjempe praktisk at den har skulderstropp! 9000 kr

post-43292-0-16741900-1366973438_thumb.j

Christian Louboutin piou piou i beige, 85 mm, har et par med åpen tå i sort så kunne tenkt meg et par beige! 3600 kr

post-43292-0-42312300-1366973833_thumb.j

Louis Vuitton mini monogram belt, 1900 kr

post-43292-0-45484800-1366974205_thumb.p

Gleder meg til å kunne oppdatere garderoben med noe mer! Det er jo varer man har i mange år og er verdt å invistere i :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det jeg lurer på å kjøpe i Paris

Prada BN1874, litt usikker på om jeg vil syns den er for liten men syns det er kjempe praktisk at den har skulderstropp! 9000 kr

post-43292-0-16741900-1366973438_thumb.j

Christian Louboutin piou piou i beige, 85 mm, har et par med åpen tå i sort så kunne tenkt meg et par beige! 3600 kr

post-43292-0-42312300-1366973833_thumb.j

Gleder meg til å kunne oppdatere garderoben med noe mer! Det er jo varer man har i mange år og er verdt å invistere i :)

Sko fra Louboutin er ikke å forakte, og de i beige/nude er virkelig fine. De ville jeg absolutt tatt med fra Paris :Nikke:
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dilemmaet mitt er... hvor ofte bruker jeg høye heler? de andre har jeg brukt en gang... samtidig tenker jeg om jeg har et par med åpen tå i sort, og et med spist par i beige så har jeg de penskoene jeg trenger :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvorfor inntrykket etter å ha lest litt rundt på Kg er at det er kun 5-6 merker som leverer luksusvarer?

Handlelista mi hadde nok sett ganske lik ut som Lille-Pus sin, og jeg er veldig enig med Dolce. For meg er det IKKE luksus å gå rundt med kjente merkervarer eller logoer.

Aller aller helst ville jeg hatt råd til å få klær skreddersydd, i gode naturstoffer, med snitt som passer min fasong og farger som kler meg. Den ultimate luksusen er når det ikke står merkenavn inni, det står ditt eget navn :)

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lille-pus

Kvist og Dolce (og Pus) er del dem som tydeligvis har førstehåndskjennskap til hva begrepet luksus faktisk innebærer i denne sammenheng.

Ferdigsydde designerklær og sko kan benyttes som hi-end produkter.... men den ekte luksusen er den som som er skåret og sydd etter din kropp, dine mål, i et stoff som er valgt av deg i samarbeid med designeren og skredderen.

Skoene dine er luksus når lestene er laget etter dine føtter og befinner seg hos skomakeren med ditt navn på.

Jo da vi har alle en pen håndfull Hermès skjerf for å kunne plukke farvekombinasjoner som passer resten av antrekket.

Men det er ikke i min stabel av Hermès og Cartièr skjerf at min luksus ligger ;)

Edit: Siterer Dolce på min egen måte: Eleganse er diskrete.

Endret av Lille-pus
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville prioritert en sort Burberrytrench og et par sorte og et par beige Louboutins. Har ikke bilder/modellnavn akkurat nå; surfer med telefonen og det er så trassig å finne fram.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i garderoben min:

- En sort skinnjakke fra Guess

- 1 sort bukse fra Guess

- 2 bukser fra Bikbok

- 1 marineblå bukse fra Banana

- 3 shorts fra Bikbok og Urban.

- 3 Louis Vuitton vesker. (liten og firkantete, en stor en som en gymbag og en mideels, med glidelås inne.

- 2 Louis Vuitton lommebok, den ene har glidelås og den ene har en knapp.

- 1 Burberry skjerf.

- 1 Polo caps.

- 2 Polo skjorter i hvit og rosa.

- 1 Gant genser i grå.

- 1 kjole fra Dubai (husker ikke navnet)

- 1 Hollister skjørt i lyse blå/hvit striper.

- 1 sort Nike sko

- 1 høyhælte sko fra Guess

- 1 skjer fra Høyer.

- 2 klær fra Høyer.

- Noen klær fra Bikbok, Urban og fra H&m

Endret av Booo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er morsomt? At det liksom er fake siden du ikke har hørt om navnet før? Jeg har bare gode erfaringer med det navnet!

Jeg finner det morsomt at "alle" burde ha hørt om det navnet før. Ikke alle lever i en boble av fashionmagasiner og overpriset tilbehør.

Anonym poster: 1d5e2d4a8e4180d689539678c5069ecd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...