Gå til innhold

En tyrker - noe å satse på?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For litt over en måned siden ble jeg kjent med en tyrker på en fest. Siden da har vi funnet på mye sammen, vært på kino, sett filmer, gått turer - hatt det ordentlig koselig. Jeg syntes han er veldig kjekk, og han er flink til å gi meg komplimenter også. Vi har virkelig funnet tonen. Han er muslim, men jeg selv studerer mye religion - så det er ikke noe jeg har et problem med. Det er nesten heller positivt fra min side.

Det jeg føler at er en liten stopper for oss nå er dette med familien hans. Jeg bor alene, og han har vært hos meg og sett film og sånn. Men jeg har aldri vært med til han. Kanskje ikke så rart når han bor med foreldrene og jeg alene - da er jo sistnevnte mer praktisk.

Det jeg lurer på er egentlig om noen av dere har erfaringer med hva feks. familien sier dersom han tar med seg meg hjem? Jeg vet at en muslimsk mann har lov til å gifte seg med en ikke-muslimsk kvinne så lenge hun er kristen eller jøde, men er det slik i praksis? Vil jo tro at de kanskje ville foretrukket at han kom hjem med en tyrkisk muslimsk jente.

Jeg føler dette er et tema han prøver å "unngå" litt (dette med forhold osv.) derfor jeg gjerne vil høre om deres erfaringer..



Anonymous poster hash: 071fa...b63
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg føler dette er et tema han prøver å "unngå" litt (dette med forhold osv.)

Der har du kjernen til problemet. Jeg antar dere ikke har hatt sex sammen.

Han unngår selvfølgelig dette tema fordi han vil ikke gjøre noe som setter forholdet deres på spill og hans muligheter til å få ligge med deg. For skal han være ærlig med deg og si som sant er at han aldri kan ha kjæreste, ihvertfall ikke med ikke-muslimer, så vet han at du backer ut og han ikke får p*lt deg.

Jeg har ikke erfaring med tyrkere, men muslimer. Og vet veldig godt at gutta ikke går av veien for å ha en hemmelig kjæreste de kan ha sex med, og når det først kommer til alvor (ekteskap) så finner familien en passende dame til han. I mellomtiden har de fått smakt på det "frie" liv og fått seg sexerfaring.



Anonymous poster hash: 178a1...9f3
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler dette er et tema han prøver å "unngå" litt (dette med forhold osv.)

Der har du kjernen til problemet. Jeg antar dere ikke har hatt sex sammen.

Han unngår selvfølgelig dette tema fordi han vil ikke gjøre noe som setter forholdet deres på spill og hans muligheter til å få ligge med deg. For skal han være ærlig med deg og si som sant er at han aldri kan ha kjæreste, ihvertfall ikke med ikke-muslimer, så vet han at du backer ut og han ikke får p*lt deg.

Jeg har ikke erfaring med tyrkere, men muslimer. Og vet veldig godt at gutta ikke går av veien for å ha en hemmelig kjæreste de kan ha sex med, og når det først kommer til alvor (ekteskap) så finner familien en passende dame til han. I mellomtiden har de fått smakt på det "frie" liv og fått seg sexerfaring.

Anonymous poster hash: 178a1...9f3

Takk for svar! Vi har vært sammen nesten hver dag siden vi møttes. Og vi har hatt sex de to siste ukene. Men han er ingen veldig sterk praktiserende muslim heller, det eneste jeg merker er at han ikke spiser gris. Han drikker, faster ikke og ber heller ikke (sier han). Vi har også mange fellesvenner vi ofte er i lag med, så føler det blir litt vanskelig for han å bare "ditche" meg også.

Men jeg merker at familie betyr mye for han, og er nok redd for at det du sier med "når det først kommer til alvor..." stemmer ganske godt. Og da ser jeg egentlig ikke poenget i å somle bort mer tid på det, for jeg er jo først og fremst ute etter noe langvarig nå som jeg begynner å bli eldre.

