Gå til innhold

Kjip måte å ha bryllupet på?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ville syntes dette var et kjipt bryllup og ville takket nei. Bryllup for meg er en fest, og ikke et familieselskap med boller og saft i menighetshuset kl 13.00.

Man gifter seg en gang i livet forhåpentligvis. Da sørger man for en skikkelig fest. Nei jeg snakker ikke om flatfyll, men en skål for brudeparet, en bedre middag, kaker og fest uten unger på slep ser jeg på som en selvfølge når det er snakk om bryllup. Jeg kjøper ikke ny kjole, for å skifte fra bunaden etter bryllupsseremonien, ny veske og kanskje nye sko, i tillegg til gave, og sette av en hel dag (kanskje må jeg jobbe inn dagen fordi jeg jobber turnus), ordne hår og sminke, kjøre langt og kanskje booke hotell for å spise boller og drikke saft i menighetshuset som et annet familieselskap. Da holder både vi og barna oss hjemme, så skaffer vi barnevakt til neste bryllup som kanskje er et skikkelig bryllup.

Anonymous poster hash: 1bdc6...30c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å spørre på en annen måte da,

hva bør vi endre på for at det skal bli noe du ville likt? Middag istede for koldtbord? Grendehus istede for menighetssenteret?

Vi vil ha det alkoholfritt, det er vel det eneste jeg ikke har lyst å endre på.

Vil også helst ha med ungene fordi jeg føler det blir feil å feire en av de største dagene i mitt liv uten de som betyr mest for meg. Tenker da at siden våre unger er med kan like godt gjestene ha med sine unger.

Forslag?

Det er forresten ingen som har lenger reisevei en 30-40 min i bil

Anonymous poster hash: ab320...6d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke noen grunn til at dette skulle være et "dårligere" bryllup enn et som er mer standard. Folk får se at dere gifter dere, de får mat, de får drikke (alkoholfri drikke er jo fortsatt drikke), og de får kake. Kanskje ikke en kjempefest, men det kan da fremdeles bli et trivelig bryllup!

Jeg tror at personlig ville jeg hatt en senere vielse, og så rett på mat. Ikke så sent at ikke barna kan være med, men slik at det ikke blir for mye lunsj. Men det er jo bare fordi jeg tenker at det hadde vær mulig å ha en fin og rolig avslutning på kvelden, mens det i tanken bak lunsj blir litt vanskeligere å avslutte, kanskje vil folk være med dere lengre, og så er det ikke mer mat osv.. Siden du nevner at ingen har lang vei og må overnatte, er det jo ikke så nøye om det blir avslutta rundt leggetider for barna.

Uansett hva du gjør så er det deres bryllup. Hvis jeg hadde kjent dere (og hvem vet, kanskje jeg gjør det) hadde jeg takket ja og feiret dagen med dere, slik som dere ville. Det er ikke noen standard for hvordan man skal ha det, og så lenge dere sørger for at folk får både mat og drikke så tror jeg at folk kommer til å trives. Og det på tross av at jeg ikke er noen særlig fan av hverken religion eller meninghet.

Det som derimot hadde vært et kjipt bryllup, var hvis jeg måtte bruke masse penger, ikke fikk mat/drikke, måtte gjøre kjipe ting og ikke følte meg velkommen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde syntes at dette hadde vært helt topp :) Hvordan dere velger å gjøre det mener jeg at er helt opp til dere. Men kanskje presisere i invitasjonen at det er alkoholfritt? Så slipper gjestene en "overraskelse"?

Er det i et menighetshus så er det jo ikke lov med alkohol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Jeg og min samboer har begynt å prate om hvordan vi vil ha bryllupet vårt.

Har sånn halvveis komt frem til vi at vi ha det i menighetssenteret i kirken hvor vi gifter oss.

Håpte på en tidlig vielse og så rett ned i menighetssenteret hvor vi har hjemmelaget koldtbord og kaker.

Vi vil ikke ha noe alkoholservering.

Vil invitere med barn.

