Gå til innhold

Hvorfor kysser vi?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Altså jeg tenker ikke på familie,venner osv. men når feks en jente og en gutt kysser så kan deet være forelskelse osv. og hvis det ikke er det hvorfor kysser de da? er de kåte ? eller hva er grunnene til at man kysser : ) kysser man en man syns er stygg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo en del av "leken" som gjør at en blir seksuelt opphisset, føler seg intime osv? Man kan fint kysse noen man synes er stygg, spesielt vanlig under påvirkning av alkohol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janus

Jeg er kanskje noe spesiell, for jeg hadde lett valgt kyssing, øyekontakt, klemming (undervurdert) og kjærtegn fremfor samleie, om jeg var nødt til å velge. I loves it!

Jeg kysser sjeldent eller aldri noen jeg ikke er tiltrekt av, men det har vel hendt en gang eller to at jeg har delt ut et sympatikyss til noen jeg følte trengte et.

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig forelsket i en nå, men det er bare med forelskelsen så langt.

Hver gang jeg ser han og prater med han, har jeg så lyst til å kysse han!

Vet ikke hvorfor, men hele kroppen min vil kysse han.

Det er vel sånn vi er sammensatt - innstinkt? Kyssing og forelskelse er deilig fører jo til samleie, som også er deilig, og det blir det barn av.

Sånn er vi skapt for at vi skal formere oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Raindrops

Jeg klarer ikke å kysse noen jeg ikke er tiltrukket av, eller som jeg ikke kunne hatt sex med. Jeg har gjort det et par ganger, og det er virkelig noe av det ekleste jeg vet, hjelper ikke å være full heller. Forelskelsen trenger ikke å være der da, det holder å være kåt på mannen. I mitt tilfelle henger det riktignok oftest sammen, men det er ingen absolutt regel :gjeiper:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyssing er nok oppstått på grunn av hvor følsomme leppene våre er!

Men det er kulturelt betinget. Leste om en kvinne som ble livredd da en mann prøvde å kysse henne fordi hun trodde han ville spise henne! Snakk om kulturkræsj..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste en gang at kyssing ble "oppfunnet" av egypterne for at mennene på en subtil og grei måte skulle kunne sjekke om fruen hadde drukket vin mens mannen hadde vært ute. :fnise: (Ser det for meg; "Hei kjære" *smask* DU HAR DRUKKET VIN I DAG DU!!)

Hvor det opprinnelig oppstod er det sikkert vanskelig å finne ut av, men mange historiske skrifter omtaler emnet i forskjellig grad, med sin tids ordlegging. Kyssing, eller nuss på kinn har vært en vanlig hilsemåte i mange kulturer og æraer, mens dagens tungekyss visstnok er en relativt ny "oppfinnelse".

I dag er vel den mest utbredte teorien om hvorfor vi kysser når vi er i forhold, at vi kan lukte hverandres feromoner av utpust fra nesen, og at det igjen fører til økt sexlyst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor kysser vi tydeligvis

Likte spesielt avsnittet hvor det stod :Forskere som studerer kyssing er ikke sikre på hvorfor vi mennesker begynte å legge leppene våre mot hverandre. Den mest sannsynlige teorien er at det stammer fra da de første mødrene delte opptygget mat med sine tannløse babyer.

Romantisk :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hva gjør du så sent oppe, Cuddlegirl? Eller er du tidlig oppe?

:)

Oi, den har jeg ikke sett før nå.

Jeg var nok bare sent oppe som alltid. Er som regel om natta du finner meg her skjønner du! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et kyss er smerte stilende, og fører til at kroppen sender ut hormoner som gjør kroppen glad.

Det fører til en herlig følelse ! Synes jeg hvertfall ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janus

Jeg var nok bare sent oppe som alltid. Er som regel om natta du finner meg her skjønner du! ;)

Det er ikke bra. Du må passe på å få skjønnhetssøvnen din hver eneste natt.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo kjærlighets tegn, men jeg har faktisk lurt på det samme.. To muskler i munnen som glir på hverandre.. Det gir ingen mening sånn sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er digg?

Hva er det som gjør at det er digg? Jeg mangler tydeligvis et eller annet i leppene mine, for jeg kjenner ingen ting. Kan like gjerne presse leppene mine mot et kne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janus

Hva er det som gjør at det er digg? Jeg mangler tydeligvis et eller annet i leppene mine, for jeg kjenner ingen ting. Kan like gjerne presse leppene mine mot et kne.

Du liker ikke å kysse?

Jeg har en kamerat som sier at kyssing gir han INGENTING. Uforståelig for meg, men folk er tydeligvis ulike.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du liker ikke å kysse?

Jeg har en kamerat som sier at kyssing gir han INGENTING. Uforståelig for meg, men folk er tydeligvis ulike.

:)

Det er ikke sånn at jeg missliker det, men det er bare helt ubrukelig for meg... Det skjer absolutt ingen ting. Jeg kan bli litt kåt, om settingen tilsier at det fører til sex, men det er jo egentlig ikke kyssingen sin skyld. Jeg har kyssa 2 personer i hele mitt liv, og det holdt for min del :fnise:

Hva er det som gjør at det er deilig? Hvordan kjennes det i kroppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyssing er adskillig mer intimt enn sex noen ganger.

Kommer vel an på hvilke kriterier man har for å ha sex med folk det da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janus

2 personer er for lite til å gjøre noen konklusjoner. Kanskje du ikke har kysset noen du virkelig har likt og som virkelig har likt deg?

For min del kjenner jeg det over hele kroppen og det er nesten som en spirituell opplevelse. Det er ikke bare kyssingen, men hele opplevelsen og rammen rundt.

Den ultimate bekreftelse på at hun virkelig er tiltrekt av meg og liker meg når hun sterkt gjengjelder mine kyss og kommer mot meg for mer når jeg trekker meg unna.

Å avbryte kysset og bruke en evighet på å betrakte hennes nydelige ansikt og øyne. Dyp øyekontakt. En gjensidig forståelse og respekt. Å kjærtegne ansiktet hennes med hånden min og kysse henne på nesen, pannen og overalt. Å bruke tid på å betrakte hverandre. En god klem (undervurdert). Stillhet. Å dra fingrene mine gjennom håret hennes og kysse henne nedover halsen.

Dette høres sikkert forferdelig klissete ut og jeg drømte meg vekk et lite øyeblikk der, men slik opplever i hvert fall jeg det når det er med en jente jeg virkelig liker. Om det ikke er en jeg virkelig liker, så er det mindre spirituelt om du vil, men fortsatt behagelig.

:)

Hva er det som gjør at det er deilig? Hvordan kjennes det i kroppen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...