Gå til innhold

Årets Mammutsalg


Gjest Badabing

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Åååå, altfor mange, men desverre er økonomien begrenset. Kommer nok til å holde meg til fag-/hobbybøker. Romaner er like så lette å låne på biblioteket. Ender nok opp med et par av språkbøkene og kanskje et par hobbybøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, den første boka som fanget interessen min var Sirkuskua. Men den er vel beregnet på de som er ca 30 år yngre enn meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si at det var noe som fanget min interesse nevneverdig. De bøkene som jeg kunne tenkt meg er allerede i biblioteket mitt. Barnebøker får jeg kjøpt til 10-30 kroner på biblioteket, så kan ikke si det mangler på tilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig dårlig på å kjøpe bøker i norske butikker, synes det er så dyrt. Selv om det er mammutsalg synes jeg det er dyrt, ihvertfall for meg som kjøper mye e-bøker og engelsk pocket. :( Er uansett interessert i hva dere kjøper og hvorfor! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sekem, En dag på jorden, Mammas svik, Dødsleirene på norsk jord, Ubudne gjester og Kleopatra.

Var og en del romaner jeg kunne tenke meg.

Grunnet dårlig økonomi, så pleier jeg og dra da det er salg på mammutprisene, så kjøper jeg hvis det er igjen noen av de jeg ønsket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sekem, En dag på jorden, Mammas svik, Dødsleirene på norsk jord, Ubudne gjester og Kleopatra.

Var og en del romaner jeg kunne tenke meg.

Grunnet dårlig økonomi, så pleier jeg og dra da det er salg på mammutprisene, så kjøper jeg hvis det er igjen noen av de jeg ønsket.

Pleier det å være "restsalg" på titlene på Mammutsalget?

Er en stund siden jeg har handlet på salget og husker ikke, jeg er i samme situasjon som deg så da kan det være jeg kjøper den boken jeg har mest lyst på og venter med resten og ser om jeg får dem litt billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier det å være "restsalg" på titlene på Mammutsalget?

Er en stund siden jeg har handlet på salget og husker ikke, jeg er i samme situasjon som deg så da kan det være jeg kjøper den boken jeg har mest lyst på og venter med resten og ser om jeg får dem litt billigere.

Her jeg bor har det i hvert fall vært det på flere bokhandlere, de har da 50% på de bøkene som er igjen. Har gjort noen kupp da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også sett at det er restesalg etter mammutsalget ja, genialt!

Selv vurderer jeg å kjøpe Kollaps av Jared Diamond, samt Agincourt av Bernard Cornwell, til kjæresten min som har bursdag snart. Tror det er bøker han kommer til å like!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor har det i hvert fall vært det på flere bokhandlere, de har da 50% på de bøkene som er igjen. Har gjort noen kupp da.

Hm, takk for svar, da tror jeg at jeg venter litt, regner med at restesalget begynner samme dag de forskjellige stedene da, håper noen poster her når de vet når tid det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

I Oslo er det alltid bare kjipe bøker igjen på restesalget, så jeg har aldri funnet noe da.

Noen som vet hvordan det funker med e-bøker under Mammutsalg? Får det ikke til. Pleier å bestille via ebok, men fikk ikke opp noe der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har laget meg en liten liste over bøker jeg vurderer å kjøpe, men er så i tvil på om jeg skal gå for det pga. økonomi og budsjett. Er det best å vente, vet noen hvilke bøker som har høyest popularitet, osv?

Ser at noen lenger oppe nevner restesalg, men vet jo ikke om bøkene jeg har sett meg ut vil bli igjen.

Dere som har shoppestopp - kommer noen av dere til å investere litt av pengene deres på mammutbøkene? Eller anser dere mammutsalget også som forbudt sone?

Tenkte å kjøpe disse bøkene:

Ønskelisten av Gregoire Delacourt

Flink pike av Gillian Flynn

Kokeboksamleren av Allegra Goodman

Miss Dahls frodige fristelser av Sophie Dahl

+ naturbøker/sportsbøker/krim/historie/osv.

Noen som har lest disse, og kan komme med anbefalinger?

Synes forøvrig at bøker i Norge er dyyyrt... de kunne godt ha satt ned prisen på bøkene enda mer, synes jeg ... ihvertfall når det er mammutsalg.

