Gå til innhold

Bruker dere hunden mye som unnskyldning for at dere ikke gidder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke foreløpig, men jeg syns det er trist at han er alene i over åtte timer hver dag, så jeg ville ikke likt at han måtte være alene 5-6 timer igjen i helga. Fordi jeg savner ham når jeg er på jobb, føler jeg/vi skylder ham å ta oss ekstra godt av ham i helgene og fordi jeg helst vil finne på noe med ham. Han får jo turer på hverdagene også, men det er uansett mer tid til å ta en lengre skogstur på en lørdag enn på en onsdag kveld.

Hender jo vi må ut og handle eller faktisk skal noe i helgene, men da prøver vi å ikke la det vare for lenge. Vi gjør alltid ting sammen alle tre så langt det lar seg gjøre, og hovedprioritet i helga er å finne på ting med hunden.

I eksempel 1 ville jeg tatt ham med, selv om han kanskje ikke hadde trivdes så godt i hundegården, det hadde kommet an på om jeg kunne se ham derfra.

I eksempel 2 er det jo klart at hunden ikke kan være alene hjemme en hel helg, som du skrev. Men hadde det vært en kort visitt hadde jeg dratt hvis det var noe som ikke skjedde så ofte.

Å dra bort 2-3 timer i helga går fint, men jeg vil helst ikke at han skal måtte ha en arbeidsdag alene og kjede seg når han ikke må. Han er det nærmste jeg kommer å ha barn, og han fortjener å ha eiere som bruker tid på ham. Det at ting går fint og at han klarer seg er ikke det samme som at det er ideelt eller en ønskesituasjon.

Vi brukte veldig mange mnd på å gjøre hunden vår trygg på å være alene, så vi vil ikke at han skal begynne å hate det nå som det går så fint! Men jeg skjønner at det kan fremstå som en unnskyldning når man ikke er engasjert i hund.

Det hender vi deler oss, da. Hvis vi feks blir bedt til noen som har mange barn (som stresser ham veldig). Da drar den som har nærmest tilknytning til de vi blir bedt til, og den andre er hjemme med hunden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest SånnCirka

Benytter meg heller av anledningen til å drive med litt fin miljøtrening jeg :-) bare positivt å ha med seg hunden så lenge det lar seg gjøre! Hvis det er noe jeg ikke gidder, så sier jeg heller at jeg ikke har lyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg kjenner med hund kan finne på å skylde på det. Syns ikke det er rart. Hundene er mye alene i uka. Da blir det for dumt å reise fra dem i helgene også hvis man ikke må.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi to, så jeg kan reise bort noen timer i helgene hvis det skulle være noe. Men hadde jeg vært alene, så hadde jeg aller helst ikke latt ham være alene i flere timer i helgene når han allerede var alene hjemme alle jobbedager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det jeg lurer på. Man må jo ha en jobb selv om man har hund

Jepp. Derfor må man avstå fra andre aktiviteter som foregår utenom arbeidstid. Ellers blir det alt for mye alene hjemme for en hund.

Anonymous poster hash: 22bc3...ff9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedrørende eksempel 2 så er det klart at man ikke kan reise fra hunden over en helg, og det er jo da selvfølgelig ikke bare en unnskyldning.

Ellers så synes jeg folk kan gjøre hva de vil, eller ikke vil, men det er klart det er uheldig hvis man juger for å slippe unna. Men vil man ikke så vil man ikke. Det burde jo være greit det?

Anonymous poster hash: 22bc3...ff9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner det at det TS skriver om h*n. Har du en hund og hunden har vært alene halve dagen hver dag og da syntes jeg at hunden fortjener å være med eller i det hele tatt å ikke være alene hjemme en dag til.

Men ja, jeg brukte hunden min som en unnskyldning EN gang, men det er lenge siden fordi personen ikke forstod det at jeg ikke hadde orket å reise den helgen fordi jeg begynte å bli syk. Men eller så har det vært en grunn som de fosterhjem kattungene vi har hatt igjennom de siste 2 åra, kan ikke reise fra dem..



Anonymous poster hash: 8092f...5bd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier noen ganger når vi tenker oss hjemover at vi må lufte hunder og gi de mat osv... Men det er fordi det er ingen i familien til samboeren min som tror på at jeg er syk (fysisk), så lettere det enn å få masse dritt om å bite tennene sammen når jeg er skamdårlig.



Anonymous poster hash: b3ec4...441
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det jeg lurer på. Man må jo ha en jobb selv om man har hund

Jeg har inntrykk av at mange som har hund er helt eller delvis uføre. Ihvertfall en av partene.

Eller jobber sånn at en av partene er hjemme så det ikke blir så lenge.

Leste en spørreundersøkelse gjort av Agria eller en veterinærklinikk om jeg ikke tar feil, og der svarte nesten alle at hunden var alene maks 3 timer per dag. Da antar jeg at de ikke har jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten dere tror på det eller ikke, er det mye ansvar å ha en bikkje. Si du jobber heldag da kan du ikke bare dra ut igjen fordi du må lufte bikkja og helst flere timer på dagen. Se på det som hunden er din bestevenn, hva hvis du skal ditche den hele tiden for å gjøre andre ting med dine menneskevenner. Det er ikke noe særlig kult det heller.

Hvorfor avsporer du? Vil du diskutere sånt, start en egen tråd da, vel!

