Gå til innhold

Et par spørsmål til tidligere eller vordende bruder


Butter

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier har jeg et par spørsmål:

1. Skal du ha/hadde du slør?

- Hvorfor/hvorfor ikke?

- evt hele eller kun deler av dagen?

2. Dersom du har frisørtime sammen med forlover el, skal dere ha noe champagne/musserende/annet der?

- hvor vanlig er det egentlig i Norge?

- Pleier frisørene å tillate det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal ikke ha. Har ikke funnet noe jeg liker og mannen min har sagt han ikke synes det er fint. Jeg liker og å ha det enkelt.

Skal til frisør, om forlover blir med vet jeg ikke enda. Jeg drikker ikke alkohol så for meg er ikke det farlig. Men er nok ikke lov heller siden salongen er på et kjøpesenter. Men før vielsen kanskje vi har en flaske som forlovere, terne og mannen kan ta før vi går ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke slør, giftet meg ikke i kirke og det hadde også ødelagt håret :)

Jeg fikk fikset håret hjemme, hadde et lite glass vin selv. Forlover møtte meg på vigselsstedet pga hun kom langveisfra :)



Anonymous poster hash: c8acf...22c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke slør. Liker det enkelt. Mulig det blir lus med noe pynt på isteden.

Siste kan jeg ikke svare på. Venninnen min er frisør så hun skal ordne håret hjemme hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Jeg hadde slør deler av dagen. Sløret jeg hadde er like langt som slepet på kjolen så det var veldig upraktisk å ha på under middagen og resten av kvelden. Vi hadde ikke Champagne hos frisøren av den enkle grunn at ingen av oss synes det er godt. Vi hadde med oss alkoholfri drikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde slør på hele dagen, sløret var like langt som slepet på kjolen. Tok det over armen om jeg syns det var i veien. Fikk beskjed fra frisøren om å passe på så jeg ikke satte meg på sløret, det første jeg gjorde i kirka var å sette meg på sløret...

Var hos frisør sammen med forloveden min. Ingen av oss er liker champagne noe særlig, og siden det var starten på en lang dag gikk det i vann for vår del der(var hos frisøren klokken ni). Vet om flere som har hatt med seg muserende til frisøren - så om du har lyst til er det bare til å høre med frisøren om det er greit.

Anonymous poster hash: 4c872...d32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal ha langt slør under vielsen og fotograferingen, syns det er så fiint! 😊 Men jeg fester mitt under håroppsatsen slik at håret mitt også synes 😊

Min frisør serverer et glass musserende til oss som er der, og det blir meg og mine forlovere. Skal ellers passe på å drikke masse vann! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha slør kun i vielsen og deler av fotograferingen. Har vært usikker om jeg vil ha slør eller ikke, og da kom jeg frem til denne løsningen.

Vet ikke om jeg skal drikke noe på forhånd eller ikke. Men skal ha med meg begge forloverene som psykisk støtte hos frisøren og før vielsen iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke slør, hadde utslått hår og følte det ikke var nødvendig. Kan hende jeg skal ha det neste gang jeg gifter meg. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde slør (ikke så langt) og hadde det på hele dagen.

Forloveren min hadde med ei lita flaske musserende som vi tok oss et glass hver av mens vi ble ordnet på håret og sminket i brudesalongen/frisørsalongen (de har egen avdeling for brud).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha slør kun i vielsen og deler av fotograferingen. Har vært usikker om jeg vil ha slør eller ikke, og da kom jeg frem til denne løsningen.

Vet ikke om jeg skal drikke noe på forhånd eller ikke. Men skal ha med meg begge forloverene som psykisk støtte hos frisøren og før vielsen iallefall.

Mulig jeg også faller ned på denne løsningen. Er også så usikker på om jeg vil ha slør. Mannen synes ikke det er så fint med slør, men jeg føler det gjør meg til "ordentlig" brud. På den annen side, har min kjole en veldig fin rygg som jeg har lyst til å vise frem, og ikke dekke til med et slør. Vurderer også å pynte håret med noen blomster.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde slør (ikke så langt) og hadde det på hele dagen.

Forloveren min hadde med ei lita flaske musserende som vi tok oss et glass hver av mens vi ble ordnet på håret og sminket i brudesalongen/frisørsalongen (de har egen avdeling for brud).

Tror nok kanskje jeg også har lyst på det. Ble bare så usikker på om dette bare var noe man så på amerikanske serier og sånn, eller om det faktisk også var vanlig i Norge. Virker litt hyggelig å ha et lite "vorspiel" sammen med forlover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok kanskje jeg også har lyst på det. Ble bare så usikker på om dette bare var noe man så på amerikanske serier og sånn, eller om det faktisk også var vanlig i Norge. Virker litt hyggelig å ha et lite "vorspiel" sammen med forlover.

Er mange som gjør det sånn i Norge også tror jeg :) Flere av mine venninner har gjort det iallefall. Og på et glass musserende (som ofte har lav alkoholprosent) så blir man ikke brisen heller.

Jeg syntes det var veldig koselig iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, hadde ikke slør. Er ikke så veldig pyntete til vanlig, og følte at slør ble feil til meg. Hadde tiara! :)

Hadde frisørtime sammen med forlover, og vi ble spurt på forhånd om vi ville ha champagne. Jeg drikker ikke, så takka nei, og ble da spurt om vi ville ha noe alkoholfritt. Vet ikke hva vi fikk, men det var veldig godt, og i tillegg fikk vi et lite fruktfat. :) (frisørsalongen hadde bare åpent etter avtale på lørdager, så det var bare meg og min forlover som var der fra morgenen, kom noen andre kunder etterhvert men da var igrunn vi klare til å reise til kirken :rodmer: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tittelen sier har jeg et par spørsmål:

1. Skal du ha/hadde du slør?

- Hvorfor/hvorfor ikke?

- evt hele eller kun deler av dagen?

2. Dersom du har frisørtime sammen med forlover el, skal dere ha noe champagne/musserende/annet der?

- hvor vanlig er det egentlig i Norge?

- Pleier frisørene å tillate det?

Hadde ikke slør men blomsterkrans. Fordi jeg likte det bedre slik..:)

Frisør kjøpte inn musserende, jordbær og sjokolade:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...