Gå til innhold

Hunn- eller hannkatt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en hannkatt før, han var svært kosete.
Skjenner 4 hunnkatter, og samtlige av de er lite kosete og "bitchy".

Så min erfaring med hunnkatter er svært dårlig.

Hva er din erfaring?
Burde jeg gå for hann- eller hunnkatt?



Anonymous poster hash: cfdb7...130
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har ingen katt akkurat nå.
Han døde for mange år siden.

TS



Anonymous poster hash: cfdb7...130
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en hann og en hunnkatt. Begge kastrert/sterilisert. Hannkatten er kosen og snill og lydig, mens hunnkatten later som om hun er vill og er veldig sær og ikke særlig kosete og liker ikke at folk løfter henne osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en hann og en hunnkatt. Begge kastrert/sterilisert. Hannkatten er kosen og snill og lydig, mens hunnkatten later som om hun er vill og er veldig sær og ikke særlig kosete og liker ikke at folk løfter henne osv.

Det er den oppfattingen jeg har fått av hunnkatter også. At der er små divaer.

En sjelden gang kan de være kosete (alle er jo forskjellige)

TS

Anonymous poster hash: cfdb7...130

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har to kose hokatter. Om du går for en voksen katt vet du hva du får, uansett kjønn.

Har tenkt å omplassere. Så om jeg finner den "perfekte" katten (for meg), så kommer jeg ikke til å si nei til en eldre katt.

TS

Anonymous poster hash: cfdb7...130

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anastasia

Jeg har hatt mange katter gjennom livet,og min erfaring er at vanlige huskatter som er hunner er litt sure. Nå har jeg en sibirkatt og hun er nesten for kosete. Så vet ikke om rasekatter generelt er mer kosete. Hannkatter kan markere en del og det stinker. Har du muligheten til å ta en katt fra omplassering av dyr hadde jeg absolutt gjort det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt mange katter gjennom livet,og min erfaring er at vanlige huskatter som er hunner er litt sure. Nå har jeg en sibirkatt og hun er nesten for kosete. Så vet ikke om rasekatter generelt er mer kosete. Hannkatter kan markere en del og det stinker. Har du muligheten til å ta en katt fra omplassering av dyr hadde jeg absolutt gjort det :)

Hadde ikke noe problem med vår hannkatt som markerte, ikke inne ihvertfall.

Dersom det blir omplasseringskatt, så må den kastreres

TS

Anonymous poster hash: cfdb7...130

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv hatt en hannkatt og hunnkatt samtidig (de var kastrert og sterilisert). Hannkatten var veldig kosete og supersøt, mens hunnkatten var mer sær og bitchy. Etter at hannkatten døde skiftet hunnkatten personlighet så i de grader. Hun ble plutselig supersøt og kunne ikke få nok kos! :)

Har også hørt at hunnkatter som er helt svarte eller svart og hvit, ofte er mer sære og bitchy enn hunnkatter som har andre farger. Vet ikke om dette stemmer, men ut fra min erfaring så stemmer dette med en prikk! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv hatt en hannkatt og hunnkatt samtidig (de var kastrert og sterilisert). Hannkatten var veldig kosete og supersøt, mens hunnkatten var mer sær og bitchy. Etter at hannkatten døde skiftet hunnkatten personlighet så i de grader. Hun ble plutselig supersøt og kunne ikke få nok kos! :)

Har også hørt at hunnkatter som er helt svarte eller svart og hvit, ofte er mer sære og bitchy enn hunnkatter som har andre farger. Vet ikke om dette stemmer, men ut fra min erfaring så stemmer dette med en prikk! :fnise:

Skjenner faktisk 3 svarte og hvite hunnkatter, bitchy alle tre ahahha.

Jeg er så opptatt med kjønnet fordi jeg ønsker en skikkelig kosekatt.

Trur ikke bare det er katter som er slik. Hadde ei tispe som var diva til de grader, og bitchy.

Har to hannhunder og de så kosete at man blir lei.

TS

Anonymous poster hash: cfdb7...130

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anastasia

Skjenner faktisk 3 svarte og hvite hunnkatter, bitchy alle tre ahahha.

Jeg er så opptatt med kjønnet fordi jeg ønsker en skikkelig kosekatt.

Trur ikke bare det er katter som er slik. Hadde ei tispe som var diva til de grader, og bitchy.

Har to hannhunder og de så kosete at man blir lei.

TS

Anonymous poster hash: cfdb7...130

Det stemmer med de hunnkattene jeg har hatt og, svarte og hvite og skikkelig humørsyke :) Har flere arr etter de for å si det sånn! Nå har jeg en grå katt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid ønsket meg en hannkatt... på grunnlag av at de er mer kosete.
Vil ikke unngå hunnkatter av en feiltagelse :fnise:

TS



Anonymous poster hash: cfdb7...130
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjenner faktisk 3 svarte og hvite hunnkatter, bitchy alle tre ahahha.

Jeg er så opptatt med kjønnet fordi jeg ønsker en skikkelig kosekatt.

Trur ikke bare det er katter som er slik. Hadde ei tispe som var diva til de grader, og bitchy.

Har to hannhunder og de så kosete at man blir lei.

TS

Anonymous poster hash: cfdb7...130

Skjenner? :omg:

Anonymous poster hash: 3a24b...6f9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjenner? :omg:

Anonymous poster hash: 3a24b...6f9

Ja eller kjenner :fnise:

Skriveleif!

TS

Anonymous poster hash: cfdb7...130

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at hannkatter er et tryggere valg dersom man vil ha en kosepus, men det er jo langt fra en fasit. Har en huskatt nå, jente, som er fryktelig kosete og litt klengete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...