Gå til innhold

Bedt i utdrikningslag, men ikke i bryllup.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis du blir bedt i utdrikningslag, et relativt stort et med 1500kr per pers å betale, og ikke var invitert i bryllupet, som også var relativt stort. Ville du dratt?



Anonymous poster hash: 4a546...525
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Er jeg ikke god nok for bryllupet hadde jeg ikke sett poenget med å øse ut 1500 kr for et utdrikningslag.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville jublet, du får jo i pose og sekk ved å få være med på festen og slippe det kjedelige bryllupet

-mann



Anonymous poster hash: 30b05...cb0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det hadde jeg ikke.



Anonymous poster hash: 2cda6...8fd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville aldri betalt 1500 for å være med på utdrikningslag, uansett om jeg var bedt i bryllupet eller ei.

Å dra i utdrikningslaget selv om jeg ikke var invitert i bryllupet hadde jeg nok gjort om det ikke kostet allverdens. Kan jo være mange grunner til at man ikke blir invitert i bryllup. Synes det er litt selvhøytidelig å bli sur fordi man blir invitert til fest, jeg... Det er dyrere å invitere en bryllupsgjest til (må ha større lokale, mer mat, osv) enn en ekstra på utdrikningslaget. Mange inviterer ikke venner i det hele tatt til bryllupet, de har mer enn nok med å få plass/råd til familien. Skal de da ikke ha utdrikningslag, de da?



Anonymous poster hash: bc460...048
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke dratt i et så dyrt utdrikningslag uansett om jeg var bedt i bryllup eller ei.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er en uting å be folk i utdrikningslaget, og som ikke er invitert til bryllupet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er en uting å be folk i utdrikningslaget, og som ikke er invitert til bryllupet.

Spesielt fordi utdrikningslaget i disse dager skal koste så innmari mye. Det er selvsagt forskjeller på situasjoner, som ingen venner invitert men kun familie, kontra det å ha det største utdrikningslaget med heti og preti til en dyr sum.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er en uting å be folk i utdrikningslaget, og som ikke er invitert til bryllupet.

Takk for kommentaren. Skal gifte meg og har lurt på om hvordan gjester til u-lag ville reagert på ikke å komme i bryllupet etterpå. Synd, for der blir et lite bryllup, men u-lag hade vært artig for flere av vennene.... (30 gjester til sammen i bryllupet).

Anonymous poster hash: 74fba...4e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg hatt råd til det, så ja! Hvorfor ta seg selv så høytidelig liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1500 synes jeg er mye for et utdrikningslag uansett, med mindre det er snakk om overnattingstur.

Men jeg har vært i utdrikningslag hvor jeg ikke har vært invitert i bryllupet, og det har ikke falt meg inn et øyeblikk at det er noe å bli fornærmet for. Det varierer hvor store bryllup folk har, det varierer hvordan de kan og vil prioritere venner på gjestelista og ikke minst varierer det hvor nære venner vi er. De gangene jeg har blitt invitert i utdrikningslaget og ikke i bryllupet har jeg gjerne blitt positivt overrasket over å bli inkludert, fordi det har vært åpenbart for meg at vi ikke er så nære venner at jeg tilhører naturlig-å-invitere-i-bryllup-kretsen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Jeg har vært i flere utdrikningslag hvor jeg ikke har vært invitert i bryllupet, og i de fleste utdrikningslagene jeg har vært i, har det vært deltakere som ikke skal i bryllupet. Dette også selv om bryllupene har vært store. Jeg har ikke tenkt over at det skal være fornærmende, og stemningen har alltid vært veldig god. (De som blir fornærmet av det, har vel holdt seg hjemme...)

I de fleste tilfeller har det vært samlet venninner av bruden fra veldig forskjellige epoker: barndom, skole, hobbyer, studier, jobb osv. Uansett hvor stort bryllup man har får man ikke invitert absolutt alle man gjerne skulle hatt der. Da er utdrikningslaget ofte en herlig anledning.

Personlig synes jeg at det er litt kjipt med dyre utdrikningslag, så av den grunn kunne jeg nok takket nei dersom bruden ikke er en veldig nær venninne, men ut over det har jeg ingen betenkeligheter :)

Endret av Margit Spat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde takket nei på grunn av prisen, men om det å ikke bli invitert i bryllupet hadde plaget meg hadde kommet an på situasjoner.

Ble bedt i utdrikningslaget til en kollega en gang, jeg var nyansatt og hadde jobbet der en måned omtrent. Forventet IKKE å bli bedt i bryllupet men syns det var veldig koselig å bli bedt i utdrikningslag. Hadde selv bekjente/skolevenner/kollegaer i mitt utdrikingslag som ikke kom i bryllupet (selv om et par av dem kom og så selve vielsen på eget initiativ)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du blir bedt i utdrikningslag, et relativt stort et med 1500kr per pers å betale, og ikke var invitert i bryllupet, som også var relativt stort. Ville du dratt?

