Gå til innhold

Økonomien har gått til helvete, nå tvangsselges leiligheten. Hjelp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Legger som vanlig skylda over på nav...Hvis nav ikke mener at du bør søke uføre nå, så er det nok en grunn til det. Akkurat som at mannen din plutselig kan jobbe nå som han må/vil beholde noe det er verdt å jobbe for.



Anonymous poster hash: c7542...377
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ikke gå ut fra at de kan gjøre det samme som deg. Er en for syk, så er en! Ikke alle som mottar trygd har valgt det fremfor å jobbe!

Å få en uføresøknad igjennom er en laaaaang prosess. Dermed får en nøye seg med "ventepenger" som ofte er langt mindre enn en uførepensjon. Mange har havnet i økonomisk uføre pga. slikt, og jeg ser ingen grunn til å gå løs på TS.

Noen må høre sannheten. Samme om TS, eller duikke liker det.

Anonymous poster hash: 1815d...e85

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen må høre sannheten. Samme om TS, eller duikke liker det.

Anonymous poster hash: 1815d...e85

Vel... nå tror jeg TS vet mere om hva som er sant og ikke. Og ikke alle andre her ;)

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... nå tror jeg TS vet mere om hva som er sant og ikke. Og ikke alle andre her ;)

Så lenge TS ikke lyver i sitt innlegg, vet vi alle at hun og partneren er uansvarlige og har hatt hodet i sanden.

At det er mere som foregår i deres liv er selvsagt et faktum. Men det endrer ikke situasjonen.

Anonymous poster hash: 6aa32...bb8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet alt om angst og depresjon. Når du bor på sykehusene i mange år og må sy igjen fuhølet. :danse: Da skal jeg fortelle deg om depresjon og angst. Det som redderen til slutt er og komme seg ut blandt folk.

Men hva vet jeg.



Anonymous poster hash: 1815d...e85
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når mannen din sitter i styret og dere er bakpå med felleskostnader så er første bud å trekke seg fra styret for å få til en avtale.

Sitter han i styret så vet han og utmerket godt hvordan prosessen med manglende betaling av felleskostnader fungerer.

I tillegg har dere styrehonorar i godtgjørsle og ekstra inntekt.

Når dere kjøpte for 6 år siden så var alle meglere pliktig til å gi informasjon i salgsprospektet om estimert felleskostnader. Jeg kan tenke meg at dere har kjøpt i et brl. Med rentefritt felleslån de første 5 årene, for så og betale både renter og avdrag etter 5 år fra brl. Var nytt? Da står det og klart og tydelig i salgsprospektet hvor mye fellewkostnadene vil begynne å løpe med når avdragsfri periode er over. Derfor kjøper jeg ikke forklaringen på at dere skulle få økt husleie/felleskostnader med kr. 1000, men opplevde å få kr. 3000 i økning. Som om ikke detre skulle være tilstrekkelig er jeg ganske sikker på at renten på fellesgjelden har gått ned på de 6 årene fra dere kjøpte, for i 2008 var renten på vei oppover, før den høsten 2008, altså for 6 år siden, stagnerte og begynte å gå nedover.

Hva den eldre generasjon ønsker å hjelpe dere med ved å ta opp lån hjelper jo lite når dere ikke har betjeningsevne slik dagen i dag ser ut. Jeg frykter og tror og at dette er altfor sent å prøve å få en løsning på når saken er sendt til tingretten. Styreleder i borettslaget kjenner jo i tillegg mannen din når han sitter i styret og skal da behandlemdere som hvilket som helst andre borettshavere, og da er det vanligvis utkastelse uten noe mer diskusjon som gjelder. Tror du skal begynne å pakke jeg.

Anonymous poster hash: 06c53...994

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke hvordan dere kan sitte med inkasso for å ikke ha betalt på huset. Jeg trodde virkelig alle prioriterte husleie og strøm før NOE annet!

Hvis dere går tomme mot slutten av måneden etter at hus og strøm er betalt så er det de resterende postene som må kuttes ned på. Dere har et matbudsjett på 4k i måneden (vet ikke om det inkluderer kattene), men det burde kunne kuttes, i alle fall for en periode. Telefonregninger på 800,- er galskap når dere sliter som dere gjør.

Og vær så snill, skaff deg oversikt over din egen økonomi!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet alt om angst og depresjon. Når du bor på sykehusene i mange år og må sy igjen fuhølet. :danse: Da skal jeg fortelle deg om depresjon og angst. Det som redderen til slutt er og komme seg ut blandt folk.

Men hva vet jeg.

Anonymous poster hash: 1815d...e85

Du mener du måtte ha utlagt tarm?

Ja, jeg jobber med slikt så jeg vet at det er et stort inngripen i disse pasientenes liv. Og jeg undergraver ikke dine erfaringer.

Og jeg skulle fram til at jeg skjønner at noen føler behov for å lese teksten for andre der hvor de føler de er mye bedre. Men det hjelper så lite for denne situasjonen, når det ikke kommer forslag til løsning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22000 utbetalt, 12000 i bolig utgifter burde gå helt fint. Så dere må slutte å skylde på alt og alle, og ta ansvar selv. For øvrig er ikke uføretrygd mer lukurativt enn AAP økonomisk - er du forholdsvis ung blir faktisk uføretrygd mindre utbetalt i måneden enn AAP (blir endring i dette til neste år).

Anonymous poster hash: 099dc...01d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjønner jeg ikke, du sier du har prioritert å betale regninger, men det er jo nettopp regningene dere ikke har betalt!??

