Gå til innhold

klengete pus


Gjest crem

Anbefalte innlegg

jeg og samboeren min har en pus på litt over 2 år. for en uke siden drog vi på ferie, og da var det svigers som skulle passe på pusen.. vi drog på mandag, og onsdag forsvant pusen vår og kom ikke hjem igjen, før søndags morgen (vi kom hjem lørdag kveld). men etter at pus kom hjem har hun vært helt ekstremt klengete på meg, ikke på samboeren min i det hele tatt.. hun følger etter meg hvorenn jeg går og mjauer på meg hele tiden.. hunskal ligge oppå meg, og kan ikke bare ligge vedsiden av meg... hunskal ha nærkontakt av meg hele tiden.. i går kveld når vi la oss, satt hun utenfor soveromms døra og gråt helt vi slapp henne inn og da lå hun i armekroken min og sov godt hele natta..

vet noen hva dette kommer av? er hun blitt syk? eller er hun bare redd for at jeg skal dra fra henne igjen?

det er jo selvfølgelig koselig at hun er klengete på meg, men det blir litt mye, da jeg ikke får spist uten at hun skal sitte på fanget mitt, heller ikke får jeg gått på do alene uten at hun skal stå rett forann meg og mjaue da jeg ikke lar henne sitte på fanget mitt mens jeg gjør mitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun har savnet dere rett og slett.

Hvis dere vanligvis er hjemme en del timer hver dag og så reiser bort slik at pus bare får litt besøk for påfyll av mat og litt kos, så vil hun lengte etter menneskene sine.

Nå som dere har kommet hjem igjen, vil hun forsikre seg om at dere er der hele tiden, derfor blir hun ekstra klengete.

Det hadde også vært helt naturlig om hun hadde ignorert dere og vært snurt et par-tre dager også. Katter reagerer forskjellig på at eierne reiser bort.

Gi henne masse kos, men ignorer henne om hun maser som et uvær mens du spiser og sover. Det er ikke verdt å gi henne dårlige uvaner ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har savnet dere rett og slett.

Hvis dere vanligvis er hjemme en del timer hver dag og så reiser bort slik at pus bare får litt besøk for påfyll av mat og litt kos, så vil hun lengte etter menneskene sine.

Nå som dere har kommet hjem igjen, vil hun forsikre seg om at dere er der hele tiden, derfor blir hun ekstra klengete.

Det hadde også vært helt naturlig om hun hadde ignorert dere og vært snurt et par-tre dager også. Katter reagerer forskjellig på at eierne reiser bort.

Gi henne masse kos, men ignorer henne om hun maser som et uvær mens du spiser og sover. Det er ikke verdt å gi henne dårlige uvaner ;)

tusen takk for svar, da skal jeg kose godt på henne nå, og ikke slippe hun inn i senga i natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis er hun bare redd dere skal dra fra henne igjen, men katten min ble klengete da hun ble syk, så det kan være noe i det og. Imidlertid vil jeg jo si at ut fra timingen virker det som hun bare har savnet dere.



Anonymous poster hash: 0d34f...6fb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis er hun bare redd dere skal dra fra henne igjen, men katten min ble klengete da hun ble syk, så det kan være noe i det og. Imidlertid vil jeg jo si at ut fra timingen virker det som hun bare har savnet dere.

Anonymous poster hash: 0d34f...6fb

ja, er litt nærvøs for at hun er blitt syk.. men hun har helt fin allmenntilstand. hun både spiser godt og drikker mye vann, og ser ikke ut til å ha det dårlig :) satser bare på at hun har savnet oss og er redd for at vi skal dra igjen.. vi pleier også å være mye hjemme, er nesten bare ut av huset når vi er på skole/ jobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Så dere har også en av den typen ja.

Her er det min sorte Gentleman som til fulle (+ moms) fyller den rollen. Har jeg vært borte over natten (2 dager og 1 natt) så er han som limt fast til kroppen min, og snakker kontinuerlig om hvor forferdelig det har vært at jeg var borte.

Hun har, som Minya sier, savnet dere, og kanskje deg litt eksta-ekstra, og føler seg ikke helt og aldeles trygg på at dere ikke har tenkt dere ut på en ny 'jordomseiling' i nærmeste fremtid.

Kos, og kos og kos og kos med henne og la hennes forstå at når hun søker kontakten så tar du/dere imot ønsket med åpne armer (unntak for nattesøbn og bespisning).

Endret av Lille-pus
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så dere har også en av den typen ja.

Her er det min sorte Gentleman som til fulle (+ moms) fyller den rollen. Har jeg vært borte over natten (2 dager og 1 natt) så er han som limt fast til kroppen min, og snakker kontinuerlig om hvor forferdelig det har vært at jeg var borte.

Hun har, som Minya sier, savnet dere, og kanskje deg litt eksta-ekstra, og føler seg ikke helt og aldeles trygg på at dere ikke har tenkt dere ut på en ny 'jordomseiling' i nærmeste fremtid.

Kos, og kos og kos og kos med henne og la hennes forstå at når hun søker kontakten så tar du/dere imot ønsket med åpne armer (unntak for nattesøbn og bespisning).

må jo si at det er utrolig koselig da, at hun er så glad i oss at hun føler hun må klenge på oss bare vi har vært borte en liten stund.. og at hun er redd for at vi skal dra igjen i nærmeste framtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...