Anonymous poster hash: 4a546...525

Nei, jeg ville bedt forloveren (som antageligvis var den som ringte og inviterte meg med) om å tørke seg i ræva med utdrikkingslaget. Hadde også sagt noen pauli ord til bruden om hvor frekt det er å bruke navnet mitt til utdrikkingslag når jeg ikke var invitert i bryllup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i utdrikningslag til ei studievenninne i fjor. Hun hadde bare et lite bryllup med 1-2 barndombarndomsvenner, så vi fra studiet fikk bare invitasjon til utdrikningslaget. Synes det endte opp med å bli alt for dyrt da (ca 1000 kr per pers), så kommer ikke til å dra i et så dyrt utdrikningslag igjen hvis jeg ikke blir invitert til bryllupet. Hadde aldri dratt i et utdrikningslag til 1500 kr (og du må jo kanskje også bruke mer penger på drikke til deg selv), så jeg ville nok sagt nei i ditt tilfelle.

Anonymous poster hash: d6f3f...a55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har aldri falt meg inn at jeg skulle ha blitt fornærmet over å ha blitt invitert i utdrikningslag og ikke i bryllupet. Jeg synes det har vært koselig å kunne være med å feire bruden uansett. Jeg kan ikke huske at noen andre har reagert på dette heller.

Det er forskjell på hvor store bryllup folk skal ha og hvor nære vi er hverandre. Ofte har man samlet en stor jentegjeng fra ulike epoker i brudens liv, og for meg er det opplagt at ikke alle kan komme i bryllupet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for kommentaren. Skal gifte meg og har lurt på om hvordan gjester til u-lag ville reagert på ikke å komme i bryllupet etterpå. Synd, for der blir et lite bryllup, men u-lag hade vært artig for flere av vennene.... (30 gjester til sammen i bryllupet).

Anonymous poster hash: 74fba...4e6

Jeg har vært i u-lag flere ganger uten å ha vært bedt k bryllup. Da er som regel bryllupet lite med bare de nærmeste. Hadde ikke blitt fornærmet av den grunn. Det er noe annet når mange venner er bedt i bryllup og noen få er utelatt og bedt i u-lag.

Så lag en liste til forloveren din over hvem du vil ha med du 👍

Ang hovedinnlegget. Har du mye kontakt med bruden? Tenker at bryllup er dyrt og det er vanskelig hvem du skal invitere og ikke. Det er tross alt opp til både brud og brudgom hvem de inviterer. Allikevel har en ofte venner som en ikke har så mye kontakt med, som kunne vært koselig å hatt med på u-lag, som ofte og er mer morro enn bryllupet 👍

Ang kostnaden, hva er inkl? Jeg har vært med på u-lag der vi betalte 1400 kr. Det inkluderte aktiviteter for alle, overnatting, lunsj, middag(og nattmat) lang kjøretur og konsertbilletter. Ingen som stussa over den prisen, men det var jo fordi alle var med og fikk en del for pengene 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke blitt fornærmet over å bli invitert i utrikningslag men ikke bryllup, hadde bare vært glad for å bli inkludert. Utdrikningslag er også mye morsommere enn bryllup (og man slipper å kjøpe gave og kjole :P)

Om jeg ville dratt eller ikke spørs litt hva som var opplegget, og hvem det var som skulle komme, om jeg kjente gjestene/bruden godt nok til å ville ha det gøy (er litt sjenert). 1500kr syntes jeg ikke var så ille, men da må det være noe gøyere enn en kjip champagnelunch og spa til bruden liksom. Har betalt mer enn det før, men da var det massasje (til alle!), middag og overnatting blant annet, og veldig hyggelig:)



Anonymous poster hash: 547ec...c33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i u-lag flere ganger uten å ha vært bedt k bryllup. Da er som regel bryllupet lite med bare de nærmeste. Hadde ikke blitt fornærmet av den grunn. Det er noe annet når mange venner er bedt i bryllup og noen få er utelatt og bedt i u-lag.

Så lag en liste til forloveren din over hvem du vil ha med du

Ang hovedinnlegget. Har du mye kontakt med bruden? Tenker at bryllup er dyrt og det er vanskelig hvem du skal invitere og ikke. Det er tross alt opp til både brud og brudgom hvem de inviterer. Allikevel har en ofte venner som en ikke har så mye kontakt med, som kunne vært koselig å hatt med på u-lag, som ofte og er mer morro enn bryllupet

Ang kostnaden, hva er inkl? Jeg har vært med på u-lag der vi betalte 1400 kr. Det inkluderte aktiviteter for alle, overnatting, lunsj, middag(og nattmat) lang kjøretur og konsertbilletter. Ingen som stussa over den prisen, men det var jo fordi alle var med og fikk en del for pengene

Dette var et veldig generelt spørsmål for å få flest sine synspungt. Vi er to som er bedt om å være forlovere, vi har god tid på oss å planlegge. Prisen satte vi så høyt for å se hvor mange som reagerte på det. Det er så greit å få så mange gode svar her :)

Anonymous poster hash: 4a546...525

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...