Flere som skal på mammutsalget denne uken?



Anonymous poster hash: cd2bc...927
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet egentlig ikke om jeg skal ha noe fra selve Mammutsalget, men bokhandlene har noen ekstramammuter, så jeg skal kjøpe Roy Jacobsens Anger til 99 kr. Har sett den i Notabenes mammutavis til 99 kr.

Anonymous poster hash: 24cb8...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biografiene om Kenneth Sivertsen og Trygve Hegnar kan jeg tenke meg å lese. Kanskje også den om Halvdan Koht. I dyrets buk av Erik Larson (om Tyskland i nazitiden), Lenas dagbok om beleiringen av Leningrad skrevet av Lena Mukhina, Spillet om Gaza av Åshild Eidem og Vikingenes verden av Kim Hjardar har jeg også lyst å lese. Problemet er bare at jeg har ikke tid til å lese alt jeg kjøper. Jeg har uleste bøker fra tidligere mammutsalg liggende :dry:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biografiene om Kenneth Sivertsen og Trygve Hegnar kan jeg tenke meg å lese. Kanskje også den om Halvdan Koht. I dyrets buk av Erik Larson (om Tyskland i nazitiden), Lenas dagbok om beleiringen av Leningrad skrevet av Lena Mukhina, Spillet om Gaza av Åshild Eidem og Vikingenes verden av Kim Hjardar har jeg også lyst å lese. Problemet er bare at jeg har ikke tid til å lese alt jeg kjøper. Jeg har uleste bøker fra tidligere mammutsalg liggende :dry:

Akkurat det er jeg også litt redd for. Var veldig ivrig på mammutsalget ifjor, og har rukket å lese kanskje litt over halvparten av det jeg kjøpte da, men det gjenstår fortsatt en god del før jeg har lest alt.

Og så har jeg også opplevd et par ganger at de samme bøkene som går fortest unna, også er de samme som havner på finn.no ikke så lenge etter. Så kanskje det lønner seg å vente, og heller kjøpe fra restesalget?

:closedeyes:

nei, nå ble jeg litt usikker...

Anonymous poster hash: cd2bc...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Egentlig spiller det ingen rolle hva bøkene koster. Det som betyr noe, er om de er gode. Hvis de er dårlige, stjeler de av tiden min, og da hjelper det ikke at de kostet lite

Jeg kjøpte en slitt paperback som kostet over 1 000 kroner (inkl. frakt) på Amazon. Det er et av de beste kjøpene jeg har gjort, for jeg elsket å lese den.

Endret av Testosteron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har jakthundene av jørn lier horst og hekle hakke &amp; gimpe<br />

Anonymous poster hash: 6507c...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig spiller det ingen rolle hva bøkene koster. Det som betyr noe, er om de er gode. Hvis de er dårlige, stjeler de av tiden min, og da hjelper det ikke at de kostet lite

Jeg kjøpte en slitt paperback som kostet over 1 000 kroner (inkl. frakt) på Amazon. Det er et av de beste kjøpene jeg har gjort, for jeg elsket å lese den.

Har du lyst til å fortelle hva slags bok det var? Jeg trenger litt forslag til bøker jeg kan kjøpe i fremtiden også, og ikke bare på mammutsalg :) Kanskje utvide bok-horisonten litt? Jeg liker ikke nødvendigvis bare bøker som absolutt alle må lese, men er åpen for andre forslag også, men kan dessverre ikke komme med spesifikke ønsker for øyeblikket.

Er enig med deg - en velskrevet bok er ofte vel verdt de pengene man gjerne investerer.

Anonymous poster hash: cd2bc...927

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lyst til å fortelle hva slags bok det var? Jeg trenger litt forslag til bøker jeg kan kjøpe i fremtiden også, og ikke bare på mammutsalg :) Kanskje utvide bok-horisonten litt? Jeg liker ikke nødvendigvis bare bøker som absolutt alle må lese, men er åpen for andre forslag også, men kan dessverre ikke komme med spesifikke ønsker for øyeblikket.

http://www.amazon.com/Life-Charles-Manson-Paul-Watkins/dp/0553127888

Det ser ikke ut som linken fungerer. Boka heter My Life with Charles Manson og er skrevet av Paul Watkins.

Endret av Testosteron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...