Gå til innhold

Hva har du i fasteutgifter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan får du strøm til bare 500 kr måneden? Det utgjør jo bare nettleia? Anonymous poster hash: ae145...0fd

Deler med samboer.

Anonymous poster hash: 5d198...bec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Boliglån: 4600 kr per måned
Forsikringer: Dekkes av jobben/fagforening
Telefon regning: Dekkes av jobben
Tv/Internett: Dekkes av jobben
Fellesutgifter: 964 kr per måned
Strøm: 90 kr per måned inkludert nettleie

Trening: 199 kr

Spotify: 99 kr

Netflix: 99 kr

Husholdningen består av samboer og meg, men boliglånet er det jeg som betaler, så de utgiftene som er oppført er kun hva jeg betaler. Min samboer deler kun strøm og fellesutgiftene med meg. Fellesutgiftene er delt i to, så egentlig er de på 1928 kr, det samme med strøm som egentlig er på 180 kr per måned til sammen.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huslån 12700 betaler noen tusen ekstra i mnd

Forsikringer 2000

Sparing 5000

Strøm 1000 i snitt

Mobiler 1000

Bhg/sfo 5000 ca

Nett/viasat 1000

Det var vel det hele!

Anonymous poster hash: c5c83...cfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faste utgifter:

Mobilregning: 300

Månedskort: 390 (med student rabatt)

Jeg er student, men bor hjemme for å spare opp egenkapital.

Anonymous poster hash: 12149...957

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enslig kvinne.

Inntekt: 2 G

Husleie: 5.000 ( Har ikke begynt å nedbetale lån enda )
Forsikringer: ca 250 i snitt
Billån: 0
Telefonregning: 300
Tv/Internett: Dekkes av felleskostnader
Kommunale avgifter: Dekkes av felleskostnader
Strøm: 1.200

Annet:
Mat: ca 2.000

Transport: ca 250

Klær, hårprodukter og sminke: ca 200

Underholdning, kaffébesøk,kino, konserter og bøker ca: 200

Medisin, reisekostnader og legebesøk: 1.500

Studielån: ca 1.000

Fagforeningskontigent: ca 200

Faste utgifter jeg skulle ønske at jeg hadde:

Skattetrekk: 36%

Boliglån: 5.000

Trening: 500

Bil: 2.000

Frisør & skjønnhetsbehandlinger: 250

Husdyr: 300

Og at utgiftene under "Medisin, reisekostnader og legebesøk"

ble byttet om med "Klær, hårprodukter og sminke" & "Underholdning"



Anonymous poster hash: 871bc...4ba
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter du og kjører frem og tilbake gjennom bommen mens du prater i mobilen hele mnd eller? Over 30000 i utgifter og bor hjemme hos mamma og pappa? Fy søren for et tragisk liv.

Anonymous poster hash: ac128...497

Haha, Sånn er det. Koser meg, nyter livet. Reiser og kjører ofte :) Kanskje du også skal spørre om inntenkten min i mnd .. og ikke bare utgifter ;)

Anonymous poster hash: 2112d...68f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, Sånn er det. Koser meg, nyter livet. Reiser og kjører ofte :) Kanskje du også skal spørre om inntenkten min i mnd .. og ikke bare utgifter ;)

Anonymous poster hash: 2112d...68f

Uansett inntekt vil et voksent menneske som bor hjemme hos mamma og pappa uten å slite med handikap av et eller annet slag som gjør at han eller hun ikke er i stand til å greie seg på egen hånd, være en taper i mine øyne.

Anonymous poster hash: ac128...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huslån 0

Husleie 2700

Forsikringer 1100

Billån 0, betalt kontant

Bompenger 2300 (men betaler ikke selv pga sykdom/skade)

Telefonregning 690 (4 stk)

Tv/Internett 490

Kommunale avgifter 0, inkl i husleie

Strøm 1500 i snitt

Behandlinger 3500

Hytteutgifter 1500

Garasjeleie 150

Studieavgifter 1500

Anonymous poster hash: 70c3e...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bo hjemme hos mamma og pappa når man er voksen er tragisk uansett og spesielt når man faktisk har råd til å la være.

Anonymous poster hash: ac128...497

Jeg er 21 år, så ikke voksen akkurat. Og mine foreldre ønsker at jeg bor hjemme. Men til gjengjeld kjøper jeg masse mat og gaver til dem og inviterer de ut hele tiden.. Så nei ikke noe tragisk her borsett fra at sånne som deg driver å kommenterer uten noe ordentlig grunnlag for det. Legger til at det er flere leiligheter og ikke en .. :)

Anonymous poster hash: 2112d...68f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett inntekt vil et voksent menneske som bor hjemme hos mamma og pappa uten å slite med handikap av et eller annet slag som gjør at han eller hun ikke er i stand til å greie seg på egen hånd, være en taper i mine øyne.

Anonymous poster hash: ac128...497

Jeg synes du burde tenke deg om før du kommenterer på den måten. Jeg er 23 år og gammel bor hjemme, rett og slett fordi jeg er nødt til dette for å kunne spare penger boligkjøp etter endt utdanning. Jeg jobber nesten 50% ved siden av master på heltid. Hvis du kaller meg en taper pga av det, så er det helt greit for meg. Men når jeg plutselig kan kjøpe meg hus/ leilighet når jeg rett etter at jeg ferdig med utdanningen er jeg kanskje ikke taper lenger? :lure:

Vil legge til at jeg ikke har studielån.

