Gå til innhold

Ingen gave - betale for egen mat?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest incognita

Jeg tar alltid folk på ordet når de sier om de ønsker gaver eller ikke. Kan ikke fordra det der gavekjøret... "OH MY GOD YOU SHOULDN'T HAVE". Spar meg.

Sier de at de ikke ønsker gave så får de ikke gave av meg. Hva andre gjør er opp til hver enkelt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble litt overrasket over noen av svarene her må jeg si. Selv planlegger jeg tradisjonelt bryllup og føler det hagler med kommentarer til oss om "hvorfor gjør dere det ikke helt enkelt og bare tar det på en restaurant" ala det TS forteller om. Høres ut som meg at dette er det nye, og jeg har aldri hørt noen være negativ til det heller. Jeg synes ikke man skal mene så mye rundt valgene som brudeparet tar. Jeg vil påstå at de aller fleste par som gifter seg inviterer av godhet og ikke for å være ond og utspekulert, og fortjener heller ikke at gjestene skal sitte og klage over valget deres. Selv om ikke dette er mitt type bryllup så hadde jeg synes det hadde vært koslig å bli invitert i et slikt bryllup også.

Anonymous poster hash: 90218...449

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg giftet meg midt på dagen , midt i uken og ringte til nære venner to dager før g sa at vi skal gifte oss og spiser middag på den restaurant kl 19 , om dere har lyst til og spise med oss så er det veldig hyggelig .

Anonymous poster hash: 6a90d...c29

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres ut som en veldig fin løsning for alle. Paret har kanskje alt de trenger og setter det sosiale/vennskap fremfor å kjøre klassisk bryllup.

Du trenger ikke å kjøpe gave, samme hva andre gjør. Om du vil kan du kanskje lage/kjøpe noe lite og personlig, men gi det til brudeparet litt diskret... kanskje ikke engang på festen. Ellers er et kort helt fint.



Anonymous poster hash: e23be...56c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det der med at man "skal" gi en gave som er like dyr som kuverten sin er da noe inderlig tull. Hvem har bestemt dette? Og skal brudeparet sende ut prislisten på kuverten i forkant, slik at alle vet hvor mye gaven skal koste?

Anbefaler å være litt kritisk til hvilke "regler" man tar som sanne...

Tilbake til tema: I dette tilfellet hadde jeg skrevet et koselig kort.



Anonymous poster hash: 0a2c4...a88
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Jeg har vært i bryllup hvor vi har betalt drikke på kvelden/natta selv men det med maten var ny.

Min mann og jeg har dessverre ikke så veldig god råd,så om denne maten koster mye kan det være bi måtte sagt nei til å komme.

Det å kjøpe gave kan jo gjøres rimelig. Lage noe fint selv. På gavefronten må mann jo gi etter lommeboka,men skal alle ha samme mat kan det bli dyrt

De kan ikke velge deres mat om dere må betale den selv!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og kutymen sier at du som gjest skal gi en gave som er like mye verdt som kuverten din. Med andre ord: en gave av samme pris som middagen koster ts. Det er mulig du ser en vesentlig forskjell. Jeg gjør det ikke. Anonymous poster hash: 2d56c...5ca

Når man kjøper gaven så vet man vel ikke hvor mye kuverten kommer til å koste?

Dessuten må man vel gi etter hva man har råd til? Har man mye penger er det lov å slå til litt ekstra, men ingen bør forventes å sette seg i økonomisk uføre for å kjøpe "bra nok" gave.

Endret av Thyra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor vanskelig er det å forstå at enkelte folk har alt de trenger og vil faktisk ikke ha gaver?

Da er det dumt å dukke opp med ting som brudeparet ikke trenger, når de har valgt en smart måte å løse dette på.

Gå uten gave med GOD samvittighet! :)

Endret av geene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor vanskelig er det å forstå at enkelte folk har alt de trenger og vil faktisk ikke ha gaver?

Da er det dumt å dukke opp med ting som brudeparet ikke trenger, når de har valgt en smart måte å løse dette på.

Gå uten gave med GOD samvittighet! :)

Helt enig!

Ta med et kort, det er koselig :)

Er det sånn at "alle" har med gave (noe jeg tviler) kan du jo stikke til henne noe konfekt i ettertid og si at du ikke ville ta det med på restauranten.

Men ber de om å ikke få gave så respekter det

Anonymous poster hash: 6e6fb...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...