Tenker å avslute tidlig, blir ikke fest til langt til natt altså, men håper jo det varer litt lenger enn et standard familieselskap.

Ville du syns det var kjipt å bli invitert i et slikt bryllup? Tenker på at det foregår mest på dagtid og at vi ikke serverer alkohol?

Anonymous poster hash: ab320...6d3

Høres deilig og avslappende ut i motsettining til en del andre heseblesende bryllup for alle prinsessene man leser om, både her og andre steder.

Jeg hadde kost meg i ditt bryllup, sammen med HELE familien, altså store og små som man var glad i.

Supert og ikke kjipt i det hele tatt !

Hurra for kjærleiken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Coolaid

Jeg ville syntes dette var et kjipt bryllup og ville takket nei. Bryllup for meg er en fest, og ikke et familieselskap med boller og saft i menighetshuset kl 13.00.

Man gifter seg en gang i livet forhåpentligvis. Da sørger man for en skikkelig fest. Nei jeg snakker ikke om flatfyll, men en skål for brudeparet, en bedre middag, kaker og fest uten unger på slep ser jeg på som en selvfølge når det er snakk om bryllup. Jeg kjøper ikke ny kjole, for å skifte fra bunaden etter bryllupsseremonien, ny veske og kanskje nye sko, i tillegg til gave, og sette av en hel dag (kanskje må jeg jobbe inn dagen fordi jeg jobber turnus), ordne hår og sminke, kjøre langt og kanskje booke hotell for å spise boller og drikke saft i menighetshuset som et annet familieselskap. Da holder både vi og barna oss hjemme, så skaffer vi barnevakt til neste bryllup som kanskje er et skikkelig bryllup.

Anonymous poster hash: 1bdc6...30c

Et bryllup er å feire kjærligheten til brudeparet - ikke at du skal få nok en fest.

Snakk om (fyll inn selv)......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i flere alkoholfrie bryllup med barn. I et av bryllupene var det dans og liv, faktisk et av de beste bryllupene jeg har vært i. Må ikke være alkohol og barnefritt for å ha fest. Det har vært 3 retter i alle bryllup jeg har vært i. Syntes nok koltbord hadde mint meg mer om dåp/konfirmasjon. Men har ennå ikke vært i bryllup med koltbord ennå, så kan ikke uttale meg. Uansett hadde jeg kommet om jeg hadde blitt invitert :)

Anonymous poster hash: 5d1a2...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville definitivt foretrukket dette over et tradisjonelt bryllup, synes det høres kjempefint ut, og at det blir mer fokus på å ha det koselig og være samlet fremfor fest og fyll. Jeg synes også det er slitsomt når sånt holder på til langt på kvelden, det blir fort slitsomt og litt mye mas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det i et menighetshus så er det jo ikke lov med alkohol

Et veldig godt poeng :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta, on 02 Mar 2015 - 20:45, said:

Er det i et menighetshus så er det jo ikke lov med alkohol

Det er ikke gitt at det ikke er lov med alkohol bare fordi det er i et menighetshus...

Anonymous poster hash: 41f9d...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som gjest hadde vært evig takknemlig for et slikt bryllup!

Jeg kan selv ikke fordra de evinnelige talene, sitte 4 timer til bords, pliktsamtalene med onkel Torbjørn, Audhild og brudens grandtante Grete, etc.

Men jeg drar lell og klistrer på meg et smil og konverserer høflig og dannet, for det er ikke MIN dag :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å spørre på en annen måte da,

hva bør vi endre på for at det skal bli noe du ville likt? Middag istede for koldtbord? Grendehus istede for menighetssenteret?

Tror ingen av disse endingene spiller noen rolle. Det er mangel på voksenfest med alkohol folk reagerer på.

Jeg synes det høres supert ut (kanskje minus menighetsbiten, ateist som jeg er). Slippe å ha barnevakt, kunne kjøre hjem selv, være i seng til normal tid. Supert!!

Anonymous poster hash: dd7b8...1af

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grunnen til at vi vurderer menighetssenteret er for å slippe unødvendig kjøring. Det er og det billigste alternativet.

