Gå til innhold

Varmedress/termodress til voksne


Kira27

Anbefalte innlegg

Hei,

noen som vet hvor man kan få tak i varmedress/termodress til voksne?

Skal på tur ut i skogen, og nå som det er så kaldt i hovedstaden lurte jeg på hvor man kan få tak i varmedress/termodress? Har også tenkt å bruke den hvis jeg skal ri ute på vinteren.

Noen tips på hvor man kan kjøpe slikt og hva prisen er på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

http://www.sparkjop.no/Sparkjop/Products/c...(SparBase).aspx Jeg har denne, og den varmer veldig godt! Her jeg bor har det vært rundt 20 minusgrader de siste dagene, og da har den vært veldig god å ha!:)

Sparkjøp, Felleskjøpet, enkelte jakt- og fiskebutikker har, mulig også Wistex (enkelte har hatt), Friluftsmagasinet osv.

Der jeg kommer fra, kalles det "Sigdalsbunad"! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hyggelig

Fikk nettopp en reklameavis fra coop bygg i posten. Der har de salg på varmedresser, koster 89kroner for en type og 250kr for en annen, lignende type. Ser varm ut, og kommer i fargene blå og rød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke anbefale deg å ri i en vanlig varmedress, da de gjerne har et veldig glatt vanntett lag på rumpa. Det gjør at du glir veldig lett i salen, og får forferdelig dårlig balanse. Ei venninne av meg sklei ut av salen og slo seg forderva da ho red i varmedress, så det er ikke helt ufarlig. Jeg har kjøpt en varmedress til å ri med, med skinn på rumpa, slik at jeg sitter trygt og godt i salen:) Den bruker jeg også når jeg går turer med hunden osv. Men, det skal være rimelig kaldt da, iallfall under 10 kuldegrader, hvis ikke blir det for varmt. De fleste hesteutstyrsbutikker selger disse, foressten. Jeg husker ikke helt hvor jeg kjøpte min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil ikke anbefale deg å ri i en vanlig varmedress, da de gjerne har et veldig glatt vanntett lag på rumpa. Det gjør at du glir veldig lett i salen, og får forferdelig dårlig balanse. Ei venninne av meg sklei ut av salen og slo seg forderva da ho red i varmedress, så det er ikke helt ufarlig. Jeg har kjøpt en varmedress til å ri med, med skinn på rumpa, slik at jeg sitter trygt og godt i salen:) Den bruker jeg også når jeg går turer med hunden osv. Men, det skal være rimelig kaldt da, iallfall under 10 kuldegrader, hvis ikke blir det for varmt. De fleste hesteutstyrsbutikker selger disse, foressten. Jeg husker ikke helt hvor jeg kjøpte min.

Er dette en hel dress? Hvilket merke er det? Husker du sånn omtrentlig hvor mye du måtte betale for den?

Ser poenget ditt med å ha en varmedress med skinn i rumpa når man skal ri på hest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette en hel dress? Hvilket merke er det? Husker du sånn omtrentlig hvor mye du måtte betale for den?

Ser poenget ditt med å ha en varmedress med skinn i rumpa når man skal ri på hest.

Jeg tror jeg kjøpte den på Hooks, men jeg er ikke helt sikker, det er vel tre år siden jeg kjøpte den. Tror ikke den var veldig dyr, rundt 5-6oo, mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wenaas er utrolig bra! Jeg har hatt min i 4 år, og den går i vaska ca. 1 gang hver mnd i vinterhalvåret, og den ser ut som om den fortsatt er ny =) Tror jeg ga rundt 1000 kr for den, men den varer jo lenge da! Rir to hester så si hver dag, og føler at jeg sitter bra i begge salene, ikke noe skinn i rumpa, men heller ikke sånn "parkdress" for, ikke noe som sklir. Anbefaller på det sterkeste! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Gjest_Marianne_*
Wenaas er utrolig bra! Jeg har hatt min i 4 år, og den går i vaska ca. 1 gang hver mnd i vinterhalvåret, og den ser ut som om den fortsatt er ny =) Tror jeg ga rundt 1000 kr for den, men den varer jo lenge da! Rir to hester så si hver dag, og føler at jeg sitter bra i begge salene, ikke noe skinn i rumpa, men heller ikke sånn "parkdress" for, ikke noe som sklir. Anbefaller på det sterkeste! =)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Borghild

Jeg bruker termoridebukse med helskinn og tykk vinterridejakke. Har superundertøy og fleece under. Fryser ikke da enda jeg er skikkelig frysepinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Europris har også vanlig varmedress...

Børjes (borjes-tingsryd.se) har ei termoridebukse til 235,- med skinn, den er knallgod :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Annonse

Hei!

Jeg har kjøpt min dress på felleskjøpet og den er så godt som innridd/utridd! Er ikkenoe problem å ri i dem, for det er jo sjelden man trener i disse typer antrekk! Godt og varmt, og man slipper den glippa mellom jakke og bukse! Anbefales på det sterkeste! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Gjest_Magnus_*
Europris har også vanlig varmedress...

Børjes (borjes-tingsryd.se) har ei termoridebukse til 235,- med skinn, den er knallgod :)

Jeg kjøpte min på Europris 399 kr. Den var helt svart, dama kjøpte samme blå heldress, med for inni. Har bare prøvd den ned til 6 minus, hadde da treningstdress inni og vanlig undertøy. Måkte snø. Nederst på beina opp til midt på leggen er det ikke for, sikkert pga praktiske hensyn, men det gjør at jeg må ha lange ullsokker på meg for å dekke det området. Ultimate sportswear er det navnet som står inni dressen. Jeg er 187cm og bruker XL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har også ridd en del i de varmedressene de selger på Europris, men gjør jo bare det når jeg skal ri rolig tur eller liknende. Sklir aldri i salen, men jeg har stålbalanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også ridd en del i de varmedressene de selger på Europris, men gjør jo bare det når jeg skal ri rolig tur eller liknende. Sklir aldri i salen, men jeg har stålbalanse.

jeg sklir heller ikke heller ikke om jeg rir med vanlig varmedress, men det har sikkert noe med ballanse å gjøre, om man til vanlig ikke føler seg trygg uten helskinns ridebukse er kanskje ikke vanlig nylonglatt varmedress tingen.

Ellers så har jeg vinterridebuksen fra høøks og en tykk vinterjakke, og det er favoritten min, for da kan jeg ta av jakken når jeg jobber i stallen, trimmer høver etc, og ta på jakken når jeg rir. Dessuten sliter jeg med å komme meg ut av kjeledresser pga en ødelagt skulder. om det ikke er noen inne som kan ta tak i ermet og trekke den av armen må jeg kile den fast i døråpningen for å komme ut av dressen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vinteren bruker jeg en boble bukse fra Wearhouse,den kosta 199 kr. Syns varmedress blir litt "bælette" å ri i.

Jeg har sauseskinn i salen,sånn "rompevarmer" fra Høks eller no ;)Har aldri opplevd å skli i salen,ennå jeg av og til sliter med balansen..

Har ullstilongs under boblebuksa og sjøl om det har vært ned mot 20 blå holder det med en tynn stilongs. På overkroppen har jeg først en tynn ulltrøye,så en ullfrotte trøye og så ei arbeidsjakke fra Sparkjøp. Før jul måtte jeg faktisk ta av jakka på ridetimen min,ennå det var 10 blå ;)

Under hjelmen har jeg en buff,på beina har jeg ullsokker og sånne vikingsko med filtsokker i og på Oslo Horse Show i fjor kjøpte jeg fora skinnhansker,så jeg holder varmen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...