Gå til innhold

Bedt i utdrikningslag, men ikke i bryllup.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når folk som ikke er invitert til bryllup blir invitert med i utdrikkingslaget så handler det mest om å få ned kostnadene pr bruker, så jeg lurer nu på hva den opprinnelige summen folk skulle betale, for 1500kr; det er adskillig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Margit Spat

Når folk som ikke er invitert til bryllup blir invitert med i utdrikkingslaget så handler det mest om å få ned kostnadene pr bruker, så jeg lurer nu på hva den opprinnelige summen folk skulle betale, for 1500kr; det er adskillig.

Den påstanden der vil jeg absolutt bestride. Det kan like gjerne handle om å invitere ulike venner av bruden som ikke nødvendigvis er naturlige deltakere i et bryllup. Enkelte har ganske stor bekjentskapskrets, og det er ikke slik at alle kan inviteres i bryllupet.

Dessuten: også i lavkostnads-utdrikningslag blir det ofte bedt andre enn bryllupsgjester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den påstanden der vil jeg absolutt bestride. Det kan like gjerne handle om å invitere ulike venner av bruden som ikke nødvendigvis er naturlige deltakere i et bryllup. Enkelte har ganske stor bekjentskapskrets, og det er ikke slik at alle kan inviteres i bryllupet.

Dessuten: også i lavkostnads-utdrikningslag blir det ofte bedt andre enn bryllupsgjester.

Bestride så mye du vil, men du glemmer hvordan det ser ut for den parten som blir spurt om å betale 1500kr for den tvilsomme æren det er å være i et utdrikkingslag og samtidig ikke er buden i bryllup. Det er mye penger for mange.

Og det sier jo alt når det liksom Ikke er naturlig å be dem i bryllupet, men bruden synes det er greit å ete og drikke ut av deres penger i utdrikkingslaget.

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs vel på situasjonen. Det er ikke alle som inviterer hele vennekretsen i bryllup.

Anonymous poster hash: 697b1...3b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk som ikke er invitert til bryllup blir invitert med i utdrikkingslaget så handler det mest om å få ned kostnadene pr bruker, så jeg lurer nu på hva den opprinnelige summen folk skulle betale, for 1500kr; det er adskillig.

Tror du virkelig det er så kynisk? Jeg tror heller det er for å ha en hyggelig dag/helg/fest med venninner, og da særlig med de som ikke kommer i bryllupet.

Jeg har aldri opplevd annet enn topp stemning.

Hvor mye det koster synes jeg forsåvidt flere enn forloveren kan få være med å bestemme, slik at man legger seg på et nivå som er ok for de som er invitert. For noen er kr 1500 on og for andre er det alt for mye. Her tror jeg også alder kommer inn i bildet. Hvis man er unge og studenter bør man ha litt budsjettutdrikningslag, men er man eldre og har tjent penger en stund trenger ikke 1500 være uoverkommelig for en dag eller kveld.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du virkelig det er så kynisk? Jeg tror heller det er for å ha en hyggelig dag/helg/fest med venninner, og da særlig med de som ikke kommer i bryllupet.

Jeg har aldri opplevd annet enn topp stemning.

Hvor mye det koster synes jeg forsåvidt flere enn forloveren kan få være med å bestemme, slik at man legger seg på et nivå som er ok for de som er invitert. For noen er kr 1500 on og for andre er det alt for mye. Her tror jeg også alder kommer inn i bildet. Hvis man er unge og studenter bør man ha litt budsjettutdrikningslag, men er man eldre og har tjent penger en stund trenger ikke 1500 være uoverkommelig for en dag eller kveld.

Etter trådene jeg har lest her inne og ikke minst opplevd selv: Ja.

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter trådene jeg har lest her inne og ikke minst opplevd selv: Ja.

Da har vi ulike opplevelser - heldigvis. Har ikke lest så mange utdrikningslagstråder at jeg har dannet meg noe inntrykk der.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi ulike opplevelser - heldigvis. Har ikke lest så mange utdrikningslagstråder at jeg har dannet meg noe inntrykk der.

Ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvor mange som er bedt til bryllupet. Om det er 200 gjester og jeg hadde vært en av de særdeles få som ikke hadde blitt bedt, så hadde det vært fullstendig uaktuelt å komme i utdrikningslaget. Hadde det vært bare nærmeste familie + forlovere, og venner ble bedt i utdrikningslaget, hadde jeg dratt.

Men ikke for den prisen som er oppgitt uansett om jeg var invitert eller ikke.



Anonymous poster hash: 5120f...c4f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om 1500 er mye kommer jo helt an på hva som er inkludert, hvis det er en aktivitet for alle, middag, mellommåltid og drikke er det jo ikke mye. Det er mye penger, men ikke mye for alt du får.

Siden du er forlover TS, ville jeg hørt med de andre som skal være med hva slags pris de ser for seg, så blir det ingen bitre deltakere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...