Men det ser ut nesten ut som de fleste her er positive til dette forslaget, å det er jo kjekt å se. Så kan heller de på gjestelisten som er i mot det sitte hjemme å drikke vin alene 😄

Anonymous poster hash: ab320...6d3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært helt greit for meg, spesielt med tanke på at det er ganske kort reisevei for alle og. Omtrent som en konfirmasjon eller dåp. Det er brudeparet som må velge hva de ønsker, og det bør en respektere. Heller denne typen, enn storstilt gallamiddag hvor man må sitte stiv som en stokk. Må si jeg overrasket over hvor mange som ser ut til å surmule fordi det ikke blir fullt party med "booze". I et sånt selskap kan en jo stikke av tidligere hvis det blir for ille.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Tror ingen av disse endingene spiller noen rolle. Det er mangel på voksenfest med alkohol folk reagerer på.

Jeg synes det høres supert ut (kanskje minus menighetsbiten, ateist som jeg er). Slippe å ha barnevakt, kunne kjøre hjem selv, være i seng til normal tid. Supert!!Anonymous poster hash: dd7b8...1af

Ikke for min del. Det er alle faktorene til sammen som gjør det til noe annet enn jeg forbinder med et bryllup. En eller to av følgende:

1. Menighetshus

2. Tidlig ferdig

3. Unger

4. Koldtbord

5. Alkoholfritt

kan fungere helt fint i et bryllup, men alle disse på en gang forbinder jeg mer med 90-årsdag, konfirmasjon eller barnedåp. Det hender ikke sjelden at jeg står over alkohol på fest selv, så for meg er ikke alkoholen i seg selv sentral.

Jeg ser svarene er veldig delt, så jeg er helt sikker på at mange vil hygge seg sammen med brudeparet på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke for min del. Det er alle faktorene til sammen som gjør det til noe annet enn jeg forbinder med et bryllup. En eller to av følgende:

1. Menighetshus

2. Tidlig ferdig

3. Unger

4. Koldtbord

5. Alkoholfritt

kan fungere helt fint i et bryllup, men alle disse på en gang forbinder jeg mer med 90-årsdag, konfirmasjon eller barnedåp. Det hender ikke sjelden at jeg står over alkohol på fest selv, så for meg er ikke alkoholen i seg selv sentral.

Jeg ser svarene er veldig delt, så jeg er helt sikker på at mange vil hygge seg sammen med brudeparet på dagen.

Men må et bryllup være akkurat det du forbinder med et bryllup da? Gjør det noe at det ligner på det du forbinder med en dåp?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Men må et bryllup være akkurat det du forbinder med et bryllup da? Gjør det noe at det ligner på det du forbinder med en dåp?

Jeg synes igrunnen jeg har sagt det ganske klart, jeg. At det sikkert blir hyggelig, og alt det der... Men når TS spør om det er kjipt, så må det vel være greit å svare mer utfyllende, og med egne ord, enn akkurat ja eller nei uten å bli angrepet for det?

Endret av Margit Spat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes veldig ut som et litt mer forseggjort familieselskap, noe jeg personlig ikke hadde vært så interessert i. Nå har ikke jeg barn, så for meg er det bare negativt med masse barn tilstede, men skjønner at det er veldig fint for de med små barn.

Hadde jeg vært deg hadde jeg organisert en ordentlig middag for gjestene, og hatt selskapet litt senere på dagen. Selv om det hadde vært fint med et glass vin , så er ikke det veldig viktig egentlig om du serverer god alkoholfri drikke (ikke cola og solo bare liksom).

Anonymous poster hash: 93047...f32

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her høres ut som et vanlig bryllup for meg, haha:) Men det er fordi jeg hører til en menighet der brylluppene ofte holdes i noe lignende setting. Men der er også (bortimot) alle inviterte vant til slike bryllup, da de fleste har familie og venner innenfor den menigheten/samfunnet. Det er kanskje ikke sånn for deg? :)



Anonymous poster hash: 4f372...9f4
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...