Gå til innhold

Bilde: Tok en el-test 7 dager dpo, positiv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På denne type tester slår den ikke ut i det hele tatt dersom den ikke er positiv.

Så derfor er det uvanlig at det er en svak test :)

Vet jo at den ikke er positiv når det kommer til tester som slår ut hele syklusen....

Anonymous poster hash: 7924d...876

Jeg har brukt de testene (el-tester fra billige tester) mange ganger, og de har hatt to streker hele syklusen min. Rett før eggløsning har begge strekene vært like sterke, dvs testen har vært positiv.

Ta en titt på pakningsvedlegget:

"Negativt (ingen LH-økning): Kun en farget strek vises i

kontrollsonen eller at teststreken vises, men er lysere enn
kontrollstreken. Dette betyr at det ikke er noen LH-økning"
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har brukt de testene (el-tester fra billige tester) mange ganger, og de har hatt to streker hele syklusen min. Rett før eggløsning har begge strekene vært like sterke, dvs testen har vært positiv.

Ta en titt på pakningsvedlegget:

"Negativt (ingen LH-økning): Kun en farget strek vises i

kontrollsonen eller at teststreken vises, men er lysere enn

kontrollstreken. Dette betyr at det ikke er noen LH-økning"

http://www.billige-tester.no/assets/manual/no-ovulation-stick.pdf

Du ser også at de kan være helt blanke, ikke sant??

Jeg har brukt de lenge, og de har alltid hatt blanke test-streker med unntak av dagen før el.

DERFOR stusser jeg når det plutselig er annerledes ut av det blå.

Jeg har ikke påstått noe eller innbilt meg noenting, ikke sier jeg at jeg er gravid...

Jeg bare lurte på om noen andre har opplevd det samme :)

Anonymous poster hash: 7924d...876

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser også at de kan være helt blanke, ikke sant??

Jeg har brukt de lenge, og de har alltid hatt blanke test-streker med unntak av dagen før el.

DERFOR stusser jeg når det plutselig er annerledes ut av det blå.

Jeg har ikke påstått noe eller innbilt meg noenting, ikke sier jeg at jeg er gravid...

Jeg bare lurte på om noen andre har opplevd det samme :)

Anonymous poster hash: 7924d...876

For å oppklare det jeg skrev: det står at enten testen kun har en kontrollstrek ELLER har en svak test-strek. Så det er jo kkke jeg som finner på noe :fnise:

Skal uansett ta en graviditetstest en dag.

Anonymous poster hash: 7924d...876

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å oppklare det jeg skrev: det står at enten testen kun har en kontrollstrek ELLER har en svak test-strek. Så det er jo kkke jeg som finner på noe :fnise:

Skal uansett ta en graviditetstest en dag.

Anonymous poster hash: 7924d...876

Jeg skrev som du sikkert ser at testen er negativ om den enten er blank eller har svakere teststrek enn kontrollstrek, så ja - jeg ser at de også kan være helt blanke. Grunnen til at jeg henviste til pakningsvedlegget var at du skrev i ditt opprinnelige innlegg at

"Jeg bruker el-testet fra billigetester.no, som kun gir test-strek ved positivt resultat."

Du mente tydeligvis at de kun gir teststrek ved positivt resultat for deg, men det kunne virke som om du trodde det gjaldt generelt. Ingen grunn til å bli defensiv.

Du har helt rett i at hcg kan trigge LH-tester, men i og med at svakere teststrek enn kontrollstrek generelt kan forekomme hele syklusen er det umuligå si noe om resultatet før en graviditetstest. Men det vet du jo åpenbart :)

Lykke til!

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev som du sikkert ser at testen er negativ om den enten er blank eller har svakere teststrek enn kontrollstrek, så ja - jeg ser at de også kan være helt blanke. Grunnen til at jeg henviste til pakningsvedlegget var at du skrev i ditt opprinnelige innlegg at

"Jeg bruker el-testet fra billigetester.no, som kun gir test-strek ved positivt resultat."

Du mente tydeligvis at de kun gir teststrek ved positivt resultat for deg, men det kunne virke som om du trodde det gjaldt generelt. Ingen grunn til å bli defensiv.

Du har helt rett i at hcg kan trigge LH-tester, men i og med at svakere teststrek enn kontrollstrek generelt kan forekomme hele syklusen er det umuligå si noe om resultatet før en graviditetstest. Men det vet du jo åpenbart :)

Lykke til!

Dumt formulert av meg, det er jeg enig.

Tusen takk :)

Anonymous poster hash: 7924d...876

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det slik at om en er gravid slår dette ut på eltest uansett?

Kan man ha en negativ eltest og fortsatt være gravid? Eller blir eltest positiv ved graviditet uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men er det slik at om en er gravid slår dette ut på eltest uansett?

Kan man ha en negativ eltest og fortsatt være gravid? Eller blir eltest positiv ved graviditet uansett?

EL-tester fungerer ved å tetektere hormonet LH (luteiserende hormon), mens graviditetstester detekterer hormonet hCG. Disse to hormonene er litt forenklet sett bygget opp av et protein koblet med et sukkermolekyl. Proteindelen av LH og hCG er såpass like at EL-testene også vil teste positivt dersom det er hCG i urinen. Det motsatte er imidlertid ikke tilfelle - graviditetstesten vil ikke bli positiv om du har LH i blodet.

Det betyr at hvis du er gravid og har tilstrekkelig mengde hCG i kroppen, vil EL-testen slå ut. Ofte er imidlertid graviditetstestene minst like sensitive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...