Gå til innhold

Ulovlig å kreve at leietaker reiser bort i helgene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde nok funent noe uansett (svært gode juridiske kontakter). For ikke å snakke om å bruke nettverket for alt det er verdt ved å snakke din utleiebolig ned og snakke om hvilke urimelige vilkår det er. Anonymous poster hash: dcada...9b1

Hehe, det har jeg også, mykke lykke til ;) selvfølgelig får man kastet ut leieboerne om man vil det, det er bare å pusse opp, bruke enheten selv, eller som flere andre sier her lage et års kontrakter.

Anonymous poster hash: 50bcb...ca7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo ikke noe galt i å bevisst leie ut til pendlere, så ser ikke hvorfor man skal bli så sinna for det... De her i tråden som bevisst leier ut til pendlere er jo ikke problemet. Det er de som ikke får tak i pendlere å leie ut til, og som likevel insisterer på at leietaker oppfører seg som en pendler som er problemet! Typisk de som leier ut til studenter og så innbiller seg at det er rimelig å kreve at de reiser bort hver helg.

Men er dette virkelig et problem? Jeg har aldri hørt om noen som har fått beskjed etter å ha flyttet inn et sted, at nå skal du begynne å pendle, dette hørtes jo vel rart ut?

Anonymous poster hash: 50bcb...ca7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok funent noe uansett (svært gode juridiske kontakter). For ikke å snakke om å bruke nettverket for alt det er verdt ved å snakke din utleiebolig ned og snakke om hvilke urimelige vilkår det er.

Anonymous poster hash: dcada...9b1

Men sannsynlig hadde du vel kanskje ikke tatt til takke med et tidsbestemt leieforhold uansett, med tanke på at du er så negativ til det. Så du vil nok aldri komme i den situasjonen. Med mindre du er av typen konfliktsøkende.

Anonymous poster hash: 3297e...e9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er dette virkelig et problem? Jeg har aldri hørt om noen som har fått beskjed etter å ha flyttet inn et sted, at nå skal du begynne å pendle, dette hørtes jo vel rart ut?

Anonymous poster hash: 50bcb...ca7

Leste du ikke artikkelen noen linket til? Elever og studenter sliter med å finne boliger hvor det er lov å bo i helgene. Mao gir noen utleiere blaffen i om du er pendler eller ei. Siden det er studenter som ender opp med å bo i disse boligene betyr det at markedet ikke er stort nok for å leie ut til pendlere. Da er det galt å tvinge studentene til å pendle.

Men dette er selvfølgelig ikke et problem alle steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste du ikke artikkelen noen linket til? Elever og studenter sliter med å finne boliger hvor det er lov å bo i helgene. Mao gir noen utleiere blaffen i om du er pendler eller ei. Siden det er studenter som ender opp med å bo i disse boligene betyr det at markedet ikke er stort nok for å leie ut til pendlere. Da er det galt å tvinge studentene til å pendle.

Men dette er selvfølgelig ikke et problem alle steder.

Hadde huseieren heller skrevet "ønsker pendlere" istedenfor "studenter som reiser hjem i helgene", så ville det ikke vært noe problem synes jeg. Formuleringen om studenter som reiser hjem i helgene, blir absolutt på kanten. Selv om jeg mener at utleiere skal stå fritt til å velge hvem de ønsker å leie ut til.

Anonymous poster hash: 3297e...e9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde huseieren heller skrevet "ønsker pendlere" istedenfor "studenter som reiser hjem i helgene", så ville det ikke vært noe problem synes jeg. Formuleringen om studenter som reiser hjem i helgene, blir absolutt på kanten. Selv om jeg mener at utleiere skal stå fritt til å velge hvem de ønsker å leie ut til.

Anonymous poster hash: 3297e...e9b

Jeg tror ikke disse utleierne det er snakk om har skrevet noe om helst om hvem de ønsker å leie ut til - de bare krever at leietager reiser hver helg. Når det ikke finnes pendlere som vil leie, og haugevis av studenter og elever, så burde man som utleier tilpasse seg markedet, og slutte å stille urimelige (og muligens lovstridige) krav.

Man kan ønske å leie ut til pendlere så mye man bare vil, men når det ikke finnes pendlere som vil leie hos en må man ta realiteten innover seg, og forholde seg til den og loven. Det er jo det en del utleiere IKKE gjør.

Hadde jeg vært leietaker hadde jeg bosatt meg der, og nektet å dra hjem i helgene. Bedre med tak over hodet i ett år, enn ikke noe tak i det hele tatt. Praksisen vil nok også ta slutt hvis flere studenter begynner å protestere, og lar vær å reise hjem - da ser utleiere at kravet deres bare fører til merarbeid (skifte leietaker årlig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...