Anonymous poster hash: 3eadb...a8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden, er for meg, noe av det viktigste i hele mitt liv. Jeg forstår meg ikke på folk som kommer hjem fra jobb og bare forlater bikkja i en mørk avkrok av hjemmet, ev. går en dritetur på 10 minutter rett utfor blokka for så å fortsette dagen som ingenting har skjedd. Hvordan kan dere forlange noe annet, det lurer jeg på.

Og hva har det med denne tråden og gjøre? Det er helt usaklig,

Anonymous poster hash: 3eadb...a8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg kjenner med hund kan finne på å skylde på det. Syns ikke det er rart. Hundene er mye alene i uka. Da blir det for dumt å reise fra dem i helgene også hvis man ikke må.

Ja. Men skal man la være å se et familiemedlem på f.eks 1 år, fordi man ikke kan dra fra bikkja 1 dag i helgen også? Dessuten er det jo ferier (5 uker i året), da bikkja har fått "eiertid" gandke lenge, men til og med da går det ikke, gitt! ;) ikke pga hunden da, selvsagt, jeg vet om slike personer som fint kan ta seg et vorspiel og nachspiel uten hunden jeg ;) da er det plutselig ikke så farlig!

Anonymous poster hash: 3eadb...a8a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi to, så jeg kan reise bort noen timer i helgene hvis det skulle være noe. Men hadde jeg vært alene, så hadde jeg aller helst ikke latt ham være alene i flere timer i helgene når han allerede var alene hjemme alle jobbedager.

Selvom du ikke hadde sett et familiemedlem/en nær venn/barnebarnet ditt på et halvt år? Eller mer..

Anonymous poster hash: 3eadb...a8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp. Derfor må man avstå fra andre aktiviteter som foregår utenom arbeidstid. Ellers blir det alt for mye alene hjemme for en hund.Anonymous poster hash: 22bc3...ff9

Det er tull og tøys, jeg har som sagt egen hund, og kunne fint hatt ham med til en hundegård, eller ute i bånd, imens jeg var på besøk. Null problem! Ellers får man skaffe seg en hundepasser, da, det er endel ungdommer idag som ønsker seg en ekstrajobb :) vinn vinn!

Anonymous poster hash: 3eadb...a8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedrørende eksempel 2 så er det klart at man ikke kan reise fra hunden over en helg, og det er jo da selvfølgelig ikke bare en unnskyldning.

Ellers så synes jeg folk kan gjøre hva de vil, eller ikke vil, men det er klart det er uheldig hvis man juger for å slippe unna. Men vil man ikke så vil man ikke. Det burde jo være greit det?Anonymous poster hash: 22bc3...ff9

Over en helg? Hvor tar du det fra? Det var snakk om 3-4 timer en lørdag eller en søndag, ikke en helg! Tror folk er ko-ko..

Anonymous poster hash: 3eadb...a8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier noen ganger når vi tenker oss hjemover at vi må lufte hunder og gi de mat osv... Men det er fordi det er ingen i familien til samboeren min som tror på at jeg er syk (fysisk), så lettere det enn å få masse dritt om å bite tennene sammen når jeg er skamdårlig. Anonymous poster hash: b3ec4...441

Det kan jeg skjønne! Noen mennesker er rett og slett usympatiske.. Jeg er av typen som gjerne tar en diskusjon på min sykdom, dersom noen stiller spørsmål eller tviler, men skjønner at ikke alle orker sånne runder gang på gang.

Anonymous poster hash: 3eadb...a8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har inntrykk av at mange som har hund er helt eller delvis uføre. Ihvertfall en av partene.

Eller jobber sånn at en av partene er hjemme så det ikke blir så lenge.

Leste en spørreundersøkelse gjort av Agria eller en veterinærklinikk om jeg ikke tar feil, og der svarte nesten alle at hunden var alene maks 3 timer per dag. Da antar jeg at de ikke har jobb.

Eller at de lyver ;)

Anonymous poster hash: 3eadb...a8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller at de lyver ;)

Anonymous poster hash: 3eadb...a8a

Eller at de har hundelufter ;)

Anonymous poster hash: b2abf...c3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller at de har hundelufter ;)Anonymous poster hash: b2abf...c3f

ja.

Det burde alle som ikke tør å dra fra hunden sin ha! Og hvis man tar utgangspunkt i denne tråden, burde 90% av alle hundeeiere ha en hundelufter. Tror det burde vært en egen utdanning! Sikkert karrieremuligheter..

Anonymous poster hash: 3eadb...a8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke hunden som unnskyldning, men det er grunnen til at jeg må si nei noen ganger ja.

I eksempel 1 hadde det ikke hjulpet å få tilbud om å putte hunden i hundegård. Hunden min hadde virkelig ikke trivdes med det i det hele tatt, det er ikke en "ting" man bare kan plassere i en uvant situasjon.

Får jeg ta med hunden kommer jeg gjerne, men hvis jeg ikke kan ta henne med så må jeg først finne hundepass eller vite at jeg er hjemme dagen i forkant feks, sånn at det ikke blir for mange alenetimer på en eller to dager.

Har jeg vært borte hele uken på skolen så har jeg ikke samvittighet til å etterlate hunden hjemme i helgene i tillegg, akkurat som med barn. Har man travle hverdager og ser ungen lite i ukedagene, så vil man såklart prioritere disse i helgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...