Gå til innhold

Bruker dere hunden mye som unnskyldning for at dere ikke gidder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Vinglasset

Over en helg? Hvor tar du det fra? Det var snakk om 3-4 timer en lørdag eller en søndag, ikke en helg! Tror folk er ko-ko..

Anonymous poster hash: 3eadb...a8a

Jeg hadde ikke latt hunden min være alene hjemme 3-4 timer en helg når vi er borte på jobb i ukedagene.

Da hadde jeg hatt kjempedårlig samvittighet og null utbytte av besøket.

Kan gå fra hunden et par timer, men ikke mer i helgene. De gangene vi har vært ute på noe som vi vet går over flere timer så har jeg ordnet det slik at en av sønnene mine kommer hjem for å passe hunden mens vi er borte. Passer det ikke for en av sønnene mine å komme hit så takker jeg nei til invitasjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvom du ikke hadde sett et familiemedlem/en nær venn/barnebarnet ditt på et halvt år? Eller mer..

Anonymous poster hash: 3eadb...a8a

Unntaksvis hadde jeg gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg bruker ikke hundene som unnskyldning for at jeg ikke gidder, men jeg bruker de ofte som unnskyldning fordi jeg mener det er riktig.

Kanskje ikke akkurat i tilfellene du har nevnt, men det er en sånn hverdagsgreie for meg å komme meg noenlunde kjapt hjem fra jobb og tilbringe tid med bikkjene ute og inne, fremfor f.eks shopping/fritidsaktiviteter/treningsstudio. Nå er riktignok hundene både fritidsaktiviteter og vandrende tredemøller, så føler ikke akkurat jeg går glipp av noe. Og jeg er litt sosial for det altså, både med å møte venner ute på tur/invitere folk hjem/ dra på besøk med hunden.

Litt større ting (bursdager etc) jeg har blitt invitert til har det hendt at jeg har takket ja til, og så har det skjedd noe med en hund som gjør at jeg blir hjemme med hundene istedet. F.eks. da tispa mi plutselig fikk akutt livmorbetennelse og jeg dagen etter operasjonen hadde avtalt å møte noen venner jeg ikke hadde sett på noen år, og nok ikke kommer til å se på noen år heller, så ble hunden prioritert.

Jeg og samboer drar heller ikke bort samtidig i helger, om det er snakk om overnatting o.l., med mindre vi kan ha med oss hundene. Dagsturer tar vi innimellom i helger, men vi pleier ikke å være borte så lenge, og bruker gjerne hundene som begrunnelse for å dra hjemover igjen, for vi synes ikke de fortjener å være så mye hjemme aleine, når de allerede der det mens vi er på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...