Gå til innhold

Råd mot rennende nese?


Gjest henny

Anbefalte innlegg

Gjest henny

Jeg er forkjøla og nesen renner konstant. Går med et papirlommetørkle under nesa døgnet rundt. Finnes det gode kjerringråd mot dette? Jeg klarer ikke å bruke nesespray eller annet som må langt oppi nesegangene. Jeg er visst ekstra ømfindtlig der, for det svir noe så j**lig når jeg bruker sånt.

Annet jeg kan gjøre sånn at jeg kan leve litt normalt igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hater også nesespray. Jeg har sniffet krydder med hell (helt seriøs nå altså). Da skal jeg si det løsna!!! ut kom det og ferdig med det. Brutalt men effektivt.

Vil ikke anbefale rein chili rett oppi slimhinnene men det var noe med litt chili i tror jeg.

:fnise: har ikke vært forkjøla siden jeg gjorde det der sier jeg, er kanskje 6 år siden nå... til jeg fikk en ny runde nå i januar... men da var jeg så utmatta at jeg bare satt med papiret under nesa i 3 timer, orka ikke noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Jeg tåler ikke vanlig nesespray da det svir i nesen og ender med neseblod. Men nå bruker jeg saltvannsspray med mentol i, og det funker faktisk ganske greit! Jeg slipper svie og neseblod, og det åpner seg litt mer i nesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Nasehorn fra apoteket.

Det er et lite horn som du fyller opp med lunka vann og en liten klype salt som du rører ut. Dette plasseres mot nesen og man står på en viss måte slik at vannet renner fra det ene naseborret til det andre. Det renser godt opp i bihulene og drar med seg masse snørr ut.

Det høres litt ekkelt ut, men det er langt mindre ekkelt enn det både ser og høres ut. Det er en naturlig måte å rense nesen på, og den er fantastisk for alergikere til å vaske vekk poller som har samla seg i nesen og irriterer. Den er også et must for dem med kronisk bihulebetennelse, som hadde blitt avhengig av nesespray om dette skulle brukes hele tiden.

ALLE burde gå til et innkøp av et slikt horn, og brukt det med en gang de kjennte at nesen begynte å tette seg litt. Jeg hadde kronisk bihulebetennelse før, men etter at jeg begynte å bruke dette har jeg ikke vært plaget med det siden.

Om dere sier, æsj... nei, det har jeg ikke lyst å prøve så får dere fra i dag av ikke lov til å klage på vond og tett nese. Det finnes en kur, men ikke alle er villige til å prøve den ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Gjest Student89

Tar opp denne tråden på bakgrunn av at jeg lurer på det samme.

Har prøvd både nesehorn og nesespray, men har fortsatt rennende nese.

Fungerer egentlig det med å sniffe krydder?;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Hatt kronisk bihulebetennelse de siste fem årene (er 20), men av varierende styrke.

Liker ikke tanken på å bruke for mye nesespray, fordi det kan gjøre situasjonen verre på sikt.

Bruker neshorn av og til, i noen perioder 2 ganger om dagen. Det hjelper mye, men det viktigste er å ta seg god tid til å få ut alt vannet igjen. Hvis du får skylt skikkelig (2-3 horn), for så å forsøke å holde hode opp ned, på siden, rett fram osv til du kjenner det løsner holder nesen min seg "tørr" og bihulene åpne en god stund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...