Gå til innhold

Utdrikningslag - nesten ingen å invitere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Takk for noen gode forslag :-)

Og for å svare på spørsmålet, jeg har aldri hatt mange venninner og trives egentlig med det :-) Har forloveren + to, hvor den ene har kommet til de siste årene og de to andre har vært i flere år.

Jeg hadde derimot noen guttevenner i tillegg. Først studerte jeg i noen år, og jobbet når jeg ikke satt med studiene. Da var det ikke særlig rom for å pleie vennskap (desverre). Ikke lenge etterpå ble vi foreldre lenge lenge før noen andre hadde tenkt tanken, så da ble det til at vi ble milevis fra hverandre med tanke på interresser.

jeg har til vanlig ikke et eneste problem med så få venninner til vanlig, men akkurat når det kommer til utdrikningslag føltes det litt merkelig å ha så få. Har noen litt mer perifere venninner også, men disse er ikke invitert i bryllupet og da følte jeg det veldig rart om disse skulle bli invitert i utdrikningslaget.

Anonymous poster hash: 4dbf6...d03

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ganske nærliggende å spørre om hvor hen brudens venninner er hen når de klager på at det blir for få folk til et utdrikkingslag.

Jeg kan svare for min del også, jeg er ikke TS men det var jeg som skrev at jeg kun hadde en venn å invitere. Jeg har bare en venn. Og ingen av kompisene til typen har dame heller ;)

Anonymous poster hash: 9102c...5c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn på noe med de få du har og kos deg. :) Evt ta med kompiser og. :)

Anonymous poster hash: 9c361...306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville bare si til TS at hun ikke er alene, noe hun sikkert har lagt merke til med poeng og kommentarer. jeg har ofte tenkt på hva jeg gjør når jeg skal lage utdrikningslag. en grunn er at jeg ikke har særlig mange venner, en annen er at de vennene jeg har bor i mange forskjellige land. så, det blir spennende hvis det blir aktuelt.

anyway, synes du skal gjøre som du har lyst! det ene forslaget med felles utdrikningslag hvor man møttes til kvelden med fest var jo en strålende ide hvis det kunne passe. ellers skal du ikke se bort fra hvor hyggelig det kan være med et utdrikningslag med få, men nære venner. masse verdi i det også! ikke tenk så mye på hva alle andre gjør og skriver at de gjør. se på hva som passer deg og dine venners behov, også din tante! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for personangrep og spekulasjoner, samt svar til dette.

- Avalon, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dine eller hans søstre, kusiner, mødre, tanter, gamle skoleveninner eller folk du trives med på jobben. Jeg er i samme situasjon selv. Fikk høre fra min kjæres forlover at det ikke er en selvfølge at folka skal inviteres i bryllupet selv om de er med i utdrikningslaget. Det åpnet vertfall nye veier for meg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvorfor har hun ikke det da?? Kuttet hun ut egne venner for mannens kompiser med fruer, kanskje? ;)

Det ligger ikke naturlig for alle å ha en stor vennegjeng. Noen foretrekker få men gode venner og trives best slik. Det kan også være aldersbetinget, jeg har inntrykk av at jo eldre man er jo færre venner har man, men desto bedre er vennskapene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde én person jeg kjenner i utdrikningslaget mitt.

Jeg hadde verdens feteste utdrikningslag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i et utdrikningslag for en stund siden hvor det var bruden, forloveren, meg og ei til.

Vi hadde det kjempe koselig :) Spa, koselig lunsj i parken, ett par aktiviteter, middag hjemme hos en venn av forloveren som lagde middag til oss og så ble det vin og skravling resten av kvelden. Helt topp kveld! :)

Så jeg syntes ikke det er rart å ha et lite utdrikningslag. Og hvis du føler at du vil ha med tanten din så burde du gjøre det. Hun setter helt sikkert pris på invitasjonen :) Og aldersforskjellen syntes jeg ikke du skal tenke på. Jeg har venninner som kommer i mitt utdrikningslag som er 15 år eldre enn meg. Og fra yngste deltager i utdrikningslaget mitt til eldste skiller det faktisk 20 år. Vi har det alltid gøy sammen i festlige lag til tross for aldersforskjellen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også mange tanker i hodet mitt når jeg visste at jeg skulle gifte meg. Jeg var lenge redd og bekymret over hvordan det skulle bli, da jeg også har veldig få venner og personer jeg er med på fritiden. Mammaen min fikk meg når hun var 18 år gammel, så jeg ser ingen hindringer å ha med meg henne på mitt utdrikningslag, og syntes ikke det er noe uvanlig av deg å ha med deg tanten din- det er jo bare koselig :) Jeg var også med på mamma sitt utdrykningslag når hun giftet seg (da var jeg 17 år).

Jeg har fortalt til min forlover at jeg ikke vil ha med meg så mange, og har både invitert mamma og min fremtidige svigerinne, for at det skal bli litt flere enn bare et par stykker.

Det er heller ikke så viktig å ha med mange som mulig for at det skal bli et morsomt utdrikningslag, det viktigste er at de du er sammen med er viktige personer i livet ditt. Jeg vet at jeg aldri kommer til å få med meg 10 stk, og det har jeg nå blitt vandt til med den tanken, og det går helt greit. Et utdrikningslag mener jeg er ganske personlig i seg selv, og man skal heller ikke be hvem som helst bare for å ha "flest mulig".

Jeg syntes du skal glede deg selvom det kanskje ikke blir så mange som du skulle håpet på, og jeg er sikker på at det blir helt perfekt for deg, uansett. Det viktigste er jo faktisk bryllupet ditt, og ikke et utdrikningslag. Det eneste jeg hadde sett for meg var bare meg og min forlover, men hun har tydeligvis andre tanker i bakhodet etter som jeg har skjønt ;-)

Bruk heller tiden din på å gled deg til bryllupet ditt, og la forloveren din fikse utdrikningslag. Jeg syntes ikke du skal takke nei bare fordi du føler du ikke har noen å be, i værste fall kan jo du og forloveren din ha en minnerik dag? ;-) Det kan jo også vise seg å være like så koselig, eller faktisk bedre ;) Og hvis noen spør er det bare å si at du ikke ville ha et fullstendig utdrikningslag;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...