Gå til innhold

Har ikke råd til å ikke få barn etter barnehage "fristen" - egoistisk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke egoistisk, bare realistisk. Vi hadde planer om det samme, men fikk vite at i vår private barnehage har de søskenprioritering uansett når barnet er født.

Men husk; man må bli gravid før ca 20 november om man med overtid skal være sikkret barn født før 1. september. Gravid i desember gir ingen garanti.

Anonymous poster hash: 56b11...4bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ikke egoistisk. hadde gjort akkurat det samme selv. dere som jabber om at hvis man "virkelig har lyst så får man det til uansett" - dere tror jeg enten ikke har økonomisk sans og/eller aldri har hatt dårlig råd. sikkert noen som får støtte hjemmefra så fort de skriker om det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Realistisk vil jeg si. Men - du skriver at dere har romslig økonomi. Da ville jeg strammet inn på forbruk og satt av alt ekstra til en konto øremerket "ulønnet permisjon".



Anonymous poster hash: 275a7...18f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke egoistisk, men heller rasjonelt og realistisk i mine øyne.

Hvis dere vet at dere er avhengig av inntekt, er det jo bedre å forsøke

å få det innenfor den fristen som gjelder for barnehage enn at dere

ender med at en av dere må gå ett år ulønnet og ende opp med en

dårlig økonomisk situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke egoistisk i det hele tatt, men jeg synes det er veldig synd at blir slik for mange. Er rett og slett for dumt å bare ha ett opptak i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her!

Takk for mange tilbakemeldinger.

Grunnen til at jeg tenker det kan være "egoistisk" er det at jeg vet det er mange som ikke kan få barn - og da vil kanskje noen tenke "for et luksus problem" vi har...da vi selv kan "bestemme" når vi vil ha barn!

Vi har nå funnet ut at det er slikt vi ønsker å gjøre det! Selvfølgelig kunne vi ha klar oss hvis det var snakk om noen mnd ulønnet permisjon, men når det blir snakk om 1 år - ja, da er det litt mer vanskelig.



Anonymous poster hash: 88c25...525
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts her!

Takk for mange tilbakemeldinger.

Grunnen til at jeg tenker det kan være "egoistisk" er det at jeg vet det er mange som ikke kan få barn - og da vil kanskje noen tenke "for et luksus problem" vi har...da vi selv kan "bestemme" når vi vil ha barn!

Vi har nå funnet ut at det er slikt vi ønsker å gjøre det! Selvfølgelig kunne vi ha klar oss hvis det var snakk om noen mnd ulønnet permisjon, men når det blir snakk om 1 år - ja, da er det litt mer vanskelig.

Anonymous poster hash: 88c25...525

Vel, det ER jo et luksusproblem, men det gjør dere jo ikke egoistiske. Også luksusproblemer må håndteres, og dette luksusproblemet kunne jo raskt blitt et alvorlig problem (økonomisk) om dere ikke tenkte over saken. Så ikke ha dårlig samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke si egoistiske akkurat. Men dere får se hva som er den viktigste prioriteten, altså det å i det hele tatt kunne bli gravid og få barn eller det å få barn i akkurat det tidsrommet dere ønsker. Har dere god tid aldersmessig feks er det jo sikkert ikke noe problem å vente med prøvingen. Ser at dere er unge, så da er det kanskje ikke hastverk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...