Anonymous poster hash: 12149...957

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 21 år, så ikke voksen akkurat. Og mine foreldre ønsker at jeg bor hjemme. Men til gjengjeld kjøper jeg masse mat og gaver til dem og inviterer de ut hele tiden.. Så nei ikke noe tragisk her borsett fra at sånne som deg driver å kommenterer uten noe ordentlig grunnlag for det. Legger til at det er flere leiligheter og ikke en .. :)

Anonymous poster hash: 2112d...68f

21 år er definitivt voksen og det er fortsatt like tragisk å bo hjemme selv om foreldrene dine vil det og du kjøper gaver til dem.

Anonymous poster hash: ac128...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett inntekt vil et voksent menneske som bor hjemme hos mamma og pappa uten å slite med handikap av et eller annet slag som gjør at han eller hun ikke er i stand til å greie seg på egen hånd, være en taper i mine øyne.

Anonymous poster hash: ac128...497

hun vil være en smarting i mine øyne, om hun bruker pengene sine på å nedbetale sin egen leilighet fort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 år er definitivt voksen og det er fortsatt like tragisk å bo hjemme selv om foreldrene dine vil det og du kjøper gaver til dem.

Anonymous poster hash: ac128...497

Vi er nok fra forskjellige kulturer, og det er stor forskjell på når man flytter ut hjemme fra. Som sagt jeg har både råd og mulighet til å flytte for meg selv,men det er ikke så vanlig å bare flytte ut hjemme fra i en alder av 21 i MIN kultur. Og igjen jeg nedbetaler lån på flere av mine leilgiheter samtidig som jeg bor hjemme og bidrar økonomisk. ;) Så eneste som har et tragisk liv er nok dere som gidder å bruke tiden deres på å lage sak ut av det første innlegget mitt. Det er nok ikke mange 21 åringer som sitter på samme formue som meg så jeg gir helt blanke i hva du mener eller ikke..

Anonymous poster hash: 2112d...68f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest avocadoen

Husleie: 8500

Bil: det aner jeg ikke siden det er sambo som betaler siden jeg ikke bruker bil.

Strøm: 0. Inkludert i husleie

Internett: 500 ca

TV: ikke fått ordnet, men blir ca 300 i mnd

Telefon inkludert forsikring: 700-800 kr.

Kollektivkort: 400

Spotify og netflix: 300 ca

Lånekassen: 40.000 på et år for begge tror jeg (jeg har lite i lån og han får bare for et semester).

Det forsvinner fort en 20.000 bare på en måned for oss begge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Jeg er 21 år, så ikke voksen akkurat. Og mine foreldre ønsker at jeg bor hjemme. Men til gjengjeld kjøper jeg masse mat og gaver til dem og inviterer de ut hele tiden.. Så nei ikke noe tragisk her borsett fra at sånne som deg driver å kommenterer uten noe ordentlig grunnlag for det. Legger til at det er flere leiligheter og ikke en .. :)Anonymous poster hash: 2112d...68f

Er nok flere som bor hjemme til de er oppi 20-åra, men må si jeg er glad jeg flytta hjemmefra som 16-åring. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alene med 2 tenåringsdøtre:

Boliglån: 9700,-

Forsikringer: 1600,-

Strøm: 1500 (gjennomsnittlig)

Mobil : 700,-

Internett: 1000

Trening: 1000,-

Kommunale utgifter: 600,-

Div sparing(konfirmasjon, regulering og førerkort++):1000,-

Bilutgifter: 500,-

Tilsammen: 17600,- i faste utgifter.

Så kommer jo mat, klær, bensin, frisør, lege, tannlege ol utenom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husleie: 8500

Bil: det aner jeg ikke siden det er sambo som betaler siden jeg ikke bruker bil.

Strøm: 0. Inkludert i husleie

Internett: 500 ca

TV: ikke fått ordnet, men blir ca 300 i mnd

Telefon inkludert forsikring: 700-800 kr.

Kollektivkort: 400

Spotify og netflix: 300 ca

Lånekassen: 40.000 på et år for begge tror jeg (jeg har lite i lån og han får bare for et semester).

Det forsvinner fort en 20.000 bare på en måned for oss begge

Det blir jo bare 10.000 på hver, ikke ille! :)

Anonymous poster hash: aa318...135

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Neida, men nå er jo jeg fortsatt student og min samboer også til en viss grad siden han tar kveldskurs i tillegg til jobb. :-)

Det blir jo bare 10.000 på hver, ikke ille! :)Anonymous poster hash: aa318...135

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boliglån: 5500

Felleskostnader: 7000 (de dekker blant annet varmtvann, fyring, kabel-tv og gjeld i Husbanken)

Strøm: 150-200

Internett og PVR-boks: 599

Mobil: 224

Planfadder: 125

Innboforsikring: 100

Andre forsikringer: gjennom jobben, som jeg så skatter av

Månedskort: 390

Spotify: 99

Trening: 476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...