Du sier dere skylder 60.000. På to år (de to årene du sier dere har slitt) er dette 30.000 i året som dere har hatt ekstra å rutte med, altså 2.500 per måned, dere har da hatt en inntekt på 24.500, hva har dere brukt alle pengene på??

Jeg skjønner at dere ikke vil kvitte dere med kattene, men når valget står mellom dem og et sted å bo, så ikke klag når du har tatt ditt valg. Hadde dere gitt bort disse og kuttet ned matposten fra 4.000 til 3.000, så har dere ytterligere 2.000 til rådighet hver måned.

Det fantes løsninger, dere var bare ikke villig til å gjennomføre dem. Som noen lenger opp har sagt, du kan nok bare begynne å pakke.



Anonymous poster hash: c7542...377
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig mange unnskyldninger fra TS her. 4000kr mat i måneden er ganske råflott i den situasjonen de er i.

TS har ikke råd til å ha dyr, og det er selvfølgelig ikke riktig at skattebetalerne skal bidra til å beholde de i form av nødhjelp e.l. stønader. Å velge å heller bo på gaten og beholde dyrene, enn å selge/gi vekk dyra og beholde huset er helt absurd.

Forslag:

Mat: 4000kr/mnd -> 2000

Dyr: 500kr/mnd -> 0

30000kr reduserte årlige utgifter.



Anonymous poster hash: 92de0...47c
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig mange unnskyldninger fra TS her. 4000kr mat i måneden er ganske råflott i den situasjonen de er i.

TS har ikke råd til å ha dyr, og det er selvfølgelig ikke riktig at skattebetalerne skal bidra til å beholde de i form av nødhjelp e.l. stønader. Å velge å heller bo på gaten og beholde dyrene, enn å selge/gi vekk dyra og beholde huset er helt absurd.

Forslag:

Mat: 4000kr/mnd -> 2000

Dyr: 500kr/mnd -> 0

30000kr reduserte årlige utgifter.

Anonymous poster hash: 92de0...47c

Kjenner du noen som vil ha en voksen katt? Eller tre? Eller, aller helst betale for dem?

Ja, det er skrikende mangel på hjemløse katter...

Slutt med sånt tøv, og kom heller med noe fornuftig!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS har jo også sagt at kattene er til hjelp for henne, pga angsten. Synes det er flott at hun ikke gjør som så mange andre og vil gi bort kattene så snart de møter litt motstand eller må flytte.

Alt har gått galt, er ikke alltid lett å forutse hva som kan skje.

Håper det ordner seg TS :hug:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner du noen som vil ha en voksen katt? Eller tre? Eller, aller helst betale for dem?

Ja, det er skrikende mangel på hjemløse katter...

Slutt med sånt tøv, og kom heller med noe fornuftig!

Er du ts? Siden du er så veldig aggresiv i tonen mener jeg...

Anonymous poster hash: b76c0...c20

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver i hovedinlegget at uansett hvor mye dere strammer inn så går dere i minus hver måned...

Da er det veldig dårlig gjort og direkte uansvarlig å få andre til å ta opp lån for dere. Da er dere jo garantert å sette de i en vanskelig situasjon innen kort tid også.

Dette er veldig galt gjort av dere!

Anonymous poster hash: b76c0...c20

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS har jo også sagt at kattene er til hjelp for henne, pga angsten. Synes det er flott at hun ikke gjør som så mange andre og vil gi bort kattene så snart de møter litt motstand eller må flytte.

Alt har gått galt, er ikke alltid lett å forutse hva som kan skje.

TS ofrer et sted å bo for kattene. Det er ikke ansvarlig. Hvis de hadde vært mer fornuftige og lånt mindre så de tålte renteøkning hadde de ikke vært i denne situasjonen og det kunne lett vært forutsett.

Anonymous poster hash: 53ff1...010

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Wei Wei

Inntekten deres er 22 000 kr. Utgiftene du nevner er ca 17 000 kr. Hva gjør dere med restende 5 000? Med tanke på at dere ikke betaler de 9000 som skulle dekke fellesutgiftene, så spør jeg heller hvor hele 14 000 kr forsvinner fra dere?

Dere bør se på kontoutskriften og få en oversikt over all forbruk. Dere bruker tydeligvis mer enn du tror.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bostøtte får dere ikke, bare glem den tanken.

Kattene må du få omplassert siden dere nå skal ut på leiemarkedet.

Og husk TS, det er ikke slik at man har krav på å eie egen bolig, især ikke når dere begge er på trygd og har en trang økonomi.



Anonymous poster hash: 99b15...a16
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner du noen som vil ha en voksen katt? Eller tre? Eller, aller helst betale for dem?

Ja, det er skrikende mangel på hjemløse katter...

Slutt med sånt tøv, og kom heller med noe fornuftig!

Ja. Det er mange foreninger som jobber med omplassering av dyr og mange vil gjerne overta katter.

TS må stikke fingeren i jorda her og innse realitetene, som er at hun og mannen mest sannsynlig nå må ut på leiemarkedet.

Anonymous poster hash: 99b15...a16

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS har jo også sagt at kattene er til hjelp for henne, pga angsten. Synes det er flott at hun ikke gjør som så mange andre og vil gi bort kattene så snart de møter litt motstand eller må flytte.

Alt har gått galt, er ikke alltid lett å forutse hva som kan skje.

Håper det ordner seg TS :hug:

Da får hun skaffe seg katter når hun har skaffet seg et nytt sted å bo. Eventuelt omplassere kattene i noen måneder og så hente dem igjen når de har ny leilighet.

Anonymous poster hash: 99b15...a16

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...