Gå til innhold

Er jeg gravid eller ikke? (forvirret) SA?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Håper det er noen kloke ord å finne her!

Jeg skulle hatt mensen 13 oktober, men har ikke komt. Jeg har tatt graviditetstester fra ebay (strips) som har vært negative, helt til i går, da va det to streker, veldig svake (om kvelden). I dag morges tok jeg clearblue som sto ikke gravid.

Jeg kastet opp på jobb i dag og måtte hjem. I tillegg har jeg hatt ekstreme smerter nede i magen. Stikninger og smerter som kommer akutt og skikkelig!

Noen med lik erfaring?? Hadde satt stor pris på hjelp!



Anonymous poster hash: 6ae97...284
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forresten, så er EL testene også veldig positive! Super sterk strek som egentlig ikke kan bli sterkere, i tillegg til kontrollstrkeen



Anonymous poster hash: 6ae97...284
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdeles ondt i magen?

Ta en telefon til legevakten. Kan være graviditet utenfor livmor. Litt lite info her, men lv kan fortelle om de vil ha deg inn eller ikke.

Anonymous poster hash: e1928...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har fremdeles vondt i magen, smerter som kommer og går, men hele tiden ubehag. Men i og med at Clearblue var negativ, så antar jeg at jeg ikke er gravid.. Er så merkelig.



Anonymous poster hash: 6ae97...284
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdeles ondt i magen?

Ta en telefon til legevakten. Kan være graviditet utenfor livmor. Litt lite info her, men lv kan fortelle om de vil ha deg inn eller ikke.

Anonymous poster hash: e1928...100

Ja, har fremdeles vondt i magen, smerter som kommer og går, men hele tiden ubehag. Men i og med at Clearblue var negativ, så antar jeg at jeg ikke er gravid.. Er så merkelig.

Anonymous poster hash: 6ae97...284

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik hadde jeg det også.Veldig kvalm og vondt i nedre del av magen.Jeg var ikke gravid den gangen viste det seg.Tror det skyldes noe jeg hadde spist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slik hadde jeg det også.Veldig kvalm og vondt i nedre del av magen.Jeg var ikke gravid den gangen viste det seg.Tror det skyldes noe jeg hadde spist.

Tenker mer på det at jeg har testet positivt på 4 strips, men negativt på clearblue. Smertene i magen kan være så mangt. Men takk for svar alikevell :-)

Anonymous poster hash: 6ae97...284

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker mer på det at jeg har testet positivt på 4 strips, men negativt på clearblue. Smertene i magen kan være så mangt. Men takk for svar alikevell :-)

Anonymous poster hash: 6ae97...284

Det kan være ulik sensitivitet. Har du sjekket med strips igjen? To streker betyr gravid. Kan du ha hatt senere EL og dermed senere IKM?

Clear blue uten ukeindikator er ikke kjempesensitiv.

Anonymous poster hash: e1928...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være ulik sensitivitet. Har du sjekket med strips igjen? To streker betyr gravid. Kan du ha hatt senere EL og dermed senere IKM?

Clear blue uten ukeindikator er ikke kjempesensitiv.

Anonymous poster hash: e1928...100

Det er to streker på g-testene (strips) og EL- testene. EL testene er VELDIG positive. Tok en clearblue med ukesindikator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en ny cb digital på morgenurin og se da! Og ta flere billigtester. Hvis cb digital fortsatt viser negativ men stripsene positiv, bør du vel ta deg en tur til legen og høre med de. Ta en blodprøve for å måle hcg og se om det øker eller synker..

Man får ikke to streker om man ikke er gravid, så jeg tror du er gravid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer fremdeles for en telefon til legevakten. De kan bedre bedømme om du burde komme inn en tur eller ikke.

Anonymous poster hash: e1928...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en ny cb digital på morgenurin og se da! Og ta flere billigtester. Hvis cb digital fortsatt viser negativ men stripsene positiv, bør du vel ta deg en tur til legen og høre med de. Ta en blodprøve for å måle hcg og se om det øker eller synker..

Man får ikke to streker om man ikke er gravid, så jeg tror du er gravid..

Tusen takk for svar!

Jeg tok cb digital i dag morges. tok en EL-test nå, som fortsatt er positiv.

Jeg venter noen dager og tar cb digital igjen, og er den negativ da, så tar jeg meg en tur til legen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legevakten er for akutte tilfeller, dette er på ingen måte akutt.

Anonymous poster hash: 82102...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legevakten er for akutte tilfeller, dette er på ingen måte akutt.

Anonymous poster hash: 82102...057

???

Sannsynligvis ikke, men kan være. Det kan ikke du vite. Ikke jeg heller.

Sen positiv test og smerter i magen kan være symptomer på exu. En telefon skader ikke, da kan lv bestemme selv om de ønsker pasienten inn.

Anonymous poster hash: e1928...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et forum for de som prøver å bli gravide osv. Så selvfølgelig kan man spørre her!! Det er DERFOR vi har dette forumet...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har lest at CB digital er mindre sensitiv enn stripsene. Så jeg ville tatt en ny CB om noen dager å sett om den ble positiv :) Om ikke, så er det nok lurt å ta en telefon til legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte sånne billigtester på matbutikken og en CB fra apoteket. billigtestene slo ut positiv men CB slo ut negativt. Tok ny CB noen dager etter og da var den og positiv.

Selv hadde jeg også noen uforklarlige smerter i magen, men etter noen legebesøk og tidlig ultralyd så var det ingenting som var i veien. Legen trodde det var noe jeg hadde spist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billigtestene var mye sterkere en clearblue lenge her, så du kan godt være gravid. Ta en ny på morgenruin, men som skyblue sier; blir den ikke positiv så kan du jo ta en tur til legen og evt måle hcg i blod,

Ang, graviditet utenfor livmoren så vil det ikke gi noe særlig smerte så tidlig. Det er uansett vanlig å ha lette/diffuse smerter og stikkinger i magen når man er gravid.

Anonymous poster hash: 5af56...d47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smerter ved grsviditet utenfor livmor er ofte ikke så vondt og akutt, det er først rundt uke 6-8 at det begynner å bli uutholdelig vondt, slik st man ligger krøket sammen på badegulvet av smerter. Da ringer man legevakten. Ikke for det ts beskriver.

Det er vanlig med litt vondt helt i starten.

Anonymous poster hash: 9b9e2...87a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...