Anonymous poster hash: 071fa...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt alt for mange fortelle om hvordan de forandrer seg nesten på dagen de har blitt gift at nei, det hadde jeg aldri i verden satset på.
Jeg er ikke rasist, bare så det er sagt, jeg vet bare veldig godt hvordan muslimske menn har en tendens til å bli så snart ringen er på fingern og den vestlige kona er låst.



Anonymous poster hash: 8ce24...952
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har ikke noe problem med at han er muslim fordi du har studert religion? hvordan i herrens navn henger det sammen?

jeg kan mye om nazisme men det betyr ikke at det ikke ville vært et problem om jeg plutselig skulle falle for en nazifaen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt alt for mange fortelle om hvordan de forandrer seg nesten på dagen de har blitt gift at nei, det hadde jeg aldri i verden satset på.

Jeg er ikke rasist, bare så det er sagt, jeg vet bare veldig godt hvordan muslimske menn har en tendens til å bli så snart ringen er på fingern og den vestlige kona er låst.

Anonymous poster hash: 8ce24...952

alle muslimer er ikke sånn. tro det eller ei...

jeg har flere muslimske venner og flere norske venner som er sammen med muslimer. det er svært forskjellig hvordan muslimer praktiserer religionen sin.

når det er sagt, så kjenner jeg også noen muslimer jeg aldri ville hatt en romantisk relasjon til.. men her kan jeg dra inn nordmenn også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

du har ikke noe problem med at han er muslim fordi du har studert religion? hvordan i herrens navn henger det sammen?

jeg kan mye om nazisme men det betyr ikke at det ikke ville vært et problem om jeg plutselig skulle falle for en nazifaen.

Beklager for at jeg kanskje forklarte meg litt dårlig.. Mente det ikke slik i det hele tatt. Det jeg skal frem til er at jeg i bunn og grunn syntes islam er en flott religion der jeg faktisk kan si meg enig i mye. Det er mye med islam som jeg føler en mer tilhørighet til enn ved kristendommen. Ikke det at jeg ville likt å være sammen med en sterk praktiserende muslim, men jeg ville ikke likt å være sammen med en sterk praktiserende kristen heller i den forstand..

Anonymous poster hash: 071fa...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle muslimer er ikke sånn. tro det eller ei...

jeg har flere muslimske venner og flere norske venner som er sammen med muslimer. det er svært forskjellig hvordan muslimer praktiserer religionen sin.

når det er sagt, så kjenner jeg også noen muslimer jeg aldri ville hatt en romantisk relasjon til.. men her kan jeg dra inn nordmenn også

Interessant! Tror jeg bare må ta motet til meg og faktisk spørre HAN.. Den samtalen må jo komme en gang før eller siden uansett.

Anonymous poster hash: 071fa...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager for at jeg kanskje forklarte meg litt dårlig.. Mente det ikke slik i det hele tatt. Det jeg skal frem til er at jeg i bunn og grunn syntes islam er en flott religion der jeg faktisk kan si meg enig i mye. Det er mye med islam som jeg føler en mer tilhørighet til enn ved kristendommen. Ikke det at jeg ville likt å være sammen med en sterk praktiserende muslim, men jeg ville ikke likt å være sammen med en sterk praktiserende kristen heller i den forstand.. Anonymous poster hash: 071fa...b63

Jeg er enig i svært mye i mange religioner. Det betyr ikke at jeg uten å blunke ville blitt sammen med en muslim. Det kommer svært ann på hvordan han praktiserer religionen sin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant! Tror jeg bare må ta motet til meg og faktisk spørre HAN.. Den samtalen må jo komme en gang før eller siden uansett. Anonymous poster hash: 071fa...b63

Spør han ja. Kommunikasjon osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i svært mye i mange religioner. Det betyr ikke at jeg uten å blunke ville blitt sammen med en muslim. Det kommer svært ann på hvordan han praktiserer religionen sin

Ja ikke sant :)

Anonymous poster hash: 071fa...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lov deg selv at du skal tenke og handle fornuftig dersom du finner ut noe du ikke liker.



