Gå til innhold

Hvordan betaler dere for mobil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjøper uten abonnement og betaler alt der og da. Lyssky nedbetalingsavtaler med skjulte gebyrer på hvert gatehjørne skyr jeg som pesten.



Anonymous poster hash: 7654f...4f9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får mobil via jobb, og kan kjøpe ny hvert andre år.

Same, same. Da har vi et par ulike modeller å velge i, iPhone + en eller to android-telefoner.

Skulle jeg kjøpt telefon selv hadde jeg kjøpt de billigste og kjipeste telefonene, for mobil er virkelig ikke noe jeg gidder å legge mye penger i. Så lenge den funker til ringing og SMS/MMS er jeg egentlig fornøyd (selv om jeg bruker den til mye annet når jeg må ha slik fancy greie gjennom jobb).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte nettopp ny mobil til 1 kr med abonnement på 1 år. Totalsummen på det året er billigere enn hvis jeg skulle betalt hele mobilen nå. Det lønner seg å sjekke litt opp før man kjøper.



Anonymous poster hash: c5d22...711
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper på avbetaling. Ble ca samme pris på den siste mobilen jeg kjøpte, så hvorfor ikke.

Har forresten hatt den i litt over ett år nå - på tide med ny!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler aldri mer for en mobil enn hva jeg har råd til å betale kontakt der og da.

Anonymous poster hash: 514ca...08c

Betale med kontakt...?

Anonymous poster hash: efc6e...6d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Betale med kontakt...?

Anonymous poster hash: efc6e...6d8

Du skjønner hva jeg mener. Din kverulant.

KONTANT****

Anonymous poster hash: 514ca...08c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte nettopp ny mobil til 1 kr med abonnement på 1 år. Totalsummen på det året er billigere enn hvis jeg skulle betalt hele mobilen nå. Det lønner seg å sjekke litt opp før man kjøper.

Anonymous poster hash: c5d22...711

Ja det er det da... Hvordan regner du på dette? Jeg har alltid batalt full sum, men har aldri egentlig skjekket om det lønner seg eller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte siste på nedbetaling. Tilbud på telefonen jeg ville ha, med abonnementet jeg hadde fra før. Tok et kjapt regnestykke og innså at i rene telefonpenger betalte jeg 1400 mindre enn den hadde kosten uten abonnement.

Liker egentlig best å betale alt på en gang, det føles bedre enn å betale mye hver måned, men nå sparte jeg penger og ble fornøyd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler telefonen med en gang, og bytter abb hver gang jeg finner noe billigere. Da kommer alltid mitt eget selskap med mottilbud.

Anonymous poster hash: d0e77...21e

Hvilket selskap eier du, da...?

Anonymous poster hash: 0ef9d...a7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som svarer at dere betaler kontant - går dere virkelig rundt med masse sedler i lomma? Jeg betaler alltid med kort...

Anonymous poster hash: c0eb0...c96

Ja, nå var du skikkelig smart.

"Kontantsalg er definert som salg der kjøpers betalingsforpliktelse overfor selger gjøres opp ved levering, for eksempel ved bruk av kontanter, bankkort eller kredittkort."

https://www.altinn.no/no/Starte-og-drive-bedrift/Drive/Regnskap-og-revisjon/Hva-er-bokforingsplikt/Kontantomsetning/

Anonymous poster hash: efad6...75e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper med abonnement, men gjør masse reserarch først så jeg er sikker på at jeg finner det beste alternativet. Nå har jeg kjøpt iPhone 5s, betaler 550 i mnd inkludert abonnement, kan da ringe og sende så mye sms jeg vil. Dette er også inkludert spotify premium. Syns det er en helt ok pris. Har selvsagt forsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Via skatten. :P

Jeg har jobbmobil og får den telefonen jobben har bestemt seg for å bruke utlevert med et eller annet abonnement de har tegnet kontrakt på. Det eneste jeg betaler er mobilskatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid kontant. Har hatt på delbetaling før, og det ble en jævlig dyr mobil etter hvert.

Sjekk alle forsikringer du har om mobil er dekket.

Jeg knuste min nye mobil i juli, sammen med laptopen min :-/ Mistet begge deler i gulvet.

Begge tingene ble fikset på innboforsikring, og oppgjøret tok en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid kontant. Har hatt på delbetaling før, og det ble en jævlig dyr mobil etter hvert.

Sjekk alle forsikringer du har om mobil er dekket.

Jeg knuste min nye mobil i juli, sammen med laptopen min :-/ Mistet begge deler i gulvet.

Begge tingene ble fikset på innboforsikring, og oppgjøret tok en dag.

Har du ikke egenandel på innboforsikringen? Jeg sjekket med mitt forsikringsselskap da jeg knuste min tlf etter 4 uker, men da måtte jeg betale kr 4000 i egenandel. Det gadd jeg ikke. Gleder meg til april 2015, da blir det ny mobil MED idiotforsikring :D

Anonymous poster hash: 9446c...ed7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Casher ut mobil, og kjøper abbonnement som passer meg.

Aldri avbetaling, det er jo superdyrt.



Anonymous poster hash: 689d5...b77
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Whitestripes

Pleier å arve telefon av sønnen min når han kjøper ny. Utrolig kjekt, for da kan jeg bare beholde det abonnementet jeg har, og jeg slipper å bruke masse penger på ny telefon. Etter som sønnen min er en datanerd, så bytter han telefon temmelig ofte, så jeg har som regel en nyere modell til en hver tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å arve telefon av sønnen min når han kjøper ny. Utrolig kjekt, for da kan jeg bare beholde det abonnementet jeg har, og jeg slipper å bruke masse penger på ny telefon. Etter som sønnen min er en datanerd, så bytter han telefon temmelig ofte, så jeg har som regel en nyere modell til en hver tid :)

Høres ut som en grei løsning :laugh:

Anonymous poster hash: 7654f...4f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...