Anonymous poster hash: fb533...795
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Var sammen med en tyrker i mange år og hadde det bare fint - han er et menneske akkurat som oss andre :)



Anonymous poster hash: 21607...c8f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, familien hans vil nok at han skal finne seg en muslims kone, så kone emne blir du neppe særlig.. Tyrkere er også ofte relativt flørtete med alt og alle, ja de som de tror de har noe sjanse til å komme ned i boksene på..

Jeg ville nok vært forsiktig. Om jeg var deg. Fordi at de har relativt veldig lite respekt for hvite kvinner.



Anonymous poster hash: bca55...c6d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bekjent av meg er gift med en tyrker, karen virker kjempekoselig og ingenting vondt å si. :)



Anonymous poster hash: a1d0b...e4e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vær obs. Selv om han virker veldig begeistret for deg, så skal du ikke se bort ifra at han kanskje er (eller blir) forlovet med en kusine eller noen fra hjemlandet i regi av familien. Tradisjoner betyr mer enn følelser i visse kulturer.



Anonymous poster hash: 9cc92...d8e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det mange vellykkede ekteskap mellom norske kvinner og tyrkiske menn?

Jeg synes at tyrkiske menn er noe av det sleipeste og minst pålitelige folkeslag jeg vet om.

Vet om to konkrete som giftet seg med tyrkere - ingen av ekteskapene holdt over 1 år.



Anonymous poster hash: 8b6ed...517
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at han vil introdusere deg til familien. Han kan bli forelsket i deg og like deg godt, men svært ofte betyr familien/tradisjoner/religion/kultur mer og tilfresstiller man ikke de kravene kan man se langt etter en fremtid. I starten virker så klart alt perfekt. Jeg mer enn mange vet hvor romantiske og gode de kan være. Tyrkere, kurdere, irakere, iranere, pakistanere osv. (Dette fordi jeg er halvt selv) De er generelt mer lidenskapelige og har følelser på et annet nivå enn f.eks nordmenn flest. Slik er det bare. Dog ikke bare med det positive, men og negative. De kan bli lett sjalu, lett sinte osv. Respekt er som sagt viktig, og hva han anser som respekt kan være langt fra hva du anser som respekt.

Min familie er dog vestenvennlige og åpne til det meste. Men min familie er et unntak fra normen. Du vil etterhvert få erfare at dere tenker svært ulikt, alt fra livssyn, moral til barneoppdragelse osv. Et forhold kan dere for all del ha, men ikke forvent at han tar deg med hjem. Han kan møte vennene dine, familien og forholdet vil funke på din side. Han vil nok introdusere deg til venner av han og evt søsken, men du får nok ikke blitt med hjem til han. Du som også studerer religion bør vite at du ikke bør mase på han om det, han tar det nok som en selvfølge at dette er noe du vet. Det er respektløs å ta med en jente hjem, spesielt når man ikke har tenkt til å gifte seg.

Men igjen, jeg vet ingenting om familien og bakgrunnen hans. Hvor liberale eller ikke liberale de er, og hvordan familien fungerer. Kan hende familien er vestenvennlige og ikke har noe imot det. Det kan også hende dere ender opp, så ikke ta det jeg skriver til betraktning sånn sett.

Eventuelt bare vær ærlig med han. Fortell du ikke har erfaring med å date muslimske menn, og ikke vet hva du kan forvente eller hva han tenker. Hvordan et forhold osv fungerer for han, med tanke på evt fremtid, familien hans osv.

Dette ble litt rotete, men tenkte det var greit å få høre det fra noen som har vokst opp med den kulturen rundt